Gå til innhold

Shoppestopp klubben 2019. Hvordan går det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle som hadde/har et mål om å kutte ned på shoppingen i år. Hvordan går det så langt? Har dere klart å la være å handle unødvendige saker så langt i år? 

Selv impulskjøpte jeg en bursdagsgave til meg selv i går. Men jeg har som mål å ikke handle noe mer, unødvendig. Men dette var noe jeg trengte... (Nå lyver jeg) Det var noe jeg hadde veeeeldig lyst på, og tenkte: Jeg har jo bursdag, jeg fortjener det. Så jeg kjøpte meg et nytt Marshall headset. 🥰 😁

Hvordan går det med dere folkens?! 

Anonymkode: f8044...b37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmnja.... hva skal jeg si. Kjøpte en sort høyhalset genser. Til mitt forsvar må jeg si at jeg har en maken, som er blitt for stor (heldigvis kan det gå den veien også). Så da var det liksom lov. 😇. Ikke store kostnaden, kr 199 og i økologisk bomull.

Anonymkode: 9833c...ab8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle som hadde/har et mål om å kutte ned på shoppingen i år. Hvordan går det så langt? Har dere klart å la være å handle unødvendige saker så langt i år? 

Selv impulskjøpte jeg en bursdagsgave til meg selv i går. Men jeg har som mål å ikke handle noe mer, unødvendig. Men dette var noe jeg trengte... (Nå lyver jeg) Det var noe jeg hadde veeeeldig lyst på, og tenkte: Jeg har jo bursdag, jeg fortjener det. Så jeg kjøpte meg et nytt Marshall headset. 🥰 😁

Hvordan går det med dere folkens?! 

Anonymkode: f8044...b37

Det går bare bra, takk 😊 Jeg er akkurat ferdig med julegaveinnkjøpene til julen 2019 😁 :nissevink:  :tre: og jeg skal ikke bruke en eneste unødvendig krone  på shopping i 2019 😂

Anonymkode: 055a1...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben🙋‍♀️

Nå har det bare gått en uke siden året startet så det har gått fint hittil.😁 Min shoppestopp går ut på å ikke kjøpe klær, sko, skjønnhetsprodukter/sminke og interiørdill. Har ryddet og fått oversikt over toalettartikler. så det kommer ikke på tale å kjøpe ansiktskremer o.l, jeg har nok ut 2019! Klessskapet har også fått en sjau. Det eneste jeg skal unne meg å kjøpe i 2019 er pentøy (typ selskap, bursdag) for der var det virkelig skralt. Anbefaler alle som ikke har gjort det å ta en ryddesjau over hva de har, det er så mye enklere å se hva man alt har mye av og hva man ikke trenger. F.eks fant jeg ut at jeg har sko og jakker for de neste ti årene. Kvalm over forbruket jeg har hatt de siste årene. 

Anonymkode: e22fe...006

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke Handlet annet enn mat til meg selv, men bilen måtte ha ny Dritviktigdelforåfungere til nette sum av 3500 kr, så rakna litt der, men den er jo nødvendig så, vi ser fremover!

Anonymkode: 783b9...8dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med! 

Jeg vil ikke ha flere ting. Likevel er instinktet mitt til stadighet scrolle gjennom nettbutikker og når man gjør det finner man jo alltid noe man absolutt(ikke) trenger. Håper denne tråden vil hjelpe meg litt til å stå i mot trangen 🙈

Jeg vil ha shoppestopp på unødvendige ting og tang, klær og duppeditter. Men jeg har ikke noe problem med å for eksempel kjøpe nye spill til playstation, så det er ikke shoppestopp på alt. Bare diverse som fyller opp hjemmet uten å gi så mye verdi tilbake. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig greit, har bare kjøpt nødvendige medisiner og mat :) ingenting jeg kunne ha unngått eller noen spontankjøp.

Anonymkode: fae5d...f97

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere enn meg som får behov for å bruke penger når man har en kjip dag? Det er jo enten søtsaker eller shopping jeg pleier og ty til på sånne dager, men nå prøver jeg jo å unngå begge deler :tongue:

Jeg har selvinnsikt nok til å se at jeg bruker søtsaker og shopping som "trøst" eller avledningsmanøver og har heldigvis klart å slutte med det, stort sett. Men behovet er der fortsatt. Er liksom ikke helt det samme å unne seg og lese i en bok når man føler verden stritter litt i mot :fnise:

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går veldig bra her. Har ikke kjøpt noe unødvendig hittil. Det går for det meste i regninger, parkering, mat (tar med matpakke) og vitaminer. Ikke kjøpt noen annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en topp,men kostet bare 40 kr. Jeg fornyet meg i fjor da jeg kom i min slutt vekt. Gikk ned 18 kg på to år,sorry om det virker skrytete 😳😳

Anonymkode: 35d36...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke shoppet noe dill i år, ikke klær til meg selv eller "dingser" eller noe.

