Gå til innhold

Hvor mange har lagt på seg i julen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har på 2 uker gått opp hele 5 kg :( Tærer på selvtilliten og føler meg smellfeit egt... Nå er det januar og tenker at dette blir siste dagen hvor jeg koser meg litt, og imorra starter jeg å skjerpe meg. Jeg har slanket meg før så jeg vet sånn sett hva som skal til (gikk ned 25 kg på et halvt år), og hadde en bmi på 34 på mitt høyeste.

Hva har du spist og hvor mye siden du la på deg? Og klarer du å ta av deg de kiloene nå som jula er over?

Anonymkode: 26ec9...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har spist mer. Men fråtser ikke, og spiser ikke søtt. Kos med lange frokoster, vin hver dag og god middag, kompenseres ved at jeg har tid til å trene hver eneste dag. Så gjetter på at jeg vektmessig er der jeg var før jul. 

Hva med å snu tankesettet fremover? Ikke likestille "kos" med mat og stillesitting? Jo mer du jojoslanker jo vanskeligere vil det bli å holde vekten nede. 

Anonymkode: a5860...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du spiser normalt de resterende 50 ukene i året, så er det ingen krise! Du skal leve livet og!

Anonymkode: 1c26f...8b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg opp, som hver eneste jul de siste 15 årene. Går alltid ned igjen, men varierer hvor lang tid jeg bruker. 

Denne jula var jeg ikke imponert over de to kiloene opp da jeg skal gifte meg om en uke og jeg hadde allerede et par-tre kilo for mye før jula. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har utrolig nok gått ned denne julen. Det gir motivasjon til å fortsette i 2019:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veid meg men tror  ikke det har vært nok til at det utgjør noen forskjell egentlig. Om jeg må gjette så har jeg nok godt opp, men da er det ikke mer enn 1 kg

Vil legge til at jeg er i en prosses med å slutte å veie meg så ofte fordi det ødelegger bare dagen min... har ikke vært sunn i jula men har vært ganske ok med treningen. Derimot er jeg nå tilbake til å telle kalorier og merker at jeg har fort klart å justere meg til vanlig dagsinntak plus tatt opp mer intens trening.

Mener at jul er en tid for å gjøre det man vil! Jeg er ikke typisk «julemenneske» så ble ikke noe fet ribbe og salt pinnekjøtt på meg, heller ikke alkohol, men unnet meg ganske mye kakao, potetgull og sjokolade 🤭

Synes ikke man skal ha dårlig samvittighet så lenge man kommer på rett spor og ikke gjør det hver dag - og selv da skal man egentlig ikke ha dårlig samvittighet, bare prøve å bli bedre. Vet det kanskje bare blir tomme ord, men håper du og andre tenker som så at det mer SÅ mye mer til dere enn bare vekt og dårlig skyldfølelse for matinntak på noen uker. Skap gode rutiner og pass på at du kan leve med de

Endret av VKM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 kg i jula spiller ingen rolle for resten av året! Bare fortsett med sunne vaner nå, så forsvinner det du la på deg på null komma niks.

Jeg har selv ikke veid meg, men regner med det er noen kilo opp som nå skal brukes for å bygge muskler😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 3 kg i jula. Jeg har fråtset og spist absolutt alt jeg hadde lyst på, så egentlig er jeg overrasket over at jeg ikke har gått opp mer. Men nå er det hverdag og jeg regner med de kiloene forsvinner i løpet av en måneds tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok lagt på meg, men jeg gidder ikke veie meg og bli deprimert. Så lenge man ikke fråtser til langt ut i januar, men heller går tilbake til vanlige rutiner igjen nå så forsvinner de kiloene ila en uke eller to :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Khloe skrev:

2 kg i jula spiller ingen rolle for resten av året! Bare fortsett med sunne vaner nå, så forsvinner det du la på deg på null komma niks.

Jeg har selv ikke veid meg, men regner med det er noen kilo opp som nå skal brukes for å bygge muskler😎

Samme her! Jeg velger å se på jula som en minibulk! Har elsket det ekstra overskuddet jeg har hatt på trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 1,2 kg mer i morges enn jeg gjorde siste arbeidsdag før jul. Holder egentlig på å gå ned i vekt, og sånn sett er det litt kjedelig, men de 1,2 kg satser jeg på å kvitte meg med raskt, og det er fint å se at til tross for at jeg stort sett har spist alt jeg har hatt lyst på (og tilbrakt mye tid med familie/slekt og med trening kun et par ganger), så er det altså ikke verre enn 1,2 kg. Det kunne vært så mye verre! 

Det er klisjé, men det er ikke tiden mellom jul og nyttår som betyr noe, men tiden mellom nyttår og jul 😎 

Anonymkode: e6d90...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg ned :ler: Ikke med vilje, men har hatt en stressende romjul.

Anonymkode: 0c079...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg aldri 1.1. Vet at jeg har gått opp litt, men det pleier alltid å forsvinne igjen når hverdagen og hverdagsmaten begynner. Pleier veie meg litt uti januar for å "kolla läget". Er jeg fremdeles over der jeg vil være så strammer jeg inn ekstra. Men jeg pleier å holde en nokså konstant vekt år etter år. Små sesongvariasjoner er å forvente.

Anonymkode: e0288...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har utrolig nok gått ned 1 kg fra siste arbeidsdag 20. desember til i dag. Jeg har fråtset i mat og snacks og drukket enorme mengder alkohol, følte klærne satt trangt som bare det på slutten men mulig jeg har vært mest oppblåst og holdt på vann pga elendig kosthold. 

Jeg gikk opp noen kilo i julebordsesongen før jeg reiste hjem til jul da, så jeg er fremdeles et par kilo i pluss som jeg vil bli kvitt i januar, tradisjonen tro :ler: 

Anonymkode: 026ca...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Har spist mer. Men fråtser ikke, og spiser ikke søtt. Kos med lange frokoster, vin hver dag og god middag, kompenseres ved at jeg har tid til å trene hver eneste dag. Så gjetter på at jeg vektmessig er der jeg var før jul. 

Hva med å snu tankesettet fremover? Ikke likestille "kos" med mat og stillesitting? Jo mer du jojoslanker jo vanskeligere vil det bli å holde vekten nede. 

Anonymkode: a5860...f4b

Jeg er ikke TS men sliter også med det å sette likhetstegn mellom kos og mat og stillesitting, så da lurer jeg på for deg som klarer å gjøre det annerledes: hva er kos for deg? :) 

-- 

TS, jeg har gått opp 4 kg i jula! Blæ! 

Anonymkode: 71590...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg aldri før litt uti januar. En god del er vannvekt og forsvinneri løpet av få dager uansett. 

Anonymkode: de396...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca. 2 kg opp midt i julekosen. Så ble jeg dumpet og syk, og veier mindre enn normalvekten min.

Anonymkode: 614da...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp et par kg, absolutt ingen krise. De går bort igjen av seg selv om en uke eller to.

Anonymkode: 43f3c...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg legger på meg noe vannvekt pga økt sukker og alkoholinntak, men det forsvinner fort. Må legge på seg noe i jula, kan jo bli en hard vinter!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omgangssyken i jula, så dette har vært min slankeste jul noen sinne. 😅

Anonymkode: 4b2cb...732

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...