Gå til innhold

Du som spiser sjokolade hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du lurer deg selv.

Anonymkode: a6b50...569

Hvordan kan du påstå at vedkommende lurer seg selv? Hvordan er det å lure seg selv å kose seg med litt søtsaker når en selv har lyst til det? Det er ikke slik at man tror at sukker ikke inneholder en del kcal. Å kjøpe snop er kanskje bortkastet for deg, men din mening er ikke gjeldende for alle, og hvorfor skal f.eks. jeg kutte ut søtsaker som gir meg glede når jeg uansett spiser sunt og er trent og slank? Den kommentaren din er malplassert. 

Anonymkode: 95543...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojoj, selvfølgelig skulle kostholdsguden Kari komme svevende inn. Ta en titt på begrepet og ordet «å lure». https://www.naob.no/ordbok/lure_2 

Sjokolade er innmari godt synes jeg - men det er da ikke den største delen av et kosthold. Brokkoli eller sjokolade? Ja takk begge deler. Brokkoligrateng til middag høres himmelsk ut - og sjokkis til dessert. 

Anonymkode: d3749...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klarer jeg ikke. Blir så fort kvalm.

Anonymkode: 2ed4e...3d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe godt. 

Anonymkode: 3376c...eba

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skulle spist 100 g svart sjokolade hadde jeg kastet opp. Det er sterkt og man blir helt sur i magen. Kokesjokolade går, men de med masse kakao er vonde og føles som de generer magesyre. 

Anonymkode: 4469d...80e

Nettopp det som er poenget. Det er ikke "sjokoladen" dere liker, det er sukkeret..

Anonymkode: f62a7...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 3 - 9 ruter freia melkesjokolade 😁 

172 høy, 55kg. 

Spiser ellers sunt. Trener moderat. 

Teller ikke kalorier. 

 

Anonymkode: 85567...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nettopp det som er poenget. Det er ikke "sjokoladen" dere liker, det er sukkeret..

Anonymkode: f62a7...106

FEIL. Liker ikke noe annet godteri. Sjokolade har sukker ja... men utløser også endorfiner hos mange 🥰 og smaker superdigggg. 

Anonymkode: 85567...688

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nettopp det som er poenget. Det er ikke "sjokoladen" dere liker, det er sukkeret..

Anonymkode: f62a7...106

Javisst i form av melkesjokolade med karamellfyll, takk. For nei det er ikke godt å helle i seg en pose sukker. 

Anonymkode: 3376c...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

FEIL. Liker ikke noe annet godteri. Sjokolade har sukker ja... men utløser også endorfiner hos mange 🥰 og smaker superdigggg. 

Anonymkode: 85567...688

Det du de fleste her kaller sjokolade er faktisk ikke sjokolade, det er sukker med fett og littegrann kakao i. Det er nettopp sukkeret som får hjernen til å gå bananas. Skjønte du det nå? 

Ekte sjokolade har minst 70% kakaoinnhold. 

Anonymkode: f62a7...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du de fleste her kaller sjokolade er faktisk ikke sjokolade, det er sukker med fett og littegrann kakao i. Det er nettopp sukkeret som får hjernen til å gå bananas. Skjønte du det nå? 

Ekte sjokolade har minst 70% kakaoinnhold. 

Anonymkode: f62a7...106

Ekte freia melkesjokolade inneholder gode ting som gjør meg glad. 

Anonymkode: 3376c...eba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjokoholiker.  Spiser  100g mørk  sjokolade  (  70-90% kakao innhold ) hver dag! Må ha det.  Er ganske  slank  ca 55 kg 165 cm. Gikk  ned til  50kg en periode   når sjokoladeavhengigheten  var på topp. Føler jeg blir gladere  og mer  konsentrert/skjerpet  av sjokolade  (Har jobb som krever  en del  tankevirksomhet). Definitivt  et slags mildt rusmiddel.

Anonymkode: 227ee...f5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekte freia melkesjokolade inneholder gode ting som gjør meg glad. 

Anonymkode: 3376c...eba

Det er sukkeret. Freia melkesjokolade og dess like er sukkertøy, ikke sjokolade. 

Anonymkode: f62a7...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er sukkeret. Freia melkesjokolade og dess like er sukkertøy, ikke sjokolade. 

Anonymkode: f62a7...106

Sjokolade med melk og litt sukker er det. Sunt og godt for min sjel! 

Anonymkode: 3376c...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til sjokolade på lørdager. Liker ikke å spise bare litt, skal jeg første spise sjokolade vil jeg helst ha masse. Og det sier seg jo selv at det kan jeg ikke gjøre hver dag, så da blir det én dag i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nettopp det som er poenget. Det er ikke "sjokoladen" dere liker, det er sukkeret..

Anonymkode: f62a7...106

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sukkeret. Freia melkesjokolade og dess like er sukkertøy, ikke sjokolade. 

Anonymkode: f62a7...106

"Jeg liker å spise pasta."

"Det er karbohydrater. Du liker å spise sukker og ikke pasta."

Eller...

"Jeg liker å spise ribbe."

"Ribbe er for det meste fett. Du liker å spise fett, ikke ribbe."

Kan du forsøke å tenke litt lenger enn nesetippen, takk? Du fremstår som rimelig korttenkt. 

Anonymkode: 95543...f43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nettopp det som er poenget. Det er ikke "sjokoladen" dere liker, det er sukkeret..

Anonymkode: f62a7...106

Jeg liker kombinasjonen. Jeg liker ikke noe annet godteri enn sjokolade, så sukkeret alene er det garantert ikke. Hvorfor spiser du ikke kakao på skjei, om det er kakaoen du er ute etter? 😂

Anonymkode: 4469d...80e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er slank og spiser så masse sjokolade jeg vil. Spiser kun sjokolade som er 80% eller mer, da jeg ikke er glad i søtt. Men spiser gjennomsnittlig rundt 50g om dagen tipper jeg, noen dager mindre, mange dager en hel plate (80g). Elsker sjokolade, og livet mitt er fattigere uten. ❤️

Anonymkode: 4a8a4...b7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du de fleste her kaller sjokolade er faktisk ikke sjokolade, det er sukker med fett og littegrann kakao i. Det er nettopp sukkeret som får hjernen til å gå bananas. Skjønte du det nå? 

Ekte sjokolade har minst 70% kakaoinnhold. 

Anonymkode: f62a7...106

De fleste sjokolader inneholder ikke så mye som 70% kakao. De mest populære sjokoladene er moderne sjokolader, som er kakao blandet med smør og sukker. Folk fest liker ikke sjokolade pga. sukkeret, men pga. sammensetningen. Sjokolade innholder nesten like mye fett som sukker og noen sjokolader inneholder mer fett enn sukker.

Og som AB over meg skriver her, hvorfor ikke spise ren kakao om det er det du liker? Kakao er en ingrediens i sjokolade og sjokoladedrikker, om du kun liker denne ingrediensen er ingen grunn for deg å spise sjokolade da du kun liker kakao. Spis det på skje da. 

Anonymkode: 95543...f43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

"Jeg liker å spise pasta."

"Det er karbohydrater. Du liker å spise sukker og ikke pasta."

Eller...

"Jeg liker å spise ribbe."

"Ribbe er for det meste fett. Du liker å spise fett, ikke ribbe."

Kan du forsøke å tenke litt lenger enn nesetippen, takk? Du fremstår som rimelig korttenkt. 

Anonymkode: 95543...f43

Hehe, det er nettopp sukkeret og fettet som gjør at man liker pasta og ribbe..

 

 

Anonymkode: f62a7...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...