Gå til innhold

Syntes du det er greit at hundeeiere kaster hundeposer i din søppel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss hus og vi ble litt overrasket over hvor vanlig dette er. Egentlig syntes jeg det er greit så lenge de plukker opp, men SÅ mange kaster hundeposer i papp- og papirsøppla, det føles veldig lite greit. Og hva skjer om sommeren når det er varmt? Vil det ikke lukte? 

Hva syntes du? Er det greit? 

Anonymkode: 194bf...1ed

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde de klart å treffe riktig søppeldunk hadde jeg ikke brydd meg, men vært glad for at de plukket opp. Det lukter vondt nedi søppeldunken uansett. 

Anonymkode: 67648...3de

• Liker 15
Skrevet

Er hundeeier og gleder meg til første gangen noen "tar meg på fersken" og kjefter. Makan til eiesyke 😁

Søppel er søppel og så lenge det knytes godt igjen og går i rett søppeldunk så kan alle være venner.

Anonymkode: b3a01...fd1

• Liker 11
Skrevet

Jeg er ikke kjempefornøyd med det, men så lenge det er restavfall og ikke papirsøppelet så er det til å leve med. Dessverre så er det mange som kaster i papirsøppelet. 

Anonymkode: 066f1...99c

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjør dette, kaster i andre sine søppeldunker. Lurer på om jeg har lest at det egentlig ikke er lov.... 🤔 Men jeg hiver ikke i papirdunken... plast med avføring har ingneting der å gjøre 😷

Anonymkode: 63b85...94b

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er hundeeier og gleder meg til første gangen noen "tar meg på fersken" og kjefter. Makan til eiesyke 😁

Søppel er søppel og så lenge det knytes godt igjen og går i rett søppeldunk så kan alle være venner.

Mener du dette seriøst? I private hus? Hva om disse posene lekker og griser til søppelspannet? Da må jeg vaske opp etter din hund, du synes det er på sin plass? 

• Liker 8
Skrevet

Nei. Men det er fordi søppelkassene våre står bak en port og jeg ikke vil ha fremmede gjennom porten og inn i vår hage. Ikke bare fordi folk ikke har noe inn i vår hage å gjøre men også fordi vi opplever at søppelkjørere/dørselgere osv. ikke er flinke til å lukke porten ordentlig igjen. Så da blir vi stående der med en åpen port, og det er en grunn til at vi har gjerde og port rundt tomta! 

Anonymkode: 44427...b2d

Skrevet

Det syns jeg bare er bra :) heller der enn på bakken, er jo ikke mine søppeldunker heller, men kommunens. Har fått på klistremerke på riktig dunk hvor det står at hundeposer er velkomne.

Anonymkode: 0ba03...ece

• Liker 14
Skrevet

Helt greit for meg. Mye bedre enn at dritten bli liggende, eller at de slenger fra seg posen med dritt i i naturen slik enkelte idioter gjør. 

Men de har værsågod å knyte skikkelig igjen, og bruke riktig søppeldunk. 

Anonymkode: 13e2b...d41

• Liker 7
Skrevet

Helt i orden for meg :) men da er de også nødt til å bruke riktig dunk og ikke bare ta den første de griper tak i. Forstår ikke hvor vanskelig det egentlig er 

Anonymkode: 76cc0...06c

• Liker 1
Skrevet

Nei, det syntes jeg ikke noe om. Bor heldigvis innerst i en blindvei så det er ikke noe problem. 

En venn bor rett med en populær tursti og har problemer med at søppelet rett og slett fylles opp av alle posene. Vi betaler per henting, og det har flere ganger ført til at han må sette ut søppelet annen hver uke fremfor hver fjerde uke. Han har også fortalt at han flere ganger har måtte vaske søppeldunken fordi den var tilgriset av bæsj fra poser som ikke var knytt godt nok, og hatt problemer med bæsj i både papp/papir og bioavfall (hvor plastposer naturligvis ikke hører hjemme), og da risikerer man at søppelet ikke blir tømt.

