Gå til innhold

"Spørsmål knyttet til Tinder" - tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Etter mye, mye og lang tids skepsis til Tinder har jeg nå forsiktig gitt det en sjanse. Så helt nybegynner her.

Jeg er enda fryktelig skeptisk da jeg har hørt storparten skrekkhistorier og langt færre solskinnshistorier. Jeg tror ikke nødvendigvis det er Tinder i seg selv det er noe "feil" med, det er mer at man bruker det riktig basert på hva man selv er ute etter og er trofast mot det. I teorien hvert fall 😄 

Jeg har meget, meget lave forventninger og senket skuldre. 

Så; mitt første spørsmål. Jeg har matchet med ganske mange. Har sendt noen få meldinger bare for å prøve meg frem. Er det normalt at det kan gå litt tid før folk svarer? 

Takk til alle dere som bidrar. Gjerne sleng inn spørsmål selv også 😊

Anonymkode: debbf...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Særlig nå i jula og nyttår når folk er opptatt med familie, venner og fyllesyke er det vanlig at det går tid før folk svarer, mange dager, en uke. Til vanlig må man regne med noen timer eller dager. Jeg gidder hvertfall ikke gå inn på tinder så fort jeg står opp om morgenen og så fort jeg har et ledig øyeblikk, men gjør det bare når jeg er i humør for å chatte og flørte

Anonymkode: 760cc...175

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig nå i jula og nyttår når folk er opptatt med familie, venner og fyllesyke er det vanlig at det går tid før folk svarer, mange dager, en uke. Til vanlig må man regne med noen timer eller dager. Jeg gidder hvertfall ikke gå inn på tinder så fort jeg står opp om morgenen og så fort jeg har et ledig øyeblikk, men gjør det bare når jeg er i humør for å chatte og flørte

Anonymkode: 760cc...175

Takk for svar ! 

Jeg tenkte gjerne at iom at det er nyttårs feiring o.l så kunne det gjerne ta tid før man får svar. 

Jeg sender nå i hvert fall en hyggelig melding, så får jeg se hvem som velger å svare 😊 Leser noen steder at noen bevisst velger å vente med å svare dersom de har noe pågående / dialog med andre de ønsker å utforske først. Noe jeg absolutt ikke tar ille opp om så er tilfellet. Har hørt, sett og lest såpass om Tinde nå at jeg velger å ha veldig senkede skuldre til dette. 

Jeg må si at jeg lenge har lurt på hvor de single i min by er å treffe. Noen av dem virker å være på Tinder i hvert fall. 

ts

Anonymkode: debbf...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever veldig ofte at jeg får en match, shriver en hyggelig melding og så fjerner han matchen ... i dag fikk jeg ikke tid til å skrive noe før matchen forsvant... han beskrev seg som omtenksom... veldig lite omtenksomt å ikke en gang tenke over om han faktisk ville ha en match før han sveipa 😕 🤬🤬

Og noen bare aldri svarer... virker og som om noen menn bare samler på matcher (sikker kvinner som gjørdet samme..). Var en jeg matchet med, han feilsveipa på meg, men matchen står enda 🤨🤨 så... 

Men har vært på date med folk på tinder. Finner helt normale folk, men og noen merkelige. En jeg møtte hadde en svart råtten tann 😵 men ellers hyggelig å grei. Kanskje jeg har for store krav, men god tannhygiene er et av mine krav (gule tenner har alle, hull får alle, men man kan jo gå til en årlig sjekk å ha ting på stell...) 

Men jobber med noen som nå er forlova med tindermatchen sin 😊😊 så kjærligheten eksisterer 😊😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ariana807 skrev:

Opplever veldig ofte at jeg får en match, shriver en hyggelig melding og så fjerner han matchen ... i dag fikk jeg ikke tid til å skrive noe før matchen forsvant... han beskrev seg som omtenksom... veldig lite omtenksomt å ikke en gang tenke over om han faktisk ville ha en match før han sveipa 😕 🤬🤬

Jeg skrev med en som sletta meg i en samtale. Greit at han ikke ble interessert, men ufint å slette, synes jeg. Synes i det hele tatt det er mye tilfeldig og upersonlig oppførsel fra menn, både på Tinder og ellers. Har opplevd at menn som bryter kontakt tar igjen kontakt lenge etterpå. Forundrer meg at de tror det er så lettvint, at vi kvinner skulle godta å bli behandlet slik - forkastet, og så plukket opp igjen 🤔

