Gab Skrevet 28. april 2020 #2061 Skrevet 28. april 2020 17 minutter siden, clyde skrev: Er bare å lese på Flashback, der står det litt av hvert av ting som ikke kan skrives her. Og statistikk lyver ikke btw, som regel er det ektemann/partner som er den skyldige. "Statistikk lyver ikke?" For en usaklig kommentar! Man kan ikke dømme folk ut fra statistikk! 9
GrønnNellik68 Skrevet 28. april 2020 #2062 Skrevet 28. april 2020 (endret) Det tok tid før ektemannen kom i søkelyset gitt... blir vel enda en uløst drapsgåte i Norge. Hvis det er han har han hatt god tid til å forberede seg på denne dagen. Endret 28. april 2020 av Bente1234 3
parmanoia Skrevet 28. april 2020 #2063 Skrevet 28. april 2020 Da kan vi endelig nevne elefanten i rommet. 22
moroklompen Skrevet 28. april 2020 #2064 Skrevet 28. april 2020 31 minutter siden, Amatariel skrev: For en syk kald jævel. Jeg tenker - en ting er jo å myrde sin ektefelle. Det er jo så grusomt i seg selv. Men å spille offer i så lang tid foran familie, politiet og hele Norge - det er kaldt det. Helt utrolig kald ja. Minner meg om Janne Jemtland saken. Slike mennesker har ordentlige personlighetsforstyrrelser. En ting er det de utsetter offeret for, men tenk hvordan barna og familien må ha det. 22
Undermann Skrevet 28. april 2020 #2065 Skrevet 28. april 2020 Kan hun være i live, neppe går jeg ut fra. Pressekonferanse kl 10.30 står det på NRK
Faria Skrevet 28. april 2020 #2066 Skrevet 28. april 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: Det tok tid før ektemannen kom i søkelyset gitt... blir vel enda en uløst drapsgåten i Norge. Hvis det er han har han hatt godt til å forberede seg på denne dagen. Han har nok vært i søkelyset til politiet veldig lenge, nettopp for at politiet skulle få bygd opp saken mest mulig med mest mulig bevis mot han. Det hadde vært veldig vanskelig om han hadde fått inntrykk av at de gjorde det. Så fort noen som har gjort noe galt slapper av er det mye større sjanse for at de gjør en feil eller avslører seg selv. Om man har fulgt litt med så kommer ikke dette her som en overraskelse på noen, man kan og ha hørt det på uttalelsene til politiet. Politiet hadde heller ikke gått til pågripelse nå og på denne måten hvis ikke de hadde fått nok 17
Gjest loveli Skrevet 28. april 2020 #2067 Skrevet 28. april 2020 (endret) 5 minutter siden, Bente1234 skrev: Det tok tid før ektemannen kom i søkelyset gitt... blir vel enda en uløst drapsgåte i Norge. Hvis det er han har han hatt god tid til å forberede seg på denne dagen. Det er ikke sikkert. Han kan ha vært i søkelyset siden dag én, det er sånn politiet ofte jobber for å bygge en sak. Endret 28. april 2020 av loveli
moroklompen Skrevet 28. april 2020 #2068 Skrevet 28. april 2020 40 minutter siden, Gasellen skrev: Han var på jobb når hun forsvant. Dette har vært bekreftet. Folk var i kontakt med henne mens han var på jobb så hun døde/forsvant ikke mens han var i huset. Jeg har aldri trodd han har gjort dette selv. Vil tro han har hyret inn profesjonelle for å ha alt av alibi osv i orden og i tillegg ikke måtte gjøre det selv med alt det innebærer av å ikke etterlate spor etc. Overføringen han gjorde var sikkert betaling for oppdraget og ikke løsepenger. 23
clyde Skrevet 28. april 2020 #2069 Skrevet 28. april 2020 5 minutter siden, Gab skrev: "Statistikk lyver ikke?" For en usaklig kommentar! Man kan ikke dømme folk ut fra statistikk! Det er alt annet enn usaklig, det er fakta. Hvis du lurer på hvorfor folk tror ektemannen gjorde det så kan du lese på Flashback, eller spørre politiet. Politiet mener åpenbart at fyren er skyldig siden han nå er arrestert. 19
Gjest loveli Skrevet 28. april 2020 #2070 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, moroklompen skrev: Jeg har aldri trodd han har gjort dette selv. Vil tro han har hyret inn profesjonelle for å ha alt av alibi osv i orden og i tillegg ikke måtte gjøre det selv med alt det innebærer av å ikke etterlate spor etc. Overføringen han gjorde var sikkert betaling for oppdraget og ikke løsepenger. Han kan neppe ha utført drapet selv. Den gamle kroken hadde brukket ryggen om han skulle håndtert et helt lik av et voksent menneske.
