Gå til innhold

Hvorfor ikke bare være slank om det er det du vil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre for jeg forstår ikke dette. Sykdom kan være en grunn til overvekt. Det har jeg full forståelse for. Men alle andre. Som ønsker å være slanke og som sier det er så vanskelig? Hva er det som er så vanskelig? Jeg har ikke trent på over ti år, spiser akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil. Aldri telt en kalori, men likevel er jeg i normalskalaen (nesten undervektig, hender innimellom det også). 

Hvorfor blir det sagt at det er så vanskelig å slanke seg og forbli slank? Noen sier høy forbrenning og lav forbrenning, men dette har blitt sagt flere ganger at ikke stemmer.. 

Hvor mye spiser og beveger dere dere som er store? Og syns dette er så vanskelig? Hva gjør det så vanskelig? 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste sitter i hodet. Man kan ønske så mye man vil, men henger ikke psyken med blir det vanskelig. 

Og så er det jo bare slik at noen kan ete som hester uten å legge på seg et gram, mens andre knapt kan lukte på maten uten å gå opp flere kilo. 

Folk er forskjellige, enkelt og greit. 

Anonymkode: 9711a...763

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det meste sitter i hodet. Man kan ønske så mye man vil, men henger ikke psyken med blir det vanskelig. 

Og så er det jo bare slik at noen kan ete som hester uten å legge på seg et gram, mens andre knapt kan lukte på maten uten å gå opp flere kilo. 

Folk er forskjellige, enkelt og greit. 

Anonymkode: 9711a...763

Ts 

Men er det virkelig så stor forskjell på folk? Når man ser på disse kalorikalulatorene(eller hva det heter). Så tas det vel bare hensyn til aktivitet, kalorier? Og alder kanskje? 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det bare å begynne å lese om metabolismen og hvilke hormoner som styrer sult og kroppsvekt, og hvordan ulike makronæringsstoffer påvirker disse hormonene. 

Anonymkode: 3d943...b1b

Ts 

Dette er så ulikt fra person til person det da? 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må spørre for jeg forstår ikke dette. Sykdom kan være en grunn til overvekt. Det har jeg full forståelse for. Men alle andre. Som ønsker å være slanke og som sier det er så vanskelig? Hva er det som er så vanskelig? Jeg har ikke trent på over ti år, spiser akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil. Aldri telt en kalori, men likevel er jeg i normalskalaen (nesten undervektig, hender innimellom det også). 

Hvorfor blir det sagt at det er så vanskelig å slanke seg og forbli slank? Noen sier høy forbrenning og lav forbrenning, men dette har blitt sagt flere ganger at ikke stemmer.. 

Hvor mye spiser og beveger dere dere som er store? Og syns dette er så vanskelig? Hva gjør det så vanskelig? 

Anonymkode: 52231...b64

Hvor gammel er du?

De jeg kjenner som er naturlig slanke spiser og har alltid spist lite, og/eller beveget seg mye.

Selv har jeg alltid hatt suget etter mat og må bruke selvdisiplin for å holde meg slank + trene en del.

De som var slanke som unge har alle sammen lagt på seg etter de fikk barn, det er veldig få som er naturlig slanke etter en viss alder, dersom de ikke røyker eller snuser. Nikotin øker forbrenningen, så da er det lettere å holde vekten.

Anonymkode: 8fad0...4c8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet veldig godt hvordan jeg skal holde meg slank og beholde mesteparten av muskelmassen i tillegg, men så syns jeg det er jævla digg å spise også.

Så jeg vet godt hvor akkurat mitt problem ligger.

Det er godt å spise. Det er ikke så mye annet i livet mitt som er godt. Derfor liker jeg å spise, mer enn jeg trenger.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du?

De jeg kjenner som er naturlig slanke spiser og har alltid spist lite, og/eller beveget seg mye.

Selv har jeg alltid hatt suget etter mat og må bruke selvdisiplin for å holde meg slank + trene en del.

De som var slanke som unge har alle sammen lagt på seg etter de fikk barn, det er veldig få som er naturlig slanke etter en viss alder, dersom de ikke røyker eller snuser. Nikotin øker forbrenningen, så da er det lettere å holde vekten.

Anonymkode: 8fad0...4c8

Jeg er 29. Har to barn. Har også hørt og vet om flere som ble overvektige etter de fikk barn. 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29. Har to barn. Har også hørt og vet om flere som ble overvektige etter de fikk barn. 

Anonymkode: 52231...b64

Har heller aldri røyka eller snust. 

Anonymkode: 52231...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Dette er så ulikt fra person til person det da? 

Anonymkode: 52231...b64

Ja, det er nettopp det det kan det være. Det er mange faktorer som spiller inn. Noe du vil oppdage dersom du studerer emnet litt. 

Anonymkode: 3d943...b1b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nettopp det det kan det være. Det er mange faktorer som spiller inn. Noe du vil oppdage dersom du studerer emnet litt. 