Anonymkode: b01a1...52a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke folk om det er lenge siden man var pålogget der inne? Jeg har datet en fyr ca et halvt år og har fått meldinger underveis der som jeg ikke har svart på. Dateperioden med han andre tok slutt for et par måneder siden, men har ikke orket å gå inn på Tinder i denne perioden. Er det galskap å svare på meldinger etter flere måneder dersom man ikke har vært inne på Tinder i mellomtiden? Skal sies at jeg ikke har åpnet noen av meldingene da jeg ikke er på Tinder mens jeg dater andre. Skjønner jo godt at dersom jeg svarer noen så er muligheten stor for at de ikke er inne på Tinder lenger heller. Men altså, hvordan fungerer dette rent praktisk? Er ganske så nybegynner selv til tross for at profilen har stått der i flere måneder.

Anonymkode: 3884f...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke folk om det er lenge siden man var pålogget der inne? Jeg har datet en fyr ca et halvt år og har fått meldinger underveis der som jeg ikke har svart på. Dateperioden med han andre tok slutt for et par måneder siden, men har ikke orket å gå inn på Tinder i denne perioden. Er det galskap å svare på meldinger etter flere måneder dersom man ikke har vært inne på Tinder i mellomtiden? Skal sies at jeg ikke har åpnet noen av meldingene da jeg ikke er på Tinder mens jeg dater andre. Skjønner jo godt at dersom jeg svarer noen så er muligheten stor for at de ikke er inne på Tinder lenger heller. Men altså, hvordan fungerer dette rent praktisk? Er ganske så nybegynner selv til tross for at profilen har stått der i flere måneder.

Anonymkode: 3884f...893

Ja, det er dumt at du bare lar profilen bli stående når du dater noen fast. Hvis jeg skriver til noen som ikke svarer, så sletter jeg etter noen dager, og avskriver jo den personen senere også, dvs. sveiper til venstre om han skulle dukke opp igjen. Rett og slett fordi man ikke gidde å bli behandlet med total likegyldighet. Dersom han dater noen kan han skrive det. Hvis ikke virker det som han gir fullstendig blaffen.

Anonymkode: b01a1...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke folk om det er lenge siden man var pålogget der inne? 

Anonymkode: 3884f...893

Nei, det synes ikke. Du vet vel selv at du ikke kan se når andre har vært pålogget.

Anonymkode: b01a1...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ariana807 skrev:

Opplever veldig ofte at jeg får en match, shriver en hyggelig melding og så fjerner han matchen ... i dag fikk jeg ikke tid til å skrive noe før matchen forsvant... han beskrev seg som omtenksom... veldig lite omtenksomt å ikke en gang tenke over om han faktisk ville ha en match før han sveipa 😕 🤬🤬

Og noen bare aldri svarer... virker og som om noen menn bare samler på matcher (sikker kvinner som gjørdet samme..). Var en jeg matchet med, han feilsveipa på meg, men matchen står enda 🤨🤨 så... 

Men har vært på date med folk på tinder. Finner helt normale folk, men og noen merkelige. En jeg møtte hadde en svart råtten tann 😵 men ellers hyggelig å grei. Kanskje jeg har for store krav, men god tannhygiene er et av mine krav (gule tenner har alle, hull får alle, men man kan jo gå til en årlig sjekk å ha ting på stell...) 

Men jobber med noen som nå er forlova med tindermatchen sin 😊😊 så kjærligheten eksisterer 😊😊

har hørt at noen gutter sveiper liker på alle, så sorterer dem de etterpå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mjaus skrev:

har hørt at noen gutter sveiper liker på alle, så sorterer dem de etterpå 

Jeg har hørt det jeg og, NOT COOL 🤬🤬 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Ariana807 skrev:

Opplever veldig ofte at jeg får en match, shriver en hyggelig melding og så fjerner han matchen ... i dag fikk jeg ikke tid til å skrive noe før matchen forsvant... han beskrev seg som omtenksom... veldig lite omtenksomt å ikke en gang tenke over om han faktisk ville ha en match før han sveipa 😕 🤬🤬

Og noen bare aldri svarer... virker og som om noen menn bare samler på matcher (sikker kvinner som gjørdet samme..). Var en jeg matchet med, han feilsveipa på meg, men matchen står enda 🤨🤨 så... 

