Gå til innhold

- Kvinner over 50 er for gamle til å elske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/kultur/prisbelont-forfatter-mener-kvinner-over-50-er-for-gamle-til-a-elske/70632872

Hva tenkes om slike holdninger?

Det er vanskelig å argumentere mot at en 25-åring alltid ser bedre ut enn ei i 50-åra, men å påstå at noen er for gamle til å elske er jo svada. Finnes yngre menn som fint tenner på damer i den alderen, og de fleste er tross alt i jevnaldrende forhold, uansett alder.

Syns også det er rart at en kvinne på over 50 tyr til det skrittet å sende bilde av sin egen rumpe, for å "motbevise" noe. Akkurat det tyder på lav selvfølelse, og det er jo ikke slik at dette rumpebildet er representativt for 50-åringer flest.

Anonymkode: e789a...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om kvinner over 50 er for gamle til å elske er nok menn over 50 også det.

Anonymkode: ba954...d8f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen som selv snart er 60. :roll: 

Dummeste jeg har lest på lenge. Veldig lenge. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen og tenkte at han der er sikkert er på KG. 😄

Anonymkode: e9164...ae9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo berre ein manns subjektive meining, og ikkje noko eg bekymrer meg for eller orker å ergre meg over. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er provokatør. Selvfølgelig er det flotte kvinner på 50 (og over) han sier dette bare for å få oppmerksomhet og det funker tydeligvis. 

Anonymkode: 8752a...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hans preferanser. Hvorfor bry seg? Det er da andre menn som liker damer på 50 og eldre. Vi kan ikke alle like og mislike det samme. Det må vi tåle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er provokatør. Selvfølgelig er det flotte kvinner på 50 (og over) han sier dette bare for å få oppmerksomhet og det funker tydeligvis. 

Anonymkode: 8752a...d16

Om man leser tilsvaret hans, da han også går inn på dette med egne preferanser og at det er hans eget problem, så skjønner man at dette er skrevet for å skape debatt og å promotere egen person. Fra forfatteres side er slike ting som regel nøye kalkulert. 

Anonymkode: 887b7...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SPOCA skrev:

Så mannen som selv snart er 60. :roll: 

Dummeste jeg har lest på lenge. Veldig lenge. 

Han er født i 68, så er feil i artikkelen.

Anonymkode: e789a...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er født i 68, så er feil i artikkelen.

Anonymkode: e789a...97c

Vel, poenget blir det samme, for da er han 50 år (eller blir det i år). Rimelig tåpelig spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om hva dette "smørgåsbordet" av en mann mener om kvinner.. Jeg kommer derimot aldri til med å skjønne hvorfor enkelte menn har et så stort behov for å snakke nedlatende om kvinner som ikke oppfyller deres preferanser. Jeg synes jeg ser slik objektifisering titt og ofte her inne; den eneste verdien en kvinne har er hvis hun har en ung og spenstig kropp, ellers er hun ikke verdt å elske (i noen betydning). Hadde disse mennene bare hatt litt selvinnsikt.. 🙄

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kattugla skrev:

Hadde disse mennene bare hatt litt selvinnsikt.. 🙄

If pigs could fly.

Pun indeed intended!

 

Anonymkode: c0907...7b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilderesultat for jennifer aniston 2018

50-åringer, ja takk! Riktignok et ekstremtilfelle dette her, men viser bare at mange ser bra ut også på den alderen. På samme måte som en 25-åring kan se fæl ut.

Jeg er for ung til å kunne være romantisk interessert i damer på 50, men det fins mange flotte damer som får det til å stå her😉Så at en 50-åring sier at jevnaldrende kvinner er usynlige for han, er bare merkelig.

Anonymkode: 1f774...76b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,

Han har tydeligvis ikke problemer med å få seg noe. Det tyder på det at mannen og hans holdninger er spiselige, OK og helt i orden. At kvinner ikke har noe problem med holdningene hans, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, SPOCA skrev:

Vel, poenget blir det samme, for da er han 50 år (eller blir det i år). Rimelig tåpelig spør du meg.

Veldig mange kjente menn har yngre kjærester. Jeg tror menn er mer redde for å bli "gamle" enn det kvinner er. Så de blir litt opptatt av å ha yngre partnere. Det er ihverfall hva jeg tror. Vet om damer på 50+ som er både spreke og tiltrekkende. Jeg tror det handler om at kvinner på hans egen alder speiler hans egen=litt panikk. Han er vel egentlig inne på det selv også.

Men igjen,vi har alle preferanser, og vi må tåle at vi ikke er dem som blir foretrukket fordi vi har "feil" farge på håret, er for lave eller for høye. Det trenger ikke akkurat gå på selvtilliten løs om vi ikke alltid er dem som blir foretrukket av ymse grunner av ymse menn. Vi blir ikke tiltrukket av alle og en hver vi heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kattugla skrev:

Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig om hva dette "smørgåsbordet" av en mann mener om kvinner.. Jeg kommer derimot aldri til med å skjønne hvorfor enkelte menn har et så stort behov for å snakke nedlatende om kvinner som ikke oppfyller deres preferanser. Jeg synes jeg ser slik objektifisering titt og ofte her inne; den eneste verdien en kvinne har er hvis hun har en ung og spenstig kropp, ellers er hun ikke verdt å elske (i noen betydning). Hadde disse mennene bare hatt litt selvinnsikt.. 🙄

Eh. Nå er ikke kvinner her inne bedre altså. Det stilles jammen krav til menn også. Og det er latterligjøring begge veier! Alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Veldig mange kjente menn har yngre kjærester. Jeg tror menn er mer redde for å bli "gamle" enn det kvinner er. Så de blir litt opptatt av å ha yngre partnere. Det er ihverfall hva jeg tror. Vet om damer på 50+ som er både spreke og tiltrekkende. Jeg tror det handler om at kvinner på hans egen alder speiler hans egen=litt panikk. Han er vel egentlig inne på det selv også.

Men igjen,vi har alle preferanser, og vi må tåle at vi ikke er dem som blir foretrukket fordi vi har "feil" farge på håret, er for lave eller for høye. Det trenger ikke akkurat gå på selvtilliten løs om vi ikke alltid er dem som blir foretrukket av ymse grunner av ymse menn. Vi blir ikke tiltrukket av alle og en hver vi heller. 

Greit nok å ha preferanser, men plutselig står han der selv og kanskje er nødt til å velge 50-åringene. Jeg synes det er fascinerende at man virkelig kan bry seg så mye om tall og alder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SPOCA skrev:

Greit nok å ha preferanser, men plutselig står han der selv og kanskje er nødt til å velge 50-åringene. Jeg synes det er fascinerende at man virkelig kan bry seg så mye om tall og alder. 

En bryr seg om mye 🙂 jeg skjønner bare ikke hvorfor han får så mye oppmerksomhet for det. Ingenting å bry seg om. Hans problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...