Gå til innhold

Hva skal du gjøre for miljøet i 2019?


Hjärtat

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier sitt: har du noen nyttårsforsetter med tanke på miljøet? Eller noen gode vaner du vil videreføre?

Selv tenker jeg i hvert fall å unngå å fly, bli flinkere til å kjøpe mat som snart går ut på dato og spise mest mulig vegetarisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal prøve å unngå å shoppe unødvendige ting. 

Anonymkode: ba857...956

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Jeg skal slutte å kjøre bil og heller sykle. 

Skal ikke fly i 2019.

Sortere søppel. 

Velge matvarer med lite emballasje. 

Prompe mindre. 

Slutte å lyge. 

De to siste der er vel litt motstridene??:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, visp skrev:

De to siste der er vel litt motstridene??:laugh:

Jeg tror ikke helt du skjønte innlegget. 

La meg forklare.. Først lister han opp ting han ikke har tenkt å gjøre, så avsluttet han med han også skal slutte å lyve. Altså, alle punktene over er løgn. Sikker er forsøk på å være morsom. Skjønner du nå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Jeg tror ikke helt du skjønte innlegget. 

La meg forklare.. Først lister han opp ting han ikke har tenkt å gjøre, så avsluttet han med han også skal slutte å lyve. Altså, alle punktene over er løgn. Sikker er forsøk på å være morsom. Skjønner du nå? 

Ah... da skjønte jeg. Men jeg fikk jo med meg en liten brøkdel da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt redusere kjøttkonsum, mål om at 4/7 middager skal være veganske, kun rødt kjøtt en sjelden gang. 

Bli flinkere til å ta med bærenett, og i være mer fokusert på varer med mye plast som kun blir "bruk og kast". 

Gode vaner jeg vil fortsette med er at jeg er flink til å handle etter sesong, og lokalmat. At vi knapt kaster mat da innkjøp er godt planlagt. At vi nesten utelukkende kjører elbilen. 

Burde flydd mindre, er på fly 4-6 ganger i uka. Men er ikke en situasjon jeg ønsker å gjøre noe med. 

Anonymkode: 7d124...d3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbilen er lureri.
Utvinning av giftige stoffer til Lithium-batteriene er en skandale i seg selv. Forurensende og basert på barnearbeid.
Produksjon av nye biler fremfor å la de vi allerede har er mye mer forurensende, fremfor å la det være en naturlig utskiftningsprosess.
Profitt er det som ligger bak den skandaløse frem-elskingen av elbiler og det samme med klimaløgnene som opptar mer og mer av det daglige mediabildet.

Har ikke flydd en meter siste 8-9 år.
Det siste var jobbreise og ikke personlig valg.

Så hva gjør jeg for miljøet?
Fortsetter å påpeke omfattende politiske svindler som den alarmerende klimaløgn-industrien er.
Og fortsetter å leve nøkternt.

Tenk at her misbrukes statlige penger og krefter for å detaljregulere hva mennesker skal få lov til å gjøre i hverdagen, mens media fornekter den kriminelle værmanipulasjonen over hodene våre daglig. Samme type kriminelle "klima-prosjekter" som nå varsles at må iverksettes for å "redde klimaet" (ja, værmodifikasjoner er varslet som løsning på et ikke-eksisterende problem, og disse værmodifikasjonene er forurensende i seg selv og et virkelig galskapsprosjekt).

Still alltid spørsmål om troverdigheten til artikler og påstander i mainstream media. Alltid.
Tenk selv.

https://newsvoice.se/?s=klimatet

https://newsvoice.se/2013/05/nasa-co2-kyler-ner-atmosfaren-koldioxidens-roll-for-klimatet-revideras/

 

Endret av slask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bli flinkere til å ta buss fremfor bil. 

Bruke handlenett fremfor plastposer.

Bli flinkere å kildesortere. 

Flinkere å planlegge måltider for å unngå svinn. 

Kjøpe mindre unødvendig ræl.

Fortsett med å pante flasker, plukke med meg søppel fra naturen når vi er på turer, selge/gi bort/kjøpe brukt.

Anonymkode: 52898...5f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bli flinkere til å sortere all søppel. Ikke bare mat, papp og rest. 

- Takke nei til poser hvis jeg ikke absolutt må ha det. 

- Velge løsvekt framfor innpakket mat. 

- Spise mindre rødt kjøtt og mer vegetar. 

Anonymkode: 9f616...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det man kan som enkeltperson bidra mest med er å unngå mer plast blir kastet i naturen.  Samt at er man ute på tur og ser plastavfall liggende så ta det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsette med å sortere avfallet vårt

Prøve å bruke mindre plast - for eksempel ha med handlett på butikken, si nei til pose på shopping om jeg kan ha varene i veska eller i en annen pose. Trenger ikke gå rundt med 5 halvfulle poser. 

Kjøpe økologisk mat

Redusere kjøttinntak - ha et par vegetariske middager i uken (er egentlig kun til middat at jeg spiser kjøtt)

Gå der jeg kan, ikke bruke bilen unødvendig. Bedre for helsa også

 

 

Anonymkode: 0993e...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Stina234 skrev:

Tror det man kan som enkeltperson bidra mest med er å unngå mer plast blir kastet i naturen.  Samt at er man ute på tur og ser plastavfall liggende så ta det med.

Dette er fornuftig, i motsetning til klimahysteriet.

Anonymkode: d0fc8...c88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortsette med å la være å bidra til roten til alle miljøproblem, nemlig overbefolkning. 

 

Anonymkode: 2272f...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen spesielle forsetter. Fortsetter som før: kildesorterer, har ikke ikke bil, bruker handlenett i stedet for å kjøpe plastposer, og har redusert kjøttforbruket en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden verden ikke vil meg vèl, så skal jeg slutte med kollektivtransport og heller kjøpe egen bensinbil, spise mer kjøtt, gi mer faen i å sortere søppel, blant annet.

 

Anonymkode: 90a0a...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt spørsmål^^ jeg får ett barn til om ikke lenge,så av naturlige årsaker kan jeg hverken kjøpe og forbruke mindre eller produsere mindre avfall.

Så det blir å gjøre det jeg kan,sortere søpla godt,fortsette å være flink til å kjøpe datovarer i matbutikken og planlegge middager ut i fra hva som finnes der.. 

Enkelte ting blir lettere nå som jeg skal ha med vogn når jeg går ut. Alltid ha gjenbruksnett med,medbrakt kaffe på termokopp istedetfor å bruke engangskopper fra 7/11 for å nevne noe.

Datteren min har hatt mye om miljø på skolen i det siste,og vi har snakket om å plukke søppel som mål for turer når vi likevel kommer til å gå mer turer med en liten som skal oppleve verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortsette å bruke plastposer. De kreves nemlig minst ressurser for å produseres. Skal si nei takk til bittesmå papirposer i butikker og helst ha mitt eget bærenettet i plast som kan brukes mange ganger. 

Kjøpe så lite økologisk mat og bomull som mulig. 

Kaste så lite mat som mulig. 

Ikke få barn. 

Anonymkode: d5647...083

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bli flinkere til å ta med bærenett på butikken

spise enda mindre kjøtt

ha shoppestopp. Men det er ikke bare pga miljøet, det er og litt mer egoistiske grunner bak. Økonomi og at jeg har alt for mye

Fortsette med å kaste lite mat. 

bruke bena oftere enn bilen, der er jeg dårlig

Anonymkode: cd6c1...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...