Gå til innhold

Flaut på tredemølle på senteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenker ikke over hva de andre gjør på mølla. Selv går jeg i høyt tempo i oppoverbakke pga jeg ikke kan jogge/løpe pga knærne

Anonymkode: 48aaf...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Bryr meg ikke, spesielt ikke på mølle, da følger med på skjermen, tempo osv. Ute skal jeg heller inrømme at jeg av og til fliser menn på pur faen hvis jeg kan det. Bare fordi de er så gøy at de er så dårlige tapere. Begynner typisk å løpe fortere når du er opp på siden og sånt. Festelig.

Anonymkode: 91db7...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvordan du tenker, jeg har startet nå med styrke og rehablitering. Da står jeg der og  drar i 1-2 kg omringet av supertrente ,som kjører på med tinge vekter og vill hoppetauøkt mellom løftene 😂😂 

var tungt og vanskelig å komme seg inn  på senteret, hater sånne steder og blir veldig usikker. 

Men jeg har like stor rett til å trene min skrale kropp og det er så bra for meg! 

Fortsett du , å løp i ditt tempo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

De dømmer deg garantert ikke. De lar nok bare øynene vandre, og så fordi du føler deg litt utilpass så legger du merke til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en av de som får meg til å føle det som du gjør :P Du har veldig godt utholdenhet! Etter 10 min på mølla er jeg ferdig 🙈

Kan du kanskje bytte treningssenter? Jeg byttet for et år siden. Da gikk jeg på Sky, og jeg klarte ikke å føle meg komfortabel blant de andre (les: Mannfolka) som trente der. Så nå går jeg til et betydelig mye dyrere og bedre senter. Klart, det er noen sprekinger der, men det er mest en overflod av eldre som har bestemt seg for å endre på livet sitt. Har aldri følt meg ukomfortabel der, men følte meg alltid sett på på Sky fitness.

Ellers går det kanskje an å trene om morningen før jobb? Ser ikke for meg at det er så mange folk der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Må innrømme at jeg aldri har kikket på hastigheten til de ved siden av meg. Stort sett går jeg på mølla med 6 km og litt stigning. Hadde ikke falt meg inn at andre var interessert i hastigheten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns folk skuler er det nok bare fordi de titter på andre, som alle folk bare gjør uten å mene noe med det 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 65b4f...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å løpe gjorde jeg akkurat det samme som deg - langturer i rolig tempo. En økt på 40 minutter på 8 km/t ga meg mye mer enn de gangene jeg var fristet til å øke farten. Jeg klarte aldri mer enn 5-10 min på 10 km/t, og da følte jeg at jeg ikke fikk noe utav treningen. Løpegleden kom av de rolige turene, og etter hvert som formen steg så økte farten, og jeg hadde en god base for å starte med intervalltrening. 

Om jeg hadde løpt på møllen ved siden av deg, hadde jeg sikkert ikke lagt merke til farten din en gang, men om jeg hadde gjort det hadde jeg tenkt "kult! Hun prioriterer å løpe rolig og langt! Det er sånn løpegleden starter".

Anonymkode: 39764...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, haha du er flink TS! Vet du hvor lenge jeg løper på mølla? Jeg jogger 3 minutter på 7.5 km/t. Løper intervaller på 9.5 noen ganger. 

Jeg synes også det er flaut, og ikke klare å jogge mer enn 3 minutter i strekk. Eller at jeg ikke har høyere fart enn 9.5 når jeg løper intervaller (30 sek på 30 av)

Du løper jo 40 minutter, wow sier jeg bare! Jeg holder på å trene meg opp til å like å jogge, egentlig hater jeg det, men håper at gleden over det kommer etterhvert som jeg klarer å jogge lengre og lengre om gangen. 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

...og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t.

