Gå til innhold

Raskeste sunne vektnedgang som er mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvis magen begynner å skrike litt så kan til og med 1 skive gjøre underverker.

Anonymkode: cba3e...426

enig. Det har tatt meg lang tid, men nå har jeg endelig lært å tenke at jeg trenger ikke spise til jeg er mett - det holder å spise til jeg ikke er sulten lenger. Det er to ganske forskjellige ting.

Anonymkode: df082...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rossin skrev:

Balanse mellom hvilke fettsyrer? 

Omega-3 og omega-6. 

Anonymkode: 7c5bb...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men til dere som er skeptiske til dietten og er redd for at jeg vil sprekke i lengden, hva mener dere egentlig sånn konkret at jeg bør gjøre da? Om det så blir en tung kamp å holde dietten i lengden, så gjør jeg ihvertfall "noe". Det er bedre å gjøre "noe", enn "ingenting".

Det er da ikke til å legge skjul på at det hadde fristet å hente en stor kebab og cola i kveld, men må velge det bort til fordel for noe annet. Jeg gjør det å spise til et "problem", fordi det er et problem. Hvis jeg ser bort fra problemet, så vil ikke ting endre seg. Å finne en livsstil jeg "trives med" vil jo si å... ja... fortsette som før med full frihet til å spise og drikke hva jeg vil.

Jeg er 100% åpen for innspill og setter veldig stor pris på det altså. Men er ikke så lett å forstå dere mener hvis innspillet er "du vil sprekke" / "du tenker feil" uten konkrete råd til forbedring eller gode begrunnelser for hvordan det er feil.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men til dere som er skeptiske til dietten og er redd for at jeg vil sprekke i lengden, hva mener dere egentlig sånn konkret at jeg bør gjøre da? Om det så blir en tung kamp å holde dietten i lengden, så gjør jeg ihvertfall "noe". Det er bedre å gjøre "noe", enn "ingenting".

Det er da ikke til å legge skjul på at det hadde fristet å hente en stor kebab og cola i kveld, men må velge det bort til fordel for noe annet. Jeg gjør det å spise til et "problem", fordi det er et problem. Hvis jeg ser bort fra problemet, så vil ikke ting endre seg. Å finne en livsstil jeg "trives med" vil jo si å... ja... fortsette som før med full frihet til å spise og drikke hva jeg vil.

Jeg er 100% åpen for innspill og setter veldig stor pris på det altså. Men er ikke så lett å forstå dere mener hvis innspillet er "du vil sprekke" / "du tenker feil" uten konkrete råd til forbedring eller gode begrunnelser for hvordan det er feil.

Anonymkode: cba3e...426

Å gjøre "noe" uten å vite hvordan det "virker" er (nesten) like ille som å ikke gjøre noe. Det KAN gå bra, du kan finne fram på t sted du ikke er kjent, uten kart eller GPS, men det vil skje ved en tilfeldighet. Du vil derimot garanter finne fram med riktig informasjon og utstyr, hvis du bruker det riktig, vel å merke. 

Du HAR full frihet til å spise og drikke det du vil. Når du føler på den friheten, vil du spørre deg selv hva du har lyst på, og du kommer sjelden til å svare at du har lyst på så mye kebab og cola at du sprekker. 

Når du føler at du ikke har kontroll, ikke har råderett over ditt eget matinntak, DA overkorrigerer du, og sulter deg, eller bare spiser kjedelig. Etter å ha sultet lenge nok, eller bare spist kjedelig lenge nok, MÅ du ha mat, nok mat, og noe som smaker. Så blir det igjen en overkorreksjon, den ANDRE veien. En jojo-slanker er født. Det er faktisk så vanlig, at det er blitt et innarbeidet begrep. De aller fleste som har slitt med vekt, har vært igjennom noen slike runder. 

Anonymkode: 8940b...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å gjøre "noe" uten å vite hvordan det "virker" er (nesten) like ille som å ikke gjøre noe. Det KAN gå bra, du kan finne fram på t sted du ikke er kjent, uten kart eller GPS, men det vil skje ved en tilfeldighet. Du vil derimot garanter finne fram med riktig informasjon og utstyr, hvis du bruker det riktig, vel å merke. 

