Gå til innhold

Når skal regjeringen forstå at ulven må vekk?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Når skal vi bygdefolk bli hørt om den jævla ulven som løper rundt husene og dreper alt av liv kun for moro?? Når faen skal de forstå plagen det jævla kjæledyret demmes rammer oss bygdefolk? Jeg har mange ganger hatt flere ulver rett utenfor utgangsdøren, kan ikke engang ha en hund i bånd i hagen utenfor huset uten at den blir drept. Hvorfor skal lystmordere løpe og herje og utrydde alt der hvor den er, hva har dere igjen for å ha et slikt møkadyr i naturen, og på toppen av det hele så hører den ikke hjemme her i Skandinavia! 

Dere oslofolk er hjertelig velkommen hit og hente deres flotte kjæledyr, vi skal såklart stille opp å hjelpe dere til å få fanget de så dere får de med dere uten for mye stress for det snille og stakkars kjæledyret deres! Vi har nå hatt ulven så lenge så nå unner vi dere byfolk gleden av å ha ulven rundt dere, ulven kan jo bli med dere på handletur på Karl Johan. 

Hvilke gode grunner er det for å ha hundrevis av lystmordere i naturen som dreper alt den kommer over? 

Dere som snakker om at det er et liv og har livets rett, hva faen har sauen, elgen, bikkja, rådyr og alle andre byttedyr? Hvor mange dyreliv dreper den jævla ulven å året? Tenk hvor mange dyreliv vi sparer pr ulv som blir skutt!!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der finnes hunder som kan gå sammen med beitedyra disse hundene klipper en ulv  i to Les litt om Tyrkisk vokterhund Kangal. To slike så stikker ulven av den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare utrydde alt og bli ferdig med det? Mangfoldet av jordbruksdyr og mennesker blir en fin arv å etterlate seg ..... lærdommen er å ikke prøve å tilpasse seg på noen som helst måte. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Høyeheler skrev:

Der finnes hunder som kan gå sammen med beitedyra disse hundene klipper en ulv  i to Les litt om Tyrkisk vokterhund Kangal. To slike så stikker ulven av den.

Problemet er at det er ikke bare ulv de forsvarer saueflokken mot, men absolutt alt og det er lite forenlig med at vi i Norge har for vane å ferdes i naturen. Slikt hundehold er i det hele tatt svært kunnskaps- og ressurskrevende i et gjennomregulert land som Norge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen!🙌🏻

Drep all ulven!

 

Og ikke glem de j.... måkene!

 

Og veps!

 

Når vi først er i gang, drep alle byduer også! 

for bare æsj....

 

Og kan noen sette skuddpremie på alle katter (utenom min egen). Er så lei av at naboens katter pisser i hagen min🤬

 

Og utrydd alle rådyr! For de spiser prydbuskene mine.

 

Kan vi også bare skyte all annen del av dyreriket som var her før meg?! 

 

Hvorfor skal ikke vi mennesker kunne bygge og bo midt i ulveterritorie og starte med sau uten at det skal være et så helsikkens problem.... ?

Hvorfor skal VI måtte  ta hensyn og tilrettelegge?

Det er jo ikke som om at vi deler denne jordkloden med andre levende vesner. Vi er mennesker, vi gjør hva vi vil hvor vi vil.

Drep ALT som står i veien!

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven var utryddet i Norge og Norsk fauna i lang tid. Ulven tapte og mennesket vant.

Norsk natur og fauna, har tilpasset seg da et nytt miljø, hvor ulven ikke lenger eksisterte. De andre dyrene har lært seg å tilpasse seg livet i skogen, hvor ulven ikke har vært en medspiller, og hvor et farlig rovdyr ble borte fra deres trusselbilde.

Når ulven ble utryddet, så tapte den kampen, og skal ikke innføres på nytt i Norsk natur igjen. Å gjenninnføre ulven i Norsk natur, vil jeg vil kalle et overgrep på Norsk natur, da livet og dyrene i skogen i Norge, har tilpasset seg en ny realitet.

Såklart, så var det jo også et overgrep at mennesket utryddet ulven, men når den da ble utryddet, og dyrelivet har tilpasset dens fravær, så skal ikke ulven gjenninnføres i Norsk natur. Å gjenninnføre den er som sagt et nytt overgrep på Norsk fauna. Vi har ingen rett til det. Vi burde holde ulven unna, og ikke gjøre et nytt feilgrep og overgrep på nytt.

