Gå til innhold

Rydde bort julen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja her haster det visst som bare f... med å hive jula fortest mulig ut gitt, er det virkelig så ille med jul? Noen folk er søren meg rare altså. 

Anonymkode: e95b9...588

Jeg elsker julen så lenge den varer, men for meg er den ferdig etter nyttår. Da er jeg klar for hverdag uten pynt.

Anonymkode: 09954...4e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener jula er over når midt i selve jula. Hvorfor ikke bare skippe hele skiten hvis det er så om å gjøre å hive den ut.

Anonymkode: 96dfe...b35

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula vannes ut pga bloggere, instagrammere og handelsstanden. Når de pøser ut jul fra september så blir de leie 1.juledag. Er da flere bloggere som har kastet ut jula for lenge siden og ønsket sommeren velkommen.

Anonymkode: c56cf...abd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør jeg som jeg føler for det fra år til år. En singels privilegium ;) 

I år var første juletreet oppe 20 nov og derfra trappet jeg opp med å pynt på det og flere og pynt i huset. Alt var oppe 20 des ca. Nå er juletreet nede (ja det store på to meter, ikke det lille på 1.40. he he) og jeg trapper ned pynten igjen. Noe står vel til ut neste uke.

Neste år gjør jeg noe annet og akkurat som jeg føler for. Håper andre gjør det samme.

Anonymkode: 21090...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddes vekk i morgen, så dagen etter når det er hverdag er det et nytt år, nye muligheter julehøytiden er borte for denne gang. Enkelt og greit. For mange henger lysene ute igjen til i mai, da er de tapt for all fremtid, og gror inn i hekker og trær som rent søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

jula er jo ikke over fordi om man jobber i romjula.

I en familie er det jo også gjerne sånn at det er noen som har juleferie mens noen jobber. Ikke mens du har barnehagebarn kanskje, men det er ikke lenge til du har store unger som har skolefri mens du selv jobber i romjula. Ville ikke latt barnehageårene styre juletradisjonene mine ihvertfall. I vår familie er det en som jobber i jul og en som ikke gjør det, og ungene har skolefri. Ville vært merkelig å rydde ut jula bare fordi 1 person skal på jobb igjen. Det er jo koselig for de som er hjemme og har juleferie at det er litt julestemning.

Og så er det jo ofte sånn at man først har noen dager fri ifm selve julehelgen, så jobber man kanskje noen dager i romjul og så er det nyttårshelg. I vår familie har vi juleselskaper i begge de helgene, og ungene har jo fri til et par dager etter nyttår, så jeg synes ikke det er et argument at man jobber i romjula.

For meg er det naturlig at julepynten er på plass nyttårsaften og 1. nyttårsdag. De dagene er en selvsagt del av jula tenker jeg. Men personlig ville jeg foretrukket å rydde ut jula før skole og arbeid begynner som vanlig igjen i januar ( men uten å bruke 1. nyttårsdag på rydding!, så 2. januar da), men mannen er vokst opp med 13. dag jul som tradisjon, og det er viktig for ham, så da har det blitt sånn. Det er egentlig ganske greitt  siden 6. januar faller i en helg i år, så begynner vi det nye året julefritt mandag 7. januar istedet for 2. januar. Det er ikke mange dagene om å gjøre, så det lever jeg greitt med.

Anonymkode: ed7c7...a12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener jula er over når midt i selve jula. Hvorfor ikke bare skippe hele skiten hvis det er så om å gjøre å hive den ut.

Anonymkode: 96dfe...b35

Enig. Hvorfor ikke hive ut julen på julaften etter at julegavene er åpnet.Da er jo julen over...

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Du mener jula er over når midt i selve jula. Hvorfor ikke bare skippe hele skiten hvis det er så om å gjøre å hive den ut.

Anonymkode: 96dfe...b35

Man gjør jo som man selv vil. Jeg synes julen er over når festlighetene er over og det er nyttår. Nå er det hverdag, sunn mat og trening igjen og da vil jeg ha leilighet uten julepynt.

Anonymkode: 09954...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man gjør jo som man selv vil. Jeg synes julen er over når festlighetene er over og det er nyttår. Nå er det hverdag, sunn mat og trening igjen og da vil jeg ha leilighet uten julepynt.

Anonymkode: 09954...4e9

men det er jo noe helt annet enn 2. juledag, som var den dagen TS mente julen var over...

Anonymkode: ed7c7...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter siste helgen i november / første 1 desember og har tar det ned 13 dag jul. Jeg elsker at juletreet🎄 lyser så fint opp mørke morgen og kvelder etter jul også, så jeg kunne gjerne hatt det ut januar. Men der setter mannen ned foten😉 lysene ute har vi hvertfall til litt ut februar i mørketiden 

Anonymkode: d5ff4...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

Syns det var litt tidlig. Jeg syns ikke jula er over før etter 1 nyttårsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker førjulstiden jeg. Kvelden 23 desember er den beste dagen. Forventninger og kos. Julaften blir fort stress om man skal ha gjester og det er mye rydding etterpå. Liker 1 og 2 juledag også, men julemagien er da borte. 

Jeg pynter 1 desember og tar alt bort 1 januar. Passer meg utmerket. 

Anonymkode: 5cb9d...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker førjulstiden jeg. Kvelden 23 desember er den beste dagen. Forventninger og kos. Julaften blir fort stress om man skal ha gjester og det er mye rydding etterpå. Liker 1 og 2 juledag også, men julemagien er da borte. 

Jeg pynter 1 desember og tar alt bort 1 januar. Passer meg utmerket. 

Anonymkode: 5cb9d...619

jeg hater lille julaften - årets verste stressdag. Første juledag derimot er fred og harmoni og julestemning - den beste dagen i året - mye bedre enn julaften!!

Anonymkode: ed7c7...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing: men da jeg var liten var 1.juledag den helligste. Da fikk vi ikke lov dra på besøk annet til aller nærmeste familie, og alle var julepyntet og barna lekte med julegavene osv. Storstilt sen julefrokost og bare kos. Nå får vi alltid telefoner og besøk 1. Juledag. Ingen «rolige» juledager. Forresten ryddes jula vekk før hverdagen begynner her. 1.januar har det blitt de senere årene. Setter ofte juletreet opp i midten av desember.

Anonymkode: 7283d...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her forsvinner julen ut på søndag.
Begynner nok i det små på fredag, tar vekk pyntegjenstander og slikt.
Gardiner og juletreet må jeg ha hjelp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...