Du HAR full frihet til å spise og drikke det du vil. Når du føler på den friheten, vil du spørre deg selv hva du har lyst på, og du kommer sjelden til å svare at du har lyst på så mye kebab og cola at du sprekker. 

Når du føler at du ikke har kontroll, ikke har råderett over ditt eget matinntak, DA overkorrigerer du, og sulter deg, eller bare spiser kjedelig. Etter å ha sultet lenge nok, eller bare spist kjedelig lenge nok, MÅ du ha mat, nok mat, og noe som smaker. Så blir det igjen en overkorreksjon, den ANDRE veien. En jojo-slanker er født. Det er faktisk så vanlig, at det er blitt et innarbeidet begrep. De aller fleste som har slitt med vekt, har vært igjennom noen slike runder. 

Anonymkode: 8940b...837

Jeg setter pris på innspillet, men ser ikke helt hva du mener at må gjøres annerledes. Det som ligger sentralt her er vel "Spiser man færre kalorier, går man ned i vekt". Jeg regner med vi er enige så langt.

Jeg ser ikke hvor vi blir uenige. Jeg tenker at for å oppnå dette, må det "tas en bevisst kontroll over hva, og hvor mye som puttes i munnen". Er det her vi er uenige? Hvordan skal man eventuelt få det til uten å ta bevisst kontroll? Da vil man gå rundt uten å vite hva man har spist, hvor mye man har til overs på "kalorikvoten" den dagen, og ingen ide om maten man spiser er gunstig eller ugunstig.

Jeg prøver ikke å overkompensere. Det er jo ikke veldig store endringene jeg har gjort annet enn å kutte ut brus, bytte til magrere produkter der det kan erstattes direkte (smør > margarin, kjøttdeig > karbonadedeig, fløte og smør > lett rømme), og å kutte ned på raske karbohydrater. Jeg prøver da å få bort måltidene som er kaloribomber, og erstatte disse med måltider som ikke er det. Begynne å lage maten selv igjen fremfor de dårlige løsningene med ferdigmat.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter pris på innspillet, men ser ikke helt hva du mener at må gjøres annerledes. Det som ligger sentralt her er vel "Spiser man færre kalorier, går man ned i vekt". Jeg regner med vi er enige så langt.

Jeg ser ikke hvor vi blir uenige. Jeg tenker at for å oppnå dette, må det "tas en bevisst kontroll over hva, og hvor mye som puttes i munnen". Er det her vi er uenige? Hvordan skal man eventuelt få det til uten å ta bevisst kontroll? Da vil man gå rundt uten å vite hva man har spist, hvor mye man har til overs på "kalorikvoten" den dagen, og ingen ide om maten man spiser er gunstig eller ugunstig.

Jeg prøver ikke å overkompensere. Det er jo ikke veldig store endringene jeg har gjort annet enn å kutte ut brus, bytte til magrere produkter der det kan erstattes direkte (smør > margarin, kjøttdeig > karbonadedeig, fløte og smør > lett rømme), og å kutte ned på raske karbohydrater. Jeg prøver da å få bort måltidene som er kaloribomber, og erstatte disse med måltider som ikke er det. Begynne å lage maten selv igjen fremfor de dårlige løsningene med ferdigmat.

Anonymkode: cba3e...426

det høres bra ut, men jeg kan ikke anbefale sterkt nok å laste ned en kaloritellingsapp, som for eksempel myfitnesspal. Det gjør kaloritellingen så utrolig mye enklere når det kan automatiseres litt. Jeg har lest utrolig mye om slanking opp gjennom årene, og i utgangspunktet vært åpen for både lavkarbo og fasting, men det er ett enkelt råd som går igjen og det er det eneste jeg har en uforbeholden tro på, og det er loggføring og kaloriunderskudd. Så er det jo lurt å kombinere kaloriunderskudd med å fokusere på proteiner og fiberrike grønnsaker, og kutte raske karbohydrater. 

Anonymkode: df082...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter pris på innspillet, men ser ikke helt hva du mener at må gjøres annerledes. Det som ligger sentralt her er vel "Spiser man færre kalorier, går man ned i vekt". Jeg regner med vi er enige så langt.

