Gå til innhold

Mere kjøtt 2019!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for avsporinger, bilde med opphavsrett, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.12.2018 den 18.17, addict skrev:

Hvorfor i all verden er denne postet under barn og familie forresten..

Har det så fryktelig mye å si, eller vil du bare dele at du er svært observant?

Anonymkode: 03217...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Vi skal spise mindre kjøtt pga miljøet. Du får i deg proteiner på andre måter også.

Anonymkode: 7619f...019

Vi skal? Så nå skal du fortelle alle hva de skal gjøre? "Burde" er det riktige ordet. 

Anonymkode: 036e8...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Linser og bønner har mye karbs så nei takk.  Ja, gir blaffen i dyrevelferd - vi er skapt som kjøttetere og da spiser jeg kjøtt med GOD samvittighet.  

Anonymkode: e5db8...6e0

Du gir blaffen i dyrevelferd altså? Jeg har et normalt kosthold, noe som betyr at jeg spiser kjøtt, men det betyr selvfølgelig IKKE at jeg ikke bryr meg om dyrevelferd. Dyrevelferd er ekstremt viktig for meg som spiser kjøtt, at dyrene har hatt et bra og sunt liv er viktig for kjøttspisere. Hva tror du egentlig at "dyrevelferd" betyr?

Anonymkode: 036e8...cae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du gir blaffen i dyrevelferd altså? Jeg har et normalt kosthold, noe som betyr at jeg spiser kjøtt, men det betyr selvfølgelig IKKE at jeg ikke bryr meg om dyrevelferd. Dyrevelferd er ekstremt viktig for meg som spiser kjøtt, at dyrene har hatt et bra og sunt liv er viktig for kjøttspisere. Hva tror du egentlig at "dyrevelferd" betyr?

Anonymkode: 036e8...cae

Hadde det vært så viktig hadde du ikke spist kjøtt 

Anonymkode: 170f3...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Linser og bønner har mye karbs så nei takk.  Ja, gir blaffen i dyrevelferd - vi er skapt som kjøttetere og da spiser jeg kjøtt med GOD samvittighet.  

Anonymkode: e5db8...6e0

Selvfølgelig spiser du det med god samvittighet. Du går jo og høster dette kjøttet ferdigpakket på butikken, som en jævla feiging.

Kom tilbake når du har fulgt en levende  pustende følende okse til slakt. Se frykten i de store bunnløse øynene idet han jages av lasteplanet og inn i et fremmed slakteri som stinker blod og frykt. Du tvinger den desperate, strittende, redde, uskyldige skapingen til knes og kutter pulsåren og ser livet blø ut av han. Ser lyset slukke i øynene hans.

Så skjærer du gjennom musklene hans. De som nettopp var fulle av liv, styrke og håp. Nå ligger de der, en livløs skrott. Hvorfor? Fordi du vil ha et offer. Vegetariske proteiner er ikke nok for dev. Du vil føle deg som en overmann. Kun lidelse og oppofrelse av liv er bra nok for å bygge din kropp. 

Føles bra? Eller?

Anonymkode: d8736...504

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser allerede 3-4 kjøttretter i uka, synes det er passelig, så fortsetter nok slik. Variasjon er en fin bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiser du det med god samvittighet. Du går jo og høster dette kjøttet ferdigpakket på butikken, som en jævla feiging.

Kom tilbake når du har fulgt en levende  pustende følende okse til slakt. Se frykten i de store bunnløse øynene idet han jages av lasteplanet og inn i et fremmed slakteri som stinker blod og frykt. Du tvinger den desperate, strittende, redde, uskyldige skapingen til knes og kutter pulsåren og ser livet blø ut av han. Ser lyset slukke i øynene hans.

Så skjærer du gjennom musklene hans. De som nettopp var fulle av liv, styrke og håp. Nå ligger de der, en livløs skrott. Hvorfor? Fordi du vil ha et offer. Vegetariske proteiner er ikke nok for dev. Du vil føle deg som en overmann. Kun lidelse og oppofrelse av liv er bra nok for å bygge din kropp. 

