Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

42+0 - enda ikke blitt igangsatt 🙈

Skal visst skje i morgen! Har gitt opp å tro at det skjer noe av seg selv, i hvert fall. 

Anonymkode: bed42...975

Masse masse lykke til! Herregud så nedtur, du må være utslitt 😩🙏🏻

Anonymkode: 8d6df...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Masse masse lykke til! Herregud så nedtur, du må være utslitt 😩🙏🏻

Anonymkode: 8d6df...eaa

Begynner å bli en smule lei nå, ja 😩 Skal bli godt å bare bli ferdig!

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 uke igjen til termin, og baby er så aktiv som den aldri har vært før! Nå sitter jeg våken og venter på at hen skal roe seg, i 5 timer har hen buldret og sparket og presset og dyttet. Høres det sies at baby skal bli roligere når det nærmer seg, om det stemmer så føder nok ikke jeg før i 2020!!!

Det er så vondt! Jeg er så trøtt!!! Hele meg rister!

Anonymkode: b4490...b02

Obsobs, det skal ikke bli roligere før fødsel! Bevegelsene kjennes annerledes ut jo mindre plass de får å tumle på, men hyppigheten skal fortsatt være der. 🙂

Så aktiv baby er bare veldig bra! 👌

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, TeamWP skrev:

Samma her,termin på fredag og alt bare raser sammen her... klarte ikke å stå og tørke meg etter dusjen,så hoven i beina at det sprenger😥sliiten!! Vil soove!! 

Håper vi begge slipper å gå over termin, masse lykke til! 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har måttet finne fram krykker pga bekkenet - det hjelper faktisk utrolig mye, men føler meg helt handicappet 🙄

 

Har også myyye mensensmerter og kynnere, og er dautrøtt. Hadde 2 dupper på dagen i går og sovnet som en stein på natta 😴 

 

38 uker i morgen, nekter å tro at jeg kommer til å gå til termin 😑

Anonymkode: 8d6df...eaa

Uff, jeg får dårlig samvittighet av å klage jeg som "bare" er lei og har lite plager ellers. Har alltid sagt at jeg nekter å tro jeg går over termin, men det ser ut til å drøye ut lengre enn jeg tror...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

42+0 - enda ikke blitt igangsatt 🙈

Skal visst skje i morgen! Har gitt opp å tro at det skjer noe av seg selv, i hvert fall. 

Anonymkode: bed42...975

Lykke til, oppdater oss gjerne når du kan!

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Obsobs, det skal ikke bli roligere før fødsel! Bevegelsene kjennes annerledes ut jo mindre plass de får å tumle på, men hyppigheten skal fortsatt være der. 🙂

Så aktiv baby er bare veldig bra! 👌

Anonymkode: bed42...975

Hører jo så mye rart, fikk høre at når hodet er festet så vil bevegelsene bli mindre - hen er jo ikke helt ute i sidene lengre, så er nok mye mindre plass, men SATAN så sterk en så liten en kan være! Livmoren min ligger i tillegg oppå ribbeina siden jeg har kort overkropp, det er skikkelig sært når jeg kjenner en liten fot rulle OVER ribbeinet.

KOM UT KOM UT, jeg vet det blir smertehelvete og jeg angrer meg sikkert når jeg ligger der i min nakne og blodige herlighet med bæsj og gørr og blod og vaginastrech - MEN JEG VIL BARE BLI FERDIG SÅNN AT PAPPAEN OGSÅ KAN FÅ VÆRE LITT SLITEN!

Og to sekunder etter jeg skrev det siste fikk jeg en kynner og jeg tenkte "nei, jeg er ikke klar til å føde, herregud, jeg er ikke klar for å bli mor".

Skikkelig stabilt :P 

Anonymkode: b4490...b02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper vi begge slipper å gå over termin, masse lykke til! 

Uff, jeg får dårlig samvittighet av å klage jeg som "bare" er lei og har lite plager ellers. Har alltid sagt at jeg nekter å tro jeg går over termin, men det ser ut til å drøye ut lengre enn jeg tror...

Lykke til, oppdater oss gjerne når du kan!

Hører jo så mye rart, fikk høre at når hodet er festet så vil bevegelsene bli mindre - hen er jo ikke helt ute i sidene lengre, så er nok mye mindre plass, men SATAN så sterk en så liten en kan være! Livmoren min ligger i tillegg oppå ribbeina siden jeg har kort overkropp, det er skikkelig sært når jeg kjenner en liten fot rulle OVER ribbeinet.

