Gå til innhold

Pukka detox


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 1/1/2019 at 6:12 PM, AnonymBruker said:

Merka jo at all dritten kom ut

Anonymkode: ddd35...f41

 

On 1/1/2019 at 6:13 PM, AnonymBruker said:

Skylt gjennom systemet

Anonymkode: ddd35...f41

Mener du avføring? Urin? Det klarer kroppen å få ut helt selv, uten hjelp av spesielle mat- eller drikkevarer.

Eller mener du noe annet? Isåfall vil jeg gjerne høre hva du tenker, helt oppriktig. :) 

Anonymkode: 4b320...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 18.13, AnonymBruker skrev:

Skylt gjennom systemet

Anonymkode: ddd35...f41

Hva ble skylt gjennom systemet, og hvordan merket du/vet du det? Hvilket system?

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tarmsystemet da

Anonymkode: ddd35...f41

HVA gikk ut av tarmsystemet? Bæsj? Tiss? Hva slaks dritt er det snakk om. Regner med det kom dritt før du begynte med detox også. Så hva var den store forskjellen?

Anonymkode: b9c54...72f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

HVA gikk ut av tarmsystemet? Bæsj? Tiss? Hva slaks dritt er det snakk om. Regner med det kom dritt før du begynte med detox også. Så hva var den store forskjellen?

Anonymkode: b9c54...72f

Hva tror du?

Teen smaker godt i det minste. Nesten beste teen jeg har smakt. 

Anonymkode: ddd35...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.1.2019 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Hvis man ønsker å maksimere kroppens egen detoxprossess, er det fasting som gjelder. 

Anonymkode: 5d654...c34

Og det er ufattelig lett, og ikke minst enda billigere!! Digger fasting.

Anonymkode: 771dc...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og det er ufattelig lett, og ikke minst enda billigere!! Digger fasting.

Anonymkode: 771dc...605

Hvordan da?

Anonymkode: ddd35...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Og det er ufattelig lett, og ikke minst enda billigere!! Digger fasting.

Anonymkode: 771dc...605

Altså et døgn på kun alkohol? Er det så.billig?

Anonymkode: ddd35...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver, er det ikke mulig å spise eller drikke noe som skal gi en avgiftende effekt. Det oppnår man kun ved å la være å dytte i seg giftstoffer (og eventuelt det man er intolerant overfor) i en ukes tid. Å faste såpass lenge bør man bare gjøre i samråd med lege.

Anonymkode: f08f1...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 12/31/2018 at 9:14 PM, AnonymBruker said:

Prøvde Epsom  salt en gang. Samtidig med en slags detox juice. Samtidig med mest frukt og yoghurt som føde. Det funka.

Anonymkode: ddd35...f41

Hva fungerte den til? Tok du noen blodprlver som viste reduksjon av visse stoffer i kroppen?

Jeg har ennå ikke sett noen detox-fans som kan forklare hvilke giftstoffer som forsvinner under en "kur", som ikke ville forsvunnet på normalt vis (altså gjennom leveren) ellers.

Inntil noen kan vise til en undersøkelse med

- et stort utvalg av mennesker

- kontrollgruppe

- målt konsentrasjon av giftstoffer i kroppen før og etter

- statistisk signifikansnivå på minst 90% (her må man kunne litt om hypotesetesting i statistikkfaget, men poenget er at man skal ha høy sikkerhet for å kunne si at resultatet skyldes metoden/kuren, ikke andre tilfeldige faktorer)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare svare for meg selv. Etter jul hadde jeg planer om å gjennomføre en "detox". Detox betød for meg å gjøre noe sånn at jeg ikke skulle føle meg så ekkel og full av drit etter julens gilde. Det handla ikke om å "funke" eller "ikke funke". Bare å spise rent, spise mindre og få litt fart på systemet. Selv om man har nyrer, så trenger man av og til å legge om kostholdet for å få gang på saker og ting. Skjønner ikke hva som er så kontroversielt ved det.

Anonymkode: f035c...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare svare for meg selv. Etter jul hadde jeg planer om å gjennomføre en "detox". Detox betød for meg å gjøre noe sånn at jeg ikke skulle føle meg så ekkel og full av drit etter julens gilde. Det handla ikke om å "funke" eller "ikke funke". Bare å spise rent, spise mindre og få litt fart på systemet. Selv om man har nyrer, så trenger man av og til å legge om kostholdet for å få gang på saker og ting. Skjønner ikke hva som er så kontroversielt ved det.

Anonymkode: f035c...2b2

Fordi man med "tox" henviser til toksiner, som jo er en faglig terminologi. At du velger å starte året godt og kalle det for "detox", får være opp til deg, men du har ikke inntatt et eller annet preparat for å kvitte deg med giftstoffer, og da har du ikke heller gjennomført en "detox" slik det er beskrevet i tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare svare for meg selv. Etter jul hadde jeg planer om å gjennomføre en "detox". Detox betød for meg å gjøre noe sånn at jeg ikke skulle føle meg så ekkel og full av drit etter julens gilde. Det handla ikke om å "funke" eller "ikke funke". Bare å spise rent, spise mindre og få litt fart på systemet. Selv om man har nyrer, så trenger man av og til å legge om kostholdet for å få gang på saker og ting. Skjønner ikke hva som er så kontroversielt ved det.

Anonymkode: f035c...2b2

Dette høres ut som en kombinasjon av å være uinformert om hvordan kroppen fungerer og et forstyrret forhold til kropp og mat. Hvis du føler deg ekkel av å spise julemat - spør deg selv - hva er det med julemat, eller med julen, som får deg til å føle deg ekkel? "Full av drit" - avføringen kommer ut når maten er fordøyd, du trenger ikke gjøre noe spesielt, om du ikke har forstoppelse. Spise "rent" er så vagt og subjektivt, og samtidig så restriktivt og tilfeldig, at det er meningsløst. Spise mindre kan du gjøre uavhengig av tedrikking.

Anonymkode: 0b014...e6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kun èn vitenskapelig måte å fjerne avfallsstoffer fra kroppen på. Det er dialyse... Det gjør man når nyrene ikke fungerer på pasienter med nyresvikt. Evt leverdialyse om man lider av leversvikt. Ellers klarer kroppen FINT selv å kvitte seg med alt "dritt" for egen maskin. Skjønner ikke at folk i 2019 tror på dette detox-tullet. Trodde man hadde lært basic fysiologi på skolen

Anonymkode: 2b406...2a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke bra på tvinge kroppen til å kjøre på høyere hastighet enn det som er naturlig for den, noe du gjør når du "detoxer" Du skader jo bare kroppen.

Anonymkode: fe1b3...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Pukka Detox er god på smak. Hva annet den gjør aner jeg ikke. Men den inneholder lakrisrot som skal være vanndrivende. På den måten hjelper den kanskje litt på å kvitte seg med vann ansamlinger i kroppen. Jeg drikker den på kvelden innimellom og innbiller meg at jeg ikke er så pløsete i ansiktet når jeg våkner neste morgen. Mest sansynlig bare innbildning, men jeg føler meg bedre da 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...