Jeg ser ikke hvor vi blir uenige. Jeg tenker at for å oppnå dette, må det "tas en bevisst kontroll over hva, og hvor mye som puttes i munnen". Er det her vi er uenige? Hvordan skal man eventuelt få det til uten å ta bevisst kontroll? Da vil man gå rundt uten å vite hva man har spist, hvor mye man har til overs på "kalorikvoten" den dagen, og ingen ide om maten man spiser er gunstig eller ugunstig.

Jeg prøver ikke å overkompensere. Det er jo ikke veldig store endringene jeg har gjort annet enn å kutte ut brus, bytte til magrere produkter der det kan erstattes direkte (smør > margarin, kjøttdeig > karbonadedeig, fløte og smør > lett rømme), og å kutte ned på raske karbohydrater. Jeg prøver da å få bort måltidene som er kaloribomber, og erstatte disse med måltider som ikke er det. Begynne å lage maten selv igjen fremfor de dårlige løsningene med ferdigmat.

Anonymkode: cba3e...426

Jeg mener at man fint kan ha kontroll over hva og hvor mye man spiser, uavhengig av hva man spiser. Teller du kalorier, kontrollerer du jo allerede inntaket ditt, og det er ikke store underskuddet du trenger, så det er ikke nødvendig å spise spesialvarer. 

Det jeg har oppfattet, er at du slett ikke har tatt bare små og lette endringer, men at du systematisk har byttet ut originalvarer med lettvarianter, ris med linser, potetmos med blomkålris - du sier du savner kebab og cola, at du merker forskjellen i smak på margarin vs smør? Det virker som den logiske løsningen å kutte så mye som mulig, og nå i starten vil du knapt merke noen ubehag, men det vil du om litt, dvs du vil ikke merke hva som traff deg før du våkner med fjorten tomme kebabesker ved siden av deg i sofaen - dramatisert for effekt, men bare litt, dette er virkeligheten. Du beskriver en fantasi, dessvere, hvor du bare kan kutte og kutte og få supre resultater.

Hvis du er nysgjerrig av natur, vær det her også. Observer hvordan normalvektige omgås mat. Spør ut dine slanke venner, hvordan tar de avgjørelser om når, hvor, hva og hvor mye de skal spise, hvordan vet de at de har fått nok, hvorfor slutter de å spise selv om det er mer mat igjen? Hvor ofte tenker de på mat? Hvilken betydning har mat i deres liv? For normalvektige tenker, føler og handler faktisk helt annerledes rundt mat, enn det overvektige gjør.

Anonymkode: 8940b...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men til dere som er skeptiske til dietten og er redd for at jeg vil sprekke i lengden, hva mener dere egentlig sånn konkret at jeg bør gjøre da? Om det så blir en tung kamp å holde dietten i lengden, så gjør jeg ihvertfall "noe". Det er bedre å gjøre "noe", enn "ingenting".

Det er da ikke til å legge skjul på at det hadde fristet å hente en stor kebab og cola i kveld, men må velge det bort til fordel for noe annet. Jeg gjør det å spise til et "problem", fordi det er et problem. Hvis jeg ser bort fra problemet, så vil ikke ting endre seg. Å finne en livsstil jeg "trives med" vil jo si å... ja... fortsette som før med full frihet til å spise og drikke hva jeg vil.

Jeg er 100% åpen for innspill og setter veldig stor pris på det altså. Men er ikke så lett å forstå dere mener hvis innspillet er "du vil sprekke" / "du tenker feil" uten konkrete råd til forbedring eller gode begrunnelser for hvordan det er feil.

Anonymkode: cba3e...426

https://www.dietdoctor.com/se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt 

Anonymkode: 7c5bb...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.01.19:
Frokost: 3 brødskiver med ost: 450kcal
Lunsj: Salat med 200g kylling, salatmix og dressing: 330kcal
Middag/sen kvelds: Lasagne/Moussakaaktig greie: 200g karbonadedeig (250kcal), 50g squash (10kcal), 50g gulrot (15kcal), 250g tomatsaus (97,5kcal), 2.5g sukker (10kcal), 37.5g ost (125kcal) = 507kcal.
Melk i te: 45kcal
3 halvlitere lite øl: 450kcal.