Det eneste jeg har kjøpt, er noe å legge i hundesengen så det blir mykere. Hunden hadde tisset på det gamle (!?), så jeg kastet det, og kjøpte nytt. Bruker en liten, billig og syntetisk babydyne og et fleeceteppe i hundesengen, så hunden kan ligge mykt og godt og "grave seg ned" i dynen sin. Hunden får ikke ligge i menneskesengen eller være i møblene.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Million skrev:

Jeg har ikke shoppet noe dill i år, ikke klær til meg selv eller "dingser" eller noe.

Det eneste jeg har kjøpt, er noe å legge i hundesengen så det blir mykere. Hunden hadde tisset på det gamle (!?), så jeg kastet det, og kjøpte nytt. Bruker en liten, billig og syntetisk babydyne og et fleeceteppe i hundesengen, så hunden kan ligge mykt og godt og "grave seg ned" i dynen sin. Hunden får ikke ligge i menneskesengen eller være i møblene.

Har du ikke vaskemaskin?

Anonymkode: 5ccf6...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du ikke vaskemaskin?

Anonymkode: 5ccf6...610

Det var så mye hundehår på det, og det er umulig å få hundehår av f.eks. fleece. Og vasker man noe med hundehår i maskinen, blir det liggende masse hundehår igjen inne i maskinen, som klistrer seg på neste runde med klesvask....

Så nei. Er det så tilgriset med hundehår som dette var, kastes det istedet. Umulig å få det av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere i høst begynt å tenke mye mere over hvor mye penger jeg bruker og hva jeg bruker dem på. Også har jeg begynt å spare, og har blitt litt bitt av basillen til å spare for første gang i mitt liv.

Så nå i dette nye året er målet å fortsette den gode trenden og handle kun det mest nødvendige til barna, jeg har nok klær for en stund fremover. Hittil har det går greit, ikke kjøpt noe unødvendig, kun mat har blitt handlet inn. Håper det fortsetter sånn i lang tid fremover :)

Anonymkode: 11c3e...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpt en topp,men kostet bare 40 kr. Jeg fornyet meg i fjor da jeg kom i min slutt vekt. Gikk ned 18 kg på to år,sorry om det virker skrytete 😳😳

Anonymkode: 35d36...0cc

Så bra! 😍

Anonymkode: 055a1...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, blåtimen skrev:

Er det flere enn meg som får behov for å bruke penger når man har en kjip dag? Det er jo enten søtsaker eller shopping jeg pleier og ty til på sånne dager, men nå prøver jeg jo å unngå begge deler :tongue:

Jeg har selvinnsikt nok til å se at jeg bruker søtsaker og shopping som "trøst" eller avledningsmanøver og har heldigvis klart å slutte med det, stort sett. Men behovet er der fortsatt. Er liksom ikke helt det samme å unne seg og lese i en bok når man føler verden stritter litt i mot :fnise:

Hva med å gi deg selv andre nytelser? Et godt og varmt bad (med aromaterapi (gode og avslappende dufter i badevannet) om du liker det), en god kopp te, manikyr, etc 😍

Anonymkode: 055a1...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å gi deg selv andre nytelser? Et godt og varmt bad (med aromaterapi (gode og avslappende dufter i badevannet) om du liker det), en god kopp te, manikyr, etc 😍

Anonymkode: 055a1...c37

Gode innspill, takk! :smilyblomst:

Jeg prøver å gjøre sånt, men det er lett å glemme og. Pluss at det er liksom ikke helt det samme med en kopp te når man har lyst på sjokolade :fnise: Men i kveld skal jeg jammen ta fotbad og lakke tåneglene 🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året begynte med bilreparasjon som kom på 13 tusen. 😪 Det positive er at det hjelper på motivasjonen å stoppe shopping. Ellers, en fleecegenser og nye ullsåler til sko.

Anonymkode: 8ba3a...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...