Gå til innhold

Hva slags forhold har du til Julefeiringen ?


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Hele høytiden har blitt en ren shopping-festival. Det er om å gjøre å ha flest mulig (og størst mulig) julegaver. 

I tillegg kommer all fråtsing i mest mulig mat og alkohol. Det er tydeligvis det eneste som betyr noe... 

Anonymkode: be478...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele høytiden har blitt en ren shopping-festival. Det er om å gjøre å ha flest mulig (og størst mulig) julegaver. 

I tillegg kommer all fråtsing i mest mulig mat og alkohol. Det er tydeligvis det eneste som betyr noe... 

Anonymkode: be478...667

Nei, du bestemmer selv hva du legger vekt på, og hvordan du feirer julen. Og takk og pris for det.

Ingen ting er som å døse god og mett, til en trivelig julefilm i romhjulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenner lys og legger krans på familiegraven. Ser juletv, spiller spill, leser julehefter. Ribbe til middag, risgrøt til dessert. Gaveåpning på kvelden. Liten familie, passelig med gaver. 

Liker papperkakebaking, julekalendere, juleverksted, julefortelinger og alt av juleforberedelser. 

Opplever jula som God.

Anonymkode: ea048...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du i kyrkja på Julaften ? 🔔   Det hender av og til at vi går i kirken på midnattsmesse julaften. 

Går du på gravplassen og tenner lys ?🎂  Aldri, har ingen familie i landsdelen jeg bor. 

Går dere rundt juletreet ? 🎄 Nei, dessverre. 

Står pinnekjøtt på Menyen ?🍴  Ja, selvfølgelig :) 

Blir du noe lykkligere i Julen ?🎄🎅  Sånn passe, koselig med jul. 

Anonymkode: 9f826...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du i kyrkja på Julaften ? 🔔 Selvfølgelig, og vi har alltid et barn i barnekoret, så vi går på gudstjenesten som begynner kl. 14.

Går du på gravplassen og tenner lys ?🎂 Nei

Går dere rundt juletreet ? 🎄 Bare når vi inviterer min manns familie, ikke med min familie.

Står pinnekjøtt på Menyen ?🍴 Ikke før 1. juledag. Ribbe på julaften

Blir du noe lykkligere i Julen ?🎄🎅 Ja

Anonymkode: 9b198...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 22.41, Anonym Bruker skrev:

Hva slags forhold har du til julen og julefeiringen. ?  Følger dere faste tradisjoner blandt venner og familie .    ?.  I år som i fjor så opplever ein ny høyder for   kjøpehysteriet som begynte i september .    Hva slags forhold har du  /dere til dette ?

Går du i kyrkja på Julaften ? 🔔 Nei..

Går du på gravplassen og tenner lys ?🎂 Pleier å besøke gravplassene 22. eller 23. desember,
men ettersom min far gikk bort for drøyt tre uker siden så blir det nok en tur innom hans på julaften :hjerte:

Går dere rundt juletreet ? 🎄 Nei.

Står pinnekjøtt på Menyen ?🍴 Nei, her blir det ribbe, medisterkaker og pølser med grønnsaker, surkål, tyttebærsyltetøy og brun saus :sikle:
Riskrem med jordbærsaus til dessert!

Blir du noe lykkligere i Julen ?🎄🎅 Nei. Jeg er veldig glad i julen, og tviholder på juletradisjonene, og ønsker hvert år å finne frem til den magiske julestemningen jeg kjente på som liten. Julen blir som regel alltid fin på sin måte, noe jeg er glad for, men "noe" mangler. Jeg prøver å ikke bli påvirket av julehysteriet rundt omkring på kjøpesentere og i butikker, selv om jeg selv jobber i butikk. I år blir det førjulstur til London, så da blir nok alle julegaver kjøpt der :)

 

Anonymkode: 63a6b...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...