Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Brielle skrev:

Enig i det du skriver her. Dessverre er det i overkant godtroende og naivt å ha det slik som vi har det, mtp at slike ting faktisk skjer. 

Jeg tenker vi faktisk har meget lite kriminalitet rettet mot rikinger i dette landet, i motsetning til mange andre land som ikke er like transparente 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ingen lokalsak. Ikke guttestreker fra nabolaget. Det er gjort av profesjonelle.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at politiet ikke har villet at informasjonen om at hun hadde blitt kidnappet, skulle komme ut. Å gi naboer og kjente munnkurv. Og i det hele tatt, hvorfor dette hemmeligholdet?! Var det for at kidnapperne ikke skulle få kredibilitet eller annerkjennelse for det dem hadde gjort?!

Hadde politiet gått ut med dette tidligere, så kunne folk som hadde opplevd noe merkelig, huske dette og fortelle om viktige spor, slik at dette villet hjulpe henne bli funnet, kanskje timer eller dager etterpå. Hvem vet.

Slike kidnappingssaker av milliardærer og rikfolk er vel kanskje noe som skjer ytterst sjeldent i Norge og Skandinavia, så kanskje politiet ville prøve en ny taktikk?! Det er ikke sikkert at dette var den smarteste taktikken, da spor kan ha gått tapt.

En skulle tro at full mediedekning og avsperringer av veier og slikt, villet være mer effektiv, da kidnapperne ville ha følt seg manhuntet og at alle følgte ekstra med etter noe mistenkelig. Sjansene for å bli avslørt hadde sikkert vært større. Mafiaen i Øst-Europa er vel kjent for å ta slike oppdrag med å kidnappe rikfolk. Da er det kanskje en ide å overvåke disse gruppene.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle
1 minutt siden, Apis skrev:

Jeg tenker vi faktisk har meget lite kriminalitet rettet mot rikinger i dette landet, i motsetning til mange andre land som ikke er like transparente 

Foreløpig. De har gått ut med at vi antagelig vil se mer til slikt her i landet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direktesending og siste nytt på tv og VG nå klokken elleve. Det skal vises en video.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TrekStar said:

Rart at politiet ikke har villet at informasjonen om at hun hadde blitt kidnappet, skulle komme ut. Å gi naboer og kjente munnkurv. Og i det hele tatt, hvorfor dette hemmeligholdet?! Var det for at kidnapperne ikke skulle få kredibilitet eller annerkjennelse for det dem hadde gjort?!

Det ville økt sjansen for at hun ble drept og at kidnapperene gikk under jorden i stedet for å fortsette utpressingsforsøket.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg kan ikke fri meg fra tanken om at det kan være uklokt å bo i et relativt fattig strøk når du er milliardær. Det vil ikke være vanskelig for unggutter med hettegenser å spane i området, uten å vekke mistanke (noe som er vanskeligere i Holmenkollåsen), og det kan bli en del prat om "rikingene borti gata". Min gjetning er at det er personer med lokal tilknytning som står bak.

Dette er en kidnappingssak. Ikke et innbrudd. Dessuten er det ikke alle som liker å blafre med sedler og å vise sin rikdom. Det syns jeg ikke er vanskelig å forstå i det hele tatt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Jeg tenker vi faktisk har meget lite kriminalitet rettet mot rikinger i dette landet, i motsetning til mange andre land som ikke er like transparente 

Tror du at det skyldes åpenheten om alles adresser, mobiltelefoner og inntekter? Jeg tror det skyldes flaks. Norge er mye mer sårbar enn andre land som har mafia og andre grupperinger som driver med det. Her er det mest sannsynlig snakk om utenlandske aktører, kanskje hjulpet av norske spanere. Globalisering, åpne grenser og fritt flyt av kriminalitet. Hooray og jubel!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, slask skrev:

Andre ting er også ofte involvert i svindel, drap, tyveri, forfalskning osv.

Våpen som kniv, skrutrekker, hagle, hammer mm.
Penger, kontanter, gull, diamanter...ja, til og med vanlig bankkonto, bankkort, Vipps...
Biler og motorsykler
Smart/Mobiltelefoner, Internett og laptop.
Varmefølsomt kamera (IR-kamera), nattkikkert...

Så kryptovaluta kan brukes til svindel, omtrent som alt annet vi omgir oss med.
I dag ble det kjent at ei norsk dame er bortført, angivelig med krav om løsepenger i krypto.

Hvor mange millioner bortføringer har vi hørt om før noen noensinne hørte om kryptovaluta første gang?