= 1872kcal

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er nysgjerrig av natur, vær det her også. Observer hvordan normalvektige omgås mat. Spør ut dine slanke venner, hvordan tar de avgjørelser om når, hvor, hva og hvor mye de skal spise, hvordan vet de at de har fått nok, hvorfor slutter de å spise selv om det er mer mat igjen? Hvor ofte tenker de på mat? Hvilken betydning har mat i deres liv? For normalvektige tenker, føler og handler faktisk helt annerledes rundt mat, enn det overvektige gjør.

Anonymkode: 8940b...837

Nå for tiden spiser jeg nok ganske likt som det normalvektige folk gjør. De fleste normalvektige har nok ikke nedsatt sukkertoleranse og tåler mer "dårlig kost". Men jeg er enig i at det ikke er nødvendig å spise til man er stappmett.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til videre med slankeprosjektet, jeg har ikke noe mer å komme med. (Det blir litt som å forklare hvorfor en vits er morsom - slitsomt, kjedelig og meningsløst.)

Anonymkode: 8940b...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker deg lykke til videre med slankeprosjektet, jeg har ikke noe mer å komme med. (Det blir litt som å forklare hvorfor en vits er morsom - slitsomt, kjedelig og meningsløst.)

Anonymkode: 8940b...837

Jeg prøver så godt jeg kan å ta til meg rådene dine, men akkurat nå klarer ikke helt å plukke hva du mener og hvorfor du mener det jeg gjør er feil. Jeg har tatt til meg mange av rådene du har gitt, og det første om å skille på hva som er "mulig, sunt og realistisk" synes jeg var et bra råd som jeg tok med fra begynnelsen. Men jeg tror vi mistet hverandre litt når vi kom inn på detaljene om hva som skal spises og ikke. Da ble det litt slik at du foreslår at jeg "må tenke annerledes" uten å forklare hvordan du mener jeg skal tenke, om du skjønner.

Jeg har folk rundt meg som egentlig spiser mye verre kost enn meg, men som likevel ikke sliter. De har rett og slett bare høyere forbrenning og/eller mindre apetitt og legger ingenting i hva de spiser. De holder vekten når de holder på sånn, og jeg gjør ikke.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver så godt jeg kan å ta til meg rådene dine, men akkurat nå klarer ikke helt å plukke hva du mener og hvorfor du mener det jeg gjør er feil. Jeg har tatt til meg mange av rådene du har gitt, og det første om å skille på hva som er "mulig, sunt og realistisk" synes jeg var et bra råd som jeg tok med fra begynnelsen. Men jeg tror vi mistet hverandre litt når vi kom inn på detaljene om hva som skal spises og ikke. Da ble det litt slik at du foreslår at jeg "må tenke annerledes" uten å forklare hvordan du mener jeg skal tenke, om du skjønner.

Jeg har folk rundt meg som egentlig spiser mye verre kost enn meg, men som likevel ikke sliter. De har rett og slett bare høyere forbrenning og/eller mindre apetitt og legger ingenting i hva de spiser. De holder vekten når de holder på sånn, og jeg gjør ikke.

Anonymkode: cba3e...426

Du skal trene deg på å tenke og gjøre som de rundt deg som ikke sliter. De spiser slett ikke "verre kost" enn deg, de har slett ikke høyere forbrenning enn deg, de er ikke likegyldige til hva de spiser - de spiser mat de liker, men ikke for mye over tid. 

Du tenker så det knaker over hva du skal spise, du tenker på hva som er "rett" og "feil" å spise, du klarer å spise "rett" en liten stund, inntil du "må ha" kebab og cola, som du tenker på som "feil", og da blir det kebab og cola, men ikke bare litt, det blir alt, og det blir det lenge, for du har jo allerede spist "feil" (så til helvete med alt). Jeg så du hadde tatt tre glass lettøl. Hvordan hadde det vært å stoppe etter ett? 

Anonymkode: 8940b...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
22 timer siden, HarryDotter skrev:

Man trenger ikke leve gørrkjedelig selv om man ønsker å gå ned i vekt. Jeg bruker app som viser oversikt over antall kalorier man skal ha, justert etter mål om nedgang i vekt i uken. Om jeg spiser litt pølse og drikker cola spiller ikke allverdens rolle, bare man spiser riktig mengde av det man putter i seg. Men sundhet blir jo en annen ting. Da bør man trene og spise kun riktig mat. Men folk missforstår og tror man bare kan leve på knekkebrød for å miste vekt. Det stemmer rett og slett ikke.

