Gå til innhold

Rett i søpla

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De siste dagene har jeg tatt tak og rydda "roteloftet" aka syrommet. Jeg har hatt en del uferdige prosjekter liggende og ta opp plass og irritere. Noen er faktisk flere år gamle... Kanskje flere kjenner seg igjen i det å ha masse inspirasjon og motivasjon til å starte på et nytt prosjekt, også visner motivasjonen bort og det blir liggende i en skuff. De siste åra har jeg foreksempel hamstra masse gamle gardiner fra loppemarked, fordi jeg har hatt lyst å sy "festlige" festdrakter til meg og jentene mine. Vel, i dag gikk en stor del av dette rett i søpla (og tilbake til bruktbutikken). Jeg innser at det aldri kommer til å bli ferdig, bare ligge å støve ned. Flere som har hatt eller skal ha ei ryddeøkt? Føles godt!!

Anonymkode: fcaf0...436

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har utrolig mange ufo'er liggende, men jeg strikker og syr litt på dem innimellom, så ingenting blir kastet. Jeg har faktisk delt ut noen av disse ufo'ene til venner som har hatt lyst til å strikke/sy ferdige disse. Da får de noe de ønsker seg og jeg blir kvitt det jeg ikke kommer til å gjøre ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har det på samme måte, bortsett fra at jeg ikke har ryddet og kastet. 🙈 

Anonymkode: bf23e...137

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mengder av strikkede ufoer liggende. Tok en skikkelig sjau hvor jeg rekket opp og kastet en hel del. En del garn ble gitt bort til SFO eller Kunst og håndverk-lærere. Deilig å bli kvitt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har foreldre som gikk i sko laget av fiskeskinn under krigen, er forsiktige med å kaste noe som kan komme til å bli verdifullt i en tilsvarende situasjon. Produksjonen av tøy/stoffer i Norge er ikke all verdens.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 1/4/2019 at 6:12 PM, AnonymBruker said:

Jeg har det på samme måte, bortsett fra at jeg ikke har ryddet og kastet. 🙈 

Anonymkode: bf23e...137

haha jepp det er meg også :) 

Anonymkode: 90f47...d16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, T-Rex skrev:

Vi som har foreldre som gikk i sko laget av fiskeskinn under krigen, er forsiktige med å kaste noe som kan komme til å bli verdifullt i en tilsvarende situasjon. Produksjonen av tøy/stoffer i Norge er ikke all verdens.

Eh, what? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raspberrypi said:

Eh, what? 😮

I nøden spiser fanden fluer. Ja, de laget sko av fiskeskinn. Luktet ikke bra om de ble våte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Raspberrypi skrev:

Eh, what? 😮

sko_av_fiskeskinn.jpg

Anonymkode: d56cb...957

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker meg om ørten ganger før jeg kjøper noe nytt jeg har lyst til å begynne med, nettop fordi dette er erfaringen. Eneste som «sitter» er strikking og hekling, har laget masse og kjøper ikke mer garn før prosjektet er ferdig. 

Anonymkode: c7d8a...d98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

I nøden spiser fanden fluer. Ja, de laget sko av fiskeskinn. Luktet ikke bra om de ble våte.

Første gang jeg hører om dette! Jeg kan tenke meg at de ikke luktet spesielt godt om de ble våte, ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raspberrypi said:

Første gang jeg hører om dette! Jeg kan tenke meg at de ikke luktet spesielt godt om de ble våte, ja.

Mamma, som har opplevd fiskeskinnskoene, tar vare på tynne plastposer som har vært brukt noen ganger (vi kaster dem, da).

Jeg er et lite hakk bedre, men er temmelig fokusert på "kjekt-å-ha" selv. Sikkert i overkant... :rodme:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Mamma, som har opplevd fiskeskinnskoene, tar vare på tynne plastposer som har vært brukt noen ganger (vi kaster dem, da).

Jeg er et lite hakk bedre, men er temmelig fokusert på "kjekt-å-ha" selv. Sikkert i overkant... :rodme:

Jeg er "bare" 27 og jeg liker selv veldig dårlig å kaste greier som kan komme til nytte en dag. 

Må ta en opprydding selv en dag for det begynner å bli ganske fullt 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, Raspberrypi skrev:

Lærer dere ikke om livet under 2. verdenskrig på skolen??? :sjokkert:

Anonymkode: 5b660...156

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det snart 10 år siden jeg gikk ut av videregående, men jeg kan ikke huske å ha hørt om fiskeskinnsko.

2. Verdenskrig er selvsagt en del av pensum 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan heller ikke huske å ha hørt så mye om fiskeskinnssko på skolen. Bestemoren min fortalte derimot om det og mye annet av dagliglivet under krigen. 

Anonymkode: 402c7...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2019 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Jeg kan heller ikke huske å ha hørt så mye om fiskeskinnssko på skolen. Bestemoren min fortalte derimot om det og mye annet av dagliglivet under krigen. 

Anonymkode: 402c7...a11

Slik info er gull verdt! Dessverre har ikke skolen tid å lære bort disse tingene, eller så blir de ikke prioritert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...