Hundens avfall, eierens ansvar. Jeg hiver ikke bleier i andre sine søppelbøtter om vi må bytte når vi er på tur, da tar jeg den naturligvis med hjem i en lukket pose - samme bør gjelde hundeeiere. 

Anonymkode: 1e5ac...12c

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det. Mitt bosspann er ikke et offentlig avfallssted. Jeg må betale for hvert kilo som kastes, og rengjøre søppelspannet. Det er min eiendom. Hundeeiere må ta og knyte posen på hundebåndet og hive det i eget søppelspann.

Anonymkode: 68497...eaf

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg bare er bra :) heller der enn på bakken, er jo ikke mine søppeldunker heller, men kommunens. Har fått på klistremerke på riktig dunk hvor det står at hundeposer er velkomne.

Anonymkode: 0ba03...ece

Applauderer det du skriver her :)  Hvor fikk du forresten tak i slikt klistremerke?

Jeg ser at noen i tråden ikke synes det er greit at hundeeiere kaster bærsjeposer i deres søpledunk, og da lurer jeg bare på: Hvor smålig går det an å bli? 🙄

Anonymkode: 4efee...dba

• Liker 4
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du dette seriøst? I private hus? Hva om disse posene lekker og griser til søppelspannet? Da må jeg vaske opp etter din hund, du synes det er på sin plass? 

"I privaaaaaate hus" - her kommer eiesyken tydelig til uttrykk ser jeg :) Ja, jeg mener det seriøst. Men ta det med ro, posene mine lekker ikke ;)

• Liker 2
Skrevet

Det har skjedd før og kommer til å skje igjen hos meg. Er ikke noe jeg ligger våken av om natten over for å si det slik. Jeg husker hvordan det så ut før det ble vanlig med posene. Flott med poser.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

"I privaaaaaate hus" - her kommer eiesyken tydelig til uttrykk ser jeg :) Ja, jeg mener det seriøst. Men ta det med ro, posene mine lekker ikke ;)

Og hvordan vet du at dine poser ikke lekker etter at du har kasta de i andres søppelspann?

Helt ærlig, jeg er ikke begeistret for at hundeeiere hiver drittposene i søppeldunken min. Jeg har mer enn en gang opplevd sprukne poser i dunken og det griseriet det medfører. Det stinker og hundedritt er ikke lett å vaske vekk! Hvorfor kan ikke hundeeierne bare ta ansvar og hive dritten i eget spann eller i en offentlig dunk? Men neida, det er alle andre som er urimelig og alternativet for hundeeierne er selvfølgelig å hive posene i naturen...... 

Anonymkode: fdaec...d0d

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan vet du at dine poser ikke lekker etter at du har kasta de i andres søppelspann?

Helt ærlig, jeg er ikke begeistret for at hundeeiere hiver drittposene i søppeldunken min. Jeg har mer enn en gang opplevd sprukne poser i dunken og det griseriet det medfører. Det stinker og hundedritt er ikke lett å vaske vekk! Hvorfor kan ikke hundeeierne bare ta ansvar og hive dritten i eget spann eller i en offentlig dunk? Men neida, det er alle andre som er urimelig og alternativet for hundeeierne er selvfølgelig å hive posene i naturen...... 

Er vel ikke så nøye. Finn noe viktigere å bry deg om. 

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det er heller ikke greit at de driter på min plen. De hadde ikke likt at jeg dret på deres plen heller! 

Anonymkode: b94ab...589

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er vel ikke så nøye. Finn noe viktigere å bry deg om. 

Har du vaska hundedritt ut av et søppelspann noen gang? Det er ikke noe som holder meg våken om natten, men det er irriterende at folk tar seg til rette.

Neste gang jeg har vært på tur skal jeg hive restene etter picknicken i nærmeste private søppelspann.... Folk skal være glade jeg ikke bare lar det ligge og slenge i naturen heller! 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du vaska hundedritt ut av et søppelspann noen gang? Det er ikke noe som holder meg våken om natten, men det er irriterende at folk tar seg til rette.

Neste gang jeg har vært på tur skal jeg hive restene etter picknicken i nærmeste private søppelspann.... Folk skal være glade jeg ikke bare lar det ligge og slenge i naturen heller! 

Ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...