Føles bra? Eller?

Anonymkode: d8736...504

Hvor mange okser har du fulgt til slakt? Med den beskrivelsen du har så går jeg utifra at du har jobbet på dlakehus. Hvilken dokumentasjon har du på dyrens evne til "å håpe"?

Anonymkode: 8187d...937

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange okser har du fulgt til slakt? Med den beskrivelsen du har så går jeg utifra at du har jobbet på dlakehus. Hvilken dokumentasjon har du på dyrens evne til "å håpe"?

Anonymkode: 8187d...937

Slakehus*

Anonymkode: 8187d...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiser du det med god samvittighet. Du går jo og høster dette kjøttet ferdigpakket på butikken, som en jævla feiging.

Kom tilbake når du har fulgt en levende  pustende følende okse til slakt. Se frykten i de store bunnløse øynene idet han jages av lasteplanet og inn i et fremmed slakteri som stinker blod og frykt. Du tvinger den desperate, strittende, redde, uskyldige skapingen til knes og kutter pulsåren og ser livet blø ut av han. Ser lyset slukke i øynene hans.

Så skjærer du gjennom musklene hans. De som nettopp var fulle av liv, styrke og håp. Nå ligger de der, en livløs skrott. Hvorfor? Fordi du vil ha et offer. Vegetariske proteiner er ikke nok for dev. Du vil føle deg som en overmann. Kun lidelse og oppofrelse av liv er bra nok for å bygge din kropp. 

Føles bra? Eller?

Anonymkode: d8736...504

Hvem bryr seg, er bare et dyr. Slapp av litt, kjøtt er digg.

Anonymkode: 46687...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Linser og bønner har mye karbs så nei takk.  Ja, gir blaffen i dyrevelferd - vi er skapt som kjøttetere og da spiser jeg kjøtt med GOD samvittighet.  

Anonymkode: e5db8...6e0

Så kul du er da som ikke bryr deg om hvordan andre har det så lenge DU får dine musklar. Bra ego du har! Godt forbilde til andre rundt deg!

 

Og NEI! Vi er IKKE skapt for å spise kjøtt. Vi er skapt for å OVERLEVE. Så vi kan fordøye det meste for å overleve til vi har fått avkom. Det er instinktet til menneske.  Formere oss. . Etter det er det ikke nøye om vi dør. Da har vi fått genene våres vidre. All forsoning viser at vi lever lengst, uten tvil på plantebassert kost.  - om du vil det eller ikke. Men for all del, spiss masse kjøtt, så ser vi hvem som sitter i gjenn til sist. Du er nesten dømt til å få kreft, og øker sjansen   ekstremt mye ved å konsumere så mye rødt kjøtt over tid.  Det hjelper ikke med økologisk eller norsk kjøtt. Det er ren fakta. Du kan lese på helpa.no. 

 

Ingen av vires foreldre/ besteforeldre levde på så mye kjøtt som det denne generasjonen gjør nå. Og det er veldig  bekymringsverdig.

Er det verdt det? Og jammen er det mange sterke attraktive menn og kvinner som lever plantebassert!! Heia heia dei! 

 

Lær deg å sjekk fakta- før du uttaler seg. Kos deg med kjøttet ditt, så håper jeg det er mange som tar til fornuft og spiser mindre kjøtt. Ikke bare for planeten vår, barna våres. Men for seg selv! Vi vil vel legge tilrette for et langt og godt liv. Så er det kjempe pluss at vi tar mere vare på dyr og planeten.

Er du nysgjerrig på mee fakta? Anbefaler Veganpodden- podkast  av Marte Bjerke.  Intervju  med Tanja, som er utdannet lege og jobber som overlege på et sykehus i Oslo. Hun har en bakgrunn fra blant annet indremedisinsk avdeling og hun er spesialist i medisinsk radiologi. 

 

 

Anonymkode: 2719c...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/29/2018 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Linser og bønner har mye karbs så nei takk.  Ja, gir blaffen i dyrevelferd - vi er skapt som kjøttetere og da spiser jeg kjøtt med GOD samvittighet.  

