Gå til innhold

Hva om Gud viste seg igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, omarel skrev:

Jeg fornekter ikke Gud, men for ikke å spore av denne tråden, så kan du svare meg på følgende tråd, dersom du er seriøs i din påstand:

 

Jeg har heller ikke sagt du fornekter Gud. Du må lese hva jeg skriver:-)

Jeg sa at du fornekter at han har avkom, om han finnes:-)

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ikke sagt du fornekter Gud. Du må lese hva jeg skriver:-)

Jeg sa at du fornekter at han har avkom, om han finnes:-)

Anonymkode: 18db6...1b1

Sant, men det er det eneste naturlige å tro. Nemlig at almektig Gud er En og alene i Guddomlighet. I det man begynner å tenke at Gud har barn, så beveger man seg i en verden der man definerer Gud etter ens godtbefinnende.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omarel skrev:

Sant, men det er det eneste naturlige å tro. Nemlig at almektig Gud er En og alene i Guddomlighet. I det man begynner å tenke at Gud har barn, så beveger man seg i en verden der man definerer Gud etter ens godtbefinnende.

Man kan ikke tillegge Gud noe som helst av logikk og naturlighet, det er iallefall sikkert.

Det finnes ikke logisk eller naturlig å plutselig finne på å skape et univers med et lite sandkorn i det, der det bor mennesker. Alle andre ting etter dette er det meningsløst å prøve å få noe logisk eller rasjonelt ut av.

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke tillegge Gud noe som helst av logikk og naturlighet, det er iallefall sikkert.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke logisk eller naturlig å plutselig finne på å skape et univers med et lite sandkorn i det, der det bor mennesker. Alle andre ting etter dette er det meningsløst å prøve å få noe logisk eller rasjonelt ut av.

Anonymkode: 18db6...1b1

Det du sier er at vår eksistens er tilfeldig, ulogisk og meningsløs for et menneske å forstå. Det betyr at Gud i dine øyne ikke har gjort en god nok jobb til å vise seg for oss. Jeg tolker det du sier at du ser Gud uten uten å bruke intellekt eller fornuft. 

Ja, det er ingenting som Gud, men jeg mener at det er feil å si at det ikke finnes noe naturlig forklaring på det naturlige. Da tror du på at Gud har skapt deg og latt deg leve i en verden med kaos uten at Han har gitt deg en veilede. Da tror du på en Gud uten , godhet , kjærlighet, rettferd, kjærlighet, visdom, fullkommenhet, allmakt og mer. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke logisk eller naturlig å plutselig finne på å skape et univers med et lite sandkorn i det, der det bor mennesker. Alle andre ting etter dette er det meningsløst å prøve å få noe logisk eller rasjonelt ut av.

Dvs at du tror på at Gud har plassert deg på denne jord og latt deg leve blind, i tvil og usikkerhet. Da tror du på en Gud som ikke har kjærlighet eller barmhjertighet, men du tror på en slem Gud. Slik kan man si når man baserer sine tanker og ideer på noe som er falsk og dermed blir alt som bygges på fundamentet svakt og feil. En slik dårlig fundament fører bare til å miste viten og troen på Gud.

Tror du det er et verk av en fullkommen Skaper som kjenner til det kjente og ukjente og som er full av kjærlighet og barmhjertighet for sitt skaperverk? 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, omarel skrev:

Det du sier er at vår eksistens er tilfeldig, ulogisk og meningsløs for et menneske å forstå. Det betyr at Gud i dine øyne ikke har gjort en god nok jobb til å vise seg for oss. Jeg tolker det du sier at du ser Gud uten uten å bruke intellekt eller fornuft. 

Ja, det er ingenting som Gud, men jeg mener at det er feil å si at det ikke finnes noe naturlig forklaring på det naturlige. Da tror du på at Gud har skapt deg og latt deg leve i en verden med kaos uten at Han har gitt deg en veilede. Da tror du på en Gud uten , godhet , kjærlighet, rettferd, kjærlighet, visdom, fullkommenhet, allmakt og mer. 

Dvs at du tror på at Gud har plassert deg på denne jord og latt deg leve blind, i tvil og usikkerhet. Da tror du på en Gud som ikke har kjærlighet eller barmhjertighet, men du tror på en slem Gud. Slik kan man si når man baserer sine tanker og ideer på noe som er falsk og dermed blir alt som bygges på fundamentet svakt og feil. En slik dårlig fundament fører bare til å miste viten og troen på Gud.

Tror du det er et verk av en fullkommen Skaper som kjenner til det kjente og ukjente og som er full av kjærlighet og barmhjertighet for sitt skaperverk? 

Det du skriver er bare vas.

Jeg sier at det er ingen for oss mennesker logisk grunn til at Gud fant på at han skulle skape universet. Da blir det også meningsløst for mennesket og på liv og død skulle se logikk i resten også. Man kan ikke skape logikk ut av noe som i utgangspunktet er ulogisk.

Om Gud skapte universet, hadde han sikkert sine grunner. De grunnene kjenner ikke vi og det blir for oss da ulogisk. Vi klarer heller ikke å lage logikk ut av resten, som er en naturlig konsekvens av alt. Å tro at vi vet noe som helst om hvorfor han gjorde dette og resten som har fulgt i etterkant, er fullstendig toskeskap.

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er bare vas.

Ut fra en ren logisk slutning uten å legge noe til grunn, så ja jeg er ening i at det blir vas.

 

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at det er ingen for oss mennesker logisk grunn til at Gud fant på at han skulle skape universet.

Hvis man jeg ikke legger noe til grunn så vil det enste svaret mitt være: Hvorfor skapte Gud dette? Men jeg ville aldri trodd at det var noe ulogisk bak vår eksistens. Det enste grunnen mitt hode ville ha kommet fram til er at det må være en grunn eller mening med vår eksistens. Jeg ville også aldri funnet ut hva meningen var.

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det også meningsløst for mennesket og på liv og død skulle se logikk i resten også. Man kan ikke skape logikk ut av noe som i utgangspunktet er ulogisk.

Dersom man slutter at det eneste logiske er at det foreligger en mening så sluttingen med våre liv noe ukjent men logisk. Mening=logikk og meningsløst=ulogisk

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om Gud skapte universet, hadde han sikkert sine grunner.

Da mener jeg at man må søke etter Hans signaler. Jeg klarer ikke å tro at vi er latt til oss selv i universet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...