Gå til innhold

- Kvinner over 50 er for gamle til å elske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinner over 50 er tørre i musa og ubrukelige til sex

Anonymkode: 3f680...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ham godt, jeg. Menn på min alder er alt for gamle, synes jeg. Kunne aldri bli tiltrukket av denne forfatteren, til det ser han for gammel og herja ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner over 50 er tørre i musa og ubrukelige til sex

Anonymkode: 3f680...90d

Gurimalla så provoserende 🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner over 50 er tørre i musa og ubrukelige til sex

Anonymkode: 3f680...90d

Hvor gammel er du da, vennen?

Anonymkode: e9164...ae9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er bra med å bli eldre er at man bryr seg mindre og mindre om hva enkelte måtte mene :)

Anonymkode: 476e1...e3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, så pinlig for gubben! Han ser jo ut som en halvgal gammel og ulekker skrukk selv 😝

Men seriøst, mennesker er nå så godt som alltid på sitt peneste når de er rundt 25 år, i alle fall kroppslig, og det gjelder begge kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtp at "ingen" ser ut som Jennifer & co og at den nye normalen er overvektig/fedme (både for kvinner og menn), så forstår jeg godt hva han mener at 50-åringer+ ikke er mye å se på ...

Anonymkode: bd6d5...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.dagbladet.no/kultur/prisbelont-forfatter-mener-kvinner-over-50-er-for-gamle-til-a-elske/70632872

Hva tenkes om slike holdninger?

Det er vanskelig å argumentere mot at en 25-åring alltid ser bedre ut enn ei i 50-åra, men å påstå at noen er for gamle til å elske er jo svada. Finnes yngre menn som fint tenner på damer i den alderen, og de fleste er tross alt i jevnaldrende forhold, uansett alder.

Syns også det er rart at en kvinne på over 50 tyr til det skrittet å sende bilde av sin egen rumpe, for å "motbevise" noe. Akkurat det tyder på lav selvfølelse, og det er jo ikke slik at dette rumpebildet er representativt for 50-åringer flest.

Anonymkode: e789a...97c

Det er interessant at enkelte sjåvinistiske menn nærmer seg virkelighetsoppfatningen til noen av de mest mannshatende kvinnene, noen menn synes for eksempel mennesket bare har en ordentlig forelder, mor, og at fars rolle er å hjelpe litt til og bidra økonomisk, noen menn - som denne franske forfatteren -  gir kvinner som mener menn har alle fordelene vann på mølla. Men sannheten er jo at skjevhetene på partnermarkedet jevner seg ut livet sett under ett, det ene kjønn kan ikke være mye mer populært enn det andre på partnermarkedet i samfunn der det er tilnærmet like mange heterofile kvinner som ønsker en partner som heterofile menn som ønsker det samme.

At det nok er flere førti- eller femtiårige menn med partner i tjue- eller trettiårene enn førti- eller femtiårige kvinner med partner i tjue- eller trettiårene skyldes like mye kvinnens preferanser som mannens, og alle menn har opplevd ulempene ved å måtte konkurrere med flere årsklasser over seg om jentene i eget kull. Alle attenårige gutter har vært seksten og opplevd at jenter de var interessert i ble sammen med gutter på atten eller nitten, alle trettiårige menn har en gang vært tjueto og opplevd at attraktive jevngamle jenter ble sammen med menn på tretti. Prisen har man allerede betalt, det er ingen grunn til å hovere. 

For øvrig interessant å se forskjellen på artikkelene i Dagbladet og Nettavisen. Jeg lurer på om det bare er tilfeldig at artikkelen i Dagbladet skrevet av en kvinnelig journalist har valgt et mer uheldig bilde av forfatteren og at hun i tillegg legger på 9 år på hans alder (så 50-åringen Yann Moix blir 59). 

Dagbladet70636392.jpg?imageId=70636392&width=1024

 

Nettavisen:

6152873.jpg?chk=F58742

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok for gamle...for menn i 50-åra.

Heldigvis for kvinner i 50-åra kan de lett velge seg en 25-åring.

Anonymkode: ba81e...09b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg med min beste vilje ikke kan forstå er hvorfor jenter i 20 og 30 årene gidder å være sammen med menn i 50-åra? Det er virkelig et stort mysterium. Handler vel om penger og status, men likevel forstår jeg det rett og slett ikke. Synes det bare må være ulemper for en ung kvinne med en så mye eldre mann. 

Anonymkode: 22373...5ec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er nok for gamle...for menn i 50-åra.

Heldigvis for kvinner i 50-åra kan de lett velge seg en 25-åring.

Anonymkode: ba81e...09b

Hvis du ser på bildet over ditt innlegg, ser du at mannen i aller høyeste grad er kjekk. Og som en kjent forfatter har han sikkert ikke problemer med å få seg damer som er yngre enn han selv.