KOM UT KOM UT, jeg vet det blir smertehelvete og jeg angrer meg sikkert når jeg ligger der i min nakne og blodige herlighet med bæsj og gørr og blod og vaginastrech - MEN JEG VIL BARE BLI FERDIG SÅNN AT PAPPAEN OGSÅ KAN FÅ VÆRE LITT SLITEN!

Og to sekunder etter jeg skrev det siste fikk jeg en kynner og jeg tenkte "nei, jeg er ikke klar til å føde, herregud, jeg er ikke klar for å bli mor".

Skikkelig stabilt :P 

Anonymkode: b4490...b02

Nei nei herregud, du har 100% lov til å være drittlei og sliten selv om noen «har det værre». Det er ALLTID noen som har det værre 😅

 

Kjenner meg VELDIG igjen i det du sier 😂 Lå med maserier natt til onsdag forrige uke og ringte føden da de kom med 4-5 min mellomrom og varte i 1 min ish. Jordmor sa de forventet fødsel ut over natten. Da fikk jeg PANIKK og gråt til samboeren og bare nei jeg er ikke klar for dette!!! 😂 Også dabbet de av etter en 4 timer og jeg våknet like gravid og bare faen i helvete jeg skulle jo føde i natt 😂

Anonymkode: 8d6df...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei herregud, du har 100% lov til å være drittlei og sliten selv om noen «har det værre». Det er ALLTID noen som har det værre 😅

 

Kjenner meg VELDIG igjen i det du sier 😂 Lå med maserier natt til onsdag forrige uke og ringte føden da de kom med 4-5 min mellomrom og varte i 1 min ish. Jordmor sa de forventet fødsel ut over natten. Da fikk jeg PANIKK og gråt til samboeren og bare nei jeg er ikke klar for dette!!! 😂 Også dabbet de av etter en 4 timer og jeg våknet like gravid og bare faen i helvete jeg skulle jo føde i natt 😂

Anonymkode: 8d6df...eaa

Så godt at vi er flere som føler på dette! Er jo skitlei av å være gravid, men tanken på å bli mor skremmer meg! Jeg har jo aldri vært det før, og føler meg ikke gammel nok eller moden nok :P Og jeg er ikke det man vil si går under "ung mor" for å si det slik.

Kjempeklar for å ikke være gravid, men IKKE klar for "konsekvensen" av å ikke være gravid. Skal ikke være lett!

Anonymkode: b4490...b02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt at vi er flere som føler på dette! Er jo skitlei av å være gravid, men tanken på å bli mor skremmer meg! Jeg har jo aldri vært det før, og føler meg ikke gammel nok eller moden nok :P Og jeg er ikke det man vil si går under "ung mor" for å si det slik.

Kjempeklar for å ikke være gravid, men IKKE klar for "konsekvensen" av å ikke være gravid. Skal ikke være lett!

Anonymkode: b4490...b02

Jeg hiver meg på den her!

Jeg er også et godt stykke unna å være "ung mor", og veldig klar for å bli ferdig med det her, men jeg er livredd for alt som kommer etterpå 🙈😂

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dager overtid😢 venter veeldig nå...

Våkna av et vondt tak i magen,og ble litt gira...kunne det være en rie!? Kommer det flere!? 

Men enten drømte jeg hele greia eller så var det luftsmerter😔og jeg som (TMI) har så plager med hemorider at det gjør vondt bare å slippe ut luft😒

Nei baby,nå må du komme👶💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager til termin her, er såååå lei! Er livredd for å måtte gå så langt over at jeg blir igangsatt, hørt det er heftige saker 😬 

Er skuffa hver gang jeg våkner og bare har «normalt vondt» - kroppen min begynner å få slitasjeskader :P 

Prøver kjerringråd, men sex frister ikke akkurat, og det å gå mye gir meg så kraftige kynnere på kvelden at jeg storgriner. 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

5 dager til termin her, er såååå lei! Er livredd for å måtte gå så langt over at jeg blir igangsatt, hørt det er heftige saker 😬 

Er skuffa hver gang jeg våkner og bare har «normalt vondt» - kroppen min begynner å få slitasjeskader :P 

Prøver kjerringråd, men sex frister ikke akkurat, og det å gå mye gir meg så kraftige kynnere på kvelden at jeg storgriner. 

