Gå til innhold

Vielse fredag, fest lørdag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Anjah skrev:

Tilbake i 2009 giftet vi oss også på rådhuset en fredag og hadde bryllupsfest på lørdag. Det gikk kjempefint! Vi brukte bunad på rådhuset. Senere på fredagskvelden byttet vi til klassisk pent tøy, tok med forlovere og foreldre til en fin restaurant og spiste middagen der. På lørdag var det full brudestas, fotografering og alt som hører med til fest 😄

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det slik. Brudekjole, hår og sminke begge dager. Gjestene slapp å vente mellom vielse og fest, kun nærmeste familie i selve vielsen fredagen, og resten kom på lørdagen. Tok bryllupsbildene fredagen.

Var fornøyd med å gjøre det slik, men skal jeg gifte meg igjen tar jeg alt samme dagen :)

Anonymkode: d9087...b01

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle egentlig ønske vi hadde gjort det sånn da vi giftet oss. Syntes det var mest stress, særlig frem til festen. Reise til frisør for hår og sminke, så vielsen med etterfølgende fotografering, før det endelig var tid for fest. Tenk å kunne kle seg i en enkel kjole, bli viet og spise en rolig middag med de nærmeste etterpå. Så ha god tid dagen etter, til å bli sminket, fikse håret osv. og å komme uthvilt til festen. 

Anonymkode: 21f24...791

Godt å høre flere har gjort det slik eller i hvertfall syns det høres greit ut :) 

Det blir vielse fredag i rådhuset med brudekjolen og enklere sminke/frisering som forloveren min fikser. Så blir det frisør og bilder på lørdag før festen. Og til og med brudekjole på festen ;) ts

Anonymkode: 5ce19...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at du ikke har nevnt kirka her for en grunn, men har ikke nærmeste kirke plass til alle gjestene? Det trenger ikke bli så mye snakk om Gud, tro og Jesus om dere ikke ønsker det 😉

Anonymkode: 77711...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du ikke har nevnt kirka her for en grunn, men har ikke nærmeste kirke plass til alle gjestene? Det trenger ikke bli så mye snakk om Gud, tro og Jesus om dere ikke ønsker det 😉

Anonymkode: 77711...0ae

Kirken har plass, men det er ikke noe tema for oss :) ingen av oss er konfirmert, barna er ikke døpt og ingen av oss ønsker en kirkelig begravelse den gang det skjer. Så bryllup i kirken strider i mot alt det 😄 ts

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kirken har plass, men det er ikke noe tema for oss :) ingen av oss er konfirmert, barna er ikke døpt og ingen av oss ønsker en kirkelig begravelse den gang det skjer. Så bryllup i kirken strider i mot alt det 😄 ts

Anonymkode: 5ce19...609

Daså 😅 synes løsningen med enklere oppsats på fredag, og full rulle på lørdag, var god 👍

Anonymkode: 77711...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Daså 😅 synes løsningen med enklere oppsats på fredag, og full rulle på lørdag, var god 👍

Anonymkode: 77711...0ae

Så bra 😊 får håpe de rundt også syns det 😄

Anonymkode: 5ce19...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan melde deg inn i humanetisk forbund og skal ha vigsel på lørdagen i stedet.

Endret av Energi-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble også viet dagen før selve festen. Jeg gikk i en pen buksedress i mørkeblå under vielsen og påfølgende lunsj. For meg føltes det mest naturlig å gå i noe pent men enkelt på rådhuset, med tanke på de "byråkratiske" omgivelsene og at det er på formiddagen - jeg har aldri vært så fan av kombinasjonen klassisk, lang brudekjole og rådhus.. For meg er det bare litt stilkrasj på en måte.

På festen dagen etter kjørte jeg på med mer glitter og glam i form av en lekker, hvit halterneck-kjole, mer sminke og store øredobber. Det passet bedre stilmessig til middag, dansing og pyntede omgivelser.

Anonymkode: f55c4...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...