Gå til innhold

Hvorfor vil alle vite kjønn på babyen i magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før jeg begynte å prøve så tenkte jeg at det ikke var så farlig å vite kjønn, men nå er jeg nok alt for nysgjerrig til å la være å sjekke. 🙈

Jeg tenker også at det er lettere å finne navn når man kan konsentrere seg om ett kjønn og vet hva det blir. Men mulig det er like vanskelig uansett. 😅

Men det viktigste er så klart at barnet ser friskt ut på UL. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er rett og slett for nysjerrig😜☺️ Skulle ønske jeg kunne ha vært tolmodig og ikke vite denne gangen, men det går nok ikke. Mannen ønsker vite. Ellers betaler vi 1000 kr før uke 14 og 1300 etter her hos oss. Jeg har råd til ekstra Ul. Har alt tatt 2 stk tidlig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at fødselen og den dagen er en dag som er stor nok i seg selv, så hvorfor ikke lage en liten "festdag" ut av det å få vite hva man får. Viktig å kunne glede seg litt i hverdagen.

Anonymkode: 18a3c...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Kjønn er ikke så spennende for min del, og nettopp derfor var det ikke om å gjøre å utsette det når det uansett kunne synes på OUL. Jeg ser ikke helt spenningen i å vente. 

Mannen var mer nysgjerrig, så for hans del kunne vi uansett ikke ventet. 

Nå med nr 2 er det greit å vite at jeg kan kvitte meg med noen av de mest guttete klærne fra storebror. Har tatt vare på absolutt alt inntil vi fikk vite kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det nysgjerrighet. Jeg er så sykt nysgjerrig på alt, så å vente i flere mnd på svar hadde vært uholdbart 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jordmoren min sa, "det blir litt som om fasiten ligger der og så skal man velge å ikke se på den". Er jo litt sånn det føles! Jeg gledet meg så mye til å få vite det at sommerfuglene kriblet en måned før OUL.. bare fordi jeg er så ekstreeemt nysgjerrig! Med neste lurer jeg faktisk litt på å vente.. for det å ikke vite var egentlig veldig gøy.. det var liksom en rus å glede seg til å få vite hvem som lå i magen, så kanskje jeg skal holde på den følelsen til fødsel neste gang? Jeg blir glad for begge kjønn uansett så skuffet på fødestua hadde jeg nok ikke blitt 😁

Anonymkode: ca3fa...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil vite, jeg føler da får vi ett nærmere forhold til babyen da vi kan si han eller hun, og eventuelt navn. Også har vi mamma, tante og bestemødre som står i kø med strikkepinnene. 

Jeg respekterer de som ikke vil vite, og blir akkurat like glad om det er gutt eller jente som gjemmer seg der inne ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg lyst til å vente med kjønnet - for å kunne glede meg over selve ungen lengst mulig før jeg begynner å forme den i hodet. For jeg tror at fantasien formen en viss forventning. Nå er jeg bare 6 uker på vei - så får se hvor lenge det varer da , men det er noe jeg har tenkt på lenge. 

Men jeg ønsker å vite kjønn noen månder før termin - men ikke fortest mulig 😊

Anonymkode: b8237...ad5

Jeg var sånn selv helt til jeg var på ul. Da måtte jeg bare høre når de spurte om jeg ville vite kjønn🙈

Anonymkode: 472e9...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vite kjønnet på forhånd, rett og slett fordi jeg er veldig nysgjerrig av meg! 😊 

Samtidig er det viktigste for meg at ungen er frisk og har det bra. Hvilket kjønn det blir har ingenting å si for meg. 

Anonymkode: 7132d...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi hadde lyst til å vite og ikke så noen grunn til å vente. Fødselen og å møte barnet er spennende i seg selv og vi hadde ikke noe behov for å holde kjønnet hemmelig til da i tillegg. Man er selvfølgelig knyttet til barnet i magen uansett, men for oss var det noe ekstra å vite om det var han eller hun i magen, å kunne si til storesøsknene om de ventet en lillebror eller en lillesøster og vi brukte navn på babyen med en gang vi visste kjønnet og det gjorde det rett og slett mer spesielt for oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville egentlig ikke vite, men pga tilknytningsvansker så sa vi ja til å vite det på OUL. 

Angrer ikke, men det blir nok helt klart et sjokk om de har tatt feil!

