Gå til innhold

Nyttårsaften..2 par og 1 veninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

på nyttårsaften i år skal vi være 5 stykker sammen. Egentlig skulle vi være 4 men så har ene veninna mi fått seg kjæreste og hun spurte oss om det var greit at han ble me oss på nyttår. Nå idag skriver den andre veninna mi med meg og sier at hun føler seg som 5 hjulet på vogna når vi nå blir 2 par og henne. Jeg forstår henne, samtidig som at jeg vet at ingen av oss kommer til og oppføre oss sånn kliss klass kjæreste greier og at i mine øyne er vi 5 venner som feirer sammen. Vi skal lage god mat og spille brettspill og slappe av. Som jeg skriver så forstår jeg henne, men jeg vil at hun skal bli med og ikke holde seg hjemme. Så føler jeg også at jeg står i midten fordi den andre veninna mi som nettopp fikk seg kjæreste vet ikke noe om dette fordi den single veninna kun har snakket med meg om det, og jeg vet at hun hadde ikke likt om jeg sa det til hun andre. 

 

Åhr! Jeg vil bare at alle skal ha det hyggelig sammen! Hva syns dere? 

 

Ts

Anonymkode: cddcc...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at hvis hun føler det sånn, så har hun selv ansvar for å finne noen andre alternativer.  

Anonymkode: 5b8ab...a91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun oppfører seg litt rart og er litt dramaqueen. Du får svare at det er synd at hun føler det sånn, og håper hun endrer mening.

Anonymkode: a1b25...be2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er fint at hun tar det opp med deg. Her er det bare å betrygge henne om at dere skal sørge for at dette blir en kveld med felles hygge. Kanskje lurt at du snakker med din kjæreste om at dere begge må være påpasselige på dette. Du kan også tipse den andre venninnen selv om du ikke forteller hva som har blitt fortalt til deg. 

Anonymkode: e3ad4...479

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betrygget henne med alt jeg har kommet på av ord, men står helt fast nå. Finner ingen ord som hjelper. Har snakket med min kjære og han var selvsagt helt enig i at det ikke er noe dobbeltdate + 1. Jeg har tilbudt meg og snakke med den andre veninna for henne nå, siden hun syns det er vanskelig. Så får se hva hun ønsker. Jeg leser i det hun skriver at dette og være med 2 par på nyttår er noe helt forferdelig som hun vil unngå for og skjerme seg selv fra vonde følelser fordi hun føler seg som 5 hjulet på vogna. På en måte leser jeg mellom linjene at hun har allerede bestemt seg. Men vet ikke hvordan hun skal komme unna uten og virke som en dust, det siste der skrev hun selv også. Jeg syns det er kjempetrist at hun helst vil unngå og være med oss på nyttår, kun fordi vi er 2 par og henne. Vi er kjempegode veninner som har kjent hverandre siden barndommen. Det føles helt feil og feire uten henne.. 

hele greia gjør meg trist!

 

ta

Anonymkode: cddcc...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lager hun mer drama enn hun må. Du har forsøkt å betryggr henne. Det er frivillig om hun vil komme, hva ønsker hun? At dere dropper kjærestene? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et alternativ, hvis det er praktisk mulig for dere, er å spørre om hun har en venninne hun har lyst til å ta med seg. Mener ikke at det er noe dere hverken skal eller må gjøre, men det kan være en mulighet. 

Ellers tenker jeg jo at de fleste klarer seg fint sammen med to par, om parene er litt selvbevisste, noe det ser ut som dere er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ananas. skrev:

Et alternativ, hvis det er praktisk mulig for dere, er å spørre om hun har en venninne hun har lyst til å ta med seg. Mener ikke at det er noe dere hverken skal eller må gjøre, men det kan være en mulighet. 

Ellers tenker jeg jo at de fleste klarer seg fint sammen med to par, om parene er litt selvbevisste, noe det ser ut som dere er. 

Ja jeg har spurt om kanskje en av søstrene hennes vil være med (de er tette i alder og besteveninner) men de hadde visst andre planer. Foreslo også en kamerat av henne. Så jeg har prøvd det også. 

Ja, vi er veldig bevisste på at her er vi 5 venner som feirer nyttår sammen, ingen date type situasjon. Jeg hadde tenkt og være litt bevisst på at jeg ikke trenger og sitte sammen med samboeren min når vi spiser. Etterpå når vi sitter i sofaen. Trenger ikke være på lag med han når vi spiller brettspill. Hun har vært sammen med meg og kjæresten maaaange ganger her hjemme, hvor vi har hatt det koselig sammen og sett film og pratet osv.. så jeg er ganske lei meg for at hun heller vil være hjemme:(

 

ts

Anonymkode: cddcc...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har gjort det du kan ( og vel så det)for å ønske henne velkommen. Jeg synes det blir litt vel mye dramatikk å ikke dra på en middag bare fordi man ikke har kjæreste, men hun føler det hun føler, og i det er det vel ikke noe rett eller galt.

