Gå til innhold

Gruer meg til mitt eget bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min tilkomne er en supersosial type med en stor venne- og bekjentskapskrets. Han ønsker et stort klassisk bryllup med godt over 100 gjester, og med alle de ulike tradisjonene som følger med. Blandt annet disse utrolig teite tingene med at brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre og når brudgommen går på do kan alle mannlige gjester gå frem og kysse bruden.

Jeg skal alltids komme meg igjennom det med å kysse min mann på stolen, selv om det er en idiotisk tradisjon i mine øyne. Men det med å bli kysset av en haug med mannfolk byr meg bare helt imot.  Min mann sier dette har skjedd i alle brylluper han har vært i innen sin omgangskrets og at jeg derfor må forvente at det skjer med meg og.  Det med å kysse på stol har jeg opplevd i bryllup men dette andre med å bli kysset av «alle»:Er dette virkelig en så vanlig tradisjon? 

Anonymkode: df8b6...68a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestemmer da selv om du vil bli kysset av de eller ei, si ifra igjen til mannen at dere dropper den seansen 

Anonymkode: eb648...75c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om noen av disse "tradisjonene".

Anonymkode: 1b0f4...c98

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som noen ekstremt sære tradisjoner jeg aldri hadde blitt med på. At alle bare skal kunne komme opp og kysse deg mens han er på do? Hva faen

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, du kan selvsagt sette grenser for hans tradisjoner - ikke gå på akkord med deg selv på en så viktig dag! Det setter presedens for resten av livet ditt, han bør vise deg respekt og forståelse og samtidig være den som klart sier fra til folka sine at det IKKE er OK å følge denne"tradisjonen" for egen del..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en tradisjon

I game of thrones

 

Når det er sagt, så hørtes det jo litt gøy ut.. Du kan jo løpe fra kysserne eller følge mannen på do 😜

Endret av Emblja
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette opplever jeg også i alle bryllup jeg har vært i. 
Det er jo bare en morsom greie at alle damene kan kysse brudgommen på kinnet når bruden er på do, og omvendt. 
Dere må ikke ha klirring i glass heller. 
Jeg motsa den og klirret med bestikk, som betyr at foreldrene må opp på stolen og kysse. Noen ganger sitter de jo sammen med  den andres partner. Da er en klem greit, men det er til stor jubel om de tar et nuss ;) 
Det er jo kun for gøy, om om du ikke synes det er gøy. Så synes jeg du skal opplyse toastmaster om det. Så det ikke blir noe av. Ikke værre en det...

Anonymkode: 19476...a01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti begge lekene, og kyssingen har alltid vært på kinnet.

Anonymkode: 09442...cd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, midlertidigbruker said:

Det hørtes ut som noen ekstremt sære tradisjoner jeg aldri hadde blitt med på. At alle bare skal kunne komme opp og kysse deg mens han er på do? Hva faen

 

1 minutt siden, Emblja said:

Høres ut som en tradisjon

 

I game of thrones

Ingen av dere som bor på Østlanet kanskje?
Jeg jobber med bryllup og er med i mange flere ganger i løpet av et år.
Helt vanlig her nede hvertfall. 

Anonymkode: 19476...a01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ingen av dere som bor på Østlanet kanskje?
Jeg jobber med bryllup og er med i mange flere ganger i løpet av et år.
Helt vanlig her nede hvertfall. 

Anonymkode: 19476...a01

Er fra Østlandet, men jeg har vel aldri vært i noe bryllup.. Så kanskje derfor 😂

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ingen av dere som bor på Østlanet kanskje?
Jeg jobber med bryllup og er med i mange flere ganger i løpet av et år.
Helt vanlig her nede hvertfall. 

Anonymkode: 19476...a01

kan du forklare hvor "humoren" i dette er da til oss som ikke skjønner den?

