Gå til innhold

Dere andre som har tynt, pistrete hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er den heldige eier av duoen høy panne (høyt hårfeste) og tynt, kommunegrått hår. Håret mitt er tynt, det er rett og slett veldig lite av det. Tykkelsen på hestehalen vil jeg anslå er ca 1,5 cm. Jeg foretrekker frisyren min lang, og har derfor hår til litt nedenfor skuldrene. Så langt greier jeg spare før det detter av. Ikke akkurat en drøm å style altså. Hva gjør dere andre som har samme problem? Jeg har vurdert å sette på extensions for å få litt mer fylde, men jeg vet ikke hva jeg skal be om eller hvor jeg skal gå. Hvor får man satt extentions på Nordmøre liksom? Er også redd for at det skal se jævlig ut, at festene skal synes tydelig gjennom. Hvordan styler du håret ditt? Hva slags produkter bruker du?

Anonymkode: 56ae3...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Extensions vil bare gjøre håret ditt enda mer tynt og pistrete! Det veier mye for å få ordentlig fylde og at det trekker i hårrøttene ødelegger hårkvaliteten. 

Å gå med håret løst er det beste for håret for alt som trekker i hårrøttene, som hestehale, gjør også håret svakere og tynnere for oss som allerede har tynt og skadet har.

Hvis du klipper deg litt kortere, til rett over skuldrene så vil håret ditt se tykkere ut. 

Det finnes forskjellige oljer, som castor olje som gir masse næring til håret og får det til å se tykkere ut men den oljen er veldig seig så bare ta noen få dråper og masser i hodebunnen, og ligg på håndkle over natten før du sjamponerer ut. 

En hårkur for tynt hår kan hjelpe, jeg bruker Kerastase Reflection Masque. Til sjampo bruker jeg Kerastase hair thinning risk og Loreal Anti Breakage repairing Shampo+balsam, gul og rød flaske. 

Nioxin sjampo og balsam og serum system hjelper mange, det hjalp for meg også men jeg ble allergisk mot MI som er i sjampoen dessverre. Har sensitiv hud, jeg kan anbefale å kjøpe et test kit og hvis du etter hvert merker mye kløe eller sår så stopp. Hvis ikke, så tåler du det nok :)

Jeg bruker fortsatt Nioxin Diaboost som er en tyntflytende gel/serum som fungerer som stylingmiddel og får håret løftet fra hodebunnen som igjen gjør at det blir mer volum og ser tykkere ut. 

Hva du putter inn i kroppen er viktig, spis masse vitaminer. Biotin, sink, betakaroten , apoteket har egne vitaminkombinasjoner som det står på boksen styrker hud, hår og negler og disse fungerer mye bedre enn Hair Care tabletter og sånt tull som bloggere reklamerer om. 

Når du tørker håret etter en dusj så bruk en t skjorte og ikke et håndkle og ikke sitt med stram turban på hodet, men bare klem ut vannet og ta av t skjorten fra håret etter fem minutter så det ikke trekker i vått hår som er ekstra tungt og kan tære på hårrøttene :)

Og sist, unngå å farge håret. Det gir så mye pistrer! Om du må farge håret så bruk økologisk farge eller henna :)

Endret av merano
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen takk for skikkelig utfyllende svar! Det var mer enn jeg hadde regna med 😍 Jeg har bestemt meg for å slutte å stripe håret, selv om jeg liker at det ser blondere ut. Det er ikke verdt det at det itillegg til å være tynt også er flisete. Har faktisk kjøpt inn henna! Har ikke turt å prøve det ut enda, men det blir. 

TS

Anonymkode: 56ae3...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Ville muligens klippet en lett sidelugg. Også ville jeg gått for skulderlengde og krøllet det litt for volum. Skulderlengde er ofte en veldig kledelig lengde på mange og med tynt hår i tillegg så hjelper det på volumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også bare si at kommuneblond ikke trenger være traust og kjedelig. Fokuser på gode hårprodukter og vær snill med håret så vil det se sunnere ut. Du kan jo også innimellom ta en liten skyll hos frisøren for å korrigere tonen litt. Jeg pleier ofte å ta en kald skyll, og syntes det blir veldig fint.

