Gå til innhold

Hva om Gud viste seg igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jesus er solen. Solen er Gud's sønn. Gud er da den som skapte solen. Det som skapte solen, må ha kommet fra samme sted som Gud kommer fra. Gud og den som skapte solen er da samme "person".

Alt av energi i universet er, og stammer fra Gud. Gud er bevisst, og all energi i universet er knyttet sammen og med en bevissthet. Tro det eller ei, men vi har muligheten til å lage sol, i et vakuum, og få de samme egenskaper som solen vår, i en mindre skala. Jeg tror solen er bevisst og derfor sies det i bibelen at Gud ser og hører alt.

Gud er overalt, i de minste atomer, hvor energi er bundet i. Alt lever, uansett om det ikke er organisk. Alt er bevisst energi uansett, og knyttet sammen.

Dette er min tro og min teori. Det er mye mellom himmelen og jorden enn det vi kan se. Bare fordi vi ikke klarer å måle noe ved bruk av tenisk utstyr, eller ved å observere det, så betyr det ikke at det ikke finnes. Vi klarer ikke plukke opp alt, siden vi mennesker ikke er utviklet for dette. Gud finnes, men ikke slik vi tror i fra religioner.

Religion handler om astrologi, stjerner, planeter, månen, stjernetegn og viten om solsystemet. Religion må leses slik det er ment, på en vitenskapelig måte. Religion er vitenskap, men kamuflert og litt kryptisk.

Gud er helheten, en energi, som finnes overalt. Gud er universet, all energi og bevistthet i universet. Det tror jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, TrekStar skrev:

Jesus er solen. Solen er Gud's sønn. Gud er da den som skapte solen. Det som skapte solen, må ha kommet fra samme sted som Gud kommer fra. Gud og den som skapte solen er da samme "person".

Alt av energi i universet er, og stammer fra Gud. Gud er bevisst, og all energi i universet er knyttet sammen og med en bevissthet. Tro det eller ei, men vi har muligheten til å lage sol, i et vakuum, og få de samme egenskaper som solen vår, i en mindre skala. Jeg tror solen er bevisst og derfor sies det i bibelen at Gud ser og hører alt.

Gud er overalt, i de minste atomer, hvor energi er bundet i. Alt lever, uansett om det ikke er organisk. Alt er bevisst energi uansett, og knyttet sammen.

Dette er min tro og min teori. Det er mye mellom himmelen og jorden enn det vi kan se. Bare fordi vi ikke klarer å måle noe ved bruk av tenisk utstyr, eller ved å observere det, så betyr det ikke at det ikke finnes. Vi klarer ikke plukke opp alt, siden vi mennesker ikke er utviklet for dette. Gud finnes, men ikke slik vi tror i fra religioner.

Religion handler om astrologi, stjerner, planeter, månen, stjernetegn og viten om solsystemet. Religion må leses slik det er ment, på en vitenskapelig måte. Religion er vitenskap, men kamuflert og litt kryptisk.

Gud er helheten, en energi, som finnes overalt. Gud er universet, all energi og bevistthet i universet. Det tror jeg på.

Det i forhold så er solen bitte lite målt med hele universet vi kjenner til, og universet er også bitte lite i forhold til Gud, så Gud trenger ingen avkom.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, omarel skrev:

Det i forhold så er solen bitte lite målt med hele universet vi kjenner til, og universet er også bitte lite i forhold til Gud, så Gud trenger ingen avkom.

Du snakker som en tulling. Har du glemt Jesus, Guds sønn???

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker som en tulling. Har du glemt Jesus, Guds sønn???

Anonymkode: 18db6...1b1

Jeg er dessverre ikke overbevist om at Gud har en eller flere sønner, og heller ikke datter eller døtre, men det er en annen diskusjon. Så behøver du ikke å kalle meg en tulling heller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud kommer snart til å vise seg, vi er inne i de siste dager. Han viser seg også hver dag men ingen vil se han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ta imot Jesus skrev:

Gud kommer snart til å vise seg, vi er inne i de siste dager. Han viser seg også hver dag men ingen vil se han

Ser du ham ? Du som tydeligvis tror !

Anonymkode: fde1c...9bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser du ham ? Du som tydeligvis tror !

