Gå til innhold

Sliter med samboers fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en mann jeg virkelig elsker, og jeg vet han elsker meg. Vi har vært samboere i 3 år nå, og jeg tror virkelig han er mannen i mitt liv. Selvom jeg stoler på han og vet at han er forandret og at han aldri ville gjort meg vondt nå, er det fremdeles noe som stikker inni meg om han er borte på jobb, med venner osv.. Jeg prøver alltid og undertrykke denne følelsen, og lar aldri han få vite om den, for jeg vet at følelsen egentlig er unødvendig. Men jeg vet hvor den kommer fra, og jeg lurer på om det er mulig å etterhvert glemme kjærestens fortid? Fordi den gremmer meg helt vildt.

Vi ble sammen da vi var 18 år, så begge var unge. I løpet av de 3 første månedene våres klinte han med ei annen jente, som ja, det er utroskap men ikke det verste man kan oppleve. Det som var ille var at han ikke innrømte det før et år etterpå og da kom disse følelsene da ett år senere og det føltes ut som at det skjedde da. Kall meg gjerne dum, men denne hendelsen plager meg veldig fremdeles. Slitt med å stole på han siden det, men det skal sies at han har gjort opp for seg og at jeg har tilgitt han og vil gå videre. Det var tross alt før vi var offisielt sammen, og at sier han ikke turte å innrømme det da fordi han var sikker på at jeg skulle gå fra han hvis jeg fikk vite det på det tidspunktet.

I anledning av at jeg fant ut om denne hendelsen gjorde jeg noe veldig dumt, og jeg trenger ingen "du er like ille som snoker i hans privatliv"-replikk. Det er mulig jeg er det. Jeg gikk i hvertfall inn på facebooken hans for å se om det var noe mer "shady buisness" og det skulle jeg aldri ha gjort. For som jenter flest klarte jeg ikke å slutte og snoke når jeg hadde begynt. Jeg fant ingenting fra da vi var sammen, men jeg fant masse helt forferdelig disgusting fra fortiden hans. Vi snakker hundrevis av nudes av forskjellige jenter som han og kompiser sendte rundt til hverandre, filmer av at han har trekant med kompiser og forskjellige jenter, filmer og bilder av at han blir sugd osv.. Dette var fra før han var 18 år, så definitivt ung og dum og ikke samme mannen som jeg kjenner, men alikevell helt usmakelig og respekløs oppførsel. 

Jeg har personlig bare hatt sex med 4 personer før han og hatt et veldig privat sexliv. Så jeg tror det at han er i så utrolig stor kontrast til meg er det jeg syns er så usmakelig, for jeg unner virkelig ingen å se samboeren sin knulle flere jenter på video og sende rundt masse nakenbilder han har mottat og tatt selv.

Jeg vet det er jeg som er den dumme her. Som har sjekket hans facebook og gravd i ting som skjedde før min tid. Men nå er det alikevell sånn, og jeg sliter veldig med dette. Kommer dette noengang til å være urelevant? Jeg elsker virkelig kjæresten min over alt, han er en fantastisk samboer og jeg kan bare ikke kjenne igjen dette "sexmonsteret" jeg var vitne til på hans facebook. Har innrømt for han også at jeg har snoket i facebooken hans og at jeg aldri skal gjøre det igjen, men at jeg så ting jeg ikke ville se og ikke skjønte hvorfor han har sendt slikt materiale rundt. Hans forklaring var at han ikke var stolt av hvem han var på den tiden. At han angrer veldig. Ung, dum, kåt og alt handlet om å skryte til kompiser om hvem men har pult og mottat bilder av osv.. Men at han ble annerledes når han traff meg.

Hvordan hadde dere reagert om dere snublet over slikt materiale av kjæresten deres og fått vite at han var kjent for å være fuckboy, og det er han sikkert enda på hjemstedet sitt vil jeg tro.

Anonymkode: fb6ac...d0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres litt ekkelt ut jeg dette med at han har:
-masse videoer på facebook av nakne jenter som han og kompisene har sendt frem og tilbake.
-Videoer der han og kompiser sammen har sex med jenter.
-Filmer og bilder der han mottar orralsex.

En gangs utroskap mot deg i tillegg så blir det litt negativ historikk ja som er vanskelig å leve med...

Greit at folk forandrer seg men såååå mye tviler jeg på at en person forandrer seg på bare 3år.

Det sier jo litt bare det at disse videoene og bildene eksisterer på facebooken enda.. 

Anonymkode: 75d6a...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg veldig usikker i forholdet og forstår godt at det preger deg 

Anonymkode: d3fc7...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier mye om moralene og holdningene hans..... Og det er ofte fundamentet i en person og ikke noe som endres automatisk bare fordi man blir eldre nødvendigvis....