Anonymkode: e5db8...6e0

Virkelig? 

Livestock farming has a vast environmental footprint. It contributes to land and water degradation, biodiversity loss, acid rain, coral reef degeneration and deforestation.

Nowhere is this impact more apparent than climate change – livestock farming contributes 18% of human produced greenhouse gas emissions worldwide. This is more than all emissions from ships, planes, trucks, cars and all other transport put together.

Climate change alone poses multiple risks to health and well-being through increased risk of extreme weather events – such as floods, droughts and heatwaves – and has been described as the greatest threatto human health in the 21st century.

Reducing consumption of animal products is essential if we are to meet global greenhouse gas emissions reduction targets – which are necessary to mitigate the worst effects of climate change.

Meat production is highly inefficient – this is particularly true when it comes to red meat. To produce one kilogram of beef requires 25 kilograms of grain – to feed the animal – and roughly 15,000 litres of water. Pork is a little less intensive and chicken less still.

The scale of the problem can also be seen in land use: around 30% of the earth’s land surface is currently used for livestock farming. Since food, water and land are scarce in many parts of the world, this represents an inefficient use of resources.

Feeding grain to livestock increases global demand and drives up grain prices, making it harder for the world’s poor to feed themselves. Grain could instead be used to feed people, and water used to irrigate crops.

If all grain were fed to humans instead of animals, we could feed an extra 3.5 billion people. In short, industrial livestock farming is not only inefficient but also not equitable.

At the production level, industrial livestock farming relies heavily on antibiotic use to accelerate weight gain and control infection – in the US, 80% of all antibiotics are consumed by the livestock industry.

This contributes to the growing public health problem of antibiotic resistance. Already, more than 23,000 people are estimated to die every year in the US alone from resistant bacteria. As this figure continues to rise, it becomes hard to overstate the threat of this emerging crisis.High meat consumption – especially of red and processed meat – typical of most rich industrialised countries is linked with poor health outcomes, including heart disease, stroke, diabetes and various cancers.

 

http://theconversation.com/five-ways-the-meat-on-your-plate-is-killing-the-planet-76128

On 1/5/2019 at 3:59 AM, AnonymBruker said:

Jævla trendy i Norge å kjefte på andre etikk og opphøye seg selv som bedre i alle fall. Det er til å spy av.

Å påpeke adferd som påvirker andre er ikke trendy, det er på sin plass, på lik linje med alle andre diskusjoner der noen er et offer for menneskets handlinger. Dine handlinger påvirker andre uansett hvor mye du velger å lukke igjen øya dine.

Spy kan du vær så god gjøre så mye du vil, da det kun skader tenna dine.

 

Human numbers are rising at roughly 1.2% a year, while livestock numbers are rising at around 2.4% a year. By 2050 the world’s living systems will have to support about 120m tonnes of extra humans, and 400m tonnes of extra farm animals.

Raising these animals already uses three-quarters of the world’s agricultural landA third of our cereal crops are used to feed livestock: this may rise to roughly half by 2050. More people will starve as a result, because the poor rely mainly on grain for their subsistence, and diverting it to livestock raises the price. And now the grain that farm animals consume is being supplemented by oil crops, particularly soya, for which the forests and savannahs of South America are being cleared at shocking rates.

 

Livestock farming creates around 14% of the world’s greenhouse gas emissions: slightly more than the output of the world’s cars, lorries, buses, trains, ships and planes. If you eat soya, your emissions per unit of protein are 20 times lower than eating pork or chicken, and 150 times lower than eating beef.

kilde: https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/nov/19/population-crisis-farm-animals-laying-waste-to-planet

On 12/30/2018 at 12:14 AM, AnonymBruker said:

Grønnsaker er for kaniner og ikke ekte menn

Er du så lite mann at litt grønnsaker forandrer deg om til en kanin (?). På hvilken måte har antall kilo kjøtt fra døde dyr med hvor mye mann man er? Jeg trodde kjønn var kjønn. 