Anonymkode: 7d06f...cbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er ufrivillig singel, så er det sikkert sårt å være eneste single med to par. Å bli femte hjulet på vogna i slike situasjoner er utrolig lett, for par har ofte en tendens til å være mere kjærester enn de trur de er. Så det blir fort plutselig dobbeldate + 1.

 

Anonymkode: 1463d...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres i hvert fall ut som en topp venninne å ha. Og det er klart det ikke blir noen dobbeldate, de fleste over 20 oppfører seg ikke som nyforelska, uadskillelige fjortiser når de er sammen med andre. Hva er henne forslag til løsning? Tenker at det du til slutt må gjøre er å si at du nå har beroliget henne etter alle kunstens regler, og at det virkelig ikke kommer til å bli noe dobbeldate + 1, men at du selvfølgelig ikke kan tvinge henne til å komme, selv om du svært gjerne ønsker at hun kommer.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en utrolig god venninne ts. Skulle gjerne hatt ei venninne som deg ! Det håper jeg du tar til deg. Her har du gjort alt du kan for å trygge henne og få henne til å føle seg velkommen. Ros til deg for det ! 

Samtidig så kan jeg skjønne at din venninne synes det er vanskelig. Jeg har vært der. Ble en gang invitert i en bursdag. Da var jeg akkurat kommet ut av et langt forhold og mine venninner, som hadde vært single lenge, var kommet inn i forhold. Jeg ble også lovet at det ikke skulle bli en parene-sitter-opp-på-hverandre kveld. Men, det ble det så til de grader. Jentene var de som lovet meg dette, og jentene var de som gjorde det direkte motsatte. Jeg følte meg som en idiot og gikk når jeg fikk anledning. Har aldri opplevd en så ubehagelig kveld hverken før eller siden. 

Anonymkode: 9a76d...ec8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å invitere en venninne til, så blir dere seks.

Kanskje enda bedre med to venninner så venninna de ikke tror dere bare inviterte den en som en blind date.

Anonymkode: 37339...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Om hun er ufrivillig singel, så er det sikkert sårt å være eneste single med to par. Å bli femte hjulet på vogna i slike situasjoner er utrolig lett, for par har ofte en tendens til å være mere kjærester enn de trur de er. Så det blir fort plutselig dobbeldate + 1.

 

Anonymkode: 1463d...430

Nei det der er så sinnsykt synes synd på meg selv holdning. Så da skal man sutre og være vrang da istedenfor å bli med og kose seg med venner. 

Anonymkode: 7825e...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2018 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Om hun er ufrivillig singel, så er det sikkert sårt å være eneste single med to par. Å bli femte hjulet på vogna i slike situasjoner er utrolig lett, for par har ofte en tendens til å være mere kjærester enn de trur de er. Så det blir fort plutselig dobbeldate + 1.

 

Anonymkode: 1463d...430

Eller så er man bare litt vel nærtaken og tolker alt par gjør som veldig «kjæresteaktig». 

Anonymkode: 0db03...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange par ser seg ikke helt objektivt. Særlig ikke når det kommer litt alkohol innabords. Så sitter man der da... Trur den single ofte har en annen oppfatning enn parene. 

Anonymkode: 1463d...430

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere inkluderer og allikevel velger denne venninden å utestenge seg selv. Hun kommer til å miste venner hvis hun ikke tåler å være alene med par. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det TS?

Litt sent med svar nå, men svarer forde. Jeg var i samme situasjon, men da var det også at de to parene også hadde barn. Jeg var nysingel og ingen barn. Ble rett og slett for vondt for meg å sitte å se andres familielykke, mann og barn hus og bil, alt jeg ikke hadde som jeg ønsket meg. Om min erfaring var at det ble parprat, barneprat, familieprat etc etc. Så jeg ville jo ikke ha noe til felles å prate med de om. Jeg ringte venninna mi (det andre paret kjente jeg ikke) og sa litt forsiktig om hvordan dette var for meg og at jeg nok ikke kom. Så da satt jeg der da på nyttårsaftenen helt mutters alene. Venninne mi sa at jeg bare måtte komme hvis jeg ombestemte meg. og det gjorde jeg. Så jeg ringte og fikk komme. Men denne kvelden ble alt annet enn jeg hadde fantasert om. Det ble en av mine beste nyttårskvelder. Om det var sagt noe om mine tanker de andre imellom vet jeg ikke, men jeg følte meg ikke som femte hjul på vogna og med masse temaer ble diskutert og nesten ingen handlet om garasjebygging, babyegulp, refinansiering av huslånet, barnevogner etc etc Og heller ingen innpåslitne partnere på sin partner. Så jeg ville sagt til venninna di TS at du kan hilse fra meg og si at det kan faktisk blir en av hennes beste nyttårskvelder. Man kan føle seg veldig på utiden som eneste singel og i mitt tilfelle eneste barnløse i tillegg. Gode venner tar hensyn til sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...