Anonymkode: fde1c...9bc

Ja jeg ser han og snakker med han hver dag, han bor i mitt hjerte. Ta imot Jesus du også å bli lykkelig med Kristus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg så Gud, ville jeg blitt rimelig forbannet og spurt han/hun hvorfor i heiteste han/hun har forårsaket så mye elendighet i verden uten å stoppe det. 

Anonymkode: fe2ad...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ta imot Jesus said:

Ja jeg ser han og snakker med han hver dag, han bor i mitt hjerte. Ta imot Jesus du også å bli lykkelig med Kristus

😄

Anonymkode: 75914...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

 Jeg tipper at når Gud oppdaget hva han egentlig hadde skapt, så stakk han av og gjemte seg. 

Anonymkode: 8f599...58e

Tipper gud nå snart oppdager hva han har hatt i oss. Og angrer på at han reiste fra oss. Og trygler om å få komme tilbake. På våre premisser. Herlig. 

Anonymkode: 9380d...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Ta imot Jesus skrev:

Ja jeg ser han og snakker med han hver dag, han bor i mitt hjerte. Ta imot Jesus du også å bli lykkelig med Kristus

Var det Asbjørnsen og Moe som skrev om denne fantasifiguren også ? Står bibelen i eventyravdelingen på biblioteket ?

Var det Stan Lee som tegnet ham ?

Anonymkode: fde1c...9bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ta imot Jesus skrev:

Ja jeg ser han og snakker med han hver dag, han bor i mitt hjerte. Ta imot Jesus du også å bli lykkelig med Kristus

Av alle religioner som tror så er dere kristne de mest fanatiske boble boere og realitetsfjerne mennesker.

Anonymkode: 91a23...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 22.26, omarel skrev:

Jeg er dessverre ikke overbevist om at Gud har en eller flere sønner, og heller ikke datter eller døtre, men det er en annen diskusjon. Så behøver du ikke å kalle meg en tulling heller!!!

Slik taler kun en tåpe. Det er opplest og vedtatt at Jesus var Guds sønn. Hvilken annen gud skulle Jesus ha stammet fra?

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.1.2019 den 19.23, Ta imot Jesus skrev:

Gud kommer snart til å vise seg, vi er inne i de siste dager. Han viser seg også hver dag men ingen vil se han

Med alle respekt, men det har jeg blitt fortalt i førti år nå. 

.

Anonymkode: 1c6de...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik taler kun en tåpe. Det er opplest og vedtatt at Jesus var Guds sønn. Hvilken annen gud skulle Jesus ha stammet fra?

Anonymkode: 18db6...1b1

Vedtar av kirken ja, det er jeg enig i. Men Gud har ingen sønn, det er fakta!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, omarel skrev:

Vedtar av kirken ja, det er jeg enig i. Men Gud har ingen sønn, det er fakta!!!

Dette vil jeg gjerne se deg underbygge.

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil jeg gjerne se deg underbygge.

Anonymkode: 18db6...1b1

Premiss 1:

Hvis man tar det iboende naturlige fornuftige og logiske universale resonnementet som utgangspunkt, (de som tror på at Gud finnes) uten å bruke noe skrift henvisning, så kan man spørre seg selv følgende: Hvorfor skal Gud ha avkom? Kanskje du kan svare på det på en ærlig, from, fornuftig og logisk måte?!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, omarel skrev:

Premiss 1:

Hvis man tar det iboende naturlige fornuftige og logiske universale resonnementet som utgangspunkt, (de som tror på at Gud finnes) uten å bruke noe skrift henvisning, så kan man spørre seg selv følgende: Hvorfor skal Gud ha avkom? Kanskje du kan svare på det på en ærlig, from, fornuftig og logisk måte?!

Jeg forholder meg til at du er det eneste individet jeg har hørt om som fornekter at om Gud finnes, har han ikke avkom. Det skal jaggu noe til for å komme frem til noe slikt😂

Anonymkode: 18db6...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forholder meg til at du er det eneste individet jeg har hørt om som fornekter at om Gud finnes, har han ikke avkom. Det skal jaggu noe til for å komme frem til noe slikt😂

Anonymkode: 18db6...1b1

Jeg fornekter ikke Gud, men for ikke å spore av denne tråden, så kan du svare meg på følgende tråd, dersom du er seriøs i din påstand:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...