Gå til innhold

Gruer meg til mitt eget bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Suppetuppe skrev:

Det er jo bare kyss på kinnet? Gjør det så mye da..? :) 

Ja, se mitt innlegg like over her.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, se mitt innlegg like over her.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

Jeg trodde at du tenkte at det var snakk om kyss på munnen og da hadde jeg skjønt det. men om du føler det sånn uansett så sier du i fra til din kommende mann at du ikke ønsker det. Verre enn det er det jo ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min tilkomne er en supersosial type med en stor venne- og bekjentskapskrets. Han ønsker et stort klassisk bryllup med godt over 100 gjester, og med alle de ulike tradisjonene som følger med. Blandt annet disse utrolig teite tingene med at brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre og når brudgommen går på do kan alle mannlige gjester gå frem og kysse bruden.

Jeg skal alltids komme meg igjennom det med å kysse min mann på stolen, selv om det er en idiotisk tradisjon i mine øyne. Men det med å bli kysset av en haug med mannfolk byr meg bare helt imot.  Min mann sier dette har skjedd i alle brylluper han har vært i innen sin omgangskrets og at jeg derfor må forvente at det skjer med meg og.  Det med å kysse på stol har jeg opplevd i bryllup men dette andre med å bli kysset av «alle»:Er dette virkelig en så vanlig tradisjon? 

Anonymkode: df8b6...68a

Synes at mannen din er veldig usympatisk når han ikke aksepterer at du ikke ønsker dette i DERES bryllup! Herregud, du gruer deg faktisk til bryllupet deres! Det er meningen at man skal glede seg enormt mye, og at det skal være DERES dag. Da må man tilpasse dagen slik at det blir til glede for både deg og mannen. Dere vet konkret hva som skaper disse negative følelsene hos deg. Da burde det si seg selv at mannen er med på å informere i starten av festen at dere ikke ønsker disse tradisjonene.

Anonymkode: e09e4...5b8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en tradisjon for tilbakestående teite bygdefolk: Ser for meg situasjonen: Mannen stikker på do for å runke mens han har i tnakene at andre menn tafser på kona og kysser.

 

Nei TS dette er ikke en tradisjon. Om den er det, så er det helt uhørt.

Anonymkode: 0e1a7...e79

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt vanlig tradisjon her også.

Dette er jo egentlig ikke noe brudgommen får gjort så mye med, med mindre TS vil nekte ham å gå på do ved behov. Det er jo gjestene selv som setter i gang dette, ikke brudgommen. Jeg ser derfor ingen annen mulighet enn at dere informere alle gjestene om at du/dere ikke ønsker den tradisjonen i deres bryllup.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som dere vil i deres bryllup. 
Jeg synes kakeskjæringen er det kleineste som er i et bryllup. Nå må alle sammen stå å se på at vi kutten en kake for å putte i munnen på hverandre. Det er ikke søtt eller flott eller noe, bare kleint og teit (i mine øyne)

Så dette hoppet vi enkelt og greit over. 
Toastmaster annonserte at nå var kakene satt frem, folk forsynte seg og fortsatte å være sosiale. 

Kyss på kinnet når den andre er på do, synes jeg bare er gøy, uskyldig morro. 
Nå har jeg tydeligvis bare hyggelige venner og godt luktende onkler, så det er ikke noe problem. Og selv om vi hadde en gammel onkel som kanskje luktet litt gubbe, så skulle jeg holdt ut et lite kyss på kinnet fra han også. 
Alle smiler og ler når de løper rundt, jeg synes det er veldig viktig at gjestene også skal kose seg i bryllup. De har også satt av tid, kjøpt dyr gave og kanskje nye klær for å feire dagen med oss. 

Men som jeg startet med, vi droppet kakeskjæring, og jeg ser ikke noe galt i å droppe kyssing. 
Ville dog bedt toastmaster si ifra om det, så ingen løper om om mannen din går på do. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en tradisjon for tilbakestående teite bygdefolk: Ser for meg situasjonen: Mannen stikker på do for å runke mens han har i tnakene at andre menn tafser på kona og kysser.

