Gå til innhold

Undervurderer jeg meg selv? Har du noen gang insett at du har undervurdert deg selv? Og en fyr sier jeg er den eneste han har møtt som......

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er riktig forum, men ser ikke noe sted det passer bedre, og skal prøve å forklare dette så oversiktlig som mulig. 

Livet var bedre da jeg kanskje så det litt mer med rosa øyne, for da oppnådde jeg så mye mer. Men det var liksom noe som skjedde. For det første så ble jeg utsatt for noe mobbing på ungdomsskolen og videregående. Hovedsaklig, andre jenter hatet meg uten at jeg hadde gjort dem noe. Mamma ble sammen med en drittsekk som var voldelig mot broren min, og meg psykisk. Han kunne løfte meg opp det ene øyeblikket, det neste var jeg en håpløs unge som kom til å ende opp som prostituert. Alt var liksom negativt, hovedsaklig. jeg skulle gjøre alt jeg ikke hadde lyst til, for å gjøre det man har lyst til var å gå i en felle...som å velge karriereretningen du ville, valg av kjæreste osv. alltid var det noe galt med mennene jeg likte. og slik holdt han på til jeg var 22 og da kastet mamma han ut etter flere år med helvete. 
men det er liksom så innært. Når jeg tenker bra om meg selv, så tenker jeg også "det er urealistisk" "jeg er håpløs" osv. tenker rett og slett at jeg har for høye tanker om meg selv. 

Så "våkner" jeg i perioder, det har skjedd først nå, og lurer på om jeg har undervurdert meg selv hele tiden. For jeg har ganske god vurderingsevne når det kommer til mennesker. men denne har jeg heller ikke trodd på, pga jeg trodde jeg kanskje har arvet moren min og at det dermed blir en automatikk i at jeg også kommer til å havne i dårlige forhold, dermed har jeg avvist alle interessante menn fordi jeg trodde de hadde dårlige intensjoner. Noe det viste seg at de ikke hadde. Har også sett menn som noen venninner har datet og fått en dårlig følelse , men selv hater jeg "besserwissere" og slike som alltid kommer med råd, så jeg lot være..vet jeg bare hadde blitt en gledesdrepende plage for dem. men et par år inn i forholdet blir mannen voldelig. den typiske svært hyggelige, velstelte mannen utad med mye penger og som kjøper alt til dem...hadde aldri blitt sammen med en sånn type. 

Så denne vennene jeg nevner i trådtittel. 
Har blitt godt kjent med en mann som (dessverre) har fått følelser for meg, jeg gjengjelder dem ikke. Han har langt opp i 30-årene, og sier jeg er den eneste han har møtt som tenker slik som jeg gjør. Han har slitt og sliter med nedstemthet selv, veldig skuffet over livet og er kanskje litt original på en måte. Han har ikke hatt noe seriøst forhold og har heller ikke hatt lett for å få napp når han har likt noen. 
Han sier han er fascinert over måten jeg tenker på. Med mitt utseende så skulle man tro jeg var mer høy på meg selv. Men at jeg er såpass jordnær, føler meg ikke bedre enn andre, ser mine egne feil foran å pirke på andres osv. For han mener at problemet med mange mennesker er at de selv er feilfrie (og det vet jeg mange som leser her er enige i, man kan jo bare lese rundt på kg ;) ) men alle andre er det selvfølgelig masse feil med. Folk tror de er mye finere enn hva de egentlig er, tror de er noe spesielt, dårlig økonomisk sans osv. 

Men jeg har likevel gitt etter for folk som jeg gang på gang ser ikke har bra dømmekraft. og jeg er forferdelig sint på meg selv for det nå. 
Til hver gang dreper jeg gleden min, med at dette er urealistisk, at en mann har dårlige intensjoner osv... 

Anonymkode: e3eb9...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja dårlig og evn forvrengt selvbilde er ikke unormalt 

Anonymkode: 3eda6...ecf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men folk oppfatter en også på forskjellige måter. Det som kan være fascinerende for en kan være irriterende for en annen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men folk oppfatter en også på forskjellige måter. Det som kan være fascinerende for en kan være irriterende for en annen 

ja da, men nå henvender ikke disse menneskene som misliker meg seg til meg heller. jeg henvender meg heller ikke til dem. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja da, men nå henvender ikke disse menneskene som misliker meg seg til meg heller. jeg henvender meg heller ikke til dem. 

Hva lurer du på med tråden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...