Gå til innhold

Kjøpe nytt bestikk, hvilket anbefaler du?


PhilosopherSe7en

Anbefalte innlegg

Har et billig sett i dag, men nå etter noen år så er det ikke veldig fint lengre. Tåler ikke oppvaskemaskin veldig godt.

Så tenker da å kjøpe inn nytt bestikk og lurer på om dere har noen gode anbefalinger.

Ute etter vanlig bestikk og egne biffkniver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan varmt anbefale Hardanger bestikk

Ta en titt på sidene deres og se om du finner noe du liker. Mine eldste deler fra dem er en suppeøse i mønster Carina. Den ble kjøpt for 25 år siden, er mye brukt, vasket i oppvaskmaskin og er like fin 25 år etter :) 

Anonymkode: cc15d...f59

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan varmt anbefale Hardanger bestikk

Ta en titt på sidene deres og se om du finner noe du liker. Mine eldste deler fra dem er en suppeøse i mønster Carina. Den ble kjøpt for 25 år siden, er mye brukt, vasket i oppvaskmaskin og er like fin 25 år etter :) 

Anonymkode: cc15d...f59

Enig med deg 🙂 Jeg har Nina mønster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Har et billig sett i dag, men nå etter noen år så er det ikke veldig fint lengre. Tåler ikke oppvaskemaskin veldig godt.

Så tenker da å kjøpe inn nytt bestikk og lurer på om dere har noen gode anbefalinger.

Ute etter vanlig bestikk og egne biffkniver.

Hardangerbestikk. Finnes ikke bedre kvalitet. Følg med på coop obs de har ofte gode ukestilbud på dette bestikkmerket.

Anonymkode: 4a6c8...054

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ta meg en tur til forhandler som fører flere av modellene til hardangerbestikk. Se hvordan de ser ut, og ikke minst hvordan de ligger å hånden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Siv85 skrev:

Enig med deg 🙂 Jeg har Nina mønster.

det er så stygt.

Vi har Brostre Copenhagen Tvis bestikk, veldig fornøyd med det. 

Anonymkode: 435ef...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hardangerbestikk, Ramona-varianten😁 klassisk og varer evig

 

Anonymkode: 72f73...d02

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er så stygt.

Vi har Brostre Copenhagen Tvis bestikk, veldig fornøyd med det. 

Anonymkode: 435ef...974

Jeg tror ikke du bør uttale deg om hva som er stygt. Det du viser til tror jeg de færreste liker.

 

Et av kravene for min del er at det skal synes godt at bestikket er helt rent. Den egenskapen har ikke ditt bestikk.

Anonymkode: 72f73...d02

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Lykke fra Hardanger, liker det veldig godt. Tar litt ekstra plass i bestikkskuffen (i hvert fall knivene), men det er så godt å holde i, og det er et av mine viktigste krav. 

Anonymkode: d12e2...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å avspore med er ikke Hardanger sølvbestikk ? Og ikke til hverdag?

Anonymkode: bd97a...e7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hardangerbestikk, Ramona-varianten😁 klassisk og varer evig

 

Anonymkode: 72f73...d02

Vi har også dette, superfornøyd 👍

Anonymkode: 3ba59...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du bør uttale deg om hva som er stygt. Det du viser til tror jeg de færreste liker.

 

Et av kravene for min del er at det skal synes godt at bestikket er helt rent. Den egenskapen har ikke ditt bestikk.

Anonymkode: 72f73...d02

Vi får ofte komplimenter, og flere av våre venner har kjøpt det samme. Og bruker det hver dag. 

Det ser ikke mindre rent ut fordi det er gullfarget vettu. Jealous much? Eller bare dårlig bomdeland smak

Anonymkode: 435ef...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å avspore med er ikke Hardanger sølvbestikk ? Og ikke til hverdag?

Anonymkode: bd97a...e7a

Du har Hardanger og du har Hardanger. Det finnes et sølvbestikk som heter Hardanger, men det er ikke det vi snakker om her. Hardangerbestikk er en produsent som produserer stålbestikk som tåler hverdagsbruk veldig godt. :) Stålbestikket finnes i mange forskjellige serier. 

Synes igrunnen man skal holde seg for god til å si «det er stygt» om noe. Særlig når det er kvalitet det spørres etter. TS får la sin egen smak styre, og Hardangerbestikk finnes i mange varianter. Personlig ville jeg valgt Tuva-serien hvis jeg skulle valgt i dag. Den finnes i et stort utvalg av deler og ser veldig nøytral ut. Jeg har Ramona-serien selv, og den har jeg hatt i over 20 år. Er veldig fornøyd med kvaliteten.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får ofte komplimenter, og flere av våre venner har kjøpt det samme. Og bruker det hver dag. 

Det ser ikke mindre rent ut fordi det er gullfarget vettu. Jealous much? Eller bare dårlig bomdeland smak

Anonymkode: 435ef...974

Om jeg må velge må det nesten være pga dårlig bondesmak. Om jeg var misunnelig hadde jeg jo bare kjøpt det samme selv..?😋

Anonymkode: 72f73...d02

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer på om det er det som heter Maya som har vunnet div. designpriser. 

Anonymkode: dde9e...a2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får ofte komplimenter, og flere av våre venner har kjøpt det samme. Og bruker det hver dag. 

Det ser ikke mindre rent ut fordi det er gullfarget vettu. Jealous much? Eller bare dårlig bomdeland smak

Anonymkode: 435ef...974

Bra start på året; rett i strupen på noen på et forum der alle er anonyme.

Godt jobba! 😂

Anonymkode: 88fa2...2b4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på de som anbefaler Hardangerbestikk ❤️  Jeg har Admiral m/ gull, (vet ikke om den lages lenger?)  Poenget var uansett at selv gull-dekoren er like fin som ny, selv om bestikket er ca 20 år gammelt. Det brukes daglig og vaskes i maskin flere dager pr uke.  

Anonymkode: 8644a...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det dukket opp mange hardanger bestikk jeg enda ikke har sett enda. Hvor mange har de egentlig?😊

Anonymkode: 72f73...d02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...