Og vet du hva? Det ville ikke overraske meg om dette var et arrangert opplegg for å skape negativ omtale av Bitcoin eller som de snakket om på Dagsnytt 18 - om skattelistene burde fjernes helt fra offentlig innsyn. En typisk sak de veldig rike ikke ønsker. Noen er så kyniske at de kan finne på å arrangere noe sånt som dette, men det blir naturligvis spekulasjon å si at de har gjort det. Jeg bare tenker høyt.

 

Rart ikke flere har stilt samme spørsmål ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, samt krenkende og hetsende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en utrolig trist sak. Jeg håper de finner ut hvem gjerningspersonene er. Selv om jeg håper hun fremdeles er i live, må jeg si at jeg er litt pessimistisk på det ettersom det har gått såpass lang tid. Leste en artikkel om lignende saker og fikk inntrykk av at det er sjeldent noen er kidnappet over så lang tid og fremdeles er i live. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Tror du at det skyldes åpenheten om alles adresser, mobiltelefoner og inntekter? Jeg tror det skyldes flaks. Norge er mye mer sårbar enn andre land som har mafia og andre grupperinger som driver med det. Her er det mest sannsynlig snakk om utenlandske aktører, kanskje hjulpet av norske spanere. Globalisering, åpne grenser og fritt flyt av kriminalitet. Hooray og jubel!

Her tenker jeg vi må skille snørr og bart, globalisering og fri flyt har ikke nødvendigvis sammenheng med et transparent samfunn, vi kan godt føre en proteksjonistisk politikk og fortsatt ha et transparent samfunn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, N.Tonks skrev:

Tre hundre meter bort fra huset, finner du det de prøver å gjøre til lørenskog sentrum, med blant annet politi, kjøpesenter, kulturhuset, rådhuset er like over vannet. Kjempeøde er det ikke

Ja, det ligger jo ikke øde i det hele tatt :) Det ligger rett ved et stort borettslag med flere lavblokker.

(Tror jeg fikk sitert feil bruker her, sorry! Men PC'en min vil ikke la meg fikse...)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drizzt skrev:

Tror du at det skyldes åpenheten om alles adresser, mobiltelefoner og inntekter? Jeg tror det skyldes flaks. Norge er mye mer sårbar enn andre land som har mafia og andre grupperinger som driver med det. Her er det mest sannsynlig snakk om utenlandske aktører, kanskje hjulpet av norske spanere. Globalisering, åpne grenser og fritt flyt av kriminalitet. Hooray og jubel!

Gitt antallet med faktisk kriminalitet og nivået på kriminelle nettverk som vi er kjent med, er det liten tvil om at vi er mye mindre sårbare enn mange tror, (og håper på; siden svært mange av de som som uttaler seg om vår enorme sårbarhet, er folk som tjener penger på inntrykket). Det er en grunn til at vi har lite av denne typen kriminalitet; det er utrolig vanskelig å komme unna med det over tid.  

Jeg misliker saken fordi det er kontraster i profesjonalitet i hele logistikkdelen av bortføringen i forhold til transaksjonsdelen av den. Det er antagelig det som har fått politiet til å gå frem som de har gjordt. De har fort fått ett bilde at det var lite om ingen hjelp å få med offentliggjøring, og har forventet å ha mere å jobbe med i transaksjondelen. Og det har nå feilet.  Det gir ingen god følelse i forhold til om hun er i live, og det åpner spørsmålet om andre motiver. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Skjønner ikke hva som virker mistenkelig med disse personene jeg. De går jo bare og rusler. 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/politiet-soker-kontakt-med-tre-vitner-i-forsvinningssaken-1.14374192

De kan ha gått der for å forsikre seg om at ektemannen var på jobb. Bilen hans stod muligens parkert der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Skjønner ikke hva som virker mistenkelig med disse personene jeg. De går jo bare og rusler. 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/politiet-soker-kontakt-med-tre-vitner-i-forsvinningssaken-1.14374192

Den første personen som går forbi og snur rett nedenfor og så går tilbake igjen gir meg guffs.. de andre ser ut som er på vei forbi bare.. men mediene liker uansett å lage sennasjonsoverskrifter 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Skjønner ikke hva som virker mistenkelig med disse personene jeg. De går jo bare og rusler. 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/politiet-soker-kontakt-med-tre-vitner-i-forsvinningssaken-1.14374192

Men, det er vel ikke nødvendigvis fordi de er mistenkelige de ønsker kontakt, det er vel først og fremst for at de er potensielle vitner, og fordi det er greit å utelukke folk.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kristina Schwartz skrev:

Skjønner ikke hva som virker mistenkelig med disse personene jeg. De går jo bare og rusler. 

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/politiet-soker-kontakt-med-tre-vitner-i-forsvinningssaken-1.14374192

Første personen snur rett bak et tre og går så tilbake igjen. Det er en tursti/vei som kobler dette området med et boligfelt. Rart sted å snu.

Endret av Milio
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...