Anonymkode: b4490...b02

5 dager til termin her også. Jeg begynner også å bli redd for å bli igangsatt 😬 men for all del, vi har jo fremdeles tid til å komme i gang av oss selv! Krysser fingrene! 

Kjenner meg så utrolig godt igjen med den skuffelsen av å våkne opp til «normalt vondt» 😂 jeg gleder meg sånn til å treffe lillegutt at jeg er helt sprekkeferdig! 

I går prøvde jeg trapper, mye kanel og sex - null hell. Hadde ikke veldig tro på det i utgangspunktet, men verdt å prøve. Sex er jo nesten på grensen til komisk nå, ingen av oss har lyst men vi må bare prøve, siden det faktisk er det eneste som skal hjelpe. Men det blir jo et styrete prosjekt! 

Krysser fingrene for at vi kommer i gang i løpet av uka 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TeamWP skrev:

3 dager overtid😢 venter veeldig nå...

Våkna av et vondt tak i magen,og ble litt gira...kunne det være en rie!? Kommer det flere!? 

Men enten drømte jeg hele greia eller så var det luftsmerter😔og jeg som (TMI) har så plager med hemorider at det gjør vondt bare å slippe ut luft😒

Nei baby,nå må du komme👶💙

Jeg har også vært usikker på om jeg har drømt eller ikke - sover jo uansett dårlig på natta, så vi er vel i en zombietilstand :P Uff, hemoroider er IKKE gøy, jeg har sluppet billig unna, men nå på slutten har jeg hatt så mye nedpress at jeg merker det har kommet noe. Scheriproct (eller hva det nå heter) skal visst funke!

58 minutter siden, lille-sjøstjerne skrev:

5 dager til termin her også. Jeg begynner også å bli redd for å bli igangsatt 😬 men for all del, vi har jo fremdeles tid til å komme i gang av oss selv! Krysser fingrene! 

Kjenner meg så utrolig godt igjen med den skuffelsen av å våkne opp til «normalt vondt» 😂 jeg gleder meg sånn til å treffe lillegutt at jeg er helt sprekkeferdig! 

I går prøvde jeg trapper, mye kanel og sex - null hell. Hadde ikke veldig tro på det i utgangspunktet, men verdt å prøve. Sex er jo nesten på grensen til komisk nå, ingen av oss har lyst men vi må bare prøve, siden det faktisk er det eneste som skal hjelpe. Men det blir jo et styrete prosjekt! 

Krysser fingrene for at vi kommer i gang i løpet av uka 🤞🏻

Artig med termin på samme dag da :) Jeg vet jo at frem til termin så er vi jo "før tida", men jeg merker jeg ikke helt stoler på at kroppen min skal skjønne når terminen er :P Har vært sprekkeferdig i en måned og OVERBEVIST om at jeg føder før tiden fordi det ikke er mulig å ha mer plass inni der, men neida! Jeg merka nettopp at bevegelsene opphørte og jeg så ned på magen min og det tøt ut det jeg antar er en rumpe og et ben, kjente så på magen og den var steinhard (som under en kynner, men det var null smerte). Ser for meg den stakkars ungen ligge i klem der inne, slik som en unge gnir nesa si opp mot et glassvindu 😂

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dager til termin og har jo null rett til å klage 😂 bare veldig lyst likevel 🙏🏻😂

 

Alle kynnerne og maseriene har gitt seg igjen faktisk 🙄 På en måte så er jo det supert, har fått tilbake litt tålmodighet igjen. På den andre siden så skjer det jo ikke noe mer, så det er jo kjempekjedelig! Har en del mensensmerter i stedet, går litt paracet, men null action.

 

Deler av slimproppen har begynt å gå i det minste. It’s something.

Anonymkode: 8d6df...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Deler av slimproppen har begynt å gå i det minste. It’s something.

Hvordan vet man at deler av slimproppen går? Jeg er førstegangsgravid (36+6 nå) og har virkelig ingen snøring på alt som skal skje framover. Hva er forskjellen på slimproppen og slimete utflod for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, popstar skrev:

Hvordan vet man at deler av slimproppen går? Jeg er førstegangsgravid (36+6 nå) og har virkelig ingen snøring på alt som skal skje framover. Hva er forskjellen på slimproppen og slimete utflod for eksempel?