Limbo 2014 Skrevet 28. april 2020 #2072 Skrevet 28. april 2020 (endret) 7 hours ago, I Grosny said: Jeg lurer på hva som var motivet. I ekteskap så kan det oppstå diskusjoner som eskalerer til håndgemeng, og f.eks dytt med uheldig fall kan være dødelig. Men dette må jo være planlagt.. vanskelig å rigge en slik kidnappingsplan på et par timer. Endret 28. april 2020 av Limbo 2014 7
Outlander Skrevet 28. april 2020 #2073 Skrevet 28. april 2020 Just now, Limbo 2014 said: Men dette må jo være planlagt.. vanskelig å rigge en sluk kidnappingsplan på et par timer. Det står de mener det var planlagt i 5 måneder før drapet. 😱 16
Gab Skrevet 28. april 2020 #2074 Skrevet 28. april 2020 5 minutter siden, clyde skrev: Det er alt annet enn usaklig, det er fakta. Hvis du lurer på hvorfor folk tror ektemannen gjorde det så kan du lese på Flashback, eller spørre politiet. Politiet mener åpenbart at fyren er skyldig siden han nå er arrestert. Jeg kan garantere deg at hvis politiet arresterer han så er det ikke kun fordi "statistisk sett er det partneren/x'en"! De mener helt sikkert at de har noe mer å fare med. Hvis man skulle arrestere og straffe folk kun ut fra statistikk hadde det blitt virkelig ville tilstander. 19
clyde Skrevet 28. april 2020 #2075 Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, Gab skrev: Jeg kan garantere deg at hvis politiet arresterer han så er det ikke kun fordi "statistisk sett er det partneren/x'en"! De mener helt sikkert at de har noe mer å fare med. Hvis man skulle arrestere og straffe folk kun ut fra statistikk hadde det blitt virkelig ville tilstander. Hvorfor henger du deg kun opp i statistikk? Har du ikke lest på Flashback? Det var et dårlig ekteskap, og noe av det som er blitt spekulert i på Flashback er nå bekreftet i mediene: Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Politiet har også funnet tegn på at hun ville ut av ekteskapet, får VG opplyst. Denne informasjonen, og analyser av spor på åstedet, la tidlig deler av grunnlaget for at politiet mistenkte at de sto overfor et drap. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket 7
Gjest Made4u Skrevet 28. april 2020 #2076 Skrevet 28. april 2020 Nå er jeg, som sikkert alle andre også er, spent på hva bakgrunnen for denne pågripelsen er. Har lenge ventet på at denne dagen skulle komme, men har aldri spekulert sterkt i at han skal være den skyldige i og med at det ville være uriktig, men siden det nå er slik at all statistikk tilsier at drap skjer i nære relasjoner og ektemann/samboer/ekskjæreste etc. er gjerningsmannen, så har jeg jo også ventet at saken skulle ta denne utviklingen. Senere tids uttalelser fra Politiet, altså utviklingen i saken har også indikert og styrket denne teorien. Nå er jeg veldig spent på hva Politiet vil presentere, jeg håper virkelig at de har noen gode og fellende beviser i saken, historien har jo lært oss at det ikke alltid er slik.
Callisto83 Skrevet 28. april 2020 #2078 Skrevet 28. april 2020 Trodde nesten ikke mine øyne når jeg så nyhetene.. 😲 Først og fremst, hvordan har han klart å sende kryptiske monero meldinger til seg selv under denne tiden, med krav om løsepenger, samtidig som politiet er på saken? Ble ikke FBI involvert også? Hvem ble pengene overført til? Det viktigste er rettferdighet for AEH! Jeg trodde ektemannen var et offer i denne saken også, men nå ser det ikke sånn ut. 7
sofakrok1 Skrevet 28. april 2020 #2079 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, Callisto83 skrev: Trodde nesten ikke mine øyne når jeg så nyhetene.. 😲 Først og fremst, hvordan har han klart å sende kryptiske monero meldinger til seg selv under denne tiden, med krav om løsepenger, samtidig som politiet er på saken? Ble ikke FBI involvert også? Hvem ble pengene overført til? Det viktigste er rettferdighet for AEH! Jeg trodde ektemannen var et offer i denne saken også, men nå ser det ikke sånn ut. Fordi han ikker er alene om dette? Har du ikke fått med deg at man ikke klarer å spore denne kryptooverføringen? 10
lysestake Skrevet 28. april 2020 #2080 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Callisto83 skrev: Trodde nesten ikke mine øyne når jeg så nyhetene.. 😲 Først og fremst, hvordan har han klart å sende kryptiske monero meldinger til seg selv under denne tiden, med krav om løsepenger, samtidig som politiet er på saken? Ble ikke FBI involvert også? Hvem ble pengene overført til? Det viktigste er rettferdighet for AEH! Jeg trodde ektemannen var et offer i denne saken også, men nå ser det ikke sånn ut. Jeg tror at han overførte pengene på ekte, altså for jobben gjerningsmannen/mennene gjorde med hans kone. Mye spekulasjoner her men jeg tror også at gjerningsmennene sendte krav om løspenger for å få det til å se ekte ut og at han har kommunisert med dem. Tror de som gjorde dette er profesjonelle og har tatt av seg hele jobben mens han har spilt uskyldig. Var noe fishy med hele saken når det ble stille en lang stund, hvor ble det av kidnapperne liksom, skulle ikke de ha pengene sine? Hagen trodde det var glemt, men neida. 16
Anbefalte innlegg