Gå til innhold

Rydde bort julen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

Så kort tid har vi ikke fremme alle de fine og kostbare juletingene. Bortsett fra heldekkende juleduker så står alt til trettende dag Knut kommer og jager jula ut.

Anonymkode: eaacc...f5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å starte det nye året uten julepynt i huset, så hvis jeg ikke skal ha gjester på nyttårsaften ryker som regel julepynten da. Eller 1. januar. Lys ute får være litt lenger, spesielt når det ikke er snø, for det lyser så fint opp.

Hva andre velger å gjøre bryr jeg meg ikke så mye om. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 13. dag jul som en fast dag for slikt. :) Det er også grunnen til at jeg ALDRI deltar på juletrefester i SLUTTEN AV JANUAR i voksen alder. For meg er det ALT FOR LANGT på overtid. Folk argumenterer med at man ikke har tid til det i desember, derfor blir det aldri holdt i desember, men for min del blir det bare helt tullete. De burde heller droppe helt å arrangere det da. Så det boikotter jeg.

Anonymkode: 80e8e...64a

Hva tenker du om at jula starter i oktober-november da? Butikker og flere private begynner jo å markere allerede da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du ta vekk julepynten når du vil, men jeg synes det virker som om mange har glemt at det er frivillig å pynte i det hele tatt. Hvis du ikke er så glad i julepynt, julemat og julemusikk, bare la være. Hvis du har barn bør de kanskje få noen pakker på juleaften, men de trenger absolutt ikke huset fullt av nisser, spesielle duker, gardiner osv. Hvis ingen liker ribbe og pinnekjøtt, spis noe dere liker. Barna vil ofte heller ha vanlig lørdagsgodt enn pepperkaker. 

Jeg tror at hvis man er lei jula etter to dager, kan det være et tegn på at man har prøvd litt for hardt. Prøv en nedskalert jul neste år, kanskje dere trives bedre med det?

 

Anonymkode: b450b...88b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner alt 2 januar. Kanskje begynner jeg litt 1 januar, får se. Skal ha gjester på nyttårsaften, så de må nesten ha gått først før jeg rydder ut jula ;) 

Anonymkode: 5cb9d...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 16.37, AnonymBruker skrev:

Vi har 13. dag jul som en fast dag for slikt. :) Det er også grunnen til at jeg ALDRI deltar på juletrefester i SLUTTEN AV JANUAR i voksen alder. For meg er det ALT FOR LANGT på overtid. Folk argumenterer med at man ikke har tid til det i desember, derfor blir det aldri holdt i desember, men for min del blir det bare helt tullete. De burde heller droppe helt å arrangere det da. Så det boikotter jeg.

Anonymkode: 80e8e...64a

Har du blitt tunghørt av all julemusikken? 

Anonymkode: bec57...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pynter til jul 23.desember og lar det stå til 13.dag jul. For meg er det fortsatt jul i romjulen og helt til helligtrekongersdag🎄

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/28/2018 at 4:37 PM, AnonymBruker said:

Vi har 13. dag jul som en fast dag for slikt. :) Det er også grunnen til at jeg ALDRI deltar på juletrefester i SLUTTEN AV JANUAR i voksen alder. For meg er det ALT FOR LANGT på overtid. Folk argumenterer med at man ikke har tid til det i desember, derfor blir det aldri holdt i desember, men for min del blir det bare helt tullete. De burde heller droppe helt å arrangere det da. Så det boikotter jeg.

Anonymkode: 80e8e...64a

Tid til hva? Juletrefest i desember? Grunnen til at juletrefest ikke arrangeres i desember er at det faktisk er en fest for juletreet, som "takk for denne gang". Derfor arrangeres juletrefest som regel rundt midten av januar 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får meg egen leilighet (er student og besøker familie i jula) skal jula inn 23.desember og før 3.juledag. Vil helst kun ha juletre ikke annen pynt, helst et lite potte-tre de selger i blomsterbutikken eller et slikt som Cecilie Skog har i år. 

Er ikke det at jeg ikke liker jula eller har et dårlig forhold til det. Synes bare det er for mye mas og styr, jeg ønsker en enkel jul uten fokus på materialisme og pengebrenning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det blitt så føkkings pop å annonsere at man rydder ut jula 2. juledag? Rydd ut jula og hold fred! La oss andre få lulle oss videre inn i julekos noen dager til før dere paniske "juleavbrytere" skal minne oss på alle gode ting må ta slutt.

HYSJ!

Anonymkode: ac107...539

Beste jeg har lest på lenge! Såå enig :tommel:

Anonymkode: d9532...57d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av julen ble ryddet ut idag. Rydder alltid julen ut før nyttårsaften . Starter det nye året uten jul 😊

Anonymkode: a33bc...a42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julepynten begynner å taes ned sånn litt etter litt, men lysene og treet blir stående til den 13. Syns det er så koselig på kvelden. Nissene og sånt kan pakkes ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke. Det er julekos-mord og er strengt forbudt. 

Anonymkode: 3f93e...7d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

Gjør som du vil. Men jeg hadde ikke giddet å ta fram juletre og full julepynt for så få dager. I år har vi uansett minimalt med julepynt og ikke noe juletre. Men det lille som er skal få stå til godt over nyttår. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ryddet bort treet og litt annet i dag. Tar resten 1.nyttårsdag, bortsett fra stjerner/staker, de får henge litt til. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her haster det visst som bare f... med å hive jula fortest mulig ut gitt, er det virkelig så ille med jul? Noen folk er søren meg rare altså. 

Anonymkode: e95b9...588

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.12.2018 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det blitt så føkkings pop å annonsere at man rydder ut jula 2. juledag? Rydd ut jula og hold fred! La oss andre få lulle oss videre inn i julekos noen dager til før dere paniske "juleavbrytere" skal minne oss på alle gode ting må ta slutt.

HYSJ!

Anonymkode: ac107...539

2 juledag, er den store fedtdagen, det er familiedag. Vi har noen korte dager før nyårshelgen igjen. Blir det ikke hektisk med strevet før jul, så annonsere du 2 dag, jul så er det slutt? Det er da flere juledager igjen. Vil at julefreden skal senke seg. Vi skal nyte den. Koselig er det også. 

Ungene mine, følger denne tradisjonen... Mye kos. Hva vil dine si? Mora mi heiv ut jula 2 juledag, da var det over hos oss

Anonymkode: fa9c1...43c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...