Gå til innhold

Regresjonsterapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her prøvd det? 

Hvordan var det? Vil du anbefale det? 

Erfaringer og konstruktiv kritikk mottaes. Er du bare skeptisk, vennligst forlat tråden:) 

Anonymkode: c183f...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men jeg kan lese deg i tarot på ditt forrige liv.

Anonymkode: a4f08...fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne også tenkt meg  å prøve det, men er litt for skeptisk. det er vel ganske dyrt? det er surt, om det faktisk bare er humbug. 
jeg føler jeg går med en slags synd på kroppen, og aner ikke hvorfor den er der..

Anonymkode: aa36b...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen skriver erfaring her.. jeg kunne tenkt meg å prøve det. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke terapi, men jeg prøvde det for noen år siden. Jeg var skikkelig nysgjerrig på det, for han som drev med det jobber med det, er filosof og virka kul som bare det. Dette var å oppleve sitt tidligere liv. Jeg trodde virkelig ikke at det kom til å skje noe, akkurat som at jeg tror hyonose ikke funker på meg. Jeg er ikke så villig til å miste kontroll for å si det sånn.

Det ble en heavy opplevelse. Som endte med at jeg ble ført bort mot en galge. Helt sykt! Kan ikke fortellealt her da, men det fristet ikke å gjenta helt ærlig 😮 om det var mitt hode som spant av seg selv, eller om han faktisk klarte å få meg dit, nei, det vet jeg ikke. Men som sagt, det ble med den ene gangen!

Nå tenker kanskje du mer på tilbake til barndom osv? Jeg hadde ikke gjort det. Ting kan komme opp som en egentlig har hatt best av å glemme. For eksempel. Men mulig det funker bra for noen. Er litt skeptisk da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva Institutt for klinisk psykologi ved universitetet i Bergen sier, ved førsteamanuensis Wormnes:  

"- Å skulle gå tilbake til tidligere liv, i stedet for å bruke andre dokumenterte metoder for behandling, er å drive hasard, mener Wormnes, og påpeker at regresjonsterapi både kan skape traumer og såkalte «falske minner» hos dem som utsettes for det.

- Det kan i verste fall utløse en psykose. Det finnes det mange erfaringer på, sier Wormnes.

- Jeg er veldig skeptisk til denne formen for terapi, det finnes ikke dokumenterte og velansette teorier for å drive behandling på denne måten. Hvis man skal se på hva som er vitenskapelig dokumentert, blir den helt klare konklusjonen at dette er noe tull, sier Wormnes."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/qnnAao/kan-utloese-psykose

Her uttaler flere spesialister seg:

https://forskning.no/hjernen-psykologi-stub/2008/02/falske-minner-kan-skapes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ikke terapi, men jeg prøvde det for noen år siden. Jeg var skikkelig nysgjerrig på det, for han som drev med det jobber med det, er filosof og virka kul som bare det. Dette var å oppleve sitt tidligere liv. Jeg trodde virkelig ikke at det kom til å skje noe, akkurat som at jeg tror hyonose ikke funker på meg. Jeg er ikke så villig til å miste kontroll for å si det sånn.

Det ble en heavy opplevelse. Som endte med at jeg ble ført bort mot en galge. Helt sykt! Kan ikke fortellealt her da, men det fristet ikke å gjenta helt ærlig 😮 om det var mitt hode som spant av seg selv, eller om han faktisk klarte å få meg dit, nei, det vet jeg ikke. Men som sagt, det ble med den ene gangen!

Nå tenker kanskje du mer på tilbake til barndom osv? Jeg hadde ikke gjort det. Ting kan komme opp som en egentlig har hatt best av å glemme. For eksempel. Men mulig det funker bra for noen. Er litt skeptisk da. 

hvor mye kostet det? nå er ikke jeg ts. men jeg har et problem som dukker opp absolutt hele tiden, som virkelig hemmer meg i hverdagen, nemlig forelskelse. når jeg blir det, blir det helt sykt. jeg har hatt mange problemer opp gjennom, men særlig denne tingen har alltid forsterket depresjon og alt slik. 

Anonymkode: aa36b...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicathv skrev:

Her er hva Institutt for klinisk psykologi ved universitetet i Bergen sier, ved førsteamanuensis Wormnes:  

"- Å skulle gå tilbake til tidligere liv, i stedet for å bruke andre dokumenterte metoder for behandling, er å drive hasard, mener Wormnes, og påpeker at regresjonsterapi både kan skape traumer og såkalte «falske minner» hos dem som utsettes for det.

- Det kan i verste fall utløse en psykose. Det finnes det mange erfaringer på, sier Wormnes.

