Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Drizzt skrev:

Eh, jo. Det er helt greit at du ikke vet det.

Verden vil bedras. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Drizzt skrev:

På dette punktet ville jeg mest sannsynlig prøvd å kontakte synske for å få hjelp i løse saken. Mye brukt metode i USA med stor suksess, mange oppklarte kriminelle handlinger. Ingenting å tape å prøve også i Norge.

Vis til en sak der det er dokumentert at synske har bidratt til at sak ble løst?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

På dette punktet ville jeg mest sannsynlig prøvd å kontakte synske for å få hjelp i løse saken. Mye brukt metode i USA med stor suksess, mange oppklarte kriminelle handlinger. Ingenting å tape å prøve også i Norge.

Men hvorfor har ikke noen synske prøvd å finne det ut på eget intiativ og kontaktet politiet? 

 

Jeg tror nok desverre at hun er død, da det er mye arbeid med å holde noen i livet(og sørge for at hun ikke rømmer) over så lang tid. Jeg håper de har sjekket familien(og eventuelt andre bekjente) skikkelig godt, selvom det sikkert føles helt forferdelig å bli mistenkeliggjort. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stein-saks-papir skrev:

Vis til en sak der det er dokumentert at synske har bidratt til at sak ble løst?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RL83A/klarsynt-hevder-han-fant-liket-i-nes

Var savnet i 3 uker, før denne mannen som hevder å være synsk fant ham på første forsøk. Saken ble jo løst, om han har evner eller ikke kan jo diskuteres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stein-saks-papir skrev:

Vis til en sak der det er dokumentert at synske har bidratt til at sak ble løst?

Jeg kan vise til flere. Det gikk en tv serie nylig hvor ekte saker ble oppklart og etterforskere som var skeptiske i starten så at det kan være nyttig og ville benytte seg av de synske igjen. Som regel var det snakk om forsvinninger eller uoppklærte drap. Selvfølgelig kan man være så skeptisk man bare vil, men når det gis reelle eksempler og etterforskerne selv presenterer utfallet, da er iallefall jeg mindre skeptisk.

 

På spørsmålet om hvorfor synske ikke har kontaktet politiet, vet vi ikke om det har skjedd eller ikke. Men jeg synes det er verdt forsøket. Man taper ingenting og man kan vinne mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Drizzt skrev:

På dette punktet ville jeg mest sannsynlig prøvd å kontakte synske for å få hjelp i løse saken. Mye brukt metode i USA med stor suksess, mange oppklarte kriminelle handlinger. Ingenting å tape å prøve også i Norge.

Jeg blir ganske provosert av dette innlegget. Helt utrolig at du kommer med sånt fjas om en så alvorlig kidnappingssak. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Batteri skrev:

Jeg blir ganske provosert av dette innlegget. Helt utrolig at du kommer med sånt fjas om en så alvorlig kidnappingssak. 

Jada, du får bare være provosert at alle midler som kan løse saken bør prøves. Det er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt da, hvis jeg selv var pårørende i en slik grusom forsvinningssak som dette, så hadde jeg helt sikkert selv funnet på å spurt en synsk jeg også, av ren desperasjon. Halloween 2018 er faktisk en god stund siden, og jeg har inntrykk av, etter alle slags kryptiske pressekonferanser og avisoverskrifter, at det finnes få konkrete spor å gå etter.

Hvorfor skulle det være så provoserende? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tilfeller hvor synske har oppklart saker som burde vært umulig å oppklare for en random person. Men å tukle inn i åndsverdenen vet jeg ikke om er lurt :S 

Alt er energi, så at noe av energien gir fra seg et avtrykk til noen som vet hvordan de skal spørre, er meget sannsynlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Happy-Face skrev:

For det første: Har du noen eksempel på at "klarsynte" personer faktisk har blitt brukt med "stor suksess" i noen kriminalsaker?

Og For det andre: Dersom noen som mener at de er "klarsynte" og liksom kan "se" hvor denne forsvunnede kvinnen befinner seg, hvorfor har ikke de kontaktet politiet for veldig lenge siden da? Eventuelle "klarsynte" personer har vel ingenting å tjene på å vente i all evighet, på at politiet kanskje kommer til å kontakte de "klarsynte" på ett eller annet senere tidspunkt. 

Så vi kan vel gå ut ifra at noen ordentlige klarsynte (hvis slike faktisk eksisterer i det hele tatt) hittil ikke har tatt seg bryet med å kontakte politiet allerede, for da ville jo denne saken blitt løst for lenge siden. :nisse:

For det aller første lest siste innlegg helt nederst på side 37.