On 12/29/2018 at 2:46 PM, AnonymBruker said:

Det er livets sikrel, som jeg så fint lært som liten i løvenes konge. Allt har sin mening og plass. Vi skal spise kjøtt!😋 ikke noe å skamme seg over. Derfor vi har dyr? Derfor vi ikke har latt dem dø ut..

men såpass kjøtt basert diet er ikke for alle. Men blir spennde å se hvordan kroppen respondere🧐. Blir nesten en dobling fra det jeg spiser i dag.

Anonymkode: e2aba...3bf

Er du en løve? 

On 12/29/2018 at 6:16 PM, addict said:

Spar oss 🙌🏻😜

Nei takk. Spar oss for dine ord. 

 

Jeg vet ikke om dere anonyme brukere over her kan lese engelsk mht kunnskapsnivået dere viser i kommentarene deres. Jeg legger tvilen til side, og gir dere en sjanse til å opplyse dere selv. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange okser har du fulgt til slakt? Med den beskrivelsen du har så går jeg utifra at du har jobbet på dlakehus. Hvilken dokumentasjon har du på dyrens evne til "å håpe"?

Anonymkode: 8187d...937

Hvilken dokumentasjon har du på at dyr ikke har evnen til å håpe?

Nei, jeg har ikke fulgt dyr til slakt. Fordi jeg er empatisk nok og har selvinnsikt nok til at jeg vet at jeg aldri hadde klart det. Jeg hadde fått panikk og prøvd å redde disse uskyldige skapningene fra disse unaturlige massemordene som vi prøver å rettferdiggjøre. Som ikke kan rettferdiggjøres.

Så derfor spiser jeg ikke kjøtt.

Anonymkode: d8736...504

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiser du det med god samvittighet. Du går jo og høster dette kjøttet ferdigpakket på butikken, som en jævla feiging.

Kom tilbake når du har fulgt en levende  pustende følende okse til slakt. Se frykten i de store bunnløse øynene idet han jages av lasteplanet og inn i et fremmed slakteri som stinker blod og frykt. Du tvinger den desperate, strittende, redde, uskyldige skapingen til knes og kutter pulsåren og ser livet blø ut av han. Ser lyset slukke i øynene hans.

Så skjærer du gjennom musklene hans. De som nettopp var fulle av liv, styrke og håp. Nå ligger de der, en livløs skrott. Hvorfor? Fordi du vil ha et offer. Vegetariske proteiner er ikke nok for dev. Du vil føle deg som en overmann. Kun lidelse og oppofrelse av liv er bra nok for å bygge din kropp. 

Føles bra? Eller?

Anonymkode: d8736...504

Du glemte den delen der du setter en boltepistol mot pannen hans, ser ham dypt inn i øynene idet du trykker på avtrekkeren, alt mens du planlegger hvilken vin du skal ha til kveldens biff.

Anonymkode: 885a7...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange okser har du fulgt til slakt? Med den beskrivelsen du har så går jeg utifra at du har jobbet på dlakehus. Hvilken dokumentasjon har du på dyrens evne til "å håpe"?

Anonymkode: 8187d...937

Har nok mest sannsynlig bare sett litt mye PETA-propaganda.

Anonymkode: 885a7...e3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Paprika91 skrev:

Virkelig? 

Livestock farming has a vast environmental footprint. It contributes to land and water degradation, biodiversity loss, acid rain, coral reef degeneration and deforestation.

Nowhere is this impact more apparent than climate change – livestock farming contributes 18% of human produced greenhouse gas emissions worldwide. This is more than all emissions from ships, planes, trucks, cars and all other transport put together.

Climate change alone poses multiple risks to health and well-being through increased risk of extreme weather events – such as floods, droughts and heatwaves – and has been described as the greatest threatto human health in the 21st century.

Reducing consumption of animal products is essential if we are to meet global greenhouse gas emissions reduction targets – which are necessary to mitigate the worst effects of climate change.

Meat production is highly inefficient – this is particularly true when it comes to red meat. To produce one kilogram of beef requires 25 kilograms of grain – to feed the animal – and roughly 15,000 litres of water. Pork is a little less intensive and chicken less still.