- Jeg er veldig skeptisk til denne formen for terapi, det finnes ikke dokumenterte og velansette teorier for å drive behandling på denne måten. Hvis man skal se på hva som er vitenskapelig dokumentert, blir den helt klare konklusjonen at dette er noe tull, sier Wormnes."

https://www.vg.no/rampelys/tv/i/qnnAao/kan-utloese-psykose

Her uttaler flere spesialister seg:

https://forskning.no/hjernen-psykologi-stub/2008/02/falske-minner-kan-skapes

De er veldig nøye med at en ikke skal ha noen psykiske lidelser eller diagnoser. Som nevnt ble det en heavy opplevelse for meg, men også fordi det ga en mening.

Jeg tror man skal være forsiktig ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regresjonsterapi er reint kvakksalveri og svada, i følge vitenskapsfolk, leger og alle som kan noe om det som ikke har en økonomisk interresse av å promotere det.

Vær så snill å ikke utsett deg selv for det..det kan seriøst fucke opp psyken din. I beste fall har du kastet bort penger.

Hvis man har problemer, så gå til en autorisert terapeut eller psykolog, de kan gi deg hjelp basert på virkeligheten.

Anonymkode: 3b2ae...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

De er veldig nøye med at en ikke skal ha noen psykiske lidelser eller diagnoser. Som nevnt ble det en heavy opplevelse for meg, men også fordi det ga en mening.

Jeg tror man skal være forsiktig ja. 

Vi mennesker er veldig gode til å legge mening i ting som egentlig ikke har noen mening. Man kan i en klinisk setting overbevise hvem som helst om helt uvirkelige, motbeviselige ting og hendelser som ikke har skjedd, så lenge pasienten tror på behandlingen. Også selv om den som bedriver behandlingen er helt ærlig og ikke prøver å lure deg.

Anonymkode: 3b2ae...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor mye kostet det? nå er ikke jeg ts. men jeg har et problem som dukker opp absolutt hele tiden, som virkelig hemmer meg i hverdagen, nemlig forelskelse. når jeg blir det, blir det helt sykt. jeg har hatt mange problemer opp gjennom, men særlig denne tingen har alltid forsterket depresjon og alt slik. 

Anonymkode: aa36b...2c6

Jeg betalte ikke noe. Ble kjent med ham og han lurte på om jeg ville prøve. Jeg vet ikke hvor mye det koster. 

Jeg anbefaler det ikke, men de er nøye med samtale først og at en er frisk psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Jeg anbefaler det ikke, men de er nøye med samtale først og at en er frisk psykisk. 

Det er nok fordi de vet/mistenker at det kan fucke opp psyken til folk, og vil ikke bli saksøkt eller straffeforfulgt.

Anonymkode: 3b2ae...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regresjonsterapi er reint kvakksalveri og svada, i følge vitenskapsfolk, leger og alle som kan noe om det som ikke har en økonomisk interresse av å promotere det.

Vær så snill å ikke utsett deg selv for det..det kan seriøst fucke opp psyken din. I beste fall har du kastet bort penger.

Hvis man har problemer, så gå til en autorisert terapeut eller psykolog, de kan gi deg hjelp basert på virkeligheten.

Anonymkode: 3b2ae...320

det er mye som kan fucke opp psyken. mobbing for eksmepel.... 

Anonymkode: aa36b...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi mennesker er veldig gode til å legge mening i ting som egentlig ikke har noen mening. Man kan i en klinisk setting overbevise hvem som helst om helt uvirkelige, motbeviselige ting og hendelser som ikke har skjedd, så lenge pasienten tror på behandlingen. Også selv om den som bedriver behandlingen er helt ærlig og ikke prøver å lure deg.

Anonymkode: 3b2ae...320

Jeg trodde som sagt ikke at det kom til å skje noe. Jeg skal ikke "reklamere" for det, tvert i mot, men det ga faktisk en mening ut fra en del ting. Det var ikke sånn at jeg ble skremt. Heller at det ble veldig spesielt. Jeg ville ikke gjenta det, nettopp fordi jeg trodde det fakrisk hadde noe for seg... vanskelig å forklare uten en lang historie. Som jeg uansett ikke ville skrevet her inne 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi de vet/mistenker at det kan fucke opp psyken til folk, og vil ikke bli saksøkt eller straffeforfulgt.

Anonymkode: 3b2ae...320

Ja, de vet at det ikke er bra for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er mye som kan fucke opp psyken. mobbing for eksmepel.... 

Anonymkode: aa36b...2c6

Det er helt sant. Derfor ville jeg aldri ha bestilt en time og betalt penger for å bli mobbet.

Anonymkode: 3b2ae...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 6.1.2019 den 2.59, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg kan lese deg i tarot på ditt forrige liv.

Anonymkode: a4f08...fe7

Ok ? Kjør på :) 

Anonymkode: c183f...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal dette være godt for? Jeg spør av nysgjerrighet. Har selv mest dårlige minner fra barndommen, og skulle gjerne husket fler av de gode. Men man kan vel ikke velge hva man får. 

Anonymkode: dd8e0...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...