Gå til innhold

Tatt over en meget krevende 7. klasse. Jeg trenger råd


spenol

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og. Men jeg har ikke lyst å gi opp.

Jeg har dratt foreldrene inn. Møter hver mnd. Mail hjem ved uro. "Smørbrødliste" om ting vi forventer foreldre tar tak i. 

Anonymkode: a69fd...274

Et spørsmål om dette. Mener det ikke som kritikk, men ønsker synspunktet ditt. Mener du at det hovedsakelig er oppdragelsen hjemme det går på? Og at det er foreldrenes ansvar at barna oppfører seg på skolen?

Jeg har ikke jobbet så lenge som lærer enda, så jeg har ikke satt meg noe mening om akkurat dette. Har jo snakket med kolleger som har jobbet i 20-30 år, og de sier at elevene er mer bortskjemte og tåler mindre nå. At foreldrene bare lar barna styre som de vil og at det er årsaken. Foreldre som opptrer som «tjenere» for barna og ikke setter krav.

Samtidig har ledelsen sagt til meg (og de andre unge og nyutdannede), at vi ikke må skylde på foreldrene om et barn oppfører seg dårlig. Vi må ta tak i «problemet» der det er, nemlig i klasserommet. 

Bare litt nysgjerrig på hva folk tenker om det. Har selv vært i kontakt med noen foreldre som bare sa at «dette ser vi ikke noe til her hjemme» (så dermed noe de ikke kom til å ta tak i, altså dette er skolens problem), om dårlig adferd på skolen. Hva kan man si til sånne foreldre? 

Anonymkode: cccbb...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...