Men har vært på date med folk på tinder. Finner helt normale folk, men og noen merkelige. En jeg møtte hadde en svart råtten tann 😵 men ellers hyggelig å grei. Kanskje jeg har for store krav, men god tannhygiene er et av mine krav (gule tenner har alle, hull får alle, men man kan jo gå til en årlig sjekk å ha ting på stell...) 

Men jobber med noen som nå er forlova med tindermatchen sin 😊😊 så kjærligheten eksisterer 😊😊

Takk for svar og at du delte dine erfaringer 😊 

Jeg har bare vært aktiv på Tinder i 3 dager, så ikke kommet helt dit til å begynne å avtale møter enda. Tenker jo som deg at vi alle har noen "basic" krav; noe jeg også har. Har blant annet gjort det helt tydelig i profilen hva jeg leter, så sparer jeg meg forhåpentligvis for mange useriøse henvendelser. 

Har hørt noen solskinnshistorier jeg også, og er vel de som bidro til at jeg hoppet i det. Jeg har absolutt ingen forventninger og tenker det er det mest fornuftige. Da blir det som eventuelt kommer ut av det en bonus. 

I forhold til de du har møtt; har du tatt initiav til daten eller har det vært han? 

ts 😊

Anonymkode: debbf...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, mjaus skrev:

har hørt at noen gutter sveiper liker på alle, så sorterer dem de etterpå 

Det har jeg også lest noen steder. Har ikke opplevd noen enda som har fjernet matchen. Men, har forberedt meg på at det kommer da flere skriver om det på nett. 

Jeg sveiper kun høyre på de jeg faktisk kan tenke meg å møte. Ønsker ikke å villede noen. Dating verden er brutal nok, det har jeg virkelig fått kjent på selv. 

ts 

Anonymkode: debbf...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og at du delte dine erfaringer 😊 

Jeg har bare vært aktiv på Tinder i 3 dager, så ikke kommet helt dit til å begynne å avtale møter enda. Tenker jo som deg at vi alle har noen "basic" krav; noe jeg også har. Har blant annet gjort det helt tydelig i profilen hva jeg leter, så sparer jeg meg forhåpentligvis for mange useriøse henvendelser. 

Har hørt noen solskinnshistorier jeg også, og er vel de som bidro til at jeg hoppet i det. Jeg har absolutt ingen forventninger og tenker det er det mest fornuftige. Da blir det som eventuelt kommer ut av det en bonus. 

I forhold til de du har møtt; har du tatt initiav til daten eller har det vært han? 

ts 😊

Anonymkode: debbf...0e7

Har vært begge veier på hvem som spør. Etter min erfaring er personlig møte å få gjort fort. Ofte kaffe, en eller annen rask date. Andr date kan vare lengre. Men greit å få et raske møte bare for å kjenne litt på kjemien man har med noen. For jeg skrev med noen en gang. Fantastisk kjemi på nett, og personlig... ... ... awkward! Mens andre har man fod personlig kjemi med, men de har råtne tenner 😂😅😬 

Dating er ikke lett, men tinder gjør det enklere å møte noen på en annen måte enn på byen, en sjangse til å møte den ekte personen uten alkohol inne i bildet 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes ikke. Du vet vel selv at du ikke kan se når andre har vært pålogget.

Anonymkode: b01a1...52a

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er dumt at du bare lar profilen bli stående når du dater noen fast. Hvis jeg skriver til noen som ikke svarer, så sletter jeg etter noen dager, og avskriver jo den personen senere også, dvs. sveiper til venstre om han skulle dukke opp igjen. Rett og slett fordi man ikke gidde å bli behandlet med total likegyldighet. Dersom han dater noen kan han skrive det. Hvis ikke virker det som han gir fullstendig blaffen.