For det andre, så er det neppe slik at man plutselig får informasjon bare fordi man elser en sak i avisa. Kanskje det skjer også, men det ryddigste ville vært at politiet ber om hjelp. Skjønner ikke at noen synes det er provoserende med tanke på at klarsynte har bidratt veldig for å løse kompliserte saker i USA. Hvorfor ikke prøve alle mulige ufarlige måter å finne henne på?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig sak i grunnen. Det kan virke som en perfekt måte å ta livet av noen på og sette politiet på villspor i form av en kidnapping der du ikke har mulighet til å finne ut hvem bakmennene er. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2019 den 19.07, Drizzt skrev:

Jada, du får bare være provosert at alle midler som kan løse saken bør prøves. Det er helt i orden.

Jeg uthevet det relevante. "Synske" kan ikke løse noe som helst. Tvert imot, de lager mer arbeid og kaster bort politiets dyrebare tid.

Og jeg ser jo at du ikke klarer å komme med eksempler på at "klarsynte" har løst noen saker heller.

Endret av jabx
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig sak. Hun hadde besøk av en verisure selger i huset kvelden før hun forsvant. Det var snakk om å installere alarm/kameraovervåkning og de avtalte nytt møte. Neste morgen fikk kun mannen tak i henne på telefonen. Hvordan kunne kidnappere komme og gå usett denne formiddagen med naboer og turgåere i nærheten? Håper og tror politiet samler nok spor og bevis til å oppklare saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Justlooking skrev:

Merkelig sak. Hun hadde besøk av en verisure selger i huset kvelden før hun forsvant. Det var snakk om å installere alarm/kameraovervåkning og de avtalte nytt møte. Neste morgen fikk kun mannen tak i henne på telefonen. Hvordan kunne kidnappere komme og gå usett denne formiddagen med naboer og turgåere i nærheten? Håper og tror politiet samler nok spor og bevis til å oppklare saken.

Det siste du skriver får meg til å tenke at de som tok henne kanskje er tilhørende i området og derfor ikke vekket særlig oppmerksomhet om noen så dem. Det er selvfølgelig også slik at når det går så uendelig lang tid som det her har gjort før dette når offentligheten, så har folk som evnt lot merke til noe som kunne vært av viktighet glemt det. Håper også denne saken blir oppklart da det må være en ekstremt belastende situasjon for de pårørende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Elisabeth Hagen har vært forsvunnet snart i 5 mnd . Hva tror dere har skjedd , lever hun ? Syntes alt virker så rart med tanke på etterforskningen ! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Ann kirsti skrev:

Anna Elisabeth Hagen har vært forsvunnet snart i 5 mnd . Hva tror dere har skjedd , lever hun ? Syntes alt virker så rart med tanke på etterforskningen ! 

Det finnes allerede en ganske lang tråd om denne saken. 

Du kan vel lese der, i steden for å opprette denne tråden...                

Anonymkode: 64054...8d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden "Kidnappet" er flettet sammen tråden "Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen" 

Perelandra, mod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2019 den 17.44, Drizzt skrev:

På dette punktet ville jeg mest sannsynlig prøvd å kontakte synske for å få hjelp i løse saken. Mye brukt metode i USA med stor suksess, mange oppklarte kriminelle handlinger. Ingenting å tape å prøve også i Norge.

De blir sikkert nedringt av klarsynte.

Alltid når det er forsvinningssaker i media kommer klarsynte på banen.

For tjue år siden forsvant en liten gutt i nabolaget mitt. Han var noen år yngre enn meg og mammaen hans var en av min mammas beste venninner. Det var storstilt leteaksjon i mange dager før han ble funnet. Saken fikk stor oppmerksomhet i media den gangen og klartsynte fra hele landet ringte ned barnets mor og fortalte at han var i live men at han var veldig redd og at de måtte fortsette å lete. Noen sa de så at han satt i ett skur. At han var i en brønn, at han var i skogen... Dette tæret veldig på guttens nærmeste. 

Til slutt ble gutten funnet. Død. Undersøkelser og forklaringen til drapsdømte viste at han hadde vært død hele tiden. Ca en halvtime før mor begynte å lete ble han drept. De klarsynte som ringte kom bare med distraherende piss som forstyrret leteaksjonen og gjorde påkjenningen enda større for familien. 

 

Politiet gjør rett i å holde løgnhalser på avstand, også i Hagensaken.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått så lang tid nå, at jeg har på følelsen at hun er død. Jeg vet jo ikke, men tror. Men jeg håper for de pårørende at de får svar uansett 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...