De fleste kvinner på 50 kan da vitterlig ikke "velge" seg en 25-årig mann😂. Iallefall aldri for et forhold.

Og de fleste kvinner vil heller ikke trakte etter 25-åringer, da morsfølelsen skyter inn😊

Anonymkode: 1f774...76b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du ser på bildet over ditt innlegg, ser du at mannen i aller høyeste grad er kjekk. Og som en kjent forfatter har han sikkert ikke problemer med å få seg damer som er yngre enn han selv.

De fleste kvinner på 50 kan da vitterlig ikke "velge" seg en 25-årig mann😂. Iallefall aldri for et forhold.

Og de fleste kvinner vil heller ikke trakte etter 25-åringer, da morsfølelsen skyter inn😊

Anonymkode: 1f774...76b

Googler du finner du flere bilder enn det «heldige» bildet fra nettavisen. Han finnes ikke kjekk, grov og dårlig hud, poser under øynene, klumpete og usymmetriske trekk. Men jeg er 27, så er vel for gammel for han 😭

Anonymkode: 6ed39...1c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ser på bildet over ditt innlegg, ser du at mannen i aller høyeste grad er kjekk. Og som en kjent forfatter har han sikkert ikke problemer med å få seg damer som er yngre enn han selv.

De fleste kvinner på 50 kan da vitterlig ikke "velge" seg en 25-årig mann😂. Iallefall aldri for et forhold.

Og de fleste kvinner vil heller ikke trakte etter 25-åringer, da morsfølelsen skyter inn😊

Anonymkode: 1f774...76b

Kjekk..?!? Jeg synes han er stygg hvis jeg får være helt ærlig. Han har etter min mening et veldig lite tiltalende ytre. Crazy eyed og sjuskete. Han ser ustabil og creepy ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når han har så stygg personlighet blir han desto styggere utseendemessig. Skjønner ikke at de franske kvinnene gidder å dolle seg sånn opp når de har slike mannfolk som han der. De norske kvinnene er smartere, her har de skjønt at dem ikke er verdt det😅

Anonymkode: 95d33...d1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ser på bildet over ditt innlegg, ser du at mannen i aller høyeste grad er kjekk. Og som en kjent forfatter har han sikkert ikke problemer med å få seg damer som er yngre enn han selv.

De fleste kvinner på 50 kan da vitterlig ikke "velge" seg en 25-årig mann😂. Iallefall aldri for et forhold.

Og de fleste kvinner vil heller ikke trakte etter 25-åringer, da morsfølelsen skyter inn😊

Anonymkode: 1f774...76b

Nei, det er han virkelig ikke.

K 40+. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50, og den mannen hadde vært helt uaktuell for min del. Rett og slett for lite attraktiv. Menn over 50 kan være flotte de, og en trenger ikke lete så veldig lenge før en finner noen bedre enn forfatteren. Hvordan attraktive 25-åriger orker å ha seg med denne er for meg en gåte.

Anonymkode: 14af8...5b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 43 år, og den mannen er for gammel for meg. Så har jeg også økonomi til å ikke trenge en sugardady. Han har nok rett i at voksne kvinner har bedre ting å foreta seg enn å drasse rundt på en umoden eldre herre! 

At han har sine preferanser er forsåvidt greit. 

Anonymkode: 6b9f6...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av kontekst virker ikke nødvendigvis dette så ille, og jeg lurer på om det er hvordan han er sitert som primært gjør dette til en sak utenfor Frankrike. I flere kilder virker det som han primært sier at kvinner over 50 er for gamle til at han kan elske dem (elske med dem?), ikke at kvinner over 50 ikke kan elske. Videre virker han å uttale seg om hva han selv tiltrekkes av og jeg lurer på hva foranledningen var. 

Og som han selv presiserer senere:

Sitat

I don’t see this as pride, but almost as a curse. It’s not my fault. We are not responsible for our tastes, our penchants, our inclinations. 

https://www.theguardian.com/world/2019/jan/08/french-author-defends-remarks-about-women-over-50-yann-moix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne debatten virker bare oppkonstruert og gjør meg oppgitt og trist. 

Hvorfor stoler dere blindt på det mediene sier? (Er oversettelsen fra fransk riktig, har han sagt dette? Kontekst?)

Hvorfor skal «elske» ha en sammenheng med utseende? (Igjen - er det en oversetterfeil? Eller tenker han som mange av dere i denne tråden?)

Hvorfor bekrefter dere disse to spørsmålene i denne tråden? (Blant annet ved å angripe denne mannens utseende og si at han ikke er så elskar selv)  

Jeg synes forøvrig det er jøvlig tragisk at en kvinnes skjønnhet skal måles i om hun ser mest mulig ung og ulevd ut (JF Aniston og alle de opererte kvinnene i mediene). 

Anonymkode: 2b77b...aad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...