Gå til innhold

Rydde bort julen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her ryddes det vekk 1.januar. Men om du vil gjøre det nå, så gjør det!! 

Anonymkode: fdea0...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jula er ikke over. Nå er det romjul :) 13. eller 20. dag jul er jula offisielt over...

Anonymkode: d9532...57d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi jula er ikke over. Nå er det romjul :) 13. eller 20. dag jul er jula offisielt over...

Anonymkode: d9532...57d

Jo for meg så. Nå er det vanlige arbeidsdager igjen og vi er ferdig med julemat, juleselskaper osv.

Anonymkode: d8fb7...ad8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt i å ta det bort nå - det gjør du som du vil med selv. Vi skal ta det neste helg, men har vanligvis ikke noen fast dato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dag skal jula ut. Det er tradisjonen. 

Om man vil rydde den bort tidligere, så er vel det ok. Personlig holder jeg meg til 13 dag. Synes det er koselig med julepynten. 

 

Anonymkode: 7592c...36a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjør det alltid i uken det er nyttår, altså en gang mellom 1 og 6. Januar i år. 

Anonymkode: a2d6d...8d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo for meg så. Nå er det vanlige arbeidsdager igjen og vi er ferdig med julemat, juleselskaper osv.

Anonymkode: d8fb7...ad8

Mulig det er det for deg, men offisielt er ikke jula over.

Anonymkode: d9532...57d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Syns det er tidlig. Så mye jobb med jul, at den nytes. Julen er ikke over. Skal iallefall ha den en uke til

Anonymkode: fa9c1...43c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar ut julen 20. dag jul. Inntil dess går vi i juleselskap til familie og venner, selv om de ikke feirer jul lengre en til trettende dag jul

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydde gjør man når man vil.

Men at det er vanlige arbeidsdager igjen stemmer ikke for de fleste. Jeg hadde forventet at butikkene hadde vanlige åpningstider, men de stenger faktisk fire timer tidligere enn normalt. Skolen er jo stengt så barna må ha pass. På jobb stengte vi klokken 14, og på TV er det julefilmer.

Folk ønsket meg god jul da jeg kom på jobb i formiddag, på vei ut av butikken, og mer julebesøk var kommet da jeg kom hjem og flere er ventet i kveld for å bli til over nyttår.

Rydde skal du bare gjøre, det er fortsatt jul selv om du kaster ut juletreet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula kommer inn lille julaften, og forsvinner ut 1. januar. Hvert år, uten unntak. Da er det nytt år, blanke ark.

Anonymkode: 69d67...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, applestories skrev:

Rydde gjør man når man vil.

Men at det er vanlige arbeidsdager igjen stemmer ikke for de fleste. Jeg hadde forventet at butikkene hadde vanlige åpningstider, men de stenger faktisk fire timer tidligere enn normalt. Skolen er jo stengt så barna må ha pass. På jobb stengte vi klokken 14, og på TV er det julefilmer.

Folk ønsket meg god jul da jeg kom på jobb i formiddag, på vei ut av butikken, og mer julebesøk var kommet da jeg kom hjem og flere er ventet i kveld for å bli til over nyttår.

Rydde skal du bare gjøre, det er fortsatt jul selv om du kaster ut juletreet.

Butikken her stenger ikke tidligere enn  vanlig nå 27, 28 og 29 desember i alle fall :)

Anonymkode: d8acc...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

For meg er julen over nå. Siste juledag for meg er 2 juledag. Etter det er det jobb og barnehage igjen og nå står snart ett nytt år for tur. Flere som vurderer å rydde bort julen nå i helgen? Jeg fikk opp juletreet og pynten 22 desember og har kost meg med det både 22, 23, 24, 25 og 26 desember. Er det galt å ta det bort nå da? Juletreet er ikke like koselig å se på som det var lille julaften og julaften. Er det flere som vurderer å få bort jula før nyttår?

Anonymkode: d8fb7...ad8

Vi har 13. dag jul som en fast dag for slikt. :) Det er også grunnen til at jeg ALDRI deltar på juletrefester i SLUTTEN AV JANUAR i voksen alder. For meg er det ALT FOR LANGT på overtid. Folk argumenterer med at man ikke har tid til det i desember, derfor blir det aldri holdt i desember, men for min del blir det bare helt tullete. De burde heller droppe helt å arrangere det da. Så det boikotter jeg.

Anonymkode: 80e8e...64a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 13. dag jul som en fast dag for slikt. :) Det er også grunnen til at jeg ALDRI deltar på juletrefester i SLUTTEN AV JANUAR i voksen alder. For meg er det ALT FOR LANGT på overtid. Folk argumenterer med at man ikke har tid til det i desember, derfor blir det aldri holdt i desember, men for min del blir det bare helt tullete. De burde heller droppe helt å arrangere det da. Så det boikotter jeg.

Anonymkode: 80e8e...64a

Jeg syntes det er helt greit å spre juletrefest/julebord over lengre tid. Presser man alt sammen i desember, så oppnår man egentlig bare at mange ikke vil ha mulighet til å komme. Syntes ikke det er så upassende, både november, desember og januar er en del av den mørkeste tida i året, og da er det helt greit med noen "lyspunkter" før februar kommer og det blir merkbart lysere. 

Anonymkode: c578d...6e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tar jo julepynten fram allerede rundt 1. desember, andre venter til lille julaften. Jeg forstår meg ikke på de som tar jula fram så tidlig, men det virker som det blir mer og mer vanlig. For meg er det absolutt noen uker med advent først :)  Her tas julepynten fram 22. eller 23. desember, og ryddes vekk i løpet av første uka i januar. Det tidligste jeg har rydda vekk jula er 2. januar, mens det seneste kanskje er 8. januar. Det kan også komme an på hvilken dato det er når jeg tar fram støvkluten for ukentlig rengjøring ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...