Gå til innhold

Hvorfor vil alle vite kjønn på babyen i magen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi visste ikke kjønn på nr 2, for å teste. Jeg synes det var kjedelig å ikke vite da jeg ikke kunne dille og kose meg ved å innrede rom, kjøpe klær osv. Ja, alle kan bruke alle farger, men det er en annen diskusjon.. 

Under fødselen var jeg så borte i min egen fødeboble at kjønnet til babyen var long gone fra tankene mine.. Da han ble født og de sier "gratulerer, det ble gutt!" så kom det noen gledestårer hos far, men jeg enset det ikke. Kunne i grunn ikke brydd meg mindre om hvilket kjønn det var, jeg var bare glad jeg var ferdig og alt hadde gått bra. Å ikke vite kjønn er oppskrytt, og kun for de som enten mener alt var bedre før, eller de som liker å skille seg ut/oppmerksomheten det gir blant omgangskretsen. 

Anonymkode: ac13f...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i utgangspunktet enige om å ikke vite kjønnet, men nå når vi nærmer oss ul er vi usikre. 

Vi ville ikke vite for vi følte ingen behov for det. Har ei svigermor som er VELDIG opptatt av «gutteting» og «jenteting», og det er vi veldig i mot så var litt for å hindre det veldig stereotypiske vi hadde bestemt oss for å ikke vite. Pluss at det kan bli veldig spennende å lure og gjette på dette frem mot fødsel! 

Men nå når det nærmer seg ul blir vi bare mer og mer nysgjerrige. Ingen annen grunn enn at vi er nysgjerrige. 

Anonymkode: d8f77...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/6/2019 at 4:57 PM, Gasellen said:

Jeg synes jeg har knytt meg veldig godt til babyen selv om jeg ikke vet kjønn jeg da men 🙄 er nok litt hva man gjør det til selv.

 

Når kjente du at du begynte å knytte deg til barnet? Ca uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Å ikke vite kjønn er oppskrytt, og kun for de som enten mener alt var bedre før, eller de som liker å skille seg ut/oppmerksomheten det gir blant omgangskretsen. 

Anonymkode: ac13f...29c

Absolutt ikke. Vi gjorde det fordi vi synes det var spennende å få ha den overraskelsen til slutt, bare vi to. 

Endret av Sandie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 19.43, kaleidoskop skrev:

Når kjente du at du begynte å knytte deg til barnet? Ca uke

Etter at jeg så babyen på ultralyd i uke 14. Jeg merka ingenting til at jeg var gravid og følte meg ikke gravid. Og når jeg fysisk så det forandret alt seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest fordi vi ikkje klarte å venta. Samt tilknytning og framtidsvisjon. Det med handling var ikkje så nøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om de tar feil, og man går i flere mnd og forbereder seg til et kjønn, også kommer det motsatte?

Jeg forstår godt at man er nysgjerrig, men om det viser seg at de tok feil på UL, så kan det jo en litt spesiell situasjon om det er kjønnet som har gjort at man har kunnet tilknytte seg babyen, og man i flere mnd har forberedt seg, både mentalt, med navn, og innkjøp og alt. 

Anonymkode: 809fb...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt NIPT utenlands med begge. Da kan en også då vite kjønn, og siden vi er t typene som liker å vite mest mulig så har vi valgt dette. Jeg føler det har hjulpet med tilknytningen for meg. 

Anonymkode: 7c30a...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hva om de tar feil, og man går i flere mnd og forbereder seg til et kjønn, også kommer det motsatte?

Jeg forstår godt at man er nysgjerrig, men om det viser seg at de tok feil på UL, så kan det jo en litt spesiell situasjon om det er kjønnet som har gjort at man har kunnet tilknytte seg babyen, og man i flere mnd har forberedt seg, både mentalt, med navn, og innkjøp og alt. 

Anonymkode: 809fb...8d4

Hadde ikkje blitt mindre glad i baby om det kom ut motsatt kjønn. Er mest det at eg tenkje langt fram og visualisere framtida og potensielle søsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2019 den 21.46, AnonymBruker skrev:

Hva om de tar feil, og man går i flere mnd og forbereder seg til et kjønn, også kommer det motsatte?

Jeg forstår godt at man er nysgjerrig, men om det viser seg at de tok feil på UL, så kan det jo en litt spesiell situasjon om det er kjønnet som har gjort at man har kunnet tilknytte seg babyen, og man i flere mnd har forberedt seg, både mentalt, med navn, og innkjøp og alt. 

Anonymkode: 809fb...8d4

Det skjedde med en jeg kjenner :) han og dama hadde kjøpt alt blått. Til om med barnevogna og bilsetet var babyblått. Rommet var innredet med blå traktorer og de hadde kun sett seg ut guttenavn. 

 

Ut kom ei lita jenta.

Anonymkode: 6d55c...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, mammahjarte skrev:

Hadde ikkje blitt mindre glad i baby om det kom ut motsatt kjønn. Er mest det at eg tenkje langt fram og visualisere framtida og potensielle søsken. 

Jeg tror nok de fleste blir glad i barnet uansett kjønn, men de som mener at de trenger å vite kjønnet på ultralyden for å kunne knytte seg til babyen i magen vil jo kanskje få en litt overraskende start på mammatilværelsen, og mulig bruke litt lenger tid på den reelle tilknytningen. Den må jo starte fra scratch, iogmed den babyen som kom ut viste seg å være en annen enn den man hadde ventet på..

Anonymkode: 809fb...8d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et godt poeng at de kan ta feil. Det skjer nok ikke så ofte at folk flest trenger å bekymre seg for det, men er noe man bør ha litt i bakhodet. :) Personlig var jeg ikke bekymret for det da jeg pga risikosvangerskap hadde flere UL så kjønnet ble bekreftet mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å se kjønnet. Gleder meg enormt! Er bare i uke 5 og dagene er så himla lange. Denne ventetiden kommer jo til å bli kjempelang. Så da er det gøy med noe å glede seg til på veien, som f.eks. å få vite kjønnet :) 

PS: jeg er selvfølgelig som alle andre gravide svært nervøs for at det skal være noe galt. Så kjære trådstarter, jeg tror ikke det er noen gravide ikke vet eller vil sjekke tilstanden til babyen, enten det er privat eller offentlig. Man kan forresten ikke se om barnet er friskt før det kommer ut, men UL gir jo en indikasjon om tilstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...