Gå til innhold

Trailer kjører i motgående kjørefelt i 8 mil, møtte 30 biler. Politiet rykket ikke ut!!


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Fy faen altså! Hva er så jævla mye viktigere enn å rykke ut på en slik melding? Hva faen hadde skjedd med frontkollisjon mellom en bil eller buss fulle av passasjerer? 

Politiet var vel ute på å hadde beltekontroll eller var på fest.... Politiet feilvurderer noe inn i helvete!!

 https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2019/01/09/195490348/lastebil-la-i-motgaende-kjorefelt-i-en-strekning-pa-atte-mil

Endret av BMW 5-serie 535D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nå oversiktlig og greit på videoen, sjåføren har god oversikt om det kommer motgående trafikk. Regner med at grunnen til kjøringen har med føret og hjulsporene å gjøre, når han ligger slik han gjør sklir han ikke rundt i dem. 

Anonymkode: 72f44...a35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var nå oversiktlig og greit på videoen, sjåføren har god oversikt om det kommer motgående trafikk. Regner med at grunnen til kjøringen har med føret og hjulsporene å gjøre, når han ligger slik han gjør sklir han ikke rundt i dem. 

Anonymkode: 72f44...a35

Det var garantert ikke like oversiktlig i 8 mil, og da han må svinge inn på sitt kjørefelt er det jævla lett for at han får sleng. Har nettopp vært i en ulykke på like idiotisk kjøring. Dessuten hindrer idioten forbikjøringsmuligheter for bilene da han kjører saktere enn det de kanskje hadde gjort. 

Jeg vil ikke kollidere med en trailer, holder faenmeg med en biltilhenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det dieseldrift involvert her?

Anonymkode: aef83...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper sjpføren hadde god sikt og bedre grep da han lå i veibanen på den måten. Mye bedre sikt fremover i en stor bil kontra en liten. Tullete å gå til media her..

Anonymkode: 67864...d75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det var garantert ikke like oversiktlig i 8 mil, og da han må svinge inn på sitt kjørefelt er det jævla lett for at han får sleng. Har nettopp vært i en ulykke på like idiotisk kjøring. Dessuten hindrer idioten forbikjøringsmuligheter for bilene da han kjører saktere enn det de kanskje hadde gjort. 

Jeg vil ikke kollidere med en trailer, holder faenmeg med en biltilhenger!

Jeg ville jo filmet på de verste partiene. Kjører lastebil selv og vet bedre enn deg hva slags oversikt jeg har og ikke har. 

Anonymkode: 72f44...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville jo filmet på de verste partiene. Kjører lastebil selv og vet bedre enn deg hva slags oversikt jeg har og ikke har. 

Anonymkode: 72f44...a35

Det er samme hva for oversikt du har. Det er en grunn til at vi har kjørefelt, og at disse skal holdes. 

Anonymkode: 3e4ba...3c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

var det dieseldrift involvert her?

Anonymkode: aef83...00e

Hva har det med saken å gjøre?

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper sjpføren hadde god sikt og bedre grep da han lå i veibanen på den måten. Mye bedre sikt fremover i en stor bil kontra en liten. Tullete å gå til media her..

Anonymkode: 67864...d75

Bedre sikt av å ligge i motgående kjørebane?? Tror neppe det var bedre grep slik han lå, jævla lett å få skrens når han må kjøre tilbake i sitt felt igjen, soleklart førerkortbeslag! 

Det er tullete å gå til media helt til det skjer ting, really? Jeg vet meget godt hvor fort d3t er å få skrens da min bil nesten ble kondemnert i kollisjon, og det med personbil og tilhenger ikke trailer! Om det hadde vært traileren som fikk skrens i mitt tilfelle, hadde ikke jeg sittet her å skrevet nå!

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville jo filmet på de verste partiene. Kjører lastebil selv og vet bedre enn deg hva slags oversikt jeg har og ikke har. 

Anonymkode: 72f44...a35

Ja burde det, men de hadde jo ikke dashcamera så ikke like lett med telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er samme hva for oversikt du har. Det er en grunn til at vi har kjørefelt, og at disse skal holdes. 

Anonymkode: 3e4ba...3c7

Velkommen til vestlandet! Der veiene er så smale at det ikke er midtstripe. Man kan få en jevnere og bedre kjøring ved å utnytte hele veibanens bredde. Får du en innsnevring på høyre side av veien har man bedre oversikt om man legger seg til venstre, man ser om det kommer noen i mot og slipper bråbrems eller å snegle seg rundt fjellveggen som står ut i veibanen. 

Men dette er jo kvinneguiden, der et flertall av brukerne har trafikkforståelse som en vedkubbe, men desto mer peil på økonomi, studielån og nedrakking på de som ikke har gått på universitet, men livets harde skole 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hva har det med saken å gjøre?

Bedre sikt av å ligge i motgående kjørebane?? Tror neppe det var bedre grep slik han lå, jævla lett å få skrens når han må kjøre tilbake i sitt felt igjen, soleklart førerkortbeslag! 

