Gå til innhold

For oss som går og venter på fødsel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen har fått prestasjonsangst av at jeg har sagt at vi må ha mye sex for å modne 😅 Han har plutselig problemer med å komme, og mer enn en gang per dag er ca umulig. Supert det 🙄

 

Skal på vekstestimering om en uke og tror de kommer til å snakke om igangsetting relativt snart. Ønsker IKKE det, vil hun skal komme naturlig så prøver alt..

Anonymkode: 8d6df...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingene for at det setter i gang naturlig! 😍

Anonymkode: 8d6df...eaa

Det gjør jeg også, men det var ingen tegn til det på kontroll for et par dager siden 😩

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+3. Tungpusten og treig, masse kynnere, vondt i ribbein og hofter, sover ikke, har begynt å bli kvalm igjen (!), halsbrann av en annen verden... Er sååå lei av å være gravid nå! Samtidig er jeg litt der at hun godt kan vente litt til med å komme da vi akkurat har flyttet og ikke komt oss helt på plass enda og storebror nettopp har begynt i ny barnehage. Og så gruer jeg meg til fødsel... Men selve graviditeten er jeg godt ferdig med! 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39+3 og på vei til legen.. SI dette er min siste svangerskapskontroll🤮😫 jeg er så lei og sliiiten!! Sov 2,5 time inatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, netpuppy skrev:

39+3. Tungpusten og treig, masse kynnere, vondt i ribbein og hofter, sover ikke, har begynt å bli kvalm igjen (!), halsbrann av en annen verden... Er sååå lei av å være gravid nå! Samtidig er jeg litt der at hun godt kan vente litt til med å komme da vi akkurat har flyttet og ikke komt oss helt på plass enda og storebror nettopp har begynt i ny barnehage. Og så gruer jeg meg til fødsel... Men selve graviditeten er jeg godt ferdig med! 😩

Ææææ ja farsken hva er det med å bli kvalm igjen nå?? Kjente på det da jeg sto opp...det var noe mer enn halsbrann der😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+1i dag. Egentlig i god form, men veldig klar for å treffe han, og forhåpentligvis klare å bevege meg litt lettere og slippe alle de søte oppstøtene. Er førstegangsfødende, så er innstilt på å måtte vente enda over 1 mnd. 

Anonymkode: 0e90c...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første natta jeg har våknet av ubehag i bekken, mensenlignende smerter og veldig «hard» mage. Sikkert normalt 2 uker før termin, men jeg ble stressa og fikk ikke sove, og jeg kjenner fremdeles «menssmertene» etter jeg har stått opp. Jeg har omtrent ikke hatt kynnere, men er det slik de føles eller burde jeg gjøre meg klar for at noe kan skje snart? 

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+1 idag og er veldig lei, men håper han holder seg der inne til godt over termin for det hadde passet litt bedre 😅 Men jeg gleder meg til å få han ut og endelig se han og bli kvitt den svære magen og være bevegelig igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TeamWP said:

Ææææ ja farsken hva er det med å bli kvalm igjen nå?? Kjente på det da jeg sto opp...det var noe mer enn halsbrann der😶

Ikke sant? Jeg hadde det samme med førstemann og det er bare.. Jeg trodde jeg var ferdig med dette!!? 🤢🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid med barn nr to i uke 34. Begynner å bli litt lei men det går bra foreløpig. Er mest lei av å være tung og stor 😛 

Ellers har jeg kynnere i hytt og pine, halsbrann hver kveld og en så tett nese at jeg omtrent ikke greier verken å sove eller puste om natta når jeg skal prøve å sove. Samtidig har kvalmen begynt å ta meg igjen...nå liksom! Skjønner ikke noe🤨

Men har sluppet unna bekkenløsning og andre vondter så jeg priser meg lykkelig for det og prøver å ikke klage så mye;) 

Endret av Sizz-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var tidlig å vente på fødsel ja..! 😅

Anonymkode: 8d6df...eaa

Derfor jeg venter på at jeg kan begynne å vente 😊😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag, 37+2. Ungen har lagt seg med hodet godt nedi bekkenet og er festet. Likevel så har symfysemålet skutt i været 🙄 Så langt utenfor kurven og normalen at det måtte inn enda en jordmor for å kontrollmåle. Må på ultralyd på sykehuset mandag morgen, var ikke kapasitet i dag. Hadde egentlig time på torsdag men det var visst for lenge til. Hun ligger 3 ruter over hva som er forventet ved termin på skjemaet 🙄 Skjønner liksom ikke hvorfor hun skyter sånn i været, jeg har ikke gått opp 10 kilo engang. Har normalt med fostervann også.

 

Går bare mer og mer mot igangsettelse 😞

 

Men det stemmer ihvertfall at det er greit å føle seg som en hval 😜 jeg er faktisk enorm.

Anonymkode: 8d6df...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontroll i dag, 37+2. Ungen har lagt seg med hodet godt nedi bekkenet og er festet. Likevel så har symfysemålet skutt i været 🙄 Så langt utenfor kurven og normalen at det måtte inn enda en jordmor for å kontrollmåle. Må på ultralyd på sykehuset mandag morgen, var ikke kapasitet i dag. Hadde egentlig time på torsdag men det var visst for lenge til. Hun ligger 3 ruter over hva som er forventet ved termin på skjemaet 🙄 Skjønner liksom ikke hvorfor hun skyter sånn i været, jeg har ikke gått opp 10 kilo engang. Har normalt med fostervann også.