Fjern ulven, og la Norge forbli utryddet for ulv. Den har ingen rett til å være her nå. Den tapte, og resten av Norsk fauna burde respekteres slik den er blitt tilpasset av ulvens fravær.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å bli større motstand mot ulv i framtiden, vi må bare vente til den har drept en unge. Byolk tror at ulven er tam når den kommer helt inn til bebygde områder, men i virkeligheten har de bare mistet den naturlige frykten for mennesker. Det er lite sannsynlig at de våger å angripe et fullvoksent menneske i første omgang, men et barn, slik som f.eks. babyen som ble angrepet av rev, snapper de gjerne med seg. Resultatet hadde vært et helt annet hvis det var en ulv som kom over den barnevognen i Finnmark.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TrekStar skrev:

Ulven var utryddet i Norge og Norsk fauna i lang tid. Ulven tapte og mennesket vant.

Norsk natur og fauna, har tilpasset seg da et nytt miljø, hvor ulven ikke lenger eksisterte. De andre dyrene har lært seg å tilpasse seg livet i skogen, hvor ulven ikke har vært en medspiller, og hvor et farlig rovdyr ble borte fra deres trusselbilde.

Når ulven ble utryddet, så tapte den kampen, og skal ikke innføres på nytt i Norsk natur igjen. Å gjenninnføre ulven i Norsk natur, vil jeg vil kalle et overgrep på Norsk natur, da livet og dyrene i skogen i Norge, har tilpasset seg en ny realitet.

Såklart, så var det jo også et overgrep at mennesket utryddet ulven, men når den da ble utryddet, og dyrelivet har tilpasset dens fravær, så skal ikke ulven gjenninnføres i Norsk natur. Å gjenninnføre den er som sagt et nytt overgrep på Norsk fauna. Vi har ingen rett til det. Vi burde holde ulven unna, og ikke gjøre et nytt feilgrep og overgrep på nytt.

Fjern ulven, og la Norge forbli utryddet for ulv. Den har ingen rett til å være her nå. Den tapte, og resten av Norsk fauna burde respekteres slik den er blitt tilpasset av ulvens fravær.

Er du helt gjøk? Ulven har vært utryddet i Norge? Mennesket vant? Gjennomføre Ulv?

 

Du vet at dyr ikke følger menneskets grensesetting, og lever på tvers av landegrenser?

Du vet at ulv er en del av skapningene her på jorden, og vi har ingen rett til å bestemme at de skal utryddes for vår egen godtbefinnelse?

Ulven hører mer hjemme i nord mer enn sau gjør. Helt utrolig hvordan mennesker kan være så arrogante at de setter seg som dommer og bøddel over alt. Ikke rart vi er i ferd med å ødelegge planeten. Vi fortjener ikke bedre.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Høyeheler skrev:

Der finnes hunder som kan gå sammen med beitedyra disse hundene klipper en ulv  i to Les litt om Tyrkisk vokterhund Kangal. To slike så stikker ulven av den.

Tror det kommer veldig an på. I utgangspunktet tror jeg ingen hunder har mye å stille opp med når det kommer til ulver , dessverre. En svekket ulv kanskje, men ulver er jo flokkdyr så det er vel ofte flere i nærheten om man ser én ulv. Disse dyrene bruker all sin energi 24/7 på å overleve, og har som oftest en fysikk deretter. Alltid i en kill or be killed modus. Deres bite styrke (PSI) trumfer en hvilken som helst domestisert hund som f.eks Kangal eller Rottweiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man må lytte til dem som får livskvaliteten sin nedsatt pga opp plutselig økning av ulvebestanden. Det er vel ingen her som ville følt seg trygg på å sende ungene sine alene er par kilometer til bussen hver dag, om ulven stadig lusker i området!  I Trysil for eksempel er det også mye bjørn, men de  har en annen atferd og «plager» ikke befolkningen på samme måte.. Derfor er ikke de et problem på samme måten. 

- hilsen oslodama  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 8.1.2019 den 23.02, BMW 5-serie 535D skrev:

Når skal vi bygdefolk bli hørt om den jævla ulven som løper rundt husene og dreper alt av liv kun for moro?? Når faen skal de forstå plagen det jævla kjæledyret demmes rammer oss bygdefolk? Jeg har mange ganger hatt flere ulver rett utenfor utgangsdøren, kan ikke engang ha en hund i bånd i hagen utenfor huset uten at den blir drept. Hvorfor skal lystmordere løpe og herje og utrydde alt der hvor den er, hva har dere igjen for å ha et slikt møkadyr i naturen, og på toppen av det hele så hører den ikke hjemme her i Skandinavia! 

Dere som snakker om at det er et liv og har livets rett, hva faen har sauen, elgen, bikkja, rådyr og alle andre byttedyr? Hvor mange dyreliv dreper den jævla ulven å året? Tenk hvor mange dyreliv vi sparer pr ulv som blir skutt!!!

Her er en oversikt over hvilke dyr som dreper mest (det dreier seg om sau i dette tilfellet). Utrydde alle, kanskje?

