Gå til innhold

Har du identifisert noen her på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du funnet ut hvem noen er på bakgrunn av den informasjonen de har etterlatt av seg selv??

Anonymkode: 8e1bd...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har identifisert noen, men de har postet bilder av ansiktene dine så tror ikke de brydde seg.

Anonymkode: c8211...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har identifisert noen, men de har postet bilder av ansiktene dine så tror ikke de brydde seg.

Anonymkode: c8211...de9

Når folk poster bilder av ansiktene sine, er det ekte bilder av dem? Har alltid tenkt at det var bilder de fant på Google.

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når folk poster bilder av ansiktene sine, er det ekte bilder av dem? Har alltid tenkt at det var bilder de fant på Google.

Anonymkode: 8e1bd...064

Hvis det er bilder de finner på google, hadde de fort blitt avslørt. Mange sjekker postede bilder opp mot "omvendt bildesøk" på google bildesøk. Man limer bare inn bildeadressen på google bildesøk, og vips får man opp hvor på det store internettet bildet eventuelt har vært postet før.

Anonymkode: b85e6...993

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang, det var en ansatt i barnas bhg som fortalte om bhg og en pågående konflikt som var lett gjenkjennelig. Hun la ut om situasjonen og beskrev hvor mye hun hata jobben. Hadde også et brukernavn som var ganske likt sitt eget navn.

 

Anonymkode: d4a7e...b1f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er bilder de finner på google, hadde de fort blitt avslørt. Mange sjekker postede bilder opp mot "omvendt bildesøk" på google bildesøk. Man limer bare inn bildeadressen på google bildesøk, og vips får man opp hvor på det store internettet bildet eventuelt har vært postet før.

Anonymkode: b85e6...993

Dette skjønte jeg ikke helt...? 

Hvis jeg publiserer et bilde jeg har funnet på Google av en blomst f.eks, vil de kunne finne ut at det var jeg som hadde søkt opp det bildet på internett?

Anonymkode: 8e1bd...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gang, det var en ansatt i barnas bhg som fortalte om bhg og en pågående konflikt som var lett gjenkjennelig. Hun la ut om situasjonen og beskrev hvor mye hun hata jobben. Hadde også et brukernavn som var ganske likt sitt eget navn.

 

Anonymkode: d4a7e...b1f

Huff🙃Er ikke det taushetsbelagt?

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette skjønte jeg ikke helt...? 

Hvis jeg publiserer et bilde jeg har funnet på Google av en blomst f.eks, vil de kunne finne ut at det var jeg som hadde søkt opp det bildet på internett?

Anonymkode: 8e1bd...064

Nei. De vil finne ut at bildet muligens ikke er ditt eget men at bildet kan være hentet fra google. De vil ikke finne ut hvem du er ut fra det, hvis da ikke bildet finnes tilknyttet din facebook el.l. og som eventuelt kan finnes gjennom et slikt bildesøk

Anonymkode: b85e6...993

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. De vil finne ut at bildet muligens ikke er ditt eget men at bildet kan være hentet fra google. De vil ikke finne ut hvem du er ut fra det, hvis da ikke bildet finnes tilknyttet din facebook el.l. og som eventuelt kan finnes gjennom et slikt bildesøk

Anonymkode: b85e6...993

Sånn å forstå ja, man begynner å bli litt i overkant mistenksom når man hører hvor enkelt det skal være å identifisere folk... 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønte jeg ikke helt...? 

Hvis jeg publiserer et bilde jeg har funnet på Google av en blomst f.eks, vil de kunne finne ut at det var jeg som hadde søkt opp det bildet på internett?

Anonymkode: 8e1bd...064

Nei. De vil finne ut at bildet muligens ikke er ditt eget men at bildet kan være hentet fra google. De vil ikke finne ut hvem du er ut fra det, hvis da ikke bildet er ditt eget fotografi feks og finnes tilknyttet din facebook el.l. og som eventuelt kan finnes gjennom et slikt bildesøk

Anonymkode: b85e6...993

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har identifisert to stykker. 

Anonymkode: 3c612...b56

Hvem og hvordan?

Anonymkode: 8e1bd...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere på KG har med brukernavn postet bilder av kroppen og/eller ansiktet sitt, og i tillegg fortalt om hvor de bor, fortalt om sine helseplager, om sitt liv (både nåtid og fortid).om barn og barnebarn m.m.. Jeg fatter ikke at de tør.

Anonymkode: b85e6...993

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flere på KG har med brukernavn postet bilder av kroppen og/eller ansiktet sitt, og i tillegg fortalt om hvor de bor, fortalt om sine helseplager, om sitt liv (både nåtid og fortid).om barn og barnebarn m.m.. Jeg fatter ikke at de tør.

Anonymkode: b85e6...993

Oi🤪

Er det virkelig noen som legger ved ekte bilder? Har alltid tenkt at disse ansiktene har vært funnet på Google. 

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk. Den ene fordi hun startet en tråd om noe hun netopp hadde luftet for meg samme kveld og den andre fordi profilbildet og en detalj i noe hun fortalte gjorde at jeg skjønte hvem hun var. Pluss, jeg koblet henne i brukernavnet opp mot en annen person jeg kjenner. Ingen av disse er her nå evt har de byttet brukernavn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi🤪

Er det virkelig noen som legger ved ekte bilder? Har alltid tenkt at disse ansiktene har vært funnet på Google. 

Anonymkode: 8e1bd...064

Ja. det har vært mange slike bildetråder på KG.

Anonymkode: b85e6...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. det har vært mange slike bildetråder på KG.

Anonymkode: b85e6...993

🥶🥶🥶

Anonymkode: 8e1bd...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi🤪

Er det virkelig noen som legger ved ekte bilder? Har alltid tenkt at disse ansiktene har vært funnet på Google. 

Anonymkode: 8e1bd...064

 

 

Anonymkode: b85e6...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: b85e6...993

Sykt! Kunne gjerne postet bilde av meg selv, men måtte vært sikker på at det ikke ble knyttet opp med sensitiv informasjon om meg.

Anonymkode: 8e1bd...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...