Anonymkode: e69fc...dcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tilkomne er en supersosial type med en stor venne- og bekjentskapskrets. Han ønsker et stort klassisk bryllup med godt over 100 gjester, og med alle de ulike tradisjonene som følger med. Blandt annet disse utrolig teite tingene med at brudeparet må opp på stolene og kysse hverandre og når brudgommen går på do kan alle mannlige gjester gå frem og kysse bruden.

Jeg skal alltids komme meg igjennom det med å kysse min mann på stolen, selv om det er en idiotisk tradisjon i mine øyne. Men det med å bli kysset av en haug med mannfolk byr meg bare helt imot.  Min mann sier dette har skjedd i alle brylluper han har vært i innen sin omgangskrets og at jeg derfor må forvente at det skjer med meg og.  Det med å kysse på stol har jeg opplevd i bryllup men dette andre med å bli kysset av «alle»:Er dette virkelig en så vanlig tradisjon? 

Anonymkode: df8b6...68a

Har også sett dette, første gangen jeg så det, var noen danske gjester som gjorde dette. Ble litt paff ja, men har sett det siden også. 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg slått i glasset før middagen og sagt i fra at du ikke vil at noen skal følge denne tradisjonen i ditt bryllup, si det litt enkelt og litt humoristisk. Så løser du det ganske enkelt :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

kan du forklare hvor "humoren" i dette er da til oss som ikke skjønner den?

Anonymkode: e69fc...dcf

Det skaper litt liv og røre, man beveger seg opp av setet sitt, "løper" for å kysse brud/brudgom på kinnet. 
Dette skal liksom gjøres når bruden/gom er "tilgjengelig" uten partner på bryllupsdagen. Da er det lov å snike til seg et lite kyss fra den pene bruden/gommen. Så da må man være rask før den andre kommer tilbake fra do. 

Helt uskyldig liten  lek under middagen. 
Det blir gjerne litt kø til kyss/klem (Der er lov å klemme om man ikke vil kysse) så man må vente på sin tur. 
Noen ganger går noen av samme kjønn opp. som hvis forloveren til brudgom kommer opp og gir et smellkyss på munnen. Det er jo bare gøy. 
Hvordan og hvem man velger å kysse kommer jo an på gjestene/vennegjengen. 

 

9 minutter siden, Emblja said:

Er fra Østlandet, men jeg har vel aldri vært i noe bryllup.. Så kanskje derfor 😂

 

Hahaha, nei da er det vel ikke så rart ;)

Anonymkode: 19476...a01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh dette er fast i alle bryllupene jeg har vært på. Det er jo en av fordelene med å gå i bryllup. At man kan kysse på bruden når brudgommen er på do.

Anonymkode: 12ae6...9f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Ingen av dere som bor på Østlanet kanskje?
Jeg jobber med bryllup og er med i mange flere ganger i løpet av et år.
Helt vanlig her nede hvertfall. 

Anonymkode: 19476...a01

Er fra Østlandet, har vært i flere bryllup og aldri hørt om sånne leker. Høres kleint ut, så skjønner TS godt.

Anonymkode: 522fb...c7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Østlandet, har vært i flere bryllup og det er vanlig. Egentlig ganske morsomt når en ikke er så selvhøytidelig

Anonymkode: f7d1b...6d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er fra Østlandet, har vært i flere bryllup og det er vanlig. Egentlig ganske morsomt når en ikke er så selvhøytidelig

Anonymkode: f7d1b...6d3

Jeg vil ikke si jeg tar meg selv så høytidelig. Men har flere småslibrige gamle gubber i min forlovedes familie,som stinker og har en tendens til å drikke for mye. Bare tanken på å bli kysset av disse gjør meg helt kvalm og fylt av angst. Vil føle det som et overgrep rett og slett.

ts

Anonymkode: df8b6...68a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på Vestlandet og kun opplevd det i ett bryllup.

Vi droppet bryllupsfest fordi vi ikke ønsker slikt, det enkle er  ofte det beste ! :)

Anonymkode: 73f1a...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...