Gå til innhold

Hvorfor FLAT JORD er så vanskelig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er vel et bevis på at jorda er rund

 

Anonymkode: ca6fd...973

Hvordan vet du at den filmen er 100% ekte? 🤣 alt kan redigeres 😆

Anonymkode: 9e259...8f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at den filmen er 100% ekte? 🤣 alt kan redigeres 😆

Anonymkode: 9e259...8f3

Tror du dette er redigert også? Dette var vel litt for stort til å ta seg bryet med å redigere tror jeg, da det å bevise at jorda er rund ikke var hovedpoenget her.

 

Anonymkode: ca6fd...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at den filmen er 100% ekte? 🤣 alt kan redigeres 😆

Anonymkode: 9e259...8f3

Enig bare se her hvordan de lyver om at basketballer er runde når de egentlig er flate.

z8k30tuj5b611.jpg

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2019 den 3.05, AnonymBruker skrev:

Om jorden er flat, hvorfor er det natt i New Zealand når det er dag her?

Anonymkode: 8bf66...87c

Det er fordi New Zealand er på undersiden av den digre flate plata som jorda er som svever rundt i verdensrommet med alle de andre runde planetene. Er tydeligvis bare jorda som er flat skjønner du 😂

Anonymkode: ca6fd...973

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi New Zealand er på undersiden av den digre flate plata som jorda er som svever rundt i verdensrommet med alle de andre runde planetene. Er tydeligvis bare jorda som er flat skjønner du 😂

Anonymkode: ca6fd...973

Nei, alt er på oppsiden. Jeg stiller også spørsmål til hvordan tyngdekraften virker på denne plata.

 

Anonymkode: 8bf66...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alt er på oppsiden. Jeg stiller også spørsmål til hvordan tyngdekraften virker på denne plata.

 

Anonymkode: 8bf66...87c

Det at jorda skal være flat blir bare for dumt. Det jeg lurer mest på er hvor denne påstanden kommer fra. Det er så langt ikke observert en eneste flat planet, ihvertfall ikke i vårt solsystem.

Anonymkode: ca6fd...973

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at jorda skal være flat blir bare for dumt. Det jeg lurer mest på er hvor denne påstanden kommer fra. Det er så langt ikke observert en eneste flat planet, ihvertfall ikke i vårt solsystem.

Anonymkode: ca6fd...973

Det er derfor jeg stiller spørsmål som jeg gjør. Hvordan virker tyngdekraften på denne flate plata og hvorfor er det natt og dag på forskjellige steder til forskjellige tider?

Anonymkode: 8bf66...87c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor jeg stiller spørsmål som jeg gjør. Hvordan virker tyngdekraften på denne flate plata og hvorfor er det natt og dag på forskjellige steder til forskjellige tider?

Anonymkode: 8bf66...87c

Nettopp, det skulle jeg også gjerne likt å vite.

Anonymkode: ca6fd...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stan skrev:

Forklar fenomenet natt. Det er umulig med en flat jord med sola sirklende over. 

Kanskje de tror sola gjemmer seg under jordflaten? :ler: Jeg har problemer med å tro at noen seriøst tror på dette, men Einstein har vel rett. Har forøvrig møtt på en flat earther, jeg ble så satt ut så klarte ikke å snakke mer med vedkommende. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Kanskje de tror sola gjemmer seg under jordflaten? :ler: Jeg har problemer med å tro at noen seriøst tror på dette, men Einstein har vel rett. Har forøvrig møtt på en flat earther, jeg ble så satt ut så klarte ikke å snakke mer med vedkommende. 

 

Men da må det være natt over alt samtidig. Og det er det virkelig ikke 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Men da må det være natt over alt samtidig. Og det er det virkelig ikke 😀

Det har du jo helt rett i :ler: 

Forstår ikke hvor idéen kommer fra en gang, det er feil at man trodde jorda var flat i den «mørke» middelalderen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, stan skrev:

Forklar fenomenet natt. Det er umulig med en flat jord med sola sirklende over. 

Det var det jeg etterspurte. Og hvordan tyngdekraften virker?

Ikke at det virker noe mindre sinnssykt med at det skal spinne en ball av jern i sentrum av jordkloden heller da, men...😂

Anonymkode: 8bf66...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg etterspurte. Og hvordan tyngdekraften virker?

Ikke at det virker noe mindre sinnssykt med at det skal spinne en ball av jern i sentrum av jordkloden heller da, men...😂

Anonymkode: 8bf66...87c

Men jernet i midten av jordkloden er jo målbart. Det danner magnetfeltet rundt jorda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stan skrev:

Men jernet i midten av jordkloden er jo målbart. Det danner magnetfeltet rundt jorda. 

Har alltid lurt på hvorfor det aldri slukner inne i jorden? Det bare fortsetter å være en evig mengde energi som aldri tar slutt.

Anonymkode: 8bf66...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har alltid lurt på hvorfor det aldri slukner inne i jorden? Det bare fortsetter å være en evig mengde energi som aldri tar slutt.

Anonymkode: 8bf66...87c

Det stråler veldig lite varme ut og det er et enormt trykk i kjernen. Energien er ikke evig, men om svaret på denne siden https://physics.stackexchange.com/questions/80159/why-has-earths-core-not-become-solid har rett vil det ta rundt 90milliarder år, altså mye lenger enn sola sin levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Det stråler veldig lite varme ut og det er et enormt trykk i kjernen. Energien er ikke evig, men om svaret på denne siden https://physics.stackexchange.com/questions/80159/why-has-earths-core-not-become-solid har rett vil det ta rundt 90milliarder år, altså mye lenger enn sola sin levetid.

Rart at de ikke prøver å utnytte denne energien istedetnor å brenne av fossilt drivstoff og bygge vindmøller...

Anonymkode: 8bf66...87c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at de ikke prøver å utnytte denne energien istedetnor å brenne av fossilt drivstoff og bygge vindmøller...

Anonymkode: 8bf66...87c

Den blir utnyttet som jordvarme. Men det ville selvsagt vært flott om den kunne ha erstattet drivstoff, aner ikke om det vil la seg gjøre en dag. Det er ekstreme fysiske forhold innover i jorden. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...