 

Jeg har da ikke skrevet at man må leve gørrkjedelig for å gå ned i vekt. Bare at slanking ikke hjelper, man må anlegge en livsstil som man kan holde i mange, mange år. Ellers går man bare opp igjen når man ikke orker å leve på en strikt diett lenger. Et sunt og balansert kosthold tillater selvfølgelig utskeielser hver eneste dag, men da er det snakk om f eks 1 dl potetgull og ikke en hel pose. Ikke tørstedrikke melk eller juice, kutte ut smør, ikke være avhengig av å spise noe godt hver kveld for å kose seg osv. Ta trappa i stedet for heisen, kun spise brød og knekkebrød med 100 % grovhet, ikke spise opp barnas middagsporsjoner når de er mette osv. Det er jo ikke noe mysterium. Jeg har selv 5 kosekilo og det er liksom ikke noe mysterium hvor de kommer fra 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde litt familiebesøk i kveld til å hjelpe meg med å spise opp all dritten i fryseren. Var raus med å dele ut brus til ungene deres så den er borte vekk nå. Så fikk de med seg hjem det som var til overs av junk fra fryseren min. Sikkert rundt 6-7kg med forskjellige ting. Så nå er det ingen ferdigmat der. Håper da å få mer plass til andre fornuftige ting. Litt lettere for en barnefamilie å "bli kvitt" det enn det er for meg alene. Da ble det jo to middager i dag, men kaloribudsjettet ble ikke så gale likevel:

19.01.19:

Frokost: 3 brødskiver med kjøttpålegg: 450kcal
Middag 1: Lasagne/moussaka etter i går: 500kcal
Middag 2: Ostepølse 190g (513kcal), Bratwurst 45g (105kcal), Eldorado potetbåter 75g (112kcal) = 730kcal (Pølse er i grunn noe kvalmende dritt)
Smågodt og potetchips i dip: Grovt estimert til 300kcal (kun smakt, ikke fråtset. Var satt frem til dem)
Melk i te: 30kcal.
Kveldsmat: 1 brødskive ost (150kcal)
= 2160kcal.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 0.41, AnonymBruker skrev:

Du skal trene deg på å tenke og gjøre som de rundt deg som ikke sliter. De spiser slett ikke "verre kost" enn deg, de har slett ikke høyere forbrenning enn deg, de er ikke likegyldige til hva de spiser - de spiser mat de liker, men ikke for mye over tid. 

Du tenker så det knaker over hva du skal spise, du tenker på hva som er "rett" og "feil" å spise, du klarer å spise "rett" en liten stund, inntil du "må ha" kebab og cola, som du tenker på som "feil", og da blir det kebab og cola, men ikke bare litt, det blir alt, og det blir det lenge, for du har jo allerede spist "feil" (så til helvete med alt). Jeg så du hadde tatt tre glass lettøl. Hvordan hadde det vært å stoppe etter ett? 

Anonymkode: 8940b...837

Når man først åpner flasken så er det jo greit å kunne bli litt snurret i toppen. Det blir jeg ikke på bare en. Og det er øl nummer 2-3 som smaker best. 3 øl er sånn akkurat passe til å komme i riktig stemning, og uten at det går utover morgendagen. Jeg gav meg på 3 men kunne også tatt den fullt ut med 6-7.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt vanskelig å få eksakte mål de to siste dagene siden jeg har spist ute på besøk og i salatbar og ikke hatt 100% kontroll over alle ingrediensene. Men bare ut fra erfaringer og øyemål så har jeg estimert sånn omtrent mengde. Tror ikke det bør gi veldig store feilmarginer når man ser det totale bildet.

Har heller ikke fått gått så mye turer fordi det har snødd og det er ubehagelig å gå i glatt nedoverbakke. Men har fornyet medlemskap på treningssenter og fikset personlig trener som kan følge litt opp og håper på å få satt opp et greit opplegg der. 

20:
Frokost: 2 brødskiver med ost: 300kcal
Middag: Shepherds pie. Grovt estimert til 750kcal (fikk servert i selskap. Det var raust med fløte og smør i potetmoslokket fikk jeg høre)
Ettermiddagsmat: Litt mer shepherds pie med minst mulig av potetmosen: 350kcal
Kvelds: 1 brødskive med ost: 150kcal
= 1550kcal.

