Gå til innhold

Hvor ofte bytter du bleie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pøh! Jeg bytter hvert 10. minutt! Hvorfor ikke liksom? Bleier er jo så billige.

Anonymkode: 60771...568

Ja, bleier er faktisk utrolig billig i Norge.

Anonymkode: 3e499...6ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet mitt på to bæsjer to ganger om dagen, i ti tia og etter hvilen i to/tre tia så ofte bytter jeg bare når han har bæsja. Han drikker desverre lite så bleia er oftest bare litt våt de gangene jeg bytter til samme tid uten at han har bæsja først. Så oftest går det bare fire bleier i døgnet her, medregnet før og etter legging. 

Anonymkode: 9c522...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Det verste jeg ser er når unger går rundt med full bleie som henger mellom knærne. Når sønnen min var bleiebarn så bytta jeg bleie relativt ofte for den tisseluka som dunster av bleien er fæl. Man kjenner jo ganske kjapt på bleien om de har tissa i den da?

Anonymkode: 24fd3...879

Ofte jeg tror mini har tissa kjempemasse i den for det kjenne slik. Når jeg da bytter så er det ca ingenting i den :p 

Anonymkode: 31f03...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen skiftet de før soving (ca 11 tror jeg) og etter frukt (ca 14:30-15:00). Så skiftet jeg hjemme når han skulle legge seg og om morgenen. I helgene hendte det ofte at jeg glemte å skifte bleie til litt utpå dagen. 🙈 Men det gikk seg til i ferier altså, når vi fikk tid til å komme inn i rutiner. 😛

Anonymkode: fedf2...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang barnet skal ut. Våte bleier er sårt i kulda. Før soving. Før mat. Og ved behov. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter på morgenen og før hver hvil og når han står opp. Er bare 5 mnd., så bytter derfor ganske ofte. Jeg tror at det er viktigere å bytte bleie når de tisser, jo eldre de blir. De skal lære å kjenne igjen tissetrang og hvordan det føles når tiss kommer ut. Hvis man stort sett har tørr bleie og skifter når man tisser, så kjenner de kanskje tidligere at det er best å være tørr.

Praktiserte det samme med eldste og hun sluttet med bleie når hun var litt over to år. På natt og dag samtidig. 

Anonymkode: 8d08c...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bytter nok 7-8 bleier i døgnet på 2-åringen. Drikker mye, og tisser mye. Bæsjer 1-2 ganger. Bleien må også byttes rett før vi legger oss selv, ellers våkner vi til bleielekkasje på morgenen. 

Anonymkode: a90bf...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen, lunsj, middag og før legging. Så blir ca kl 8. Kl 11. Kl 3 og kl 19.

Og selvfølgelig ved behov.

 

3 gutter på 2, 2 og 3 år

Anonymkode: a1242...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo derfor de har den gule streken som blir grønn så man skal vite når man trenger skifte :):)

Anonymkode: bba48...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...