Gå til innhold

Hvor er mannfolka når en trenger dem?


Anie

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nettopp fra en venninne som jeg har hjelpt å flytte, det var bæring av esker og diverse opp og ned trapper.. Men hvor var samboeren, joda han var forduftet som vanlig. Treninga var viktigere i dag... Det får meg til å lure, er mannfolka blitt latere i dagens samfunn.

Dette er nemlig ikke første gang jeg opplever, alltid har mannfolka unnskyldninger å komme med når noe skal gjøres.. Om det så bare er å klippe gresset, så er det en drøss med unnskyldninger.

Det er greit det skal være likestilling.. men....

Er det bare jeg og mine venninner som opplever dette og har vært "uheldige" med mannfolk, eller er det flere som har opplevd dette? :)

Har dagens mannfolk ti "tommeltotter" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skulle jo samboeren ut å tre, sånn at menn har blitt latere det skjønner jeg ikke hvor du har fra....

At menn begrenser sin "hjelpsomhet" forstås nok at tilbakemeldingene ikke er gode nok. Menn har fått nok av bortskjemte jentunger som tror de kan lure gutter. Vi menn vil ha litt takknemlighet og kanskje litt eplekake, men det er vel for mye forlangt?

Det er ingen tvil om at det er vi menn som har feilet, vi har gitt oss etter helt siden sytti-tallet, først etter årtusenskiftet har vi menn blitt mer bevisste på hvor egoistiske kvinner oppfører seg, vi har til og med adoptert noe av denne holdningen.

W

Heldigvis for menn jevner det seg etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke samboeren med å flyttet????

I min omgangskrets så er det kompisene til gutta som står for flyttingen så jeg tror nepppe denne karen er særlig representativ.

Fatter ikke at venninen din godtar dette jeg, trene kan han da gjør en annen dag? Hadde jeg vært henne hadde jeg flytta for meg sjøl i stedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jo samboeren ut å tre, sånn at menn har blitt latere det skjønner jeg ikke hvor du har fra....

At menn begrenser sin "hjelpsomhet" forstås nok at tilbakemeldingene ikke er gode nok. Menn har fått nok av bortskjemte jentunger som tror de kan lure gutter. Vi menn vil ha litt takknemlighet og kanskje litt eplekake, men det er vel for mye forlangt?

Jeg er som sagt før, ikke så godt kjent her.. Men noe annet svar fra deg Waco, hadde forundret meg :)

Ok ordet lat kom kanskje feil ut, men du skjønte helt sikkert hva jeg mente.

Hvis dere derimot vil ha litt takknemlighet og kanskje litt eplekake (hm.. for en belønning?), så ikke hver så vanskelig å be når vi trenger hjelp til noe da :briller:

Nei da takker jeg mer til innlegget fra Kristian, det er jo tross alt ikke bare dama som skulle flytte. Mulig ho har funnet seg feil mann, men da er ikke hun den eneste..

Jeg hadde også en venninne en gang som skulle legge gulv i leiligheten sin, sånn "klikk klakk" parkett eller hva det nå heter igjen. Gjett hvem som måtte gjøre det..... tror du typen hjalp til.. Neida.. Det var det jeg og ho som måtte gjøre..

Så hva skal vi egentlig med dere gutter? :blunke:

En ting er iallefall sikkert, venninner er godt å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Her kunne jeg ha skrevet mange spennende svar. Mange tanker flyr gjennom hodet mitt.

Selvfølgelig er sjansen stor for at dama har truffet en latsabb.

Men sånn mer generelt tror jeg de fleste menn ubevisst er litt lei medias stormsprut om kvinner i vinden, kvinner mot framtiden, mot vold, kvinner mot toppen og kvinner på taket og jeg vet ikke hva. Kvinner, kvinner kvinner!

Hvorfor ikke bare mennesker? Hvorfor ikke mennesker mot en bedre framtid? Isteden for bare kvinner?

Kan sikkert høres noe teit ut, men jeg tror at den til de grader kvinnemobiliseringen vi ser her i Norge som forøvrig ikke har så veldig mye med likestilling å gjøre, fremdyrker litt mer eller kanskje litt mindre riddelige nordMENN..

Tross alt var det en gang det feminine som fikk våre maskuline kropper til å bli mer maskuline? Var det ikke det?

Mener ikke å si at det feminine er borte sånn generelt, men at det i dag muligens ligger litt bortgjemt i skogholtet hos en del av dere?

Nå skal uansett dette bablet ikke forsvare ansvarsfraskrivelse.

På noen områder er mannen mer egnet fysisk. Og sånn vil det alltid være.

Men de som gidder eller har en viss form for selvransakelse kan sikkert se hva jeg sikter til hvis vi tar noen tiårs utvikling i betrakting..?

Uansett vil nok de aller fleste normale menn stille opp i sånne situasjoner, men jeg syntes disse tankene passet allikevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dorina sofie

Hir-hir :ler:

Er vi blitt slappe?

Det som forundrer meg er at han ikke så på flyttingen som trening?

Men det regnes kanskje ikke som trening lenger hvis man ikke har betalt noen kroner for å få lov til å svette?

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veruca salt

han er kanskje bare et dekorativt vedheng?

nytte man kan ha av menn som aldri er hjemme:

-navnet står på døra (kanskje en innbruddstyv blir redd?)