Det er vel ikke noe galt med det! :) 

Anonymkode: 45057...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Jeg driver aktivt med løping og er gjerne en av de som løper fortere. Men skal love deg at jeg ikke tenker over andre som jogger på lav hastighet eller går for den saks skyld. Dere er på trening og har all grunn til å trene akkurat som alle andre 😊 

Anonymkode: fa297...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lunter avgårde jeg også. Er ikke så stor fart i denne kroppen, men jeg er utholdene, og den eneste jeg konkurrer med er meg selv. :)

Legger aldri merke til farten andre løper i, med mindre det er en som har stor fart og så dårlig løpeteknikk at det dundrer i møllen for hvert steg. Irriterende lyd! Ellers må folk gå og løpe som de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som bryr seg, og de som skulle bry seg er idioter. Tro meg, de fleste har nok med eget treningsprogram og gir blaffen i deg.

Selv holder jeg meg på en komfortabel 4-er i 15 minutter 😂 Foretrekker heller lengre gåturer ute i frisk luft enn å svette på tredemølla inne.

Anonymkode: 7b6e6...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig på hastighet. Når formen min er på sitt beste så løper jeg 10 km på 55 min. Nå når jeg er i dårlig form så løper jeg først 20 min med 8,5 km/timen også tar jeg 10-15 min med intervall hvor jeg løper 10 km/timen. Har stigning på 3. Når jeg løper ute velger jeg gjerne løyper med et par oppoverbakker. 

Jeg gidder ikke legge merke til om noen løper fortere eller saktere enn meg. Jeg er flink til å presse meg selv på trening, men noen sprinter kommer jeg ikke til å bli. 

Rekorden min på 5 km er 24 eller 25 minutter. 

Har egentlig aldri fokusert på å skulle løpe fortest mulig, men tatt det i det som er rett tempo for meg. 

Uansett er en ting sikkert. Du kommer ikke til å bli raskere hvis du gir opp treningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper bare ute nå, men for noen år siden løp jeg jevnlig på mølle på senter. Jeg er nok også en av de som løper litt raskere enn deg, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilken fart andre hadde rundt meg. Noen løper raskere enn meg og noen løper saktere. Og hva som er bakgrunnen for at akkurat de løper akkurat sånn som deg akkurat i dag, det vet jeg ingenting om. Restitusjon etter hard økt dagen før? Jogger seg rolig ned etter en styrketime? Jobber seg opp i form etter alvorlig sykdom? Nyoperert kne? Overvektig/utrent og nylig kommet skikkelig i gang med trening? Kommer seg på trening selv om verden har rast sammen på andre områder? Eller kanskje noen som bare hater mølla med sliter seg gjennom det? Eller noen som bare _liker_ å jogge i den farten? "Everyone you meet, is fighting a battle you know nothing about. Be Kind. Always"

Du.Er.Flink. Og hvis noen skulle tenke at du løper sakte, så so what? Du trener, DET er det viktige! Og det skal du fortsette med 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt joggetempo i 30 minutter er per nå 7km/t. Hva tenker du om meg? Sannsynligvis ingenting!

Man må holde seg til sitt nivå, og konkurrere bare med seg selv. Husk at de fleste eksperter sier at man trener for mye lapskaustrening, og at mange hadde hatt godt av å trene roligere. Man skal ikke på død og liv ta seg ut 100% hver økt.

Drit i de andre, vær fornøyd med at du faktisk løper! Plutselig løper vi også fortere enn i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ser bort på displayet ditt er nok bare konkurransemennesker. Det er typisk at de vil se at de løper fortere eller minst like fort som de rundt. Ikke nødvendigvis noe vondt i det :) 

Anonymkode: 62751...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som deg i går :P Kom bak ei som startet oppvarmingen med å løpe fortere enn jeg løper intervaller, og bare økte og økte! Tror ikke hun svettet engang 😮 Jeg ble imponert, jeg. Men tenker som de andre, at folk bryr seg ikke så mye om andres trening. og ihvertfall ikke dømmer. Alle som faktisk trener er FLINKE, uansett utgangspunkt :) 

Anonymkode: e98f8...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...