Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

13 hours ago, magikeren said:

Å gå så nær en bolig at alarmen trigges er ikke spesielt uskyldig. Du syntes kanskje det var morsomt, men det er absolutt ikke morsomt å oppleve det, om du er kjendis eller ei. Jeg har selv alarmsystmer og det er ikke morsomt når alarmen for at noen er veldig nær trigges. 

Så du mener altså at vi bør straffes for en gang i livet å ha tullet litt for øvrig gikk ikke alarmen, der skrev jeg feil var bare lysene som gikk på rundt hele huset. Har du aldri vært ung og nysgjerrig du da. Var på ingen måte meningen og gjøre innbrudd da og heller ikke trigge alarm, vi var bare litt nysgjerrig på hvordan rike mennesker har det inni huset, men vi kom jo ikke så langt da. Vi er neppe de første som har gjort det og sikkert ikke de siste heller men får vel påta meg kritikken siden du er så moralsk at det ikke er lov og være nysgjerrig heller da. Hvorfor tror du så mange kjøper drittbladet Se og hør. Er vel rimelig normalt og være litt nysgjerrig på hvordan rike mennesker har det i huset sitt.

Endret av timbar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, moroklompen said:

Ekskjæresten? Han har jo vært gift siden han var 19 år så han må jo da ha vært veldig ung.

Går det an og se på folk om de er drapsmenn tro? De aller fleste partnerdrap skjer i affekt og det lille jeg vet om drapsmenn er det helt vanlige folk. Ville du trodd Per eller Veronika Orderud var drapsmenn? Neppe og der er heller ikke sikkert de er det men sier mye om at det er umulig og gjøre seg opp en mening om hvem som kan bli drapsmenn. Presiserer at dette er på generelt grunnlag ikke fordi jeg tror Hagen er det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2019 at 5:46 PM, Sacramone said:

Med fare for at jeg vet altfor lite i denne saken og ikke fått med meg noe vesentlig, kan det ha vært noen andre som har drept henne? Dette er mine tanker...

Vel så stemmer ikke dette med brevene da men hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er under vitnebeskyttelse og dette er en innovativ måte å beskytte henne på?  Hvem vet.

Det må være litt av en jobb å dykke i islagt vann. Hvordan gjør de det? Hvor lang tid bruker de på det?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue
8 minutter siden, Pipaluk skrev:

Kanskje hun er under vitnebeskyttelse og dette er en innovativ måte å beskytte henne på?  Hvem vet.

🤦🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn9

2 østeiuropeiseke fiskere som var  bryske og avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse observert på bryggen ved Langvannet er kun 100 meter i luftlinje fra ekteparet Hagens bolig. De er mellom 35 og 45 år gamle, robuste og ikledd mørke klær, og hadde sikt mot AEH's hus. Observert 2 ganger i september/oktober  https://www.rb.no/vis/direkte/cjqoxbqgf00va09a2wa9lx4c5?height=500&mode=live&fbclid=IwAR1VhbPhZbUM3vj3jfSlRcAKd1Qe4buyvL0wTfvXaYRsBGIYohieQBrI4Ow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Pipaluk said:

Kanskje hun er under vitnebeskyttelse og dette er en innovativ måte å beskytte henne på?  Hvem vet.

Det må være litt av en jobb å dykke i islagt vann. Hvordan gjør de det? Hvor lang tid bruker de på det?

 

De skjærer hull i isen og dykker med tau (for å finne tilbake til hullet). Det er ikke spesielt vanskelig, men det er farligere enn når det ikke er islagt, fordi det kan ta lenger tid å komme seg ut av vannet i en krisesituasjon. Og så er det mørkt. Men lykter gjør at det likevel kan være bedre sikt enn i møkkete vann, forutsatt da at vannet er klart.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn9

Fra spørsmål og svar her:https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/sporsmal

Hvor befant AEH's telefon seg på det tidspunktet da naboen prøvde å ringe til henne dagen etter at hun forsvant?
Svar: Hei, Vi har stilt politiet spørsmål om telefonen hennes og hvilke basestasjoner den har slått inn på, men de ønsker ikke å svare på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Brukernavn9 said:

Et annet vitne forteller VG at han flere ganger i fjor høst så en sølvgrå bil med europeiske skilter ved en parkeringsplass ikke langt fra Hagens hus, og at han ikke har sett den siden hun ble savnet.https://www.dn.no/kriminalitet/anne-elisabeth-hagen/to-fiskere-med-telelinse-observert-for-hagen-ble-kidnappet/2-1-525551

Nå begynner det å ligne noe - bolere som ikke vil snakke med fremmede...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn9

I et innlegg her skrives "Politiet er nøye med å presisere at de ikke leter etter fru Hagen da overbetjent Christian Berge sier: -Vi søker ikke etter Anne-Elisabeth Falkevik Hagen, men etter relevante spor som kan knyttes til saken."
Og det stemmer jo med det som står i en avisartikkel om at de søker etter gjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brukernavn9
3 minutter siden, T-Rex skrev:

Nå begynner det å ligne noe - bolere som ikke vil snakke med fremmede...

Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 35–45 år som snakket østeuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstår litt av det språket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuløs og kraftig.


De var oppsiktsvekkende avvisende mot andre, og de hadde med seg et stort kamera med stativ og lang telelinse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/9/2019 at 9:54 PM, Kristina Schwartz said:

Ekkelt om dette er en type organisert kriminalitet som blir mer vanlig i Norge også. Men grusom sak uansett. 

Spørs om det er så mange rike i dette landet som ikke har alarm/overvåking eller andre sikkerhetstiltak da. Så fullt mulig at det er det som er forklaringen på at det ble nettopp denne familien. Håper andre har tatt  lærdom av det. Vi kan godt ønske oss at det er mulig og være rik i dette landet uten sikkerhetstiltak men det er jo ikke realistisk da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...