Ang. elg, rådyr osv, så kan man holder vi bestanden nede med jakt i tillegg til det ulven tar. Antallet holdes sånn noenlunde konstant uansett. 

Vi kan ikke utrydde ulven fordi enkelte er bekymra for bikkja i hagen. Da får du heller finne en annen løsning. Jeg er glad i hunder, og skulle gjerne hatt det, men da jeg for tiden bor i et borettslag uten privat uteplass velger jeg bort hund inntil jeg eventuelt flytter. Hvis katter prøver seg på undulater som settes til lufting på terrassen, kan vi nesten ikke slakte alle katter, eller?

Så er det barn. Hvor mange barn er angrepet av ulv siste 100 år? Hvor mange barn er angrepet av hund siste hundre år? (Jada, jeg vet det er flere hunder enn ulv). Hvis man føler det er en reell fare for barna, så får man ta forholdsregler, da, som man gjør på andre områder som trafikk, fremmede mennesker osv. 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

 

Endret av Edie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange sauer blir drept av ulv hvert år i Norge?

Hvor mange sauer blir drept av mennesker hvert år i Norge?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv er et flott dyr. Den var her lenge før menneskene. Så bevar ulvrn og vår naturlige fauna. 

Ligger mye ute, og har aldri sett ulv dessverre. Bare spor. Hadde virkelig håpet at jeg fikk se en ulv en vakker dag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulvene som er problemet. Det er bøndene som er problemet, som tror de eier naturen og kan gjøre med den som de vil. Pass på dyrene deres istedet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at bønder har så store problemer med Ulv, men klager aldri over Jerv, Gaupe og Bjørn  når disse tre dreper langt flere sauer enn Ulv. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Lerum skrev:

Jeg synes man må lytte til dem som får livskvaliteten sin nedsatt pga opp plutselig økning av ulvebestanden. Det er vel ingen her som ville følt seg trygg på å sende ungene sine alene er par kilometer til bussen hver dag, om ulven stadig lusker i området!  I Trysil for eksempel er det også mye bjørn, men de  har en annen atferd og «plager» ikke befolkningen på samme måte.. Derfor er ikke de et problem på samme måten. 

- hilsen oslodama  

Hva hvis jeg ikke liker å gå i skogen pga elgen? Som faktisk har angrepet mennesker? Eller kua som har drept mange mennesker? Den blir jo sluppet ut på beite og kan være aggressiv. Betyr det at alle elg og kyr burde utryddes? For disse er mye farligere enn ulven, og ganske mye fler enn antall ulv i Norge. Skjønner du ikke hvor dumt dette høres ut? Vi har under 100 ulv i Norge, den har aldri engang angrepet et menneske! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Merkelig at bønder har så store problemer med Ulv, men klager aldri over Jerv, Gaupe og Bjørn  når disse tre dreper langt flere sauer enn Ulv. 

Jeg tror det har en sammenheng med at de mener ulven i Norge er ulv fra Russland, hvor stammen er bærekraftig. Og da synes de at russerne kan få lov til å forvalte den stammen, mens det er null ulv i Norge. Dette er et forståelig standpunkt, men jeg synes vel at dyrelivet i Norge er litt rikere med (noen få) ulver.

Ulveforliket tok sikte på å få istand et kompromiss som var godtagbart fra alle sider: det ble opprettet soner der ulv skulle ha førsteretten og andre soner der sauen skulle ha fritt leide (null ulv). Men siden ulven vandrer, oppstår det likevel problemer med at ulv tar sau. Dette er vanskelig å unngå i praksis, men noe vi bør kunne klare å leve med.

Endret av T-Rex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere skal ha fjernet ulven, burde vi byfolk få fjernet alle duer. Og subsidiert kaffe latte til alle som kan vise til bostedsadresse innenfor Ring 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Missyme2 skrev:

Hva hvis jeg ikke liker å gå i skogen pga elgen? Som faktisk har angrepet mennesker? Eller kua som har drept mange mennesker? Den blir jo sluppet ut på beite og kan være aggressiv. Betyr det at alle elg og kyr burde utryddes? For disse er mye farligere enn ulven, og ganske mye fler enn antall ulv i Norge. Skjønner du ikke hvor dumt dette høres ut? Vi har under 100 ulv i Norge, den har aldri engang angrepet et menneske! 

 

Ja, hvis det var noen av elgene som var unaturlig nære og innpåslitne så synes jeg at man kunne tatt de nærgående elgene ja. Og om du er redd elgen i skogen, så la være å gå i skogen. Her er det snakk om at ulven er i byggefeltene og på gårdene.

At ingen er angrepet av ulv kan jo også ha noe med at det omtrent ikke har vært ulv her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...