Det er tullete å gå til media helt til det skjer ting, really? Jeg vet meget godt hvor fort d3t er å få skrens da min bil nesten ble kondemnert i kollisjon, og det med personbil og tilhenger ikke trailer! Om det hadde vært traileren som fikk skrens i mitt tilfelle, hadde ikke jeg sittet her å skrevet nå!

Ja burde det, men de hadde jo ikke dashcamera så ikke like lett med telefon. 

De var to stykker i bilen....

Jeg forstår jo at nå som du har vært utsatt for en ulykke, at du skal redde og frelse hele verden. Get over it. 

Anonymkode: 72f44...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var to stykker i bilen....

Jeg forstår jo at nå som du har vært utsatt for en ulykke, at du skal redde og frelse hele verden. Get over it. 

Anonymkode: 72f44...a35

Han ene snakket med politiet og den andre filmet. Ikke sikkert de hadde nok minne på telefonen til å filme? 

Jeg skal faen ikke frelse verden, men at politiet ikke slår hardt ned på dette kan de bare gi faen i å gi meg bot om jeg ligger 5 kmh over fartsgrensen også eller ikke bruker belte!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var nok opptatt med fart og beltekontroll, eller andre dødsviktige ting. 

Nærmer det seg vaktskifte gidder de heller ikke komme, eller de hadde lunsj. 

Anonymkode: 72f44...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Må jo være rusa på noe. Det er jo like mye snø på høyre som på venstre side. Hadde hvertfall aldri falt meg inn å gjøre det. Det er jo som flere sier, stor fare for å få skrens når han må svinge over i andre felt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, R730 skrev:

Må jo være rusa på noe. Det er jo like mye snø på høyre som på venstre side. Hadde hvertfall aldri falt meg inn å gjøre det. Det er jo som flere sier, stor fare for å få skrens når han må svinge over i andre felt igjen. 

Som en over skriver, på vestlandsveier må man tilpasse kjøringen så godt man kan til forholdene. Og ja, man ser bedre i en høy enn en lav bil som sagt, samt at han sakket ned og kjørte på riktig side ved motgående trafikk.  Argumentet om at de ikke fikk kjøre forbi er også helt tullete. Å kjøre forbi på det føret ville vært galskap det!!!

Anonymkode: 67864...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafatt politi. Seriøst useriøst oppførsel av politiet å ikke ta slikt mer alvorlig enn dem gjorde. Det skulle vært tatt video-opptak av denne traileren, mens den holdt på. Da kunne denne vært oversendt f.eks VG, som kunne fått forklaring fra politiet hvorfor dem ikke rykket ut. Det hadde blitt et forklaringsproblem og oppvask. Noen må stille dem til veggs i slike saker.

EDIT: ser at det har vært tatt video av denne traileren. Skrev for fort uten å sjekke. My Bad.

Endret av TrekStar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett på videoen, men angående politiet er det ikke alltid bare bare for dem å rekke over alt. I nord tok det halvannen time før politiet kunne rykke ut til et hus hvor det hadde brent. Ikke fordi de ikke ville være der kjappere, men nærmeste patrulje var såpass langt unna. 

Store avstander kan ødelegge mye. 

Endret av nordlending
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bienvilleparish
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en over skriver, på vestlandsveier må man tilpasse kjøringen så godt man kan til forholdene. Og ja, man ser bedre i en høy enn en lav bil som sagt, samt at han sakket ned og kjørte på riktig side ved motgående trafikk.  Argumentet om at de ikke fikk kjøre forbi er også helt tullete. Å kjøre forbi på det føret ville vært galskap det!!!

Anonymkode: 67864...d75

Ja, jeg er klar over oversikten man har i høy bil da jeg kjører lastebil selv. Han hadde ikke hatt noe mindre sikt i sitt felt da han ser over personbilene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I videoen ser man klar at lastebilsjåføren velger ett spor med minst mulig snø. Jeg skal ikke fantasere om hvorfor sporet er blitt slik det er , men det er helt klart at sjåføren har vurdert at han er mest tjent med å kjøre så lite på snø som mulig. Det virker også som han aktivt har ønsket å hindre forbikjøring. 

Det er vanskelig å gjøre noen vurdering av den helhetlige trafikk-risikoen her, men jeg sliter med å ta sjåføren som raporterer dette alvorlig, når han ikke fokuserer på dette. (Jeg tror han som jeg  mistenker at dette er en enda utenlandsk sjåfør på tur i Norge med defekt utstyr)

Når det gjelder politiet, så er følgende innlegg antagelig korrekt :

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen til blå regjering og nedbemanning.

Anonymkode: 6937c...be5

Politet har for øyeblikket lite kapasitet til uplanlagte oppgaver som er langt fra stasjon. 

Anonymkode: f3927...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde både lastebilsjåføren og flere av bilene som lå bak blitt fratatt førerkortet. Hva slags tulling ligger rett oppe i rumpa på en trailer som kjører på feil side av veien, og i tillegg prøver på en forbikjøring?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...