Anonymkode: 3d943...b1b

Ts 

Var ikke klar over det. Trodde friske mennesker var like. Men om det var noe avvik/forstyrrelser så bør man ansett som syk. 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fremdeles en knapp på at den største grunnen til at folk er overvektige er fordi det er godt å spise.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts dette problemet her har jo ikke du. Du kan som veldig få andre kan, spise hva F*** du vil og når du vil og mye uten å legge på deg. Kalles å ha høy forbrenning, men betyr ikke nødvendigvis at du er sunn innvendig. Kanskje du skal komme deg ned fra din høye hest, og se forbi din egen nesetipp ;) 

Anonymkode: 4f71b...200

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke så lett. Mye faktorer som spiller inn. Alle (eller de fleste) har lyst på en veltrent og slank kropp. Men både økonomi, stress, helse, metabolisme etc påvirket vekten. Og det er det ikke alltid like lett å styre. 

Kan sette det litt på spissen: TS, alle vil være rike, ha en attraktiv kjæreste, stort flott hus, kjærlig familie, mange venner... 

Har du alt dette? Og hvorfor ikke bare skaffe hvis du ikke har det 🤪🤪 

Anonymkode: dad58...57c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må spørre for jeg forstår ikke dette. Sykdom kan være en grunn til overvekt. Det har jeg full forståelse for. Men alle andre. Som ønsker å være slanke og som sier det er så vanskelig? Hva er det som er så vanskelig? Jeg har ikke trent på over ti år, spiser akkurat det jeg vil og hvor mye jeg vil. Aldri telt en kalori, men likevel er jeg i normalskalaen (nesten undervektig, hender innimellom det også). 

Hvorfor blir det sagt at det er så vanskelig å slanke seg og forbli slank? Noen sier høy forbrenning og lav forbrenning, men dette har blitt sagt flere ganger at ikke stemmer.. 

Hvor mye spiser og beveger dere dere som er store? Og syns dette er så vanskelig? Hva gjør det så vanskelig? 

Anonymkode: 52231...b64

Dette fungerte utmerket for meg til jeg bikket 35. Og var ganske skrapet, nærmest undervektig, så lenge jeg hadde småbarn som var i konstant aktivitet. 

Krever litt mer jobb nå, om jeg ikke er flink på trening blir jeg lett "bleikfeit", det vil si litt mage, slappe underarmer, syltynne legger og flat bak. 

Anonymkode: 9d257...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ts dette problemet her har jo ikke du. Du kan som veldig få andre kan, spise hva F*** du vil og når du vil og mye uten å legge på deg. Kalles å ha høy forbrenning, men betyr ikke nødvendigvis at du er sunn innvendig. Kanskje du skal komme deg ned fra din høye hest, og se forbi din egen nesetipp ;) 

Anonymkode: 4f71b...200

Ts 

Ja finnes høy forbrenning da? Mange mener det bare er vås. Har aldri sagt jeg er sunn innvendig? Tror jeg forresten ikke jeg er, for bryr meg ikke særlig om hva jeg spiser. 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men ts dette problemet her har jo ikke du. Du kan som veldig få andre kan, spise hva F*** du vil og når du vil og mye uten å legge på deg. Kalles å ha høy forbrenning, men betyr ikke nødvendigvis at du er sunn innvendig. Kanskje du skal komme deg ned fra din høye hest, og se forbi din egen nesetipp ;) 

Anonymkode: 4f71b...200

Ingen kan spise hva "faen de vil" uten å legge på seg, dvs. ikke alle vil spise alt de kommer over og holder seg dermed slanke uten særlige anstrengelser. Jeg har så mye mer sansen for overvektige som innrømmer at de spiser for mye, årsakene til det kan være så mange.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tusseladen skrev:

Ingen kan spise hva "faen de vil" uten å legge på seg, dvs. ikke alle vil spise alt de kommer over og holder seg dermed slanke uten særlige anstrengelser. Jeg har så mye mer sansen for overvektige som innrømmer at de spiser for mye, årsakene til det kan være så mange.

Ts

Dette tror jeg kan stemme. Jeg spiser hva jeg vil MEN det betyr ikke 20 potetgull poser i uka, fire kaker og 20 kilo med brus. Det frister liksom ikke.. 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke så lett. Mye faktorer som spiller inn. Alle (eller de fleste) har lyst på en veltrent og slank kropp. Men både økonomi, stress, helse, metabolisme etc påvirket vekten. Og det er det ikke alltid like lett å styre. 

Kan sette det litt på spissen: TS, alle vil være rike, ha en attraktiv kjæreste, stort flott hus, kjærlig familie, mange venner... 

Har du alt dette? Og hvorfor ikke bare skaffe hvis du ikke har det 🤪🤪 

Anonymkode: dad58...57c

Ts 

Ja det er kanskje sammenlignbart. Men tenker også at om de tingene du sier er viktige så er det bare å gjøre det også.. bortsett fra det som er avhengig av andre da. Du kan ikke akkurat tvinge noen til å være sammen med deg. Mens hva du dytter i munnen tenker jeg du styrer selv ( om det ikke f.eks er psykisk sykdom bak). 

Anonymkode: 52231...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg ser er unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger, unnskyldninger.

 

Anonymkode: 7d0e8...ecf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...