Gå til innhold

Flaut på tredemølle på senteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i det minste på treningssenter, det finnes oss som aldri går dit og du har nok høyere ansiennitet enn oss.

Anonymkode: c0b2a...1bc

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør på et treningssenter. Tror mye av de tankene du har om andre sitter i hodet ditt, for de fleste har faktisk nok med seg selv :) 

Anonymkode: 1082e...7ba

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Du er FLINK! 👍😎

Vær stolt av deg selv som er der. Mange som heller ligger på sofaen... 

Prøv å ikke bry deg om de andre. Selv om det er lettere sagt enn gjort... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper selv ganske mye hurtigere enn deg, og har drevet med løping lenge. Altså er jeg kanskje en av dem du omtaler som løper på møllene rundt deg. Men, det kunne aldri falle meg inn å dømme folk som løper saktere enn meg. Jeg vet jo ikke hvilken form du er i, selv om jeg ser du løper 30 min med 8 km/t én gang! For alt jeg vet kan du ha hatt en svært intensiv løpeøkt i går, og derfor løper du saktere i dag. Kanskje trener du deg opp til langløp. Kanskje er løpingen en lang oppvarming før styrketrening, eller kanskje det er ettertrening etter en gruppetime. Du må ikke tro at folk dømmer deg! Jeg tror ikke folk skuler bort på deg og dine tall, men hvis de gjør det vet de uansett ikke noe om formen din!

Anonymkode: 9d117...0a2

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør på et treningssenter. Tror mye av de tankene du har om andre sitter i hodet ditt, for de fleste har faktisk nok med seg selv :) 

Anonymkode: 1082e...7ba

Enig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen bryr seg om hva innstillingen din er satt på. De har nok med seg selv. 

Anonymkode: 0a5e2...3f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik; Alle har startet ett sted :)

Jeg følger ikke med på noen andre på treningssenteret, med mindre jeg ser en ny kul øvelse eller noen med bra teknikk. Da prøver jeg å plukke opp noen tips, og spørr gjerne i samme slengen. Om noen synes at du er "patetisk" fordi du ikke klarer å løpe 15 km/t så synd, trist og leit for dem. Det er ikke folk med mer enn 40 i IQ som tenker slik om andre (men jeg vet at det er veldig lett å tenke slik om seg selv!). 

Kos deg med treninga du, ikke gi opp -  alle disse tankene om at andre ser ned på deg sitter i ditt eget hode :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning

Tror du virkelig noen bryr seg?

Synes du skal konsentrere deg om deg selv jeg, og ikke henge deg opp i hva andre gjør. Du bør også slutte å skule på hvor fort andre løper ;)

Stå på! Du er uansett flinkere enn en som ikke løper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg går på tredemøllen når det er dårlige forhold ute. Det er det føttene mine tåler.. de tåler ikke å løpe. Og hvis noen syns det er rart så er de velkommen til å synes det :) De har i såfall mye større problemer med å ha en dårlig holdning og personlighet en det jeg har :) Kos deg med løpingen din du, utfordre deg selv og drit i hva de andre gjør.

Anonymkode: 6f895...bd7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, takk for så mange hyggelige svar  :):)  Dere har helt rett, folk bryr seg helt sikkert ikke om hva jeg løper på, sitter nok mest i hodet mitt! Nå fikk jeg en skikkelig selvtillitsboost og det trengte jeg. Blir jo så glad hver gang jeg har gjennomført en økt på mølla og det sitter i så lenge så har lyst til å fortsette. Og sakte men sikkert blir det jo kanskje høyere hastigheter på meg og en gang, hvem vet ;)

Uansett, takk for alle fine tilbakemeldinger!

TS

Anonymkode: ef6e3...a40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du tenkt noe slik om en annen? De aller aller fleste er opptatt av at selv. Selv durer jeg på med 5km/t I 7 minutt før jeg jogger rolig i 3 min og så need på 5km/t igjen. Og slik holder jeg på. Jeg er utrent, svett og overvektig men jeg håper og tror at de som faktisk legger merke til meg synes det er bra at jeg prøver å komme i form, for det tenker jeg om andre på mitt nivå :)

Anonymkode: 7171d...091

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg løper selv ganske mye hurtigere enn deg, og har drevet med løping lenge. Altså er jeg kanskje en av dem du omtaler som løper på møllene rundt deg. Men, det kunne aldri falle meg inn å dømme folk som løper saktere enn meg. Jeg vet jo ikke hvilken form du er i, selv om jeg ser du løper 30 min med 8 km/t én gang! For alt jeg vet kan du ha hatt en svært intensiv løpeøkt i går, og derfor løper du saktere i dag. Kanskje trener du deg opp til langløp. Kanskje er løpingen en lang oppvarming før styrketrening, eller kanskje det er ettertrening etter en gruppetime. Du må ikke tro at folk dømmer deg! Jeg tror ikke folk skuler bort på deg og dine tall, men hvis de gjør det vet de uansett ikke noe om formen din!

Anonymkode: 9d117...0a2

Enig med denne!! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt over de fleste bryr seg kun om seg selv og det viktigste er jo det faktum at du er der og gjør en innsats. 

Når jeg begynte så jogget jeg i det andre syns er gåfart sånn rundt 6 - 6,5, og hadde mer enn nok med å orke det.  Når jeg deltok på løp så var jeg stortsett blant de siste.  Jeg kan davelge å fokusere på at jeg er dårligere enn alle andre, og gi meg, eller jeg kan fokusere på at jeg er bedre enn alle de som ikke orker. 

Gi litt mer faen i alle andre. Den beste sammenligningen er mot deg selv! Å sammenligne seg mot andre bringer ingenting positivt.

Endret av pingeling
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper både saktere og kortere tid enn deg hvis jeg klarer å komme meg på trening TS, så jeg synes du er flink! Er sikker på at ingen bryr seg :) Og som noen andre her sa, det kan være tusen grunner til at en person jogger rolig og lenge istedet for å spurte, alt fra helse til del av treningsprogram osv. Bare fortsett slik du gjør du! :) 

Anonymkode: 7d183...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Du må ikke la slikt hindre deg fra å trene når du vil. Tenk at disse mennene og kvinnene som skuler på displayet ditt selv en gang var utrente. Det tar lang tid å bygge opp skikkelig god kondisjon. Alle starter et sted. Du må rett og slett heve deg over det fordi du vil ikke komme utenom at folk vil sammenlikne seg med andre. Det viktigste er hvilke tanker du får fordi du må jobbe med dem. Om du føler deg dårlig så må du endre tankene dine. So what om du løper i 8 km/t. Du har betalt månedsavgiften og har like stort rett som de andre medlemmene å trene i ditt tempo. Det kunne ha vært ulike grunner til at noen må ta det sakte. Kanskje at man kom tilbake fra en kneskade. Eller akillesoperasjon. Poenget er at folk ikke vet hvorfor du velger som du gjør. Ditto blir det like feil av deg å legge for mye i blikk som blir sendt i din retning. Jobb med selvfølelsen din. Ta din plass.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med alle over, men skriver også, hvis det kan gi en boost til deg :nordvesta:

Er nok en av de du ser løper fortere også, men tenker virkelig aldri over det. Pleier å gå på faste løpetimer på Elixia og noen ganger havner jeg ved siden av noen som løper fortere enn meg og noen ganger saktere, men det eneste jeg fokuserer på er min egen hastighet. Den skriver jeg ned hver gang og konkurrerer KUN mot meg selv :) Lykke til med løpingen! Og husk og alltid sammenlign med deg selv og ingen andre :) 

Anonymkode: 80945...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper på 7 km/t Pga utholdenhet. De fleste som løpet fortere en 9 gir seg før meg. Så jeg bryr meg ikke. 

Anonymkode: 1840e...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å gå :) Føler meg teit noen ganger, men tenker at ingen vet hvilke helseplager jeg eventuelt har. Og så føler jeg meg flink som i det hele tatt rører på meg framfor å ligge på sofaen. :)

Anonymkode: b4bcc...20b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akkurat begynt å jogge igjen etter en god stunds avbrekk. Har aldri vært veldig sprek men i helt ok form. Nå som det er vinter jogger jeg på tredemølle de dagene været (snø, hølregn) ikke tillater meg å jogge ute. Men jeg synes det er så flaut. Møllene står tett i tett og jeg pleier å jogge 30-40 minutter med 8km /t. Har jeg noe raskere enn det spretter pulsen min i været. Jeg trener ikke intervaller enda (følger et treningsprogram), skal bare få opp utholdenheten med rolige langturer.

Men på alle sider av meg står kvinner og menn i alle aldre og løper så mye fortere. Jeg ser at de skuler på hastigheten min der de legger seg på 10km/t på oppvarming og deretter øker og løper samtidig mye lengre enn meg. Gjerne med stigning. Og i midten har du meg som "lunter" av gårde men allikevel sliter... Føler meg bare så ekstremt utrent og lat. Prøvde å trene siste timen før stengetid (22-23) pga mindre folk men da sleit jeg sånn med å sove... Snart mister jeg helt lysten til å trene i det hele tatt så dum føler jeg meg.... Dere spreke, synes dere det er patetisk med sånne treiginger som meg på mølla, eller kunne dere ikke brydd dere mindre?

Anonymkode: ef6e3...a40

Eg er heilt sikker på at dei har så nok med seg sjølv og eigen trening ( og hvis ikkje så trener dei ikkje hardt nok) at dei ser ikkje korkje fart eller stil på din kant . Berre kjør ditt løp og ver stolt av at du er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...