-myten om ham holder andre og eklere menn unna

-man slipper mas fra famile om at man må etablere seg

-man kan skylde på ham om man ikke orker besøk, eller orker å gå på byen

-det forklarer alt rotet i leiligheten

-fri tilgang på store t-shorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner litt av hva du mener Pinnochio. Og i prinsippet også Waco. At gutter/menn kan bli lei av alt kvinnemaset.

Men at man lar det gå ut over Kvinnen i sitt liv, ved ikke å hjelpe til med ting som er i dere BEGGES interesse, det skjønner jeg ikke.

Tror nok det ligger noe annet bak. Flytting og oppussing er et felles ansvar, og dersom mannen ikke er med på dette, kan det kanskje ha mer med at han ikke ønsket å flytte/legge gulv, enn at han er lei av å lese i avisen om at Kvinner er på vei mot fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg spisestue på IKEA igår og satt -alene- og skrudde og satte sammen hele kvelden. Må si jeg irriterte meg over å ikke ha et ordentlig mannfolk tilstede etter å ha skrudd sammen samme stolen feil 3 ganger...

Men så liker jeg også litt å få satt opp det nye jeg har kjøpt meg. Har selv satt sammen det meste i leiligheta selv. Men skulle jammen klart å lure et mannfolk til å gjøre det for meg hvis det hadde trengtes.

Hadde nok fått deg, Waco, til å stå på alle fire og skru i timevis for meg hadde det vært ønskelig :lol:

Dere er store i ord når det er snakk om likestilling og at vi da må klare ting sjøl også. Men får dere en mulighet til å vise nevenyttighet og muskler stormer dere til!

Hadde nok satt meg på trappa og ventet i dette tilfellet. Uaktuelt å være en som flytter når to flytter inn. Og trening?Hørtes ut som en lousy excuse. Som det ikke er nok trening i å flytte.

Henna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veruca salt

ofte kan man jo snakke om evnen til å gjøre ting også. ta f.eks faren min. etter at moren min ble dårlig i en arm må undertegnede dra over og skru sammen div flatpakkede møbler, skru opp vasken når den går tett, hjelpe mutter'n når pc'en hennes krasjer og lignende. pappa? han får det ikke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så menn er lei av alt kvinnemaset...

menn mener at kvinnen har lagt noe av det feminine i skjul...

OG HVORFOR HAR VI DET DA TRO????

Svar= hvor enkelt er det å løpe rundt å være feminin og nett når man skal flytte tjue esker, vaskemaskiner, kjøleskap sofaer etc etc ned og opp fire trapper? Uten hjelp fra den liksom sterke mannen, fordi han akkurat da foretrekker å trene eller ta en øl med gutta....

Vi skal bygge sammen alt av skap og hyller, med hammer og spiker.

Vi skal klatre rundt oppi taket for å fikse lys av forskjellige typer.

Samtidig så er det selvfølgelig vi som skal vaske gulv, lage mat, stryke skjorter, vaske klær etc etc

Tror heller ikke dagens kvinner sliter med å gjøre alt dette, tror vi liker å fikse ting selv. Så vi lurer av og til på hva som får dere til ikke å gidde, men vi fikser det jo selv allikevel.

Men når dere velger å sitte på ræva, ta en pils med gutta eller gå å trene, fremfor å hjelpe til... Da bør dere være forsiktig med å samtidig etterlyse femininitet hos oss!!!!

Ikke alle menn er like ille heldigvis, for samarbeid kreves av endel av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veruca salt

den samboeren må jo være et av de få unntakene her i verden?

folk flest er vel ikke så tullete at de driter i sitt eget flyttelass?

hadde jeg bodd med noe sånt, så hadde nok vedkommende funnet sakerne sine akkurat der vedkommende hadde lagt dem sist..

(event på trappa, om det hadde vært jeg som hadde fått svi av tidl. husvert)

og fotfeste i noen ny leilighet hadde det ikke blitt snakk om.

noen klarer man seg bare bedre foruten.

-men all honnør deg som hjelper vennene dine!

(ps:mine flyttefolk får en flaske cocnag som takk for hjelpen..har aldri vært i beit..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt sagt aline :)

Du fikk sagt det meste der, hm... hvorfor kan ikke alle være som pappan min :lol: Han hjelper til når det trengs, om det er flytting, bil problemer, oppussing etc... Han har absolutt ikke 10 "tommeltotter" som de fleste mannfolka har i dag..

Men jeg skal ikke klage.... alle mannfolk er absolutt ikke like... Dessuten liker jeg å klare meg selv jeg...(vel og merke når jeg mestrer det jeg holder på med) :briller:

Og ang... mine venniners valg av mannfolk.... vel... jeg er glad det ikke er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannfolk å stikke av når vi trenger dem ja, men helvete heller, dra på trening i stedetfor å hjelpe til når han og dama skal flytte????!! Det hadde jeg aldri godtatt!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at en mann har blitt borte når jeg har trengt ham, så denne mannen er nok i en rase for seg.

Black Angel

-ny bruker, men vært gjest lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Ingen tvil om at denne mannen viser totalt uakseptabel oppførsel. Hvem er det som har rotet seg borti en slik idiot!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, hvis ikke den avartar greia de er en forførinneblikk fra ei ungjente så veit ikke jeg...

Men jeg synes det er greit jeg... jeg liker nemlig sånne småjenter.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det hadde vært veldig OK hvis kvinner kunne slite med ting&tang, uten

å mase på menn om hjelp hele tiden. Da hadde kvinner kanskje forstått at livet

ikke alltid er en dans på roser, når det gjelder praktiske ting.

Kvinner, hold kjeft og jobb!!!

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...