21:
Brønsj: Salatbar i butikk 380g (kylling, kaninmat, litt pasta penne kremet). Røffly 550kcal (tatt på øyemål)
Ettermiddag: 3 skiver med ost. 450kcal
Middag: 3 vårruller. 196kcal/stk eller 588 totalt. 800g kyllingkjøttdeig: 1240kcal, 275g gulrot: 112kcal, 275g kinakål: 35,75kcal, 100g glassnudler: 360kcal, 13 stk vårrullpapir (55kcal/stk): 715kcal, 9g sesamolje: ~80kcal. = 2542,75kcal totalt for alle 13. (De ble ikke så kalorifattige som jeg hadde håpet 😞)
Kveldsmat: Blir 1 vårrull til senere i kveld: 196kcal.
Melk i te: 20kcal
= 1804kcal

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.1.2019 den 10.44, AnonymBruker skrev:

Jeg veier i dag rundt 93kg, men kunne tenkt meg å gå ned til 75kg. Av disse tenker jeg at jeg ønsker å komme meg raskest mulig ned til 80kg som et delmål, og så får jeg se hvordan det blir med de siste 5kg. Vil ha en noenlunde ok kropp til vår og sommer.

Jeg bare lurer på hva som er den mest effektive måten å nå målene på, men fortsatt innenfor et sunt nivå av kaloriunderskudd og aktivitet. Samt hvor mange kilo i uka som er realistisk. Jeg ser at noen sier 1kg/uka, som da vil være 4kg/mnd.

Per i dag er jeg lite i fysisk aktivitet. Jeg kommer ihvertfall til å gjøre noen justeringer i kostholdet. Har forstått det slik at et kaloriunderskudd på 500kcal per dag er greit, og at kostholdet spiller en større rolle enn fysisk aktivitet. Men kan man oppnå resultat fortere hvis det kombineres med utholdenhetstrening som å gå i motbakke, jogge og slikt? Eller vil det uansett være en grense for hvor fort det er forsvarlig å gå ned?

Anonymkode: cba3e...426

Hvis man sykler til jobb, og det er 30 km hver vei, så tror jeg man automatisk går ned i vekt med mindre man spiser mer. En halv kilo eller mer pr uke på sommerføre. Vinter og piggdekk er mye tyngre, så da mister du minimum en kilo i uka. Samtidig bygger du kraftigere bein, så fettet forsvinner selv når vekta opprettholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, I Grosny skrev:

Hvis man sykler til jobb, og det er 30 km hver vei, så tror jeg man automatisk går ned i vekt med mindre man spiser mer. En halv kilo eller mer pr uke på sommerføre. Vinter og piggdekk er mye tyngre, så da mister du minimum en kilo i uka. Samtidig bygger du kraftigere bein, så fettet forsvinner selv når vekta opprettholdes.

Jeg har firmabil og må ha den rundt på jobb, så sykling er nok ikke et alternativ. Har en litt aktiv jobb til gjengjeld. Men er delvis sykemeldt for tiden.

Anonymkode: cba3e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer grønnsaker og mindre mettet fett og karbohydrater. Drikk vann og unngå unaturlige drikker, også juice fra konsentrat da det inneholder mye sukker. Spis deg 80% mett og ikke spis store måltider sent. Vær i bevegelse, gå turer i i marka, så lenge du kler deg godt så er det bare utrolig deilig og du får også det ujevne terrenget, samt oppover og nedoverbakker, som er bra for kjernemuskulaturen. Dropp sukker så godt du klarer, gå heller over til frukt og nøtter som snacks. Kutt også ned på alkohol om det er noe du konsumerer ofte. Det er vanskeligst å komme inn i gode rutiner i starten men det er ikke allverden som skal til! Det viktigste er selvdisiplin og holde seg til gode, naturlige råvarer. Mengde er også veldig viktig..

Endret av AndreaE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis minst mulig carbs ( jeg spiser aldri noe som inneholder mer en 5g karbohydrater pr 100g ), prøv å kutte ut sukker mest mulig, spiser mye proteiner ( fisk,kylling, egg ). Bevegelse og en kosekveld i uka, masse grønnsaker. Man finner lister på nett om hva man kan spise på lav karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...