Anonymkode: a0014...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det kjønnet det er uansett om du sier ja til å vite det eller ikke, så jeg skjønner ikke problemet med å få vite det slik at man kan kjøpe riktige klær, innrede rom og tenke på navn. Fødselen og det å møte barnet sitt for første gang er spennende nok i seg selv, blir ikke mer spennende av å ikke vite kjønnet på forhånd. 

Anonymkode: bd290...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner til flere som bestille nye ul timer når jordmor ikke greier se kjønn på Oul kun for å se kjønn.

Hvorfor vil alle vite? Det er jo ikke viktig. Ikke egentlig. 

Jeg får følelsen av at mange tror de skal på ultralyd kun for å finne ut av kjønn og ikke for å se om barnet er friskt.

tenk spenningen i å ligge på føden og ikke vite ! 

Anonymkode: 6d55c...858

Som om ikke det er masse spenning når man er på føden dersom man vet kjønnet 🙂

Anonymkode: 8edc3...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til ultralyd for å finne ut om babyen er frisk. Å få vite kjønn har kun vært en bonus, da vi da kan tenke litt nøyere på navn og knytte oss til den lille i magen, for ikke å nevne at det gjør innkjøp lettere (det er en kjensgjerning at babyklær enten er i rosa eller blått, og selv om det «ikke gjør noe» å kle en liten gutt i rosa så vil jo mange foretrekke å ikke gjøre det) 

Anonymkode: feebb...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var vel egentlig bare nysgjerrige. Ikke var det vanskelig å se det på ultralyd heller, så det hadde ikke gått an å unngå det. Synes også det er greit å vite kjønn for å tenke litt på navn. Barnerom er ikke påtenkt ennå, og alle klærne vi har kunne fint blitt brukt av begge kjønn uansett, så sånn sett var det ikke viktig. Jeg vil bare ha et friskt barn, kjønn er irrelevant for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I følge jordmor på føden er det fler og fler som ikke vil vite.

Anonymkode: 8a5fd...c1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg har knytt meg veldig godt til babyen selv om jeg ikke vet kjønn jeg da men 🙄 er nok litt hva man gjør det til selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

så for noen er kjønn så viktig at de betaler 1500,- for en ny time bare for å kanskje få se kjønn denne gangen? Det spiller jo virkelig ingen rolle. 

 blir man skuffet om det feks blir gutt da eller?

barnerom og barneklær trenger ikke være rosa eller blå.

 

men jeg kan skjønne argumentet med å knytte seg mer til barnet i magen. Men igjen så kan jo jordmor ta feil. Kanskje det ikke er ei lita rosa prinsesse som kommer ut men en gutt. Å så sitter man der med masse rosa kjoler og pudderrosa barnerom liksom

Anonymkode: 6d55c...858

Jeg synes ikke kjønn er så viktig, men jeg ville likevel vite.

Jeg synes det var slitsomt å si «han eller hun» ditt eller datt. Det var vanskelig å knytte seg til barnet når jeg alltid måtte snakke til det som et «det» eller noen jeg ikke kjente til om var en gutt eller jente. 

Jeg ble ikke skuffet over at det var ei jente, men jeg ble nesten sjokkert. Her hadde jeg trodd i 18 uker at det var en liten gutt, og jeg hadde sagt «han» til den i magen, og så var det ei jente. Synes det var fint å ha tid til å omstille tankegangen, for det hadde virkelig føltes som en gutt, uten at jeg kan forklare hvorfor. 

Når det gjelder barnerom er vårt barnerom innredet likt uavhengig av om det er en gutt eller jente. Fullt av farger og dyr. Mamma skyr nok rosa mer enn hva som sunt er, og vesla har derfor mer blå klær enn noe annet. 

Anonymkode: 5e9c7...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Gasellen skrev:

Jeg synes jeg har knytt meg veldig godt til babyen selv om jeg ikke vet kjønn jeg da men 🙄 er nok litt hva man gjør det til selv.

 

Mens andre (som meg selv) fremdeles sliter med tilknytning til tross for at de vet. Så det er ikke bare «hva man gjør det til selv», synes det er veldig provoserende med slike uttalelser - ikke alle av oss flommer over av kjærlighet og morsfølelse i løpet av graviditeten.

Anonymkode: a0014...3b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...