Gå til innhold

Hva skal du gjøre for miljøet i 2019?


Hjärtat

Anbefalte innlegg

Jeg skal leve akkurat som før, og skal ikke forandre på noe som helst. 

Anonymkode: 602df...125

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.12.2018 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Skal fortsette med å la være å bidra til roten til alle miljøproblem, nemlig overbefolkning. 

 

Anonymkode: 2272f...428

Kutt bistand til Afrika og innvandring til vesten i samme slengen.

Anonymkode: 5e1e8...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedsak tenker jeg ha ha shoppestopp, og kjøpe så mye jeg kan av det jeg trenger brukt. 

Ellers fortsetter jeg med det samme gamle: oppvaskkost i tre, gjenbruksbare bomullsrundinger til sminkefjerning, tøybleier istedenfor tørkepapir, er sparsom med toalettpapiret, bruker lite plast, handlenett på butikken etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 10.26, slask skrev:

Elbilen er lureri.
Utvinning av giftige stoffer til Lithium-batteriene er en skandale i seg selv. Forurensende og basert på barnearbeid.
Produksjon av nye biler fremfor å la de vi allerede har er mye mer forurensende, fremfor å la det være en naturlig utskiftningsprosess.
Profitt er det som ligger bak den skandaløse frem-elskingen av elbiler og det samme med klimaløgnene som opptar mer og mer av det daglige mediabildet.

Har ikke flydd en meter siste 8-9 år.
Det siste var jobbreise og ikke personlig valg.

Så hva gjør jeg for miljøet?
Fortsetter å påpeke omfattende politiske svindler som den alarmerende klimaløgn-industrien er.
Og fortsetter å leve nøkternt.

Tenk at her misbrukes statlige penger og krefter for å detaljregulere hva mennesker skal få lov til å gjøre i hverdagen, mens media fornekter den kriminelle værmanipulasjonen over hodene våre daglig. Samme type kriminelle "klima-prosjekter" som nå varsles at må iverksettes for å "redde klimaet" (ja, værmodifikasjoner er varslet som løsning på et ikke-eksisterende problem, og disse værmodifikasjonene er forurensende i seg selv og et virkelig galskapsprosjekt).

Still alltid spørsmål om troverdigheten til artikler og påstander i mainstream media. Alltid.
Tenk selv.

https://newsvoice.se/?s=klimatet

https://newsvoice.se/2013/05/nasa-co2-kyler-ner-atmosfaren-koldioxidens-roll-for-klimatet-revideras/

 

Håper du gjør det samme selv? Produksjon av el-bil er forurensende, men etter noen års kjøring med den, vil den "ta" igjen bensinbilen, og være mer miljøvennlig i det lange løp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Resirkulere alt , og alltid bruke søppelbøtter til lommesøppel og sigarettsneiper. Prøve å slutte å røyke også. 
 

Anonymkode: 67273...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sykle til og fra jobb/butikken osv. Det er kun når det er glattis at sykkelen får stå og da skal jeg bruke buss så langt det er mulig. 

Jeg skal (og gjør allerede) kjøpe brukt der det er mulig. Feks brukt nytt kjøkken. 

Sortere søpla men det har jeg gjort i mange år. 

Anonymkode: b7ba0...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Fortsette å ikke spise kjøtt (har ikke spist kjøtt på 1,5 år)

2. Slutte å spise fisk (først og fremst oppdrettsfisk)

3. Bli flinkere til å unngå plastposer og mat som er pakket inn i plast

4. Slutte å røyke

5. Fortsette å dra på klesbyttedager istedenfor å kjøpe nytt hele tiden

Anonymkode: fa020...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke bilen minst mulig. Jeg leste ett sted at det er mulig å spare nesten en halv kilo karbondioksid, for hver halvannen kilometer du ikke kjører bilen. 

Slå av alle elektroniske apparater når man ikke ska bruke dem. Som for eksempel TV-apparatet, datamaskinen og så videre. Isteden for å la det stå på døgnet rundt, og trekke strøm.                       

Anonymkode: 63d95...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøpe ting jeg ikke trenger
Når jeg trenger noe: kjøpe brukt i den grad det er mulig
Fortsette å kildesortere til den store gullmedaljen
Fortsette å bruke handlenett
Handle en gang i uken, planlegge et sunt og godt ukeskosthold med lite rødt kjøtt

Jeg kommer ikke til å fly mindre (flyr ca 4 ganger i året). Reising gir meg for mye livsglede til det. Men sykler i hverdagen og har ikke bil, og kommer til å fortsette slik.
 

Anonymkode: 2bd8d...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsette som tidligere år:

Spiser ikke rødt kjøtt, kuttet ut for ca 5 år siden
Spiser fisk, men unngår oppdrettsfisk
Kjører svært lite
Har ikke flydd siden 2013
Kildesorterer og kaster svært lite mat
Kjøper dyrere møbler, klær etc, kvalitet som holder lenge, og kjøper sjelden nye ting
 

Skal bli flinkere på å plukke opp plast på stranden, i veikanten etc


 

Anonymkode: 4d08a...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal gjøre noe spesielt. Sortere søppelet mitt og noen andre småting, kanskje. Det får holde. Det er så enormt mange som gir fullstendig faen at det lille flinkisene bidrar med  blir som et spytt i havet. Folk reiser som gale og alle mener at det er noen andre som skal betale prisen for å fikse miljøet. Jeg blir mer og mer likegyldig selv. Hvorfor skal lille jeg ofre meg når de som forurenser mest bare prater og ikke gjør en innsats? Næh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg skal kjøre masse med BMW'en når den blir ferdig på reparasjonen til uken. Skal kjøre masse rundt å kose meg på veien med en skikkelig dieselbil 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...