Anonymkode: d3fc7...12d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det sier mye om moralene og holdningene hans..... Og det er ofte fundamentet i en person og ikke noe som endres automatisk bare fordi man blir eldre nødvendigvis....

Anonymkode: d3fc7...12d

Det er det jeg også tenker og derfor det sliter litt på meg. Men alikevel vil jeg jo ikke gå fra en jeg elsker så høyt fordi han hadde trekant og filmet det når han var 17 år liksom. Hadde vi vært 30 hadde det vært en annen ting på en måte føler jeg, og jeg vet han var i en ufyselig gjeng hvor de nødvendigvis ikke var seg selv men at det var en slags intern kamp om og alltid være "den man snakket om", og det gjaldt jentene i det miljøet også. Et helt jævlig ungdomsmiljø som vi absolutt ikke hadde der jeg bodde. Unnskyld utrykket, men aldri sett så mange løse jenter og gutter for den saks skyld. Det mest drøye jeg har gjort er å sende nudes til en fyr jeg holdt på med, og da følte jeg meg jo helt vill heh..

Men absolutt. Helt usmakelig oppførsel, men grunn nok til å slå opp fordi han var en usmakelig drittunge? Vet ikke. Nå er vi 21 btw. Og jeg merket han hadde like tendenser da vi ble sammen, også tok han en helomvending etter utroskapepisoden 3 mnd etter vi møttes.

Anonymkode: fb6ac...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tilga han eller godtok det som skjedde etter 3 mndr. Da kan ikke du sitte å sutre over det. Da burde du gått da og ikke sitte tre år etterpå å tenke på det. 

Det med videoer, altså du har liggi med folk du også så du er ikke bedre bare fordi han har gjort mer enn deg! hva han har gjort før deg kan verken du eller han gjøre noe som helst med. Så slutt å minn han på det, tenk heller at han har fått ting ut av systemet så slipper du å bekymre deg over at det vil skje senere i forholdet.Han kan slette videoene for de trenger han ikke mer. Men du slo heller ikke opp rett etter at du fant det ut. 

Så du må gi slipp på det, eller bare gjøre det slutt. Ingen annen løsning en de to.

Anonymkode: 7f198...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det jeg også tenker og derfor det sliter litt på meg. Men alikevel vil jeg jo ikke gå fra en jeg elsker så høyt fordi han hadde trekant og filmet det når han var 17 år liksom. Hadde vi vært 30 hadde det vært en annen ting på en måte føler jeg, og jeg vet han var i en ufyselig gjeng hvor de nødvendigvis ikke var seg selv men at det var en slags intern kamp om og alltid være "den man snakket om", og det gjaldt jentene i det miljøet også. Et helt jævlig ungdomsmiljø som vi absolutt ikke hadde der jeg bodde. Unnskyld utrykket, men aldri sett så mange løse jenter og gutter for den saks skyld. Det mest drøye jeg har gjort er å sende nudes til en fyr jeg holdt på med, og da følte jeg meg jo helt vill heh..

Men absolutt. Helt usmakelig oppførsel, men grunn nok til å slå opp fordi han var en usmakelig drittunge? Vet ikke. Nå er vi 21 btw. Og jeg merket han hadde like tendenser da vi ble sammen, også tok han en helomvending etter utroskapepisoden 3 mnd etter vi møttes.

Anonymkode: fb6ac...d0e


Han har ikke bra holdninger, punktum. Han har alltid hatt nedlatende syn på jenter, han var utro mot deg i forholdet deres. Dere er 21 år og han kommer garantert til å være utro igjen så dårlige holdninger han har vist han alltid har hatt. Hjelper ikke at han sier han har endret seg og klart å ikke bli busta i noe nytt i det siste. Bare vent, det kommer. Du gjør ditt fremtidige jeg en stor tjeneste ved å gå fra han før den tid! 

Anonymkode: d3fc7...12d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er begge veldig unge. Utvikler man stor modenhet fra man er 17 til man er 21? Det tviler jeg på. Jeg er voksen, og ser tilbake på da jeg var tidlig i 20 årene, hvor utrolig naiv jeg var da. Jeg skulle ønske noen hadde rådet meg til å dumpe samboeren jeg hadde da, som jeg var sammen med fra jeg var 17-23. Han var tidenes drittsekk, og det kom fram mye rart etter bruddet, som han hadde drevet med bak ryggen min. 

Det du fant på Facebooken hans er jo motbydelig. Særlig det at han har bilder og filmer som han har delt og lagret. Det hadd jeg ikke greid å lukke øynene for. Her må du gå noen runder med deg selv.

Jeg ønsker deg lykke til :troest:

Anonymkode: 97cf2...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...