Gå til innhold

Kan ikke ha barnet på sine uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har delt omsorg med far, dvs har 14 dager hver. Min turnus på jobb er lagt opp etter hvordan jeg har barnet, altså jobber dagvakter og ikke helg når jeg har han. De ukene han er hos far jobber jeg mye kveld og helg(har fast jobb).Men så hender det seg ganske ofte at far tar på seg jobb borte i alt fra 2- 4 uker, uten og avklare med meg først. Får bare beskjed om at "jeg drar da, å kommer hjem da, så du får finne ei ordning", og gjerne på kort varsel. Å jeg kjenner jeg blir litt rådløs. Ikke minst er det ustabilt for barnet sånn som det blir da. Har sagt ifra at han må forholde seg til ordningen vi har, å det har fungert en god stund, så blir det plutselig glemt. Er det noen som har vært i lignende situasjon og har noen tips og komme med? 

 

Anonymkode: a6b4d...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt skikkelig sint om jeg fikk sånne meldinger! Det er så respektløst. Det er så ufint at han ikke gidder å spørre en gang om det passer for deg. Hvorfor kan ikke en voksen mann finne en ordning i sine egne uker?

Edit: Sorry, ingen tips. Bare skikkelig irritabel på dine vegne!

Endret av Sylveon
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo han som har ansvaret i sine uker så lenge dere ikke har avtalt noe annet. Da må han legge opp jobben sin etter det, og evt skaffe barnevakt. Om han ikke klarer det så må han ha mindre samvær med barnet. Da må jo du ta over og bytte arbeidstider eller evt jobb. Men da bør det bli fast, ikke bare fra uke til uke. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"jeg drar da, å kommer hjem da, så du får finne ei ordning",

Det er hans oppgave å finne en ordning. Synd at det går utover ungen, men hadde ikke funnet meg i å samarbeide med en som ikke holder avtaler. 

Har du gitt ham klar beskjed om at dette ikke er greit? At han må løse det på andre måter? 

Anonymkode: bbf0e...ca6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sylveon skrev:

Jeg hadde blitt skikkelig sint om jeg fikk sånne meldinger! Det er så respektløst. Det er så ufint at han ikke gidder å spørre en gang om det passer for deg. Hvorfor kan ikke en voksen mann finne en ordning i sine egne uker?

Edit: Sorry, ingen tips. Bare skikkelig irritabel på dine vegne!

Ja, det er akkurat det jeg blir også. Men får jo så dårlig samvittighet om jeg prøver og sette "hardt mot hardt" , så jeg går bare med på det. Å sånn har det gått i ett par år nå.

Anonymkode: a6b4d...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er hans oppgave å finne en ordning. Synd at det går utover ungen, men hadde ikke funnet meg i å samarbeide med en som ikke holder avtaler. 

Har du gitt ham klar beskjed om at dette ikke er greit? At han må løse det på andre måter? 

Anonymkode: bbf0e...ca6

Har prøvd det ja, å det ble ett helt jævlig til styr og jeg var ei skikkelig drittkjærring, vanskelig osv.. men han fant ei ordning den ene gangen ivertfall. 

Anonymkode: a6b4d...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er akkurat det jeg blir også. Men får jo så dårlig samvittighet om jeg prøver og sette "hardt mot hardt" , så jeg går bare med på det. Å sånn har det gått i ett par år nå.

Anonymkode: a6b4d...951

Skjønner godt hva du mener! Plutselig så står der med et barn som ikke føler seg velkommen hos noen om man setter hardt mot hardt! :) Det er vanskelig å være streng da og det er naturlig med den dårlig samvittigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har prøvd det ja, å det ble ett helt jævlig til styr og jeg var ei skikkelig drittkjærring, vanskelig osv.. men han fant ei ordning den ene gangen ivertfall. 

Anonymkode: a6b4d...951

For en piece of shit han er. Sorry. Jeg skjønner godt at det samlivet gikk rett ned i søppeldunken. 

Endret av Sylveon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat det der, men far ombestemte seg hele tiden angående ferier, og jeg måtte stadig gå til sjefen min for å trygle om å få byttet min ferie. Laget store problemer! 

Han sluttet med det da mormor og morfar stilte opp og tok barnet med seg på ferie de ukene far hadde sagt at han skulle ha barnet, men så ombestemte seg igjen, og jeg tok med barnet da jeg skulle ha ferie, så det ikke ble ferie med far overhodet. Da var jeg fryktelig vanskelig, men han tullet ikke med slikt mer. 

Anonymkode: 56b2c...c3b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har prøvd det ja, å det ble ett helt jævlig til styr og jeg var ei skikkelig drittkjærring, vanskelig osv.. men han fant ei ordning den ene gangen ivertfall. 

Anonymkode: a6b4d...951

Hvorfor bryr du hva han synes av deg?  Om dette var meg kunne den drittungen skriker, roper, kalle meg alt navner i verden og jeg ville ha bare smilt pent og sagt jada, men ordner barnevakt på dine uker må du uansett.  Han bruker dette som makt over deg - og hvis han ikke klarer å ha ungen 50/50 søker du full omsorg slik at han kan betale deg bidrag og du kan jobber fullt på dagtid.  

Anonymkode: 61430...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj Jeg har det på samme måten. Min eks sa ifra at han ikke kunne ha barna sine fordi han hadde dratt på ferie. Dette fikk jeg vite 3 timer før han skulle hente barna 😒

Jeg har ingen gode råd til deg, ville bare sende deg en klem❤️

Anonymkode: 6549b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt at om det ikke blir bedre må det ny megling til..

Anonymkode: 9edab...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt advokat!

Anonymkode: 3597d...1b5

Ville testa familievernkontoret først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke tvinge en far til å være far og ta ansvar. Du kan kun planlegge når og om han svikter. Her hadde jeg tatt en runde på familievernkontoret samt prøvd og endre samværsbrøken til det som er reelt.

Anonymkode: da2ab...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familievernkontoret er første instans, MEN de er jo bare en nøytral part som sitter og hører på at dere skal bli enige... og har absolutt ingen myndighet. Så da kan du få hjelp av barnevernet, som kan kalle dere inn til familieråd. Det har jeg nettopp måttet gjort, og det funket fjell da far synes det ble ubehagelig å forholde seg til barnevernet...

Anonymkode: ddc62...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...