Hos meg var slimproppen mørkere, fastere og hadde litt blod i seg. Gikk forsåvidt lenge før fødsel og hvertfall to ganger

Anonymkode: 6da89...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hos meg var slimproppen mørkere, fastere og hadde litt blod i seg. Gikk forsåvidt lenge før fødsel og hvertfall to ganger

Anonymkode: 6da89...1f7

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, popstar skrev:

Hvordan vet man at deler av slimproppen går? Jeg er førstegangsgravid (36+6 nå) og har virkelig ingen snøring på alt som skal skje framover. Hva er forskjellen på slimproppen og slimete utflod for eksempel?

For meg er det lett å se forskjell da utfloden min er klissete, kremete og tynn for tida. Og helt ugjennomsiktig. Når deler av slimproppen går så er det remser med gjennomsiktig, tykt slim som kommer ut. Er tykkere enn utflod. Det er individuelt hvordan den er fra person til person, jeg merket feks ingenting til den med førstemann. Nå har den bare kommet ut i 2 små deler. Noen har blod i, og hos noen er den rosa og hos noen helt gjennomsiktig.

 

Sorry detaljene 😂🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, addict said:

For meg er det lett å se forskjell da utfloden min er klissete, kremete og tynn for tida. Og helt ugjennomsiktig. Når deler av slimproppen går så er det remser med gjennomsiktig, tykt slim som kommer ut. Er tykkere enn utflod. Det er individuelt hvordan den er fra person til person, jeg merket feks ingenting til den med førstemann. Nå har den bare kommet ut i 2 små deler. Noen har blod i, og hos noen er den rosa og hos noen helt gjennomsiktig.

 

Sorry detaljene 😂🙏🏻

Haha, detaljer må jo til på dette delforumet. Og særlig når jeg spør sånn så :P Setter veldig pris på svarene i hvert fall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk slimproppen 3 uker før termin. Var ikke i tvil,det var lett å se hvor den har fått navnet sitt fra😂men... laga visst ny ... så den er aldri et sikkert tegn på at fødsel er nær😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TeamWP skrev:

Hos meg gikk slimproppen 3 uker før termin. Var ikke i tvil,det var lett å se hvor den har fått navnet sitt fra😂men... laga visst ny ... så den er aldri et sikkert tegn på at fødsel er nær😢

Glemte anonym, men skjønner ikke hvorfor jeg skulle være anonym her til å begynne med 😂

 

Neeei jeg vet, noen mister jo slimproppen både 2 og 3 ganger! Men det er ihvertfall et tegn på at kroppen holder på med NOE i det minste 😂

 

Dette er som prøveperioden da vi skulle bli gravide. ALT var tegn på graviditet, og nå er ALT et tegn på fødsel 😂 Jeg hadde løs mage dagen før jeg fødte storebror. I går hadde jeg løs mage og tenkte at I NATT GÅR VANNET. Jeg bare valgte å ignorere at jeg hadde spist sviskekompott, kiwi og drukket laktulose i 3 dager for å bli kvitt forstoppelse 🤪🙌🏻

Endret av addict
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Neeei jeg vet, noen mister jo slimproppen både 2 og 3 ganger! Men det er ihvertfall et tegn på at kroppen holder på med NOE i det minste 😂

 

Dette er som prøveperioden da vi skulle bli gravide. ALT var tegn på graviditet, og nå er ALT et tegn på fødsel 😂 Jeg hadde løs mage dagen før jeg fødte storebror. I går hadde jeg løs mage og tenkte at I NATT GÅR VANNET. Jeg bare valgte å ignorere at jeg hadde spist sviskekompott, kiwi og drukket laktulose i 3 dager for å bli kvitt forstoppelse 🤪🙌🏻

Åh jeg veet!! Har i over tre uker hadd alle tegn i boka på at det skal bli fødsel,utenom vannavgang😋 så er rimelig sjokkert over at jeg fremdeles går gravid , og det på OVERTID,det kom jo aaaldri til å skje meg som fikk i uke 38 som førstegangs🙄ha ha ha.....joda...

Knis...en hel masse å ignorere det der🤭vi blir nok litt smågærne ja😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...