Gå til innhold

Julebukk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går barna deres julebukk ? Her har jeg ikke sett en julebukk på sikkert 15 år.

Anonymkode: a7aba...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi eldste og vennindene har vore ute å gått julebukk i nabolaget 🤗 Dei er 5-6 år, og storkosa seg med å synge å få snop med naboane 😊 Synest sjølv at det er en veldig fin tradisjon, mykje bedre enn at dei går rundt på Halloween 🤗

Endret av Emas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12-åring har som tradisjon å samle alle venninnene for å gå julebukk i romjula. Det har ho gjort siden ho var 6 år og det virker som om det blir mer og mer stas. Alle i nabolaget her setter veldig stor pris på at de kommer og de blir ofte invitert inn, blir tatt masse bilder av og flere steder blir de bedt om å synge flere sanger.
Det er kjempekoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en levende tradisjon der jeg vokste opp og foreldrene mine enda bor (nyttårsaften kveld, ikke i romjulsdagene), men jeg bor nå i nabofylket og rundt oss her eksisterer det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vært julebukker på årevis nå. Savner dem!

Tror de har byttet ut julebukk med halloween her.

Anonymkode: 27113...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men er tante til 3 stk. De er ikke så gamle nå, men tenker å ta de med om et par år. Synes det blir teit å stå og synge alene fordi de ikke tør. Har desverre kun opplevd det en gang når jeg var rundt 9 år. Noen kom på døra hos en venninne. Har gått selv uten å ha fått noe, men gikk vel heller før jul da. Koselig. 

Anonymkode: af89c...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld går vi julebukk her på Lofthus (Hardanger). 

Anonymkode: 385b9...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...