Anonymkode: a9c28...7af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kariannne skrev:

Ville muligens klippet en lett sidelugg. Også ville jeg gått for skulderlengde og krøllet det litt for volum. Skulderlengde er ofte en veldig kledelig lengde på mange og med tynt hår i tillegg så hjelper det på volumet. 


Ja krøll kan gi litt volum, men hyppig eller feil varmebehandling ødelegger også hårkvaliteten så man bør unngå det når man allerede har pistrete og fliset hår. En gang i blant går nok helt fint, men husk varmebeskyttende spray i det minste! Eller krøll ved å heller flette fuktig hår du sover med til dagen etter :)

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, tusen takk for skikkelig utfyllende svar! Det var mer enn jeg hadde regna med 😍 Jeg har bestemt meg for å slutte å stripe håret, selv om jeg liker at det ser blondere ut. Det er ikke verdt det at det itillegg til å være tynt også er flisete. Har faktisk kjøpt inn henna! Har ikke turt å prøve det ut enda, men det blir. 

TS

Anonymkode: 56ae3...124


Ingen årsak, bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, merano skrev:


Ja krøll kan gi litt volum, men hyppig eller feil varmebehandling ødelegger også hårkvaliteten så man bør unngå det når man allerede har pistrete og fliset hår. En gang i blant går nok helt fint, men husk varmebeskyttende spray i det minste! Eller krøll ved å heller flette fuktig hår du sover med til dagen etter :)

 


Ingen årsak, bare hyggelig :)

Mange måter å krølle håret på uten varmebehandling. Man kan surre lett fuktig hår inn i en avklippet sokk feks. Mange videoer på YouTube.

Anonymkode: a9c28...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tape extensions sliter ikke på hårer ts. Du trenger heller ikke å ta så mange fester i håret heller. Bare sånn at det blir litt mer volum. Du kan også gi håret en skikkelig god kur. For meg så funker olaplex veldig bra. Må ta den første kuren hos frisøren før du tar hjemmebehandlingen. Merket at den beskyttet håret mitt en del og at det ikke brakk så lett av enkelte steder. Eller så er det en behandling som heter prp som skal gjøre håret sterkere og litt tykkere+ fremme mer hårvekst. Koster litt, men verdt å prøve. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wintergirl skrev:

Tape extensions sliter ikke på hårer ts. Du trenger heller ikke å ta så mange fester i håret heller. Bare sånn at det blir litt mer volum. Du kan også gi håret en skikkelig god kur. For meg så funker olaplex veldig bra. Må ta den første kuren hos frisøren før du tar hjemmebehandlingen. Merket at den beskyttet håret mitt en del og at det ikke brakk så lett av enkelte steder. Eller så er det en behandling som heter prp som skal gjøre håret sterkere og litt tykkere+ fremme mer hårvekst. Koster litt, men verdt å prøve. 

Tape Extensions, all extensions sliter på håret jo... Det er den mest skånsomme festemetoden ved siden av ringer, og skal skade det utvokste håret der de festes lite eller ingenting, men selve vekten av det pålimte håret er ganske tung og skaper konstant trekk og tyngde for hårrøttene. Det vil svekke hårrøttene og kvaliteten på håret som vokser ut, mange får tynnere hår av samme grunn bare når de går med stram strikk som drar stramt i hårrøttene ofte så hår som veier 150-300 gram er selvsagt mer skadelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, merano skrev:

Tape Extensions, all extensions sliter på håret jo... Det er den mest skånsomme festemetoden ved siden av ringer, og skal skade det utvokste håret der de festes lite eller ingenting, men selve vekten av det pålimte håret er ganske tung og skaper konstant trekk og tyngde for hårrøttene. Det vil svekke hårrøttene og kvaliteten på håret som vokser ut, mange får tynnere hår av samme grunn bare når de går med stram strikk som drar stramt i hårrøttene ofte så hår som veier 150-300 gram er selvsagt mer skadelig. 

