Gå til innhold

Hvorfor kan ikke parkeringsvakta gjøre noe etter at boten er skrevet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lurt på, har som mange opplevd å komme til bilen der en gul lapp ligger å venter, men i min situasjon så hadde jeg skrevet inn feil reg nummer på bilen i appen easypark. Jeg løp da til parkeringsvakta får å si ifra om hva som hadde skjedd, men de bare løfter armen hjelpesløs og forteller at det ikke er noe de kan gjøre for boten er allerede skrevet. Dette har jeg jo hørt før. Men hvorfor er det egentlig sånn? Er det en regel de har bare for å være vanskelige, eller er det en god grunn for det? 

Anonymkode: eb640...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er registrert på den dingsen de skriver boten ut med.

Anonymkode: 11e20...38e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hvet jeg, men de har jo oppfunnet denne dingsen selv, de kan jo velge å ha en delet knapp eller ikke, de har jo lagt opp opplegget slik selv, men hvorfor? Er den kun får å prøve å dra inn mere penger for at folk ikke skal orke å klage å betale likevell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva om vakten har gjort en feil, kan de ikke angre da? 

Anonymkode: ce6dd...306

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva om vakten har gjort en feil, kan de ikke angre da? 

Anonymkode: ce6dd...306

Det tror jeg ikke, mener man må sende inn klage da også😅 veldig snodig at de har det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier det for å slippe å ta diskusjonen på gata. Uenigheter/henvendelser skal gjøres til kundesenteret.

Det er ingenting teknisk i veien for å slette et registrert gebyr (selv om ikke alle vaktene har fått opplæring i hvordan det gjøres).

Hilsen tidligere parkeringsvakt.

Anonymkode: 43603...a2d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De sier det for å slippe å ta diskusjonen på gata. Uenigheter/henvendelser skal gjøres til kundesenteret.

Det er ingenting teknisk i veien for å slette et registrert gebyr (selv om ikke alle vaktene har fått opplæring i hvordan det gjøres).

Ikke alle steder det er teknisk mulig nei, data blir videresendt med en gang. Om parkeringsvakten har gjort en feil, må han ta den med seg og gjøre en større operasjon. Men her har jo ts gjort en feil, ikke parkeringsvakten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de slette gebyrer😱 så de står faktisk der å lyver deg rett opp i trynet😱 sjokkert. 

Kan skjønne at folk blir kjempe frustrerte og ting kan bli litt opphetet hvis man tar det med parkeringsvakta på gata. 

Men hvis man kommer å sier at man faktisk har betalt for en plass at man bare var uheldig så kan de faktisk gjøre noe med det. De kan jo lytte litt til hva situasjonen gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsselskap er blant menneskehetens mer gufne, irrasjonelle, udugelige påfunn. Du kan ikke behandle dem med logikk, kun med avsky.

Anonymkode: 08363...135

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilket system de bruker. Noen har muligheten til å slette info på sin maskin, mens noen blir automatisk videresendt og det må gå gjennom andre for å få fikset det opp.

Anonymkode: 2b0ad...844

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Kan de slette gebyrer😱 så de står faktisk der å lyver deg rett opp i trynet😱 sjokkert. 

Kan skjønne at folk blir kjempe frustrerte og ting kan bli litt opphetet hvis man tar det med parkeringsvakta på gata. 

Men hvis man kommer å sier at man faktisk har betalt for en plass at man bare var uheldig så kan de faktisk gjøre noe med det. De kan jo lytte litt til hva situasjonen gjelder. 

Definer "kan"? Selv om det er teknisk mulig i noen systemer betyr det ikke at de har lov til det etter firmaets retningslinjer. Og du vet jo ikke om det er teknisk mulig i det systemet akkurat den parkeringsvakta har å forholde seg til. 

Anonymkode: 041c3...66b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev:

Det er helt horribelt hvis det er mulig, og oppskriften på korrupsjon.

Anonymkode: 70c5a...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkeringsvaktene kan ikke hjelpe for at alle er såkalte snowflakes. 

‘Jammen... bare meg. Kom bare 1 sekund for sent....’

da har jeg lyst til at noen skal gi meg manikyr for jeg har fått for lange negler. 

Any1?

jeg blir så sint om dere ikke gir meg. Smålig. 

Anonymkode: dd238...2a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2018 at 10:28 PM, AnonymBruker said:

Er det en regel de har bare for å være vanskelige, eller er det en god grunn for det? 

Tipper det er fordi at da hadde de ikke fått gjort noe annet enn å krangle med de de har skrevet ut bøter til.

Anonymkode: 49e70...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt horribelt hvis det er mulig, og oppskriften på korrupsjon.

Anonymkode: 70c5a...703

Vet du hva korrupsjon er? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, FrodeF said:

Vet du hva korrupsjon er? 

Det er hvis du f.eks. sier til en parkeringsvakt at du vil betale 300 kr for å få boten slettet.

Anonymkode: 49e70...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2018 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Har lurt på, har som mange opplevd å komme til bilen der en gul lapp ligger å venter, men i min situasjon så hadde jeg skrevet inn feil reg nummer på bilen i appen easypark. Jeg løp da til parkeringsvakta får å si ifra om hva som hadde skjedd, men de bare løfter armen hjelpesløs og forteller at det ikke er noe de kan gjøre for boten er allerede skrevet. Dette har jeg jo hørt før. Men hvorfor er det egentlig sånn? Er det en regel de har bare for å være vanskelige, eller er det en god grunn for det? 

Det er fordi parkeringsvaktene har bedre ting å bruke tiden sin på enn å krangle med sure bilister. Hvis du vil klage på bota gjør du det til parkeringsselskapets klage-avdeling. 

Anonymkode: e16c3...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar de overlater alle klager til selskapet og ikke til vaktene selv. Dermed har de gjort det umulig å reverse bøter som allerede er utstedt på stedet. Mange av vaktene har vel heller ikke kompetanse til å vurdere om en klage er berettiget eller ikke, og det kan skje mye tilfeldigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Parkeringsvaktene håper vel å slippe sutrekopper som er i veldig dårlig humør. Dersom de som skriver ut bøter har muligheten til å slette bøter, så ville irriterende bilister aldri latt dem være i fred...         

Anonymkode: 6d61f...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...