Anonymkode: b01a1...52a

Som jeg skrev er jeg nybegynner og vet ikke hvordan jeg eventuelt fryser eller sletter profilen. Trodde faktisk man så om meldinger ble lest eller ikke? Er ikke meldingen lest er jo det tegn på at man ikke er aktiv. Om en melding er lest, men ikke besvart skjønner jeg at folk sletter. Og er nok da uansett mange som har blokka meg av årsaker dere oppgir her. Det er jo kjekt å vite. Jeg er mulig dum og uerfaren når det gjelder Tinder, men kjiiiip er jeg virkelig ikke. Og det er nettopp for ikke å være kjiiiip og dobbeltmoralsk at jeg har holdt meg unna Tinder mens jeg datet en annen. Ja, ja, da lærte jeg noe nytt. Takk for info :-)

Anonymkode: 3884f...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ariana807 skrev:

Har vært begge veier på hvem som spør. Etter min erfaring er personlig møte å få gjort fort. Ofte kaffe, en eller annen rask date. Andr date kan vare lengre. Men greit å få et raske møte bare for å kjenne litt på kjemien man har med noen. For jeg skrev med noen en gang. Fantastisk kjemi på nett, og personlig... ... ... awkward! Mens andre har man fod personlig kjemi med, men de har råtne tenner 😂😅😬 

Dating er ikke lett, men tinder gjør det enklere å møte noen på en annen måte enn på byen, en sjangse til å møte den ekte personen uten alkohol inne i bildet 👍🏻

Det kan jeg absolutt være enig i 😊 Masse skriving kan jo gjøre at man danner seg et bilde av en person som gjerne heller ikke stemmer når man møtes. I tillegg det du sier at man har veldig god kjemi via meldinger, og da ender opp med å bli skuffet om man ikke har den samme kjemien irl. 

Den ser jeg absolutt 👍 Dating er brutalt og rått til tider. Er ikke noe fan av å løpe på byn, så hadde håpet at dette kunne være et greit alternativ til å møte noen. Vet om folk som har møtt hverandre via Tinder og giftet seg, så det er mulig 😊 

ts

Anonymkode: debbf...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Som jeg skrev er jeg nybegynner og vet ikke hvordan jeg eventuelt fryser eller sletter profilen. Trodde faktisk man så om meldinger ble lest eller ikke? Er ikke meldingen lest er jo det tegn på at man ikke er aktiv. Om en melding er lest, men ikke besvart skjønner jeg at folk sletter. Og er nok da uansett mange som har blokka meg av årsaker dere oppgir her. Det er jo kjekt å vite. Jeg er mulig dum og uerfaren når det gjelder Tinder, men kjiiiip er jeg virkelig ikke. Og det er nettopp for ikke å være kjiiiip og dobbeltmoralsk at jeg har holdt meg unna Tinder mens jeg datet en annen. Ja, ja, da lærte jeg noe nytt. Takk for info 🙂

Anonymkode: 3884f...893

Det synes ikke om noen har lest meldingen eller ikke. 

Anonymkode: b01a1...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skriver dere andre jenter i profiltekstene deres? 🙂

Anonymkode: 6a9c7...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det synes ikke om noen har lest meldingen eller ikke. 

Anonymkode: b01a1...52a

Dette er virkelig nyttig info å vite. Takk for svar!

Betyr dette at hvis jeg ikke endrer noe i profilteksten eller bilder så vil ikke han jeg har datet siste halvåret se at jeg har vært inne siste tiden om jeg logger inn for evt å svare på nye meldinger som kommer?

Anonymkode: 3884f...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skriver dere andre jenter i profiltekstene deres? 🙂

Anonymkode: 6a9c7...9d7

Skriver litt om meg: snill, rolig, introvert.

Tar med at jeg har to katter (altså han MÅ like katter/ikke være allergisk).

Skriver at jeg er nerd! Pokemon Go date?

For å pressisere hvor nerd:

Atchomar chomakaan! Hash yer dothrae chek? 

:nordvesta:

Har og med at jeg ser etter fast forhold 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet nå opp profilen som jeg ikke har vært inne på på mange måneder. Ser det står jeg har flere meldinger på app-symbolet på mobilskjermen, men når jeg åpner står det prikk på at jeg har uleste meldinger under "meldinger", men det er ingen uleste meldinger der lenger (etter at jeg har lest det som gikk å lese). Betyr dette at noen har sendt og slettet meldingen igjen eller hva betyr det egentlig?

Anonymkode: 3884f...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...