Har brukt det litt selv og det slet ikke nei. Det er mange som sparer håret sitt med å bruke tape extensions, fordi den sliter ikke sånn de andre gjør. Håret føles tynt ut når det tas av ja, men det er fordi når man går med mye og tykt hår, så føles sitt eget ut som omtrent ingenting den første tiden uten. Og hvordan man håndterer håret har også mye å si. Men på meg slet det ikke videre.

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at håret mitt slites noe særlig tape extension så lenge jeg fletter det om natten og ikke bruker stramme hestehaler.  Ellers så fikk jeg tykkere hår etter at jeg begynte å bruke nisim sjampo (ikke fast varianten). Kan også brukes med extention da den ikke løser opp tapen. Fått maaasse nye hårstrå. Bruker også C vitamin tilskudd med amlabær i. 

Om du ønsker å prøve extension er det mange salonger på Nordmøre som har, dyrt er det da. 

Anonymkode: e4bcd...d50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 5.57, AnonymBruker skrev:

Jeg er den heldige eier av duoen høy panne (høyt hårfeste) og tynt, kommunegrått hår. Håret mitt er tynt, det er rett og slett veldig lite av det. Tykkelsen på hestehalen vil jeg anslå er ca 1,5 cm. Jeg foretrekker frisyren min lang, og har derfor hår til litt nedenfor skuldrene. Så langt greier jeg spare før det detter av. Ikke akkurat en drøm å style altså. Hva gjør dere andre som har samme problem? Jeg har vurdert å sette på extensions for å få litt mer fylde, men jeg vet ikke hva jeg skal be om eller hvor jeg skal gå. Hvor får man satt extentions på Nordmøre liksom? Er også redd for at det skal se jævlig ut, at festene skal synes tydelig gjennom. Hvordan styler du håret ditt? Hva slags produkter bruker du?

Anonymkode: 56ae3...124

Hva mener du med dette? Faller håret ditt av, bokstavelig talt? Så hvis du aldri klipper deg, får du likevel ikke kjempelangt hår? 

Anonymkode: b2cf2...ae8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? Faller håret ditt av, bokstavelig talt? Så hvis du aldri klipper deg, får du likevel ikke kjempelangt hår? 

Anonymkode: b2cf2...ae8

Ikke TS, men mitt hår kryper oppover uten klipp. Det brekker når jeg børster det, klærne/badegulv får et dryss av 3-5 cm lange hår. 

Jeg har ikke stripet annet enn etterveksten de siste tre årene og bruker Olaplex en gang i uken. 

Anonymkode: 4a1e6...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med dette? Faller håret ditt av, bokstavelig talt? Så hvis du aldri klipper deg, får du likevel ikke kjempelangt hår? 

Anonymkode: b2cf2...ae8

Det blir rett og slett ikke lenger. Tror alle har en grense for hvor langt hårstråene vokser før de faller ut. Hvis håret vokser ca 1 cm i måneden, så faller mine hårstrå ut etter ca 4 år da. 

 

Takker for flere tips og erfaringer om extensions. Noen som vet navn på salonger på Nordmøre som setter tapeextensions?

Anonymkode: 56ae3...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor på Nordmøre du bor men Kristiansund har garantert flere salonger som tilbyr hair extension. Noen har nettsider hvor det står informasjon om dette eller så kan du jo bare ta en telefon.

Anonymkode: e4bcd...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte en shampoo på apoteket, mot håravfall av alle ting, den var supergod og fikk tykkere hår.

Anonymkode: 61105...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Du er ikke alene. Jeg har også tynt og pistrete hår!

Jeg har ikke prøvd denne selv, men skal gjøre det siden jeg har fhørt så mye bra om den. https://www.apotek1.no/produkter/nisim-hairscalp-extract-origi-normal-fet-hodebunn-240ml-851633p

Ellers vil jeg anbefale å klippe håret littegrann kortere. Pass på at du ikke mangler vitaminer og mineraler. B-vitamin er særlig viktig for hud og hår (men husk, det hjelper kun på håret hvis du faktisk mangler det, så det er bortkastede penger å kjøpe mange dyre vitaminer som kroppen allerede har nok av).

Lykke til:)

Anonymkode: 3f18d...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...