 

Går bare mer og mer mot igangsettelse 😞

 

Men det stemmer ihvertfall at det er greit å føle seg som en hval 😜 jeg er faktisk enorm.

Anonymkode: 8d6df...eaa

Jeg gikk også godt opp på symfysemål, men legen visste ikke helt hvordan han lå så må dobbelsjekke på sykehuset, men enten hadde han ikke festet seg ellers så lå han såpass langt nede at hun ikke kunne kjenne hodet. Føler av og til at han ligger å kiler meg nede med hoftene så han må jo ligge langt ned.

Men hvis hun ligger med ryggen mot magen og gjør at magen skyter utover, kan symfysemålet gå opp pga det? Legen min sa også at hun målte symfysen høyere fordi di tidligere målene hadde blitt utført av en annen jordmor og hun kan ha målt litt anderledes. 

Håper du slipper igangsetting og at alt går som normalt🙂

Anonymkode: 07b1a...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk også godt opp på symfysemål, men legen visste ikke helt hvordan han lå så må dobbelsjekke på sykehuset, men enten hadde han ikke festet seg ellers så lå han såpass langt nede at hun ikke kunne kjenne hodet. Føler av og til at han ligger å kiler meg nede med hoftene så han må jo ligge langt ned.

Men hvis hun ligger med ryggen mot magen og gjør at magen skyter utover, kan symfysemålet gå opp pga det? Legen min sa også at hun målte symfysen høyere fordi di tidligere målene hadde blitt utført av en annen jordmor og hun kan ha målt litt anderledes. 

Håper du slipper igangsetting og at alt går som normalt🙂

Anonymkode: 07b1a...039

Er samme jordmor som har målt hele svangerskapet, hun sjekket 4 ganger og det ble dobbeltsjekket at en annen jordmor i tillegg pga avviket. Var på UL for 16 dager siden etter sjekk på føden og da registrerte de avvik på vekst og jeg ble henvist til UL på torsdag. Nå er avviket enda større så får framskyndet timen til mandag. Så er dessverre ikke liggestillingen på babyen 😕

Anonymkode: 8d6df...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+2. Hatt mye murringer det siste døgnet og kynnerne har liksom tatt mye mer tak lenger nede, så jeg har tidvis lurt på om det er kynnere eller begynnende rier. Magefølelsen sier det er lenge igjen. Er forsåvidt ved godt mot fremdeles, jeg bare gleder meg så sinnsykt til å få treffe babyen. 

Var for øvrig og tok modningsakkupunktur i dag, så jeg er spent på om jeg merker noe annerledes på kroppen fremover.

Anonymkode: 63b7e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Første natta jeg har våknet av ubehag i bekken, mensenlignende smerter og veldig «hard» mage. Sikkert normalt 2 uker før termin, men jeg ble stressa og fikk ikke sove, og jeg kjenner fremdeles «menssmertene» etter jeg har stått opp. Jeg har omtrent ikke hatt kynnere, men er det slik de føles eller burde jeg gjøre meg klar for at noe kan skje snart? 

Anonymkode: b4490...b02

Jeg hadde det slik når jeg var i uke 37 og så ga det seg. Nå i uke 39 så skjedde det igjen (om natten). Både murrende menssmerter men også kynnere som liksom er kombinert med disse menssmertene. Jeg fikk beskjed fra jordmor om at dette var tegn på modning, men at man ofte kunne gå med disse smertene av og på frem til termin eller overtid også. Så det trenger ikke bety at du føder før, men det kan bety at deler av modning og åpningsfasen fjerne blir tatt tidligere - og det er jo veldig positivt uansett tenker jeg 😊

Nå ønsker jeg akkurat disse smertene velkommen, jeg har så lyst til å møte han/henne ❤️

Anonymkode: 63b7e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 uke igjen til termin, og baby er så aktiv som den aldri har vært før! Nå sitter jeg våken og venter på at hen skal roe seg, i 5 timer har hen buldret og sparket og presset og dyttet. Høres det sies at baby skal bli roligere når det nærmer seg, om det stemmer så føder nok ikke jeg før i 2020!!!

Det er så vondt! Jeg er så trøtt!!! Hele meg rister!

Anonymkode: b4490...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 uke igjen til termin, og baby er så aktiv som den aldri har vært før! Nå sitter jeg våken og venter på at hen skal roe seg, i 5 timer har hen buldret og sparket og presset og dyttet. Høres det sies at baby skal bli roligere når det nærmer seg, om det stemmer så føder nok ikke jeg før i 2020!!!

Det er så vondt! Jeg er så trøtt!!! Hele meg rister!

Anonymkode: b4490...b02

Samma her,termin på fredag og alt bare raser sammen her... klarte ikke å stå og tørke meg etter dusjen,så hoven i beina at det sprenger😥sliiten!! Vil soove!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet finne fram krykker pga bekkenet - det hjelper faktisk utrolig mye, men føler meg helt handicappet 🙄

 

Har også myyye mensensmerter og kynnere, og er dautrøtt. Hadde 2 dupper på dagen i går og sovnet som en stein på natta 😴 

 

38 uker i morgen, nekter å tro at jeg kommer til å gå til termin 😑

Anonymkode: 8d6df...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42+0 - enda ikke blitt igangsatt 🙈

Skal visst skje i morgen! Har gitt opp å tro at det skjer noe av seg selv, i hvert fall. 

Anonymkode: bed42...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...