The scale of the problem can also be seen in land use: around 30% of the earth’s land surface is currently used for livestock farming. Since food, water and land are scarce in many parts of the world, this represents an inefficient use of resources.

Feeding grain to livestock increases global demand and drives up grain prices, making it harder for the world’s poor to feed themselves. Grain could instead be used to feed people, and water used to irrigate crops.

If all grain were fed to humans instead of animals, we could feed an extra 3.5 billion people. In short, industrial livestock farming is not only inefficient but also not equitable.

At the production level, industrial livestock farming relies heavily on antibiotic use to accelerate weight gain and control infection – in the US, 80% of all antibiotics are consumed by the livestock industry.

This contributes to the growing public health problem of antibiotic resistance. Already, more than 23,000 people are estimated to die every year in the US alone from resistant bacteria. As this figure continues to rise, it becomes hard to overstate the threat of this emerging crisis.High meat consumption – especially of red and processed meat – typical of most rich industrialised countries is linked with poor health outcomes, including heart disease, stroke, diabetes and various cancers.

 

http://theconversation.com/five-ways-the-meat-on-your-plate-is-killing-the-planet-76128

Å påpeke adferd som påvirker andre er ikke trendy, det er på sin plass, på lik linje med alle andre diskusjoner der noen er et offer for menneskets handlinger. Dine handlinger påvirker andre uansett hvor mye du velger å lukke igjen øya dine.

Spy kan du vær så god gjøre så mye du vil, da det kun skader tenna dine.

 

Human numbers are rising at roughly 1.2% a year, while livestock numbers are rising at around 2.4% a year. By 2050 the world’s living systems will have to support about 120m tonnes of extra humans, and 400m tonnes of extra farm animals.

Raising these animals already uses three-quarters of the world’s agricultural landA third of our cereal crops are used to feed livestock: this may rise to roughly half by 2050. More people will starve as a result, because the poor rely mainly on grain for their subsistence, and diverting it to livestock raises the price. And now the grain that farm animals consume is being supplemented by oil crops, particularly soya, for which the forests and savannahs of South America are being cleared at shocking rates.

 

Livestock farming creates around 14% of the world’s greenhouse gas emissions: slightly more than the output of the world’s cars, lorries, buses, trains, ships and planes. If you eat soya, your emissions per unit of protein are 20 times lower than eating pork or chicken, and 150 times lower than eating beef.

kilde: https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/nov/19/population-crisis-farm-animals-laying-waste-to-planet

Er du så lite mann at litt grønnsaker forandrer deg om til en kanin (?). På hvilken måte har antall kilo kjøtt fra døde dyr med hvor mye mann man er? Jeg trodde kjønn var kjønn. 

Er du en løve? 

Nei takk. Spar oss for dine ord. 

 

Jeg vet ikke om dere anonyme brukere over her kan lese engelsk mht kunnskapsnivået dere viser i kommentarene deres. Jeg legger tvilen til side, og gir dere en sjanse til å opplyse dere selv. 
 

Igjen; spar oss 😊🙏🏻 Du påvirker ikke «saken din» positivt på noen som helst måte 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til alle dere som får så god samvittighet.. Jeg personlig blir fysisk dårlig

 

Anonymkode: 2105c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, addict said:

Igjen; spar oss 😊🙏🏻 Du påvirker ikke «saken din» positivt på noen som helst måte 😛

Hvem er "oss"? 

Saken min? Du vet at miljøet og kloden er hjemmet til oss alle? Ikke bare deg aka egotroll.

Anonymkode: 2105c...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict said:

Igjen; spar oss 😊🙏🏻 Du påvirker ikke «saken din» positivt på noen som helst måte 😛

Hvem er "oss"? 

Saken min? Du vet at miljøet og kloden er hjemmet til oss alle? Ikke bare deg aka egotroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Paprika91 skrev:

Hvem er "oss"? 

Saken min? Du vet at miljøet og kloden er hjemmet til oss alle? Ikke bare deg aka egotroll.

😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...