 

Nei TS dette er ikke en tradisjon. Om den er det, så er det helt uhørt.

Anonymkode: 0e1a7...e79

Wtf?😂

1. Tilbakestående og teite bygdefolk? Skal ikke si hva byfolk kan omtales som, hvis man først skal gå der..

2. Har opplevd dette mest i bryllup i oslo-området med "fintfolk" 

3. Hva skjedde med ideen om runking osv?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den type idiotiske tradisjoner som jeg nekter å ha i mitt bryllup.

Vi er blitt enige om å informere toastmasteren om at vi ikke skal ha dette, og han skal legge inn en røykepause under middagen. Da får vi begge muligheten til å gå på do om vi må, og vi unngår samtidig tvangs-kyssingen ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min tilkomne er en supersosial type med en stor venne- og bekjentskapskrets. Han ønsker et stort klassisk bryllup med godt over 100 gjester, og med alle de ulike tradisjonene som følger med. Blandt annet disse utrolig teite tingene med at brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre og når brudgommen går på do kan alle mannlige gjester gå frem og kysse bruden.

Jeg skal alltids komme meg igjennom det med å kysse min mann på stolen, selv om det er en idiotisk tradisjon i mine øyne. Men det med å bli kysset av en haug med mannfolk byr meg bare helt imot.  Min mann sier dette har skjedd i alle brylluper han har vært i innen sin omgangskrets og at jeg derfor må forvente at det skjer med meg og.  Det med å kysse på stol har jeg opplevd i bryllup men dette andre med å bli kysset av «alle»:Er dette virkelig en så vanlig tradisjon? 

Anonymkode: df8b6...68a

Ta et godt råd: ikke gjør noe du ikke liker fordi det er tradisjon. Om det er tradisjon å barbere hodet før bryllup ville du gjort det også?

Jeg har sosial fobi og div andre utfordringer som blir gjeldende i et stort bryllup. Resultatet er at jeg ble for full og lukket meg helt inn i min egen verden. Det ble mye dårlig stemmning etter dette. Jeg sa på forhånd at jeg kom til å ha store problemer med antall gjester og opplegget men ble ikke hørt. 

Ikke la noen tvinge deg til noe du ikke vil. Det er din dag. Det er den dagen i livet ditt du har jobbet for og brukt masse penger på. Ikke ødelegg det med å la deg kysse av alle og enhver når du ikke vil. Fysj for en usmakelig tradisjon. Jeg har aldri hørt om denne tradisjonen. 

Anonymkode: 2f61c...011

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si jeg tar meg selv så høytidelig. Men har flere småslibrige gamle gubber i min forlovedes familie,som stinker og har en tendens til å drikke for mye. Bare tanken på å bli kysset av disse gjør meg helt kvalm og fylt av angst. Vil føle det som et overgrep rett og slett.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

Uansett kommer du til å få gratulasjonsklemmer fra alle de tilstedeværende (det er i alle fall vanlig i mine kretser), så fysisk kontakt må du regne med uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min tilkomne er en supersosial type med en stor venne- og bekjentskapskrets. Han ønsker et stort klassisk bryllup med godt over 100 gjester, og med alle de ulike tradisjonene som følger med. Blandt annet disse utrolig teite tingene med at brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre og når brudgommen går på do kan alle mannlige gjester gå frem og kysse bruden.

Jeg skal alltids komme meg igjennom det med å kysse min mann på stolen, selv om det er en idiotisk tradisjon i mine øyne. Men det med å bli kysset av en haug med mannfolk byr meg bare helt imot.  Min mann sier dette har skjedd i alle brylluper han har vært i innen sin omgangskrets og at jeg derfor må forvente at det skjer med meg og.  Det med å kysse på stol har jeg opplevd i bryllup men dette andre med å bli kysset av «alle»:Er dette virkelig en så vanlig tradisjon? 

Anonymkode: df8b6...68a

Jeg støtter deg. Æsj, skal du liksom bys frem ? Jeg får også en slibrig vibe av den tradisjonen. 

Si til mannen din du ikke ønsker dette. Og toastmaster. 

 

Anonymkode: 69a0b...b65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brunello skrev:

Uansett kommer du til å få gratulasjonsklemmer fra alle de tilstedeværende (det er i alle fall vanlig i mine kretser), så fysisk kontakt må du regne med uansett.

Det er greit nok men kyssing vil jeg ikke ha.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator

Jeg er fra Østlandet og har vært i flere bryllup. Jeg har bare opplevd den teite leken med at brudeparet skal opp på stolen for å kysse. Jævlig langtekkelig når det skal skje 10-20 ggr i løpet av middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta et godt råd: ikke gjør noe du ikke liker fordi det er tradisjon. Om det er tradisjon å barbere hodet før bryllup ville du gjort det også?

Jeg har sosial fobi og div andre utfordringer som blir gjeldende i et stort bryllup. Resultatet er at jeg ble for full og lukket meg helt inn i min egen verden. Det ble mye dårlig stemmning etter dette. Jeg sa på forhånd at jeg kom til å ha store problemer med antall gjester og opplegget men ble ikke hørt. 

Ikke la noen tvinge deg til noe du ikke vil. Det er din dag. Det er den dagen i livet ditt du har jobbet for og brukt masse penger på. Ikke ødelegg det med å la deg kysse av alle og enhver når du ikke vil. Fysj for en usmakelig tradisjon. Jeg har aldri hørt om denne tradisjonen. 

Anonymkode: 2f61c...011

Takk for støtten.

Jeg har også litt sosial angst så det er utfordrende nok som det er med en så stor fest. Har f.eks ikke lyst til å holde noe tale. Dette er jo også en tradisjon etter det jeg har hørt, men gruer meg syk bare ved tanken.

Ts

Anonymkode: df8b6...68a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om denne tradisjonen. Det er din dag, du som bruker store pengebeløp på en fest, da er det deres regler mener jeg. Jeg ser tilbake med skrekk og gru når jeg tenker på vårt bryllup. Den kleine dansen, kakekuttingen m.m. Sa til mannen min at det er godt en bare gifter seg en gang 😅 Her syntes jeg mannen din må respektere dine ønsker. 

Anonymkode: a329c...603

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet her er vel i grunn at det gjerne er helt random hvem som setter i gang klirring i glass eller kyssing på kinnet ved dobesøk. Er jo ikke akkurat noe noen proklamerer høyt at dette skal vi gjøre i dette bryllupet. Så dermed må det bli slik at noen sier i fra i forkant. Det kan jo også bli litt party pooper stemning fra starten av..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også vært med på dette, men jeg ble sittende da jeg syntes hele greien er tullete. Hadde aldri tillatt det i mitt eget bryllup. Dette skal liksom være VÅR dag, da må vi få kose oss som vi vil uten å bli påtvunget andres tradisjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig her også - med kyss på kinnet når brud eller brudgom er på do. 

Ellers:

Klirring i glass - brudeparet skal reise seg opp og kysse

Tramping i gulv - brudeparet skal under bordet og kysse

Klirring i glass OG tramping i gulv - brudeparet skal opp og stå på stolene sine for å kysse

Man gjør også et eller annet som jeg ikke husker nå for  å få brudeparets foreldre opp av stolene for å kysse. 

Endret av Vera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nutz skrev:

Jeg har også vært med på dette, men jeg ble sittende da jeg syntes hele greien er tullete. Hadde aldri tillatt det i mitt eget bryllup. Dette skal liksom være VÅR dag, da må vi få kose oss som vi vil uten å bli påtvunget andres tradisjoner.

https://bryllupsinspirasjon.no/artikler/2014/09/30/klirring-glass-og-andre-ting-gjester-gjor-bryllup-dette-betyr-det/

Anonymkode: 3c413...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...