Gå til innhold

Har du identifisert noen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke fortalt noen om støtte jeg er på kg 

Anonymkode: 404ad...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke fortalt noen om støtte jeg er på kg 

Anonymkode: 404ad...7ff

At jeg.

 

Anonymkode: 404ad...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere faktisk. Visste ikke at vi var så mange fra tettstedet der jeg bor som sitter på KG i helgene og på fritiden :ler: 

Det har jeg ikke sagt ifra om. Har kjent igjen små drypp fordi noen av oss er i samme underforum ofte, da får en fort med seg hvem det er. Selv om detaljer kan være endret, så er tråder og svar veldig igjenkjennbart ut i fra hvordan jeg kjenner personene i virkeligheten. To tettere venner, tre bekjente. 

Men mange ganger har jeg lest tråder som "Dette kunne jeg skrevet!" eller "Dette ligner på det venninnen min går igjennom!", uten at jeg tror det er unormalt. Det betyr ikke at jeg blir en detektiv og prøver å finne ut hvem som er hvem, det bryr meg ikke.

Anonymkode: 5a527...2a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Elektra skrev:

Neida, sitter visstnok brukere som bruker sin fritid på å leke detektiv her inne, samler info om andre og organiserer i mapper på egen data. Ganske forstyrret oppførsel 😬

Det er jo bare trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en venn fra VGS. Postet i noen tråder om typen under seksualitet- under fornavn og profilbilde 😫

Anonymkode: d6fb8...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
29 minutter siden, Elektra skrev:

Neida, sitter visstnok brukere som bruker sin fritid på å leke detektiv her inne, samler info om andre og organiserer i mapper på egen data. Ganske forstyrret oppførsel 😬

Det er utrolig skremmende! Å laste ned privatinformasjon om andre for å gjenkjenne dem, hva søren skal de med det? Creepy folk ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på to kanskje sikker på en annen. 

Den første er en nabo. I en periode så var jeg på butikken daglig på grunn av snus. Jeg var vitne til 2 spesifikke hendelser som skjedde med ei i kassen hos nærbutikken, som da havnet i tråden "dumme ting kunder sier". Samme person la ut bilde av katten sin for lenge siden i en tråd, jeg har sett den katten (ikke vanlig svart/hvit katt, den hadde spesielle tegninger) i vinduet i leiligheten til vedkommende. Samme person lagde en tråd her inne under nick, og samme dilemma havnet på hønehjørnet og den personen på hønehjørnet er naboen min. Ergo, 99% sikker på at det er naboen min. 

Nr 2 er søsteren til ei venninne. Hun har tre barn hvor to har litt "uvanlige" navn.. hun spurte etter tips til nr 3 her på KG hvor hun da opplyste om de andre to. Begge navnene er så sjelden at det står "færre enn fire" på navnelisten. 

Nr 3 er ei jeg gikk på grunnskolen med. Vedkommende har skrevet om sin helse hvor alt (det jeg vet om) er riktig, antall søsken og aldersforskjell er riktig, riktig bosted og detaljer om barndom (rus hos foreldre, mishandling osv). Det er så klart mye jeg ikke vet om vedkommende, og det er mye jeg vet. Det jeg vet, stemmer med denne brukeren. Det kan jo være en tilfeldighet at det jeg vet stemmer, så derfor sier jeg kanskje. 

Anonymkode: 2845f...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Elektra skrev:

Nei, jeg legger sjeldent så mye merke til brukernavn at jeg klarer å koble de til andre tråder. Jeg følger med på hva en bruker har skrevet i den tråden jeg leser det og da men når jeg klikker videre har jeg glemt hvem som sa hva. 

Leste tidligere her om kg-brukere som lager mapper etc på andre brukere her inne og samlet all informasjon om enkelte brukere, det er sykt i mitt hode! 

Jeg bryr meg om hva som står, veldig lite om hvem som skrev det (såfremt det ikke er en som skiller seg veldig ut og man ikke kan unngå å kjenne igjen brukeren pga skrivestil etc, nå om dagen er det kun en bruker her jeg kjenner igjen slik.) 

Jeg blander og bytter så mye på detaljer etc når jeg snakker om meg selv her inne, så dersom noen "følger" meg så fremstår jeg nok som ganske så forstyrret 🤣

Men, dersom noen kjenner meg igjen så ta gjerne kontakt, jeg har etter min viten ingen kjente her inne. 

Det med de som samler informasjon har jeg også hørt om... men er det egentlig en vandrehistorie eller er det sant?

 

Anonymkode: 2845f...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det med de som samler informasjon har jeg også hørt om... men er det egentlig en vandrehistorie eller er det sant?

 

Anonymkode: 2845f...44b

Aner ikke, men med så mye gale folk som det er her på Internett så tror jeg absolutt det er sannsynlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange diverse helse forum på Facebook som folk skriver om helsa si og livet sitt under sitt virkelige navn. 

Anonymkode: 9f775...ee8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Ja et par har jeg kjent igjen og dem gjør det samme her på kvinne guiden som andre sosiale medier. Dem er lett og kjenne igjen på reaksjons måte, skrive måte og måten og utrykke seg på og avslørt dem av og se på profilene dems her hvilke tråder dem har besøkt. 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2019 den 2.44, AnonymBruker skrev:

Oi🤪

Er det virkelig noen som legger ved ekte bilder? Har alltid tenkt at disse ansiktene har vært funnet på Google. 

Anonymkode: 8e1bd...064

Hva er forskjellen på å poste bilde av seg her inne enn å poste bilder av seg selv på Instagram og FB? Hvis man ikke sier noe sensitivt og personlig? Ser ikke problemet. Noen bryr seg kanskje ikke om en bruker tenker "bruker xxx er Kari som jeg gikk på skole med for 20 år siden"

Anonymkode: dcb00...4d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på å poste bilde av seg her inne enn å poste bilder av seg selv på Instagram og FB? Hvis man ikke sier noe sensitivt og personlig? Ser ikke problemet. Noen bryr seg kanskje ikke om en bruker tenker "bruker xxx er Kari som jeg gikk på skole med for 20 år siden"

Anonymkode: dcb00...4d4

Jeg personlig er slik at jeg deler ting om meg selv her, derfor vil jeg ikke legge ved bilder elns. Nettopp fordi det jeg skriver her vil jeg foreløpig ikke skal knyttes opp mot min egentlige identitet. Er ting jeg aldri ville skrevet på Facebook som jeg skriver her. 

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke her såå mye, men gjenkjente faktisk en bruker som jobber på samme bedrift som meg, men for annen arbeidsgiver. Små detaljer som gjorde at jeg tenkte, jøss er dette Kimmy hos oss, trykket på andre meldinger og skrollet litt tilbake i tid og fant andre ting som gjorde at jeg ble helt sikker. Dette var ikke en veldig aktiv bruker, hadde under tusen meldinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett det er brukere som må være i min omgangskrets, men aldri visst konkret hvem det var snakk om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har identifisert en person som skrev en dagbok. Det gjorde egentlig at jeg sluttet å lese dagboken hennes, følte at hun kke ønsket at "bekjente" skulle lese den siden hun ikke skrev navn, bosted osv der. Det virket som hun ville være anonym, jeg lot henne forbli det. Jeg rygget sakte ut av dagboken hennes og har aldri fortalt henne at jeg kjente henne igjen. Nå er hun ikke her innne lenger.

Jeg har blitt gjenkjent en gang og, pga "hva er det verste av oversharing du har sett på face"-tråden. Hun var ikke særlig fornøyd med å finne statusene sine i den tråden